Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 307 sw otomatiğe şanzıman değişimi?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

307 sw otomatiğe şanzıman değişimi?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
oguz6578 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Kasım - 1988

Kayıt Tarihi: 24 Şubat 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 119
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oguz6578 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 307 sw otomatiğe şanzıman değişimi?
    Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 21:58
Bu 307 sw de AL4  4 ileri otomatik vites var peki aynı motora 6 ile bir şanzıman takılamazmı yakıt tüketimini de azaltacaktır böyle bi değişim kanaatimce.... Değişim mümkünmüdür yapılabilirmi?
Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack
Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :)
Nokian Z G2
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 22:14
Orjinalini yazan: oguz6578 oguz6578 Yazdı:

Bu 307 sw de AL4  4 ileri otomatik vites var peki aynı motora 6 ile bir şanzıman takılamazmı yakıt tüketimini de azaltacaktır böyle bi değişim kanaatimce.... Değişim mümkünmüdür yapılabilirmi?
 
ben 5 ileriyede razıydım ama olmuyor malesef yanlız manueli oluyormuş galiba
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
oguz6578 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Kasım - 1988

Kayıt Tarihi: 24 Şubat 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 119
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oguz6578 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 22:36
olmadı motorla beraber değiştirelim  sıfır araç almaktan iyidir :)))))
Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack
Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :)
Nokian Z G2
Yukarı Dön
oguz6578 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Kasım - 1988

Kayıt Tarihi: 24 Şubat 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 119
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oguz6578 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 22:38
Hangi mantıkla 4 ileri otomatik yapmış bunlar .....
Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack
Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :)
Nokian Z G2
Yukarı Dön
oguz6578 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Kasım - 1988

Kayıt Tarihi: 24 Şubat 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 119
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oguz6578 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01 Haziran 2011 Saat 22:42
bu olayı bilen yada teknik servis olan arkadaşlar varsa tam olarak oluru nedir nasıl olabilir böle şeyler bilgilendirme yaparsalar çok iyi olur...
Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack
Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :)
Nokian Z G2
Yukarı Dön
alisuat Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
28 - Ağustos - 1989

Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011
Konum: Ankara-Çankaya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alisuat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Haziran 2011 Saat 15:23
gerçekten mevcut şanzımana 5. vites olsa araba çok rahatlar bence,birde arkadaşlar babamda corolla var 2010 model oda 4 vites,ama puga göre bariz az yakıyor ve baya iyi performanslı arada sadece 14 beygirlik fark olmasına rağmen.
Yukarı Dön
GANDALF Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 104
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı GANDALF Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Haziran 2011 Saat 15:48
ben daha önce otomatik vites manuele çevrilirmi diye yazmıştım cevap gelmedi geçenlerde ustaya sordum olur dedi ama biraz pahalıya patlar ne kadar dedim aşağı yukarı 4000,4500 ve ruhsatı değiştirmen gerekir ben hala araştırıyorum.. ve burdan bunu deneyecek usta varsa ben ve benim araba hazır denemeye razıyım
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
Yukarı Dön
oguz6578 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
30 - Kasım - 1988

Kayıt Tarihi: 24 Şubat 2011
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 119
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı oguz6578 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Haziran 2011 Saat 15:59
aynen eğer böyle bişeyi yapabilecek usta varsa 6 ileri manuel bile takılabilir.... 
Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack
Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :)
Nokian Z G2
Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02 Haziran 2011 Saat 16:05
Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

ben daha önce otomatik vites manuele çevrilirmi diye yazmıştım cevap gelmedi geçenlerde ustaya sordum olur dedi ama biraz pahalıya patlar ne kadar dedim aşağı yukarı 4000,4500 ve ruhsatı değiştirmen gerekir ben hala araştırıyorum.. ve burdan bunu deneyecek usta varsa ben ve benim araba hazır denemeye razıyım

Aslında açtığınız konuya epey bir yazı yazdık ama birde buradan özetleyeyim.Onun yerine mevcut aracınızı satıp düz vitesli bir araba ile değiştirmek daha mantıklı bir çözüm.Ama illa otomatiği düze çevirmek isterseniz, sadece şanzıman ve pedal takımından ibaret değil.Buna aynı zamanda Aracın ana beyini de giriyor tüm yazılımlarıda giriyor.

Bu durumda kısa cevap olarak bu mümkün, ama bu maliyeti kim göz önüne alıp da yaptırır ???? 
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
Yukarı Dön
fahrikem Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
09 - Ekim - 1980

Kayıt Tarihi: 29 Kasım 2010
Konum: KÜTAHYA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 80
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fahrikem Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2011 Saat 23:02
Geçen hafta sonu pejo 206 mın torsiyon düşürmek için herazamanki ustama gittim elinde mazda 323 otomatik vites vardı otomatik şanzımanda sorun çıkarmış mauel şanzımana çeviriyordu usta, motor beyni ve şanzıman beyini ile ilgili programsal işlemlerle ile otomatik vitesin manuel vitese çevrildiğini bende orada ilk defa gördüm.
Yukarı Dön
BAHTİYAR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
16 - Ekim - 1991

Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 637
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı BAHTİYAR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2011 Saat 23:12
otomatik araç klasik tork konvektörlü şekilde isterse 7 vites olsun gene fazla yakacak az kaçacakdır  uzun yolda 4vites olduğunu hissettirmez dişliler ona göredir 90 kmde 5vitesli manuel araçda devir kaçtaysa otomatikde de ona çok yakındır son çıkan otomatikler daha doğrusu triptonicler wv dsg(7ileri) renault edc (6ileri) az yakan çok kaçan cinsten fiatta var ama fiatın otomatik araçları hiç tutulmuyor şanzuman uydurma işi olur herhalde 607 nin veya 407 ninki uydurulabilir ama ettiğiniz masraf aracın değerine yaklaşabilir:))

Düzenleyen BAHTİYAR - 04 Haziran 2011 Saat 23:13
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.
Yukarı Dön
monur Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Nisan - 1974

Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011
Konum: Balıkesir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 498
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı monur Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04 Haziran 2011 Saat 23:35
Orjinalini yazan: BAHTİYAR BAHTİYAR Yazdı:

otomatik araç klasik tork konvektörlü şekilde isterse 7 vites olsun gene fazla yakacak az kaçacakdır  uzun yolda 4vites olduğunu hissettirmez dişliler ona göredir 90 kmde 5vitesli manuel araçda devir kaçtaysa otomatikde de ona çok yakındır son çıkan otomatikler daha doğrusu triptonicler wv dsg(7ileri) renault edc (6ileri) az yakan çok kaçan cinsten fiatta var ama fiatın otomatik araçları hiç tutulmuyor şanzuman uydurma işi olur herhalde 607 nin veya 407 ninki uydurulabilir ama ettiğiniz masraf aracın değerine yaklaşabilir:))

DSG şanzımanlar aslında bunların tamamen dışında tutulmalıdır çünkü; DSG leri çift şanzımanlı gibi kabul edin.Yani, 1,3,5,7 bir şanzımanda 2,4,6,R bir şanzımanda. Ayrıca vites değişimlerinin zamansal açılımı milisaniyedir.Diğer verdiğiniz örnekler EDC ve multipronic vitesler düz şanzımanın otomatikleşmiş versiyonudur ve PUG grubunda 308,508,5008 ler bu şanzımana sahiptirler.Yine düz şanzımanlarda olduğu gibi bildiğimiz baskı ve balata vardır,sadece debriyaj ve vites kolunun yaptığı işi elektronik bir mekanizma yapar,yokuş da geri kayar,vites geçişlerini yolcusuna aşırı ve rahatsız edicek şekilde hissettirir.Tork konvertörlü şanzımanların ilk çıkış noktası ağır sanayi araçları için tasarlanmış sonrasında günümüz binek araçlara uygulanmış bir şanzıman türürdür ve bence en konforlusudur.Tek kusuru motorun gücünden yer,iyi bir binicinin elinde düz vitesli araçları kıskandıracak düzeyde yakıt yakar(benim aracım 100 km de 8.9 litre yakıyor,DSG olan dizel olmasına rağmen 11,5 altına hiç düşüremedim) Son olarak CVT şanzıman vardır ki en az yakıt sarfiyatı ve motorun gücünden hiç çalmadan (yine kullanım çok önemli çünkü 1 vites var) Sırıtma mobilet mantığı ile çalışır kayış kasnak yöntemi yani.Eğer ki aceleniz yoksa 2000 d/d da gaz pedalını sabit tutarsanız 200 km hıza çıkarabilirsiniz aracı,2006 model ve sonrası Ford Focus,Mitsubishi,Honda, vs gibi araçlar buna örnektir,oda alınması dahilinde mitsubishi ve Honda bu konuda mükemmeldir.
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
Yukarı Dön
ose Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
05 - Ocak - 1985

Kayıt Tarihi: 07 Ocak 2011
Konum: elazığ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 859
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ose Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Haziran 2011 Saat 03:34
Orjinalini yazan: GANDALF GANDALF Yazdı:

ben daha önce otomatik vites manuele çevrilirmi diye yazmıştım cevap gelmedi geçenlerde ustaya sordum olur dedi ama biraz pahalıya patlar ne kadar dedim aşağı yukarı 4000,4500 ve ruhsatı değiştirmen gerekir ben hala araştırıyorum.. ve burdan bunu deneyecek usta varsa ben ve benim araba hazır denemeye razıyım
ustan ssenden çıkan şanzımanı alacaksa sana üste para vermesi lazım. Bi çıkmacıya sor bakim otomotik şanzıman kaç para manuel şanzıman kaç para?
Yukarı Dön
BAHTİYAR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
16 - Ekim - 1991

Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 637
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı BAHTİYAR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05 Haziran 2011 Saat 08:56
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Orjinalini yazan: BAHTİYAR BAHTİYAR Yazdı:

otomatik araç klasik tork konvektörlü şekilde isterse 7 vites olsun gene fazla yakacak az kaçacakdır  uzun yolda 4vites olduğunu hissettirmez dişliler ona göredir 90 kmde 5vitesli manuel araçda devir kaçtaysa otomatikde de ona çok yakındır son çıkan otomatikler daha doğrusu triptonicler wv dsg(7ileri) renault edc (6ileri) az yakan çok kaçan cinsten fiatta var ama fiatın otomatik araçları hiç tutulmuyor şanzuman uydurma işi olur herhalde 607 nin veya 407 ninki uydurulabilir ama ettiğiniz masraf aracın değerine yaklaşabilir:))

DSG şanzımanlar aslında bunların tamamen dışında tutulmalıdır çünkü; DSG leri çift şanzımanlı gibi kabul edin.Yani, 1,3,5,7 bir şanzımanda 2,4,6,R bir şanzımanda. Ayrıca vites değişimlerinin zamansal açılımı milisaniyedir.Diğer verdiğiniz örnekler EDC ve multipronic vitesler düz şanzımanın otomatikleşmiş versiyonudur ve PUG grubunda 308,508,5008 ler bu şanzımana sahiptirler.Yine düz şanzımanlarda olduğu gibi bildiğimiz baskı ve balata vardır,sadece debriyaj ve vites kolunun yaptığı işi elektronik bir mekanizma yapar,yokuş da geri kayar,vites geçişlerini yolcusuna aşırı ve rahatsız edicek şekilde hissettirir.Tork konvertörlü şanzımanların ilk çıkış noktası ağır sanayi araçları için tasarlanmış sonrasında günümüz binek araçlara uygulanmış bir şanzıman türürdür ve bence en konforlusudur.Tek kusuru motorun gücünden yer,iyi bir binicinin elinde düz vitesli araçları kıskandıracak düzeyde yakıt yakar(benim aracım 100 km de 8.9 litre yakıyor,DSG olan dizel olmasına rağmen 11,5 altına hiç düşüremedim) Son olarak CVT şanzıman vardır ki en az yakıt sarfiyatı ve motorun gücünden hiç çalmadan (yine kullanım çok önemli çünkü 1 vites var) Sırıtma mobilet mantığı ile çalışır kayış kasnak yöntemi yani.Eğer ki aceleniz yoksa 2000 d/d da gaz pedalını sabit tutarsanız 200 km hıza çıkarabilirsiniz aracı,2006 model ve sonrası Ford Focus,Mitsubishi,Honda, vs gibi araçlar buna örnektir,oda alınması dahilinde mitsubishi ve Honda bu konuda mükemmeldir.
evet monur abi bu son şanzumanlar teknoloji harikası focusda gördüm cvt şanzumanı ancak focusda çok sorunluymuş ondan dolayı artık getirmiyorlar ama bayanlara göre değil bu şanzumanlar kuzenimde yaris mmt var mahvetti aracı ama kullanmasını bilene çok kefiyli bir sürüş yaşatıyor
BAHTİYAR KILCI
2011 Focus SW 1.6AT COL.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 156 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 83 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 77 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 267 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 162 0 Bayram 0816
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2319 2 talip206
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6744 17 talip206
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 145 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 145 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 145 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 732 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 191 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 181 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 885 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 348 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 559 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 415 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107901 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1658 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3451 4 Rock
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 3
talip206 3
TİMSAH 71 2
eRRoR 1
ErkamC 1
Ozzy1903 1
Bayram 0816 1
ShoryuReppa 1
Mertdr 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English