Alfa Romeo Neyi Simgeliyor?
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Haberler
Forum Tanımlaması: Otomobil, Teknoloji, Spor ve diğer tüm konular hakkında güncel haberler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16802
Tarih: 16 Mayıs 2025 Saat 06:36 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Alfa Romeo Neyi Simgeliyor?
Mesajı Yazan: Guests
Konu: Alfa Romeo Neyi Simgeliyor?
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 11:48
Arkadaşlar nezamandır aklıma takılan bir sorudur bu İtalyan otomobil üreticisi Alfa Romeo nun logosu. Gerçekten masumane bir logomu yoksa,logonun altında yatan başka bir ayrımcı anlammı var. Kimileri bu logonun Haçlı seferlerini ve yılanın ağzındaki figürün müslüman bir çocuğu simglediğini,kimileri ise İtalyan bir ailenin arması olduğunu yılanın ise bir tramvay hattını simgelediğini söylüyor,acaba doğrusu nedir?Umarım masumane olarak hazırlanan bir kurumsal kimliğe sahip bir logodur,diğer olasılığı düşünmek istemiyorum...
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 11:52
RENAULT: Kübist baklava sekli
Renault baklava seklinin bulunusu 30'lu yillara dayaniyor.Amblem klasik
ve durgun sekli ile gelecegi simgelyor. 1992 yilinda küçük degisiklerle,
su an bütün Renault'larda kullanilan yeni bir tasarim yapildi.
PEUGEOT: Aslanin gücü..
Peugeot'un asli işi testere ve testere levhalarıydı. Bir aslan gibi
"güçlü"sloganiyla satilan bu ürünlerdeki aslan amblemini Fransizlar,
daha sonra ürettikleri arbalarda da kullanmaya basaldi.

MERCEDES BENZ: Daimler Chrysler ile ortak calisip bir araba yapan CARL
BENZ� isim bulamayinca bir tek kizi olan MERCEDES-BENZ�in ismini bu
arabaya verir.
MERCEDES hirsizlarin en çok ragbet gösterdigi bir figür
dünyada en çok taninan markalar arasinda yerini alan Mercedes'i, üç
ayakli yildiz figürü, markanin kara, hava ve sudaki,gücünü tanimliyor.
mercedes ambleminin mucidi Daimler. Mercede s emblemi, dünyada en çok
taninan marka olmanin yani sira en çok çalinan figür olarakta ilk sirayi
aliyor
CITROEN: Açılı sembol. Fransızların çift açılı çavuş amblemi, daha önce
başka bir Citroen ürünü olan dili çarklarda kullanılıyordu. 1919 yılında
arba yapımına başlayan Fransızlar, ürettikleri ilk arabalarında da çift
açılı amblemi kullanmayı uygun buldular.
Logosunun çok enteresan bir de hikâyesi var.
Citroeni yapan bu kisinin asil amaci o zamanlar mercedes gibi büyük
firmalara kafa tutmakmis. Sirf bunun için yaptigi arabada çok siradisi
özellikler varmis. Adam öyle bir yapmiski mesela yaptigi otomobilin 4
tekerleginden herhangi biri çikarilinca araba diger 3 tekerlek üzerinde
çok rahat bir sekilde hareket edip yoluna devam edebiliyormus Gercektende
su an kullanilan citroenlerin 3 teker üzerinde bile ilerleyebildigi
söyleniyor. Hatta Istanbulda citroeni olan biri herkesin gozu onunde
denemis bunu. )Neyse ayrica bu arabanin muciti yaptigi arabasinin
maksimum hizdayken bile virajin sertligi ne olursa olsun hiçbir virajda
hiçbir sekilde kesinlikle savrulmayacagini idda ediyormus. Ve öyleki
söyledigi o maksimum hizda diger otomobil sirketlerinin arabalarinin
savrulmamasi imkânsizmis mercedes
bile savruluyormus). Ardindan bu adam soyledigini yapan biri olursa o
kisi arabadan sag çiktigi takdirde o kisiye bedava araba yapip
verecegini de idda edip herkesin dikkatini çekmeyi basarmis. Bu derece
guveniyormus yaptigi arabaya. Vel hâsil kelam epey bir insan denemis ama
savurmayi basaramamis hiçbiri. Sonunda bu adamin oglu denemeye karar
vermis. Oglu da askeriyede ÇAVUSMUS. Adamin oglu denemis ve savurmayi
basarmis. Ama sonuçta savrulmanin etkisiyle çok feci sekilde can vermis.
Adam gunlerce uzulmus aglamis. En sonunda oglunun anisina oglunun
askeriyedeki rütbesinin( çavus) isaretini bu arabaya logo yapmis .

OPEL: kuru cusu �ADAM OPEL�in ismidir.
Opel, öncelerisadece dikis makinalari üretiyordu... 1899 yilinda araba
üretmeye baslayan Opel, ambleminde tekerlek içinde simsege yer veriyor.
Amblemdeki tekerlek güveni, simsek ise hizzi simgeliyor.

SUBARU:Japon yildizi
Subaru'nun amblemi, 6 Japon araba üreticisinin birlesmesi ile ortaya
çikti. Oval içindeki 6 yildiz, bir araya gelen firmalari sembolize
ediyor.

BMW: Bayern Motor Werken. Yani Bayern Motor Waken demek Bayern Motor Sanayi Sadece fabrikanin isminin bas harfleri verilmis.
BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nin Bavyera eyaletinden
geliyor. 1929yilindan bu yana uçak ve motoru üreten BMW, amblemdede
üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... daha
sonra araba üretimine baslayan BMW arabalarindada ayni amblemi
kullanmayi tercih etti.
AUDI: Amblemdeki dört yüzük araba birligi için bir araya ge lip ittifak
kuran dört firmayi simgeliyor. Audi ismi, firmanin eski yöneticilerinden
olan mühendisAugust Horch tarafindan verildi... Markaya kendi ismini
vermeyen Horch, Latince'deki karsligi olan Audi'yi buldu.

FORD: kurucusu HENRY FORD un ismidir.
Mavi plaka üzerine süslü püslü harflerle yazili Ford, nostaljik bir
geçmisi animsatiyor. 1903 yilindan bu yana kullanilan Fordd ambleminde,
geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silüeti yer almis.

VOLKSWAGEN: Vw amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafindan bulundu.
Ekim 1948 yilindan bu yana markanin iki harfi Almanya'nin Wolfsburg
sehrini sereflendiriyor.

TOYOTA:Müsterilere sevgiler
Japon firmaninn kurucusu Kirchiro Toyoda, 1937 yilinda üçlü elips
kombinasyonu ile güçlü markasinin amblemini olusturdu.Elipsler, araba
ile müsteri rasindaki sicakligi, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil
ediyor.

VOLVO:isveç'in savas tanriçasiVolvo arabalarini, Isveç'in çeligini
sembolize eden daire ve ok süslüyor.Amblemin yaraticisi, demir
silahlarla donatilmis savas tanrisi Merih'i simgeledigi figürde, ayni
zamanda markanin saglamligina isaret ediyor.

SEAT: Ispanyol'un S'si ilham verdi.
90'li yillarin basinda VW ile birlesmesiyle Ispanyol araba yapimcisi, VW
amblemin üstüne prestij, ilericilik ve dinamikligi simgeleyen büyük S
harfini yerlestirdi.

MAZDA:Mahkeme karariyla yeni amblem
Renault'a büyük benzerligi nedeniyl, açilan davayi kaybeden Japon araba
üreticisi Mazda, yeni bir amblem olusturmak zorunda kaldi. Mazda,
kanatlarini açmis bir kartal figürünü amblem olarak kullaniyor.

JAGUAR:Hizli kedi
araba ve kedi. Güç ve zariflik. Jaguar, arbalarindaki ziplayan kedi
figürünü, meydana gelebilecek kazalarda, yayalarin yaralanma riskini
azaltmak içn degistirdi. Firma, ürettigi yeni modellerine jaguar yerine,
jaguar resimli bir plaket monte ediyor.
FERRARI: Hediyelik beygir
Italyan kontesin 1923 yilinda firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye
ettigi at maskot, Ferrari'nin amblemini teskil etti. Amblemdeki ana
renkler sari ile kirmizi, firma sahibinin yasadigi komsusehir Modena'yi
ve yarisa olan sevgiyi simgeliyor.

PORSCHE:Suebyali'nin gururu
Porsche amblemi, 1952 yilindan bu yana Suebya milliyetçiligini öne
çikartan simgelere yer veriyor... Amblemdeki siyah at, Almanya'nin
Stuttgartsehrinin armasindan. Geyik boynuzu ilekirmizi-siyah çizgiler
ise almanya'nin Württemberg köyünün flamasindan alinti.

NISSAN: Günes ve dürüstlük
Markanin, daire içine yazilmis ismi, günesin dogusu ile Japon
bayragindaki beyaz zemin içindeki kirmizi noktayi simgeliyor.Amblem,
dürüstlügü ve samimiyeti sembolize ediyor.

MITSUBISHI:Samurai erdemi
Üç kanatli baklava seklindeki amblemde, Samurai armasindan esinlenilmis.
firmayi kuran iki Japon aile, tercih ettikleri amblemin sorumluluk
bilincini, centilmenligi ve cemiyetler arasi uyumu simgeledigine isaret
ediyor.

ROLLS ROYCE:Sevimli emilyLüks marka Rolls Royce'un kaputundaki zarif
sekil 1911 yilindan geliyor. Sekil, tasarimcinin sevgilisini temsil
ediyor. Orijinal adi "Spirit of ecstasy"(yeniligin ruhu). Sekle, halk
dilinde "emily" adi verildi.

CHRYSLER: Yeni arabalara eski tasarim
Firmanin kurucu ve sahibi Walter Chrysler'in istegi üzerine, 1998
yilindan sonra üretilen Chrysler modellerine 20'li yillardaki eski
amblem takilmaya baslandi.amblemdeki daireler lastigi, simsekler ise
hizi simgeliyor.

ALFA ROMEO: asaletin simgesi
Alfa Romeo amblem tasarimi, Italya'nin Milano sehri ile ülkenin soylu
ailesi Viscontietrafina dönüyor... Kirmizi haç soylulugu, beyaz zemin
halki ve köylüleri simgeliyor. Taç giymis engerek yilani ise soylu
Viscoti ailesi'nin armasindan alindi.

FIAT:özüne dönüs
Fabrica Italiana Automobili orino. Gerçek ismi uzun oldugu için firma
sahibi kisaltmayla firmanin marka ambleminiolusturdu. basit amblem 60
yil aradan sonra 1990 yilinda defne agaci çevreli daire içine
yerlestirildi. Amblem firmanin uzn geçmisini ve spor alanindaki
basarilarini simgeliyor.

SAAB nka kafasi
Isveç araba yapimcisi amblemde vatan severligini ortaya çikartiyor.
Amblemde, firmanin merkezinin bulundugu Schonen eyaletinin amblemindeki
taç giymis "anka" kafasina yer veriliyor.

SUZUKI:Logosu için yarisma düzenlendi.
Suzuki amblemi,300 güzel sanatlar akademi ögrencisini katildigi bir
tasarim yarismasiyla ortaya çikti.Firma yetkilileri, "Uzlastirici"
bulduklari büyük "S" harfini,yüzlerce amblem arasindan seçti. Amblem,
1961 yilindan bu yana Suzuki markasini temsil ediyor.

MASERATI :Maserati kardeşlerin doğduğu Bologna’da bulunan fıskiyeli
havuz logoya ilham vermiş. Rönesans döneminden kalma havuz, denizlerin
tanrısı Neptün’e ithaf edilmiş. Neptün’ün sembolü üçlü çatal da logo
olarak seçilmiş.

SKODA :Çek sembolü. Skoda’nın daire içindeki kanatlı ok, hayal eymeyi,
itina göstermeyi, hız ve ilerlemeyi sembolize ediyor. Firma, kullandığı
amblemle, bütün arabaların bu vasıflara sahip olduğunu göstermek
istiyor.

SMART :Mercedes-Benz 1998 yılında İsviçreli teknoloji devi SMH’yla
otomobil sektöründe yeni bir çığır açtı. Swatch saatleriyle ünlü SMH’yla
birlikte üretilen otomobile Smart adı verildi: Swatch, Mercedes ve Art
(Sanat) ALINTI
|
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 11:55
benim bildiğimde haçlı seferlerini temsil ediyoitalyan ailenin adıda visconti şireketi kuran ailenin adı yılanın adı ise viper olarak geçer bi tür yılan adı yılan ise bir arabı yediğini gösterdiği söyleniyo + işareti ise bir şövalyenin sırtındaki işaret olduğu söyleniyo
------------- "307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 12:09
Kocaeli Üni.Kandıra Myo da kurumsak kimlik dersine giren bir hocamızın ağzından duymuştum ilk defa ve kendiside bir alfa romeo kullanıyordu.Ona buna rağmen neden kullanıyorsunuz dediğimde ise İtalyan arabalarını sevdiğini söylemişti.Baya tartıştığımızı hatırlıoyurum.Günümüzde müslümanlığı kötüleyerek prim yapan insanların varolduğunu görmek,Iraka yapılan operasyonları Haçlı Seferlerine benzeten açıklamalar yapmak,acaba gerçekten kimin kan davası güttüğünü bence dahada açıklıyor ve bu tip figür ve amblemlerin simgelediği anlam için acabamı? dedirtiyor...
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 12:11
Hacli seferleri ile pek alakasi yok. Yine her zamanki gibi markayi kotulemek adina uydurulmus bir hikaye. Buyrun gercegi buradadir:
History of the Alfa Romeo BadgeThe Alfa Romeo logo has
evolved and changed many times since the foundation of the company in
1910. Its origins are surrounded by many myths and legends so what I am
about to write must be treated with some caution. It is generally
accepted that the badge is based on the coat of arms of the Visconti
family and the Red cross on a white back ground of Milan. In the early
part of the 5th century AD a serpent that devoured humans was at large
in the area around Milan and terrifying the local populous. It was slain
by Ottoni Visconti and this heroic deed was celebrated as part of the
coat of arms. While the red cross on a white back ground celebrates the
deeds of Giovanni Da Rio who is reputed to have been the first to climb
the walls of Jerusalem and erect a cross there during the first crusade.
The badge can be seen as a shield, reversed, above the great door of
the Castello Sforzesco in Milan. From here it becomes a little
easier A.L.F.A. comes from the Italian Anomina Lombarda Fabrica
Automobili (Lombarda car making company) and the original badge has Alfa
written over the top of the badge and Milano underneath separated by
two figure of eight knots. In 1920, five years after the take over by
Nicola Romeo in December 1915 the badge changed to read Alfa Romeo above
with Milano across the bottom. In 1925 a wreath was added to celebrate
the marque’s numerous victorys on road and track, and this has since
evolved into the gold trim which presently encompasses the badge. It was
not until 1972 that Milano was dropped with the opening of the factory
in Pomigliano d’Arco
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 12:13
İngilizcem okadar iyi değil Türkçesinide paylaşırsan bizde anlamış oluruz.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 12:25
Alfa Romeo logosu, 1910 yılında şirketin kuruluşundan bu yana birçok kez gelişti ve değişti. Kökeni birçok mitler ve efsaneler ile çevrilidir bazı dikkatle tedavi edilmelidir hakkında yazmak için ne olmuş.
Genellikle rozeti Visconti ailesi ve Milan beyaz bir zemin üzerine kırmızı çarpı işareti kat silah dayandığını kabul edilir. MS 5. yüzyılda devoured insanlar Milan çevresindeki alanda büyük ve yerel kalabalık korkunç bir yılan başlarında. Ottoni Visconti tarafından öldürüldü ve bu kahramanca tapu armasının bir parçası olarak kutlandı. Beyaz
zemin üzerinde kırmızı çarpı işareti ilk haçlı seferi sırasında Kudüs
ve orada dik bir çapraz duvarlarına tırmanan ilk tanınmış Giovanni Da
Rio işler kutluyor iken. Milan Castello Sforzesco büyük kapının üzerindeki rozeti, tersine, bir kalkan olarak görülebilir.
Burada biraz daha kolay olur A.L.F.A. İtalyan
Anomina Lombarda Fabrica Automobili (Lombarda araba yapım şirketi) ve
orijinal rozeti Alfa üstünden sekiz knot iki rakam ayrılmış rozet ve
Milano altında yazmıştır geliyor. 1920
yılında, Aralık 1915 yılında Nicola Romeo tarafından beş yıl sonra
rozeti alt kısmında Alfa Romeo Milano ile yukarıda okumak için
değiştirildi. 1925
yılında markanın çok sayıda yol ve yolda victorys kutlamak için bir
çelenk eklendi ve bu zamandan bu yana, şu anda rozeti kapsar altın
Döşeme dönüşmüştür. 1972 yılına kadar Milano Pomigliano d'Arco fabrikanın açılışı ile düştü değildi
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 12:26
Google Çevirisinden Tercüme Ettim... Bir Kaç Yazım Hatası Var Ama İdare Eder ...
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 12:27
AlbaYDemircaN Yazdı:
Google Çevirisinden Tercüme Ettim... Bir Kaç Yazım Hatası Var Ama İdare Eder ... |
Tam aynı seyı ben yapacaktımküneeeee sen yapmıssın 
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 12:27
Araba Marka Logoların Anlamları;
Alfa Romeo
Açılımı gerçekten çok uzun (Anonima Lombardo Fabbrica Automobili)
olduğundan birçok ülkede Alfa Romeo, sadece Alfa olarak anılıyor. Afta
markası, Romeo soyadını kuruluşun-dan dokuz yıl sonra (1919'da) aldı.
Tarihi romanlardan çıkma bir italyan yakışıklısının ismi olan Romeo,
markanın adına etkileyici bir yan anlam da kattı. Aslında Romeo, sadece
Nicola adlı bir Alfa mühendisinin soyadıydı. Firma 1910 yılında
Milano'da kurulduğunda yönetim logo olarak, şehrin iki sembolünü
kullanma kararı aldı. Bunlardan ilki, şehrin logosunda yer alan kızıl
bir haçlı. İkincisi, Visconti Ailesi'nin flamasından alınan bir yılandı
ve bu engerek, bir çocuğu yutuyordu. Bu ilginç logo, ilk Haçlı
Seferi'nde Araplar'a karşı kazanılan zaferi simgeliyor. Alfa'nın
amblemine, 1925 yılında kazandığı ilk dünya şampiyonluğunun ardından bir
de defne yaprağından taç ilave oldu.
Aston Martin
Çay saati ve James Bond gibi, bir şekilde "çok ingiliz" geliyor insanın
kulağına. Lionel Martin adlı girişimci, firmasına isim ararken birçok
insanın ilk aklına gelen şeyi yaptı ve soyadını kullandı. Aston ismiyse,
kurucunun 1913 yılındaki Aston-Clinton Tırmanma Yarışı'ndaki zaferine
gönderme yapıyordu.
Audi
Ortaklarıyla yaşadığı ciddi bir anlaşmazlığın ardından August Horch,
ortaklıktan ayrılarak kendi firmasını kurdu. Ancak firma, yasal engeller
yüzünden kendi adım taşıyamıyordu. Bu nedenle Horch, soyadını
Latince'ye çevirdi ve böylece Audi doğmuş oldu. 1920'li yıllarda yaşanan
ekonomik krizin sonunda Audi, DKW'nin yönetimine geçti. Auto Union ise,
1932 yılında gerçekleştirilen Wanderer-Horch ortaklığıyla ortaya çıktı.
Amblemdeki halkalar, dört kurucu firmayı temsil ediyor.
Bentley
Günümüzde Bentley, otomobildeki asaletin resmi timsali durumunda.
Gerçekten de en ucuz Arnage'ın fiyatı, Avrupa'da bile 230 bin Euro'nun
üzerinde. Walter Owen Bentley'in 1921'de ürettiği ilk dört silindirli
spor otomobillerinde kullanılan amblem, ortasında B harfi bulunan bir
avcı kuşun kanatlarından oluşuyordu. Kim bilir, belki de Bay Bentley,
daha o zamanlarda: "sadece uçmak daha güzeldir" demek istiyordu
insanlığa.
BMW
Ödüllü soru: "BMW ambleminde ne görüyorsunuz?" Çoğunluğun cevabı: "ikisi
mavi, ikisi de kırmızı dört adet alan" olur herhalde. Bu cevaba katılan
biriyseniz, fantezinizin biraz zayıf kaldığını kabul etmeniz gerekiyor.
Çünkü amblemdeki bu dört alan, dönen bir pervaneyi simgeliyor. Adının
açılımı "Bayerischen Motoren Werke" olan firma, Birinci Dünya Savaşı'nda
uçak motorları üretiyordu. 1923 yılında üretilmeye başlanan R 32,
markanın ilk motos**leti oldu. BMW markasına sahip ilk otomobil olan
Dixi ise 1929 yılında üretilmişti. Mavi-beyaz renkli sembol 1917
yılından bu yana korunduğundan, bugüne kadar logonun sadece
ayrıntılarında küçük değişimler gerçekleştirildi.
Chrysler
Bugün Chrysler, aslında ilk günlerine dönüş yaşıyor. Çünkü 1998 yılında
üst yönetim, 1924'te Walter Chrysler tarafından hazırlanan orijinal
logoya dönüş yapma kararı aldı. Bu markaya sahip ilk otomobilin taşıdığı
logoda kullanılan altın mühür, kaliteyi temsil ediyordu. Çevresindeki
çemberler tekerlekler, Chrysler yazısının alt ve üstündeki şimşek
figürleriyse hız anlamına geliyordu. 1967 yılında logo, 5 köşeli bir
yıldıza (Pentastar) dönüştürüldü. Yıldızın merkezinden yayılan 5 ışın,
gruba bağlı markaları (Jeep, Plymouth, Dodge ve Eagle) simgeliyordu.
Citroen
Fransız markanın köşeli logosu, iç içe geçmiş iki açı sembolünden
oluşuyor. Bu sıradışı geometrinin yaratıcısı, aynı zamanda firmanın da
kurucusu olan Andre Citroen'di. Markanın ilk zamanlarında yaratılan bu
köşeli dişli yapısı, çok sessiz çalışmasıyla bir devrim yaratmıştı.
Andre Citroen, bunların ikisini alıp marka logosu haline getirirdi. ilk
otomobilini 1919 yılında üreten firma, art arda kilometre taşı
niteliğinde birçok model yarattı: Traction Avant (ganster otomobili),
"Tanrıça" olarak da tanınan DS, 2CV...
Daewoo
Koreli markayı yaygın olarak Barış Manço'lu reklamlarılyla tanımıştık.
Ancak fıskiyeyi andıran logonun anlamını çok az insan biliyor. 1974
yılında yaratılan bu logo, Kore dilinde "Daewoo" kelimesiyle anlatılan
evrenin sonsuzluğunu simgeliyor.
Daihatsu
Logoda kullanılan uçan figür, kimilerine göre bir uzay gemisine,
kimilerine göreyse mermiye benziyor. Ancak bu figür, aslında dinamik D
harfinden başka bir şey değil. Marka adıysa, merkezinin bulunduğu yer
olan Osaka-Dai ve Japonca'da otomobil fabrikası anlamına gelen
"Hatsudoki" kelimesiyle ilintili. Japon firma, 1958 yılından bu yana
Osaka'da otomobil üretimi yapıyor.
Ferrari
Kaputun üzerinde tek bir beygir olmasına rağmen, kaputun altında
genellikle dev bir sürü yer alıyor. Saha kalkan at figürünü Kontes
Paolina Baracca, bizzat kendi aile flamasından esinlenerek hazırlamış ve
firmanın kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye etmiş. Logonun zeminindeki
sarı renk, firmanın merkezinin bulunduğu Modena şehrini temsil ediyor.
Fiat
Fabbrica Italiana Automobili Torino... İnsanın bu ismi hiç takılmadan
söyleyebilmesi için en azından birkaç deneme yapması gerekebiliyor.
Ancak kısaltmasını, yani Fiat'ı kullanmak çok daha kolay, italyan firma,
logosunu günün modasına uygun olacak şekilde sürekli değiştirmeyi adet
edinmiş durumda, ilk zamanların logosu, gençliğin beğenisine göre farklı
şekiller aldı ve harflerin arasındaki noktalardan tamamen vazgeçildi.
1999 yılında Fiat, 1930'lu yıllardaki yarış başarılarını temsil eden
yapraklı çelenge dönüş yaptı.
Ford
Henry Ford'un otomobillerinin burunlarında mavi zeminli bir logo
bulunuyor. Dar bir oval formlu logoya sahip firma bu yıl, 100. doğum
gününü kutluyor. Detroit merkezli firmanın logosu, Childe Harold Wills
tarafından yaratıldı. Eğitimli bir reklam grafikeri olan Wills,
Ford'daki görevinden önce, geçimini kartvizit tasarlay***k sağlıyordu.
Honda
Honda'nın H harfi, birçok insana, özellikle de bayanlara çok insani
geliyor olmalı. Çünkü kimi zaman iyice kalınlaşan bu logo, kimi
zamanlarda da ciddi bir şekilde inceliyor. Küçük bir ticari olan T 360, H
harfli Honda logosunu kullanan ilk araç (1963) oldu. Avrupa pazarları
için üretilen Honda'larda 1996 yılından bu yana Japonya'dakinden daha
büyük ve farklı bir H harfi kullanılıyor. Firmanın isim babasıysa, aynı
zamanda kurucusu olan Soichiro Honda.
Hyundai
Chung Ju Yung, Seul'de kurduğu firmanın adım Hyundai olarak belirledi.
Hyundai kelimesi Kore dilinde ilerleme anlamına gelse de firma, 1947'de
kurulduğunda orta boy bir tamirhaneden daha büyük değildi, ilk yıllarda
logoda markanın adinin tamamı yazıyordu. Daha sonra firma, yatık bir
elipsin içinde uzanan eğik bir H harfi kullanmaya karar verdi.
Jaguar
Jaguar'ın adım aldığı ileri atılan vahşi kedi formlu logosu, en trajik
logolardan biri herhalde. Çünkü motor kaputunun üzerinde her an atılmaya
hazırmış gibi duran minik Jaguar heykelciği, yayalarla çarpışmada
yaralanma riskini artırması nedeniyle 1970'li yıllarda kaldırıldı ve
yerini bir Jaguar kafasına sahip logoya bıraktı. Markanın adı da logosu
da bir reklam ajansı tarafından tasarlandı. Ajansın birçok hayvan
kullanarak farklı logolar hazırladığı, ancak Başkan William Lyons'un
Jaguar’ı tercih ettiği rivayet ediliyor.
Kia
Kia'nın adı bile, bu Uzakdoğu ülkesinin amacını açıklamaya yetiyor.
Çünkü Kia, Kore dilinde "Doğu'nun yükseliği" anlamında kullanılıyor.
Firmanın kurucusu Chul Ho Kim tarafından 1952 yılında kararlaştırılan bu
ismin, yavaş yavaş anlamının amacına ulaştığını söylemek yanlış olmaz.
Firmanın izlediği global düşünce, marka adım çevreleyen elipsin dünyayı
simgelemesiyle anlatılıyor.
Lada
Ruslar Lada'yı gerçekten çok seviyor. En azından ismini sevdikleri
kesin, çünkü Rusça'da "sevgili" anlamında kullanılıyor. Marka ismi
olarak ilk zamanlarda Shiguli (firma merkezinin yakınındaki küçük bir
şehir) kullanılmış. Fabrika, Fiat'ın desteğiyle 1966-72 yılları arasında
Moskova'nın 1000 km kadar güneydoğusunda kurulmuş. Fabrikanın Wolga
Nehri'nin tam kenarında yer alması, S harfinin üzerindeki yelkeni
andıran deseni açıklıyor.
Lamborghini
Bir zamanlar Bologna yakınlarında Renazzo köyünde sevimli bir çiftçi
çocuğu varmış. Ferrucio Lamborghini adlı bu delikanlı, ne yazık ki
çiftçilikle ilgilenmemiş, tarlada çalışmaktansa, İkinci Dünya Savaşı
sırasında traktör ve klima üretmeyi tercih etmiş ve böylece çok zengin
olmuş. Masal gibi gelen bu satırlar aslında gerçek. Ferrucio bir gün,
mükemmel otomobili üretmeye ve bununla Ferrariler'i bile geride
bırakmaya karar vermiş. Tüm bunlar 1963 yılında gerçekleşmiş ve
yarattığı marka için burcu olan boğayı seçmiş.
Lancia
Lancia'nın logosundaki, isim, flama ve direksiyon; markayı
motorsporlarını ve otomobili temsil ediyor. Bu anlamlı logo Kont
Biscaretti tarafından hazırlanmış. Bir zamanlar Fiat için test pilotluğu
yapan Vincenzo Lancia, 1906 yılında kurduğu firma için bu logoda karar
kılmış.
Lotus
Gizemli ve güzel bir çiçek olan Lotus, uzunca bir süredir güzel
otomobillerin de logosu olarak kullanılıyor. Logonun üzerindeki
monogramdaki harfler, firmanın kurucusu olan ve karışım "lotus çiçeğini"
olarak çağırdığı rivayet edilen Anthony Colin Bruce Chapman için
kullanılmış. Egzotik İngiliz markasının geçmişindeki bu hikayenin ne
kadar doğru olduğu tartışılsa da, romantik olduğu kesin.
Maserati
Güzel bir topluluk: Bir ressam ve motor tasarlayıp üreten altı adam...
Yani 1926'da Officine Alfieri Maserati'yi kuran Maserati Ailesi.
Bologna'da kurulan firmanın logosu, ailenin sanatçı çocuğu Mario
Maserati tarafından çizilmiş. Mario, Neptün'ün üç çatallı mızrağından
oluşan logo için, şehrin en sevilen yerlerinden biri olan Neptün
Meydanı'ndan esinlenmiş. 1940'da Lancia firması, merkezini Modena'ya
taşıdı.
Mazda
Ovalin içindeki şekil, Mazda'nın M'sinden başka bir şey değil. Mazda
ismiyse, firma kurucusu Juriro Matsuda ile en büyük ateş ve ışık tanrısı
Ahura Masdah'ın kısaltması olarak kullanılıyor.
Mercedes-Benz
Bu masalın kahramanıysa Gottlieb Daimler. Bir mucit olan Daimler'in,
Mercedes Yıldızı'nı ilk kez 1873'te bir tebrik kartının üzerine çizdiği
rivayet ediliyor. Gottlieb Daimler, güneşi de temsil eden bu yıldızın,
kurucusu olduğu tesislerin üzerinde doğmasını ve bereket getirmesini
istiyormuş. Ne yazık ki Daimler, üç kollu bu yıldız marka sembol olarak
tescil edilmeden çok önce yaşama veda etmiş. Yıldızın üç kolu, denizde,
karada ve havada motorizasyonu sembolize ediyor. Mercedes'in isim
babasıysa 36 adet Daimler siparişi veren ve bunlara en sevdiği kızının
adım koyan Emil Jellinek olmuş.
Mini
Mini'nin logosu da adı gibi minimalizmi temsil ediyor. Çünkü logoda
sadece bir çift kanat ve marka adı bulunuyor. Logodaki minimalizminin
tersine Mini markası, her zaman geçmişin ve günümüzün efsanesi oldu.
Üretim rakamı milyonları bulan Mini'nin babası Sir Alexander Issigonis,
Ekim 1988'de öldü. 1959 yılında geliştirilen otomobil, ilk zamanlarda
Austin ya da Austin Mini adlarıyla da satıldı.
MG
Kimileri, MG Başkanı Cecil Kimber'ın marka logosundaki sekizgen için bir
yemek masasından esinlendiğini iddia ediyor. Diğer bir iddia ise,
Morris Garages'ın ilk üretime geçtiği Abingdon'daki eski hapishane
binasının sekizgen şeklinde elması. İngiliz mizah anlayışının bir ürünü
olup olmadığı bilinmese de, MG'nin ilk zamanlar sadece Londra'da
faaliyet gösteren küçük bir otomobil firması olduğu kesin. MG adını
taşıyan ilk seri üretim Morris, 1923 yılında bantlardan çıktı.
Mitsubishi
Acaba Japonlar ne demek istiyor? Özellikle de bu kelime, Mitsubishi gibi
önemli bir markanın adıysa. Firmanın logosundaki üç adet paralelkenar,
üç adet elması; "Mitsu" kelimesi, 3 rakamını; "Bishi" ise elması temsil
ediyor. Böylece Mitsubishi, logosundaki gibi "üç elmas" anlamına geliyor
ve elmaslar, firmanın izlediği üç felsefeyi temsil ediyor: Ticari
sorumluluk, adalet ve ticaret yoluyla halkların uzlaşması.
Morgan
Melekler İngiliz otomobili mi kullanıyor? Kanatlı logoları adalı
rakiplerinden biliyoruz. H. S. F. Morgan da logo olarak kanat figürünü
seçenlerden biri. Arkadaşları tarafından HSF adıyla çağırılan Morgan'ın
kurduğu ilk fabrika, Worschestershire'daydı. İlk zamanlarda üç
tekerlekli motorlu araçlar üreten fabrika, 1939 yılından itibaren dört
tekerlekli otomobil üretimine geçti.
Opel
Bir ahırdan çok daha iyi firma merkezleri görmüşlük. Ancak Adam Opel
AG'nin hikayesi, gerçekten de bir çiftlikte başladı. Eski bir ahırı
atölyeye dönüştüren Adam Opel, ilk başlarda dikiş makineleri, 1898'den
itibarense otomobil üretmeye başladı. Günümüzdeki yıldırım yerine
geçmişte, teknolojik ilerlemeyi temsil eden bir zeplin figürü
kullanılıyordu. Zeplinlerin pabucu dama atılınca figür, yerini bir
rokete bıraktı. Halen kullanılan yıldırım figürüne geçişse 1963 yılında
gerçekleşti.
Peugeot
Hayvanlar aleminin kralı olan aslan, logo olarak Peugeot ürünlerinin
yüksek kalitesini anlatmak için seçilmiş. Ancak bu ürünler, firmanın
kuruluş yılı olan 1810'da otomobil değil, testere şeritleriymiş.
Dişlerin keskinliği, kesilen yüzey üzerinde rahat hareket etmesi ve
hızlı bir şekilde kesmesi, logonun yaratıcısına aslan dişlerini
hatırlatmış olacak. Fransız firma, 1899 yılından bu yana otomobillerinde
de aslan logosunu kullanıyor.
Porsche
Stuttgart'ın şehir flamasından alınan aygır figürü, Porsche logosunun
altın renkli zemininde şaha kalkmış şekilde duruyor. Logodaki
siyah-kırmızı şeritlerse, Württemberg Eyaleti'nin flamasından alınmış.
Marka adı Porsche ise, kurucusu Ferdinand'ın soyadı.
Renault
Renault'yu ters çevirdiğinde de her şey aynı kalıyor, çünkü logo olarak
kullanılan eşkenar dörtgen, tepetaklak edildiğinde de ; geometrik
formunu koruyor. Hem de tam 75 yıldır. Bu şekil, modernliği simgeliyor.
Firma kurucusu Louis Renault’nun (1877-1944) 20. Yüzyılın başında
ürettiği ilk modellerde, Renault yazısı da bulunuyordu.
Rolls-Royce
Frederick Heny Royce bir yarış pilotuydu ve biraz müşkülpesent bir
insandı. Fransız üretimi Decauville'in beklentilerini karşılayamadığını
düşünen Frederick, kendi otomobilini "Royce" adı altında üretti. Charles
Rolls ise, Royce'a fabrika kurmak için gerekli sermayeyi
sağlayan sanayici oldu ve marka adı da iki soyadının birleştirilmesiyle ortaya çıktı.
Rover
Cadde için bir gemi? Gerçekten de Rover'ın marka ambleminde bir Viking
gemisi kullanılıyor. Bilindiği gibi Vikingler gezgin bir ırk ve Rover
"gezgin" anlamında kullanılan bir sözcük. 1920'li yıllarda Rover
müşterileri, yarım Pound ekstra bedel ödeyerek otomobillerinin ön
kaputlarına bir kılıç ve kalkandan oluşan bir şilt yerleştirtiyordu.
1929 yılından bu yana İngiliz marka, logosunda bir Viking gemisi
kullanıyor.
Saab
Saab'ın logosunda, bir kartal başı yer alıyor. Bu kartal, Saab'ın
köklerinin de bulunduğu Güney İsveç'teki Skane kentinin eski flamasından
alınmış. Saab adıysa, Svenska Aeroplan Aktie Bolaget kelimelerinin ilk
harflerinden oluşturulmuş. İlk olarak uçak üretmek için kurulan firma,
daha sonra Scania ile birlikte kamyon branşına da adım attı. Otomobil
üretimiyse 1946'dan bugüne devam ediyor.
Seat
Seat, işimizi kolaylaştırıyor, Sociedad Espanola de Automobiles de
Tourismo kelimelerinin ilk harflerinden oluşturulan marka ismi,
neredeyse İspanyolca kursu gibi. Muchas gracias! Mavi bir zemin içindeki
S harfinden oluşan logo, 1990'ların başında Amerikalı bir reklam ajansı
tarafından tasarlandı. Çak az değişen ve günümüzde gümüş rengin hakim
olduğu logodaki S harfinin çizimi, dinamizmi temsil ediyor.
Skoda
Doğu'daki Vahşi Batı... Skoda'nın logosundaki kanatlı ok figürü ile
ilgili birçok efsane bulunuyor. Bunlardan birinde firmanın satış
direktörü, Hindistan gezisinden yanında bir Hintli ile birlikte dönmüş.
Hintli'nin başındaki süs ise, daha sonra Skoda'nın logosu haline gelmiş.
Resmi açıklamaysa daha farklı: Siyah daire dünyayı, kanatlar ilerlemeyi
ve ok da üretim hızını temsil ediyor. Kanadın üzerindeki delikse, bir
göz olarak yorumlanıyor ve vizyon ile hassaslık anlamına geliyor.
Subaru
Mercedes tek bir yıldızla yetinirken, Subaru yıldız takımına ihtiyaç
duyuyor. Bu takım yıldızsa, Türkçe'de Ülker ya da Süreyya olarak bilinen
bir sistem. Yunan mitolojisinde Pleone'nin kızları ve Atlas anlatılır.
Hikayede Orion, güzellikleriyle ünlü bu kızlara musallat olur. Zeus da
bunun üzerine kızları gökyüzünde parıldayan bir takımyıldıza
(Ülker/Süreyya) dönüştürür, ilk yıllarında Subaru, avcı uçakları için
motor üretiyordu, ikinci Dünya Savaşı sonrasında Japonya yenilince galip
devletler, Subaru'yu 12 parçaya ayırdı ve bunlardan altısı, 1953
yılında "birleşme" anlamına gelen Subaru adı altında yeniden birleşti.
Suzuki
Michio Suzuki de firmasına isim olarak soyadını seçen yatırımcılardan
biri. Japonya'da Suzuki, bizdeki Öztürk ya da Kaya gibi çok sık
rastlanan bir soyadı. Adının yaygınlığının verdiği alçak gönüllülük,
logonun sadeliğinde de fark ediliyor. Sert köşelere sahip bir S
harfinden oluşan logo, 300 sanat okulu öğrencisinin çalışmaları
arasından seçilmiş. Hasır koltuklar üretmek amacıyla kurulan firmanın
hikayesi, 1909 yılında başlıyor. 1952 yılındaki motos**let üretimini,
1955 yılında otomobil üretimi izledi.
Toyota
Japon üreticinin logo tasarımcıları, T harfinin oval olabileceğini
göstererek, "tasarımda sınır yoktur" sözünü bir kez kanıtladı. Logodaki
küçük elipsler, müşterinin ve otomobilin kalbini temsil ediyor. Müşteri
memnuniyeti, takım ruhu ve ilerleme isteği, logoyu oluşturan üç elipsin
diğer anlamları.
TVR
TVR da gerçek bir arma yaratmayı başaran markalardan biri. Logonun
tasarımı bile, ingiliz firmanın aklını HP ve performansla bozduğunu
göstermek için yeterli. TVR harfleriyse, kurucusu firma Trevor
Wilkinson'ın adındaki harflerden oluşturulmuş.
Volvo
Latince konuşabilen bu İsveç markası: "ben yuvarlanıyorum" diyor.
Volvo'nun Eski Roma dilinde bir sözcük olması, Volvo adlı bir
kurucusunun olmadığını da işaret ediyor. Gerçekten de kurucuların adları
Gabrielsson ve Larson'du. Firmanın amblemiyse bir Volvo yazısı ve arka
plandaki oklu bir daireden oluşuyor. Mitolojide bu oklu daire, demir
silahlarıyla savaş meydanlarında terör estiren savaş tanrısı Mars'ı
sembolize ediyor.
VW
VW'nin ambleminin nasıl oluştuğu hakkında kesin bir bilgi yok. Bir
rivayette, V ve W harflerinden oluşturulan bu logonun tasarımcı Xaver
Reimspiess tarafından 1937'de çizildiği söyleniyor. Porsche tasarımcısı
olan Reimspiess'in her fırsatta kalem ve kağıda sarıldığı bilinen bir
gerçek, ilk logoda kullanılan dişlilerin çevresindeki desenler,
Nazi'lerin kullandığı Gamalı Haç'ı andınyordu. Bunun dışında
Kaplumbağa'da, çark içerisinde bir KdF logosu da kullanıldı. VW
markasıysa, 1948 yılında tescil edildi.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 12:28
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 12:29
teşekkürler albayım
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 12:29
Albayım çeviri için teşekkürler.Yararlı bir bilgi oldu.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 12:34
Peugeot Hayvanlar aleminin kralı olan aslan, logo olarak Peugeot ürünlerinin yüksek kalitesini anlatmak için seçilmiş. Ancak bu ürünler, firmanın kuruluş yılı olan 1810'da otomobil değil, testere şeritleriymiş. Dişlerin keskinliği, kesilen yüzey üzerinde rahat hareket etmesi ve hızlı bir şekilde kesmesi, logonun yaratıcısına aslan dişlerini hatırlatmış olacak. Fransız firma, 1899 yılından bu yana otomobillerinde de aslan logosunu kullanıyor. En iyiside bu bence:)))
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 12:35
OsmaNDogaN Yazdı:
teşekkürler albayım |
Ne Demek Usta Görevimiz Tehlike
HeRo1727 Yazdı:
Albayım çeviri için teşekkürler.Yararlı bir bilgi oldu. |
Asıl Ben Teşekkür Ederim. Değerli Kardeşim Sen Bu Bilgileri Bizlerle Paylaştığın İçin.
|
Mesajı Yazan: MaximuS
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 12:36
bu konuyu daha önce araştırmıştım. beyaz üzerine kırmızı haç, halen italyan toprakları arasında bulunan vatikan'ı dolayısıyla da hristiyanlığı simgeler. tıpkı inter formasında ve ingiltere bayrağında olduğu gibi...
yeşil üzerine taç giymiş yılan ise roma imparatorluğu döneminden önce "milanese" devletinin bayrağıdır. hatta bu bayrağa bazı tarih ve strateji oyunlarında rastlamak mümkündür.
kısacası, tamamen masumane ve ayrımcı ifadeler gütmeyen bir logodur.
|
Mesajı Yazan: forewer_fb
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:00
güzel bilgiler uğraşanların emeğine sağlık arkadaşlar
------------- İETT, metrobüs, dolmuş, vapur :)hala peugeot sevdalısı B Rh(+) 0533 484 26 08
|
Mesajı Yazan: mimitt
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:46
marsın sembolü yani volvonun sembolü bugun grafik olarak kadın erkek ayırımın da kullanılan erkek logosunu da oluşturuyor,buradan düz mantık devam ediyorum volvo erkek arabasıdır :)
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 13:49
mimitt Yazdı:
marsın sembolü yani volvonun sembolü bugun grafik olarak kadın erkek ayırımın da kullanılan erkek logosunu da oluşturuyor,buradan düz mantık devam ediyorum volvo erkek arabasıdır :) |
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 14:11
Ozaman audi hakkında hiç yorum yapmayalım.O hangi cinse hitap ediyor
|
Mesajı Yazan: m.peker
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2011 Saat 15:10
güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık....
------------- 307 1.6 110 hp comfort dizel
|
|