307 sw otomatiğe şanzıman değişimi?
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=15271
Tarih: 01 Ekim 2025 Saat 15:22 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 307 sw otomatiğe şanzıman değişimi?
Mesajı Yazan: oguz6578
Konu: 307 sw otomatiğe şanzıman değişimi?
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 21:58
Bu 307 sw de AL4 4 ileri otomatik vites var peki aynı motora 6 ile bir şanzıman takılamazmı yakıt tüketimini de azaltacaktır böyle bi değişim kanaatimce.... Değişim mümkünmüdür yapılabilirmi?
------------- Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :) Nokian Z G2
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: metin
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 22:14
oguz6578 Yazdı:
Bu 307 sw de AL4 4 ileri otomatik vites var peki aynı motora 6 ile bir şanzıman takılamazmı yakıt tüketimini de azaltacaktır böyle bi değişim kanaatimce.... Değişim mümkünmüdür yapılabilirmi? |
ben 5 ileriyede razıydım ama olmuyor malesef yanlız manueli oluyormuş galiba
------------- Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
|
Mesajı Yazan: oguz6578
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 22:36
olmadı motorla beraber değiştirelim sıfır araç almaktan iyidir :)))))
------------- Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :) Nokian Z G2
|
Mesajı Yazan: oguz6578
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 22:38
Hangi mantıkla 4 ileri otomatik yapmış bunlar .....
------------- Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :) Nokian Z G2
|
Mesajı Yazan: oguz6578
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2011 Saat 22:42
bu olayı bilen yada teknik servis olan arkadaşlar varsa tam olarak oluru nedir nasıl olabilir böle şeyler bilgilendirme yaparsalar çok iyi olur...
------------- Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :) Nokian Z G2
|
Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 15:23
gerçekten mevcut şanzımana 5. vites olsa araba çok rahatlar bence,birde arkadaşlar babamda corolla var 2010 model oda 4 vites,ama puga göre bariz az yakıyor ve baya iyi performanslı arada sadece 14 beygirlik fark olmasına rağmen.
|
Mesajı Yazan: GANDALF
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 15:48
ben daha önce otomatik vites manuele çevrilirmi diye yazmıştım cevap gelmedi geçenlerde ustaya sordum olur dedi ama biraz pahalıya patlar ne kadar dedim aşağı yukarı 4000,4500 ve ruhsatı değiştirmen gerekir ben hala araştırıyorum.. ve burdan bunu deneyecek usta varsa ben ve benim araba hazır denemeye razıyım
------------- 2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
Mesajı Yazan: oguz6578
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 15:59
aynen eğer böyle bişeyi yapabilecek usta varsa 6 ileri manuel bile takılabilir....
------------- Peugeot 2005 Tiptronik 307 SW 1.6 BVA Pack Atiker SafeFast OBD => Atiker Fast System :) Nokian Z G2
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2011 Saat 16:05
GANDALF Yazdı:
ben daha önce otomatik vites manuele çevrilirmi diye yazmıştım cevap gelmedi geçenlerde ustaya sordum olur dedi ama biraz pahalıya patlar ne kadar dedim aşağı yukarı 4000,4500 ve ruhsatı değiştirmen gerekir ben hala araştırıyorum.. ve burdan bunu deneyecek usta varsa ben ve benim araba hazır denemeye razıyım |
Aslında açtığınız konuya epey bir yazı yazdık ama birde buradan özetleyeyim.Onun yerine mevcut aracınızı satıp düz vitesli bir araba ile değiştirmek daha mantıklı bir çözüm.Ama illa otomatiği düze çevirmek isterseniz, sadece şanzıman ve pedal takımından ibaret değil.Buna aynı zamanda Aracın ana beyini de giriyor tüm yazılımlarıda giriyor.
Bu durumda kısa cevap olarak bu mümkün, ama bu maliyeti kim göz önüne alıp da yaptırır ????
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
Mesajı Yazan: fahrikem
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 23:02
Geçen hafta sonu pejo 206 mın torsiyon düşürmek için herazamanki ustama gittim elinde mazda 323 otomatik vites vardı otomatik şanzımanda sorun çıkarmış mauel şanzımana çeviriyordu usta, motor beyni ve şanzıman beyini ile ilgili programsal işlemlerle ile otomatik vitesin manuel vitese çevrildiğini bende orada ilk defa gördüm.
|
Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 23:12
otomatik araç klasik tork konvektörlü şekilde isterse 7 vites olsun gene fazla yakacak az kaçacakdır uzun yolda 4vites olduğunu hissettirmez dişliler ona göredir 90 kmde 5vitesli manuel araçda devir kaçtaysa otomatikde de ona çok yakındır son çıkan otomatikler daha doğrusu triptonicler wv dsg(7ileri) renault edc (6ileri) az yakan çok kaçan cinsten fiatta var ama fiatın otomatik araçları hiç tutulmuyor şanzuman uydurma işi olur herhalde 607 nin veya 407 ninki uydurulabilir ama ettiğiniz masraf aracın değerine yaklaşabilir:))
------------- BAHTİYAR KILCI 2011 Focus SW 1.6AT COL.
|
Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2011 Saat 23:35
BAHTİYAR Yazdı:
otomatik araç klasik tork konvektörlü şekilde isterse 7 vites olsun gene fazla yakacak az kaçacakdır uzun yolda 4vites olduğunu hissettirmez dişliler ona göredir 90 kmde 5vitesli manuel araçda devir kaçtaysa otomatikde de ona çok yakındır son çıkan otomatikler daha doğrusu triptonicler wv dsg(7ileri) renault edc (6ileri) az yakan çok kaçan cinsten fiatta var ama fiatın otomatik araçları hiç tutulmuyor şanzuman uydurma işi olur herhalde 607 nin veya 407 ninki uydurulabilir ama ettiğiniz masraf aracın değerine yaklaşabilir:)) |
DSG şanzımanlar aslında bunların tamamen dışında tutulmalıdır çünkü; DSG leri çift şanzımanlı gibi kabul edin.Yani, 1,3,5,7 bir şanzımanda 2,4,6,R bir şanzımanda. Ayrıca vites değişimlerinin zamansal açılımı milisaniyedir.Diğer verdiğiniz örnekler EDC ve multipronic vitesler düz şanzımanın otomatikleşmiş versiyonudur ve PUG grubunda 308,508,5008 ler bu şanzımana sahiptirler.Yine düz şanzımanlarda olduğu gibi bildiğimiz baskı ve balata vardır,sadece debriyaj ve vites kolunun yaptığı işi elektronik bir mekanizma yapar,yokuş da geri kayar,vites geçişlerini yolcusuna aşırı ve rahatsız edicek şekilde hissettirir.Tork konvertörlü şanzımanların ilk çıkış noktası ağır sanayi araçları için tasarlanmış sonrasında günümüz binek araçlara uygulanmış bir şanzıman türürdür ve bence en konforlusudur.Tek kusuru motorun gücünden yer,iyi bir binicinin elinde düz vitesli araçları kıskandıracak düzeyde yakıt yakar(benim aracım 100 km de 8.9 litre yakıyor,DSG olan dizel olmasına rağmen 11,5 altına hiç düşüremedim) Son olarak CVT şanzıman vardır ki en az yakıt sarfiyatı ve motorun gücünden hiç çalmadan (yine kullanım çok önemli çünkü 1 vites var)  mobilet mantığı ile çalışır kayış kasnak yöntemi yani.Eğer ki aceleniz yoksa 2000 d/d da gaz pedalını sabit tutarsanız 200 km hıza çıkarabilirsiniz aracı,2006 model ve sonrası Ford Focus,Mitsubishi,Honda, vs gibi araçlar buna örnektir,oda alınması dahilinde mitsubishi ve Honda bu konuda mükemmeldir.
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
Mesajı Yazan: ose
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2011 Saat 03:34
GANDALF Yazdı:
ben daha önce otomatik vites manuele çevrilirmi diye yazmıştım cevap gelmedi geçenlerde ustaya sordum olur dedi ama biraz pahalıya patlar ne kadar dedim aşağı yukarı 4000,4500 ve ruhsatı değiştirmen gerekir ben hala araştırıyorum.. ve burdan bunu deneyecek usta varsa ben ve benim araba hazır denemeye razıyım | ustan ssenden çıkan şanzımanı alacaksa sana üste para vermesi lazım. Bi çıkmacıya sor bakim otomotik şanzıman kaç para manuel şanzıman kaç para?
|
Mesajı Yazan: BAHTİYAR
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2011 Saat 08:56
monur Yazdı:
BAHTİYAR Yazdı:
otomatik araç klasik tork konvektörlü şekilde isterse 7 vites olsun gene fazla yakacak az kaçacakdır uzun yolda 4vites olduğunu hissettirmez dişliler ona göredir 90 kmde 5vitesli manuel araçda devir kaçtaysa otomatikde de ona çok yakındır son çıkan otomatikler daha doğrusu triptonicler wv dsg(7ileri) renault edc (6ileri) az yakan çok kaçan cinsten fiatta var ama fiatın otomatik araçları hiç tutulmuyor şanzuman uydurma işi olur herhalde 607 nin veya 407 ninki uydurulabilir ama ettiğiniz masraf aracın değerine yaklaşabilir:)) |
DSG şanzımanlar aslında bunların tamamen dışında tutulmalıdır çünkü; DSG leri çift şanzımanlı gibi kabul edin.Yani, 1,3,5,7 bir şanzımanda 2,4,6,R bir şanzımanda. Ayrıca vites değişimlerinin zamansal açılımı milisaniyedir.Diğer verdiğiniz örnekler EDC ve multipronic vitesler düz şanzımanın otomatikleşmiş versiyonudur ve PUG grubunda 308,508,5008 ler bu şanzımana sahiptirler.Yine düz şanzımanlarda olduğu gibi bildiğimiz baskı ve balata vardır,sadece debriyaj ve vites kolunun yaptığı işi elektronik bir mekanizma yapar,yokuş da geri kayar,vites geçişlerini yolcusuna aşırı ve rahatsız edicek şekilde hissettirir.Tork konvertörlü şanzımanların ilk çıkış noktası ağır sanayi araçları için tasarlanmış sonrasında günümüz binek araçlara uygulanmış bir şanzıman türürdür ve bence en konforlusudur.Tek kusuru motorun gücünden yer,iyi bir binicinin elinde düz vitesli araçları kıskandıracak düzeyde yakıt yakar(benim aracım 100 km de 8.9 litre yakıyor,DSG olan dizel olmasına rağmen 11,5 altına hiç düşüremedim) Son olarak CVT şanzıman vardır ki en az yakıt sarfiyatı ve motorun gücünden hiç çalmadan (yine kullanım çok önemli çünkü 1 vites var)  mobilet mantığı ile çalışır kayış kasnak yöntemi yani.Eğer ki aceleniz yoksa 2000 d/d da gaz pedalını sabit tutarsanız 200 km hıza çıkarabilirsiniz aracı,2006 model ve sonrası Ford Focus,Mitsubishi,Honda, vs gibi araçlar buna örnektir,oda alınması dahilinde mitsubishi ve Honda bu konuda mükemmeldir. |
evet monur abi bu son şanzumanlar teknoloji harikası focusda gördüm cvt şanzumanı ancak focusda çok sorunluymuş ondan dolayı artık getirmiyorlar ama bayanlara göre değil bu şanzumanlar kuzenimde yaris mmt var mahvetti aracı ama kullanmasını bilene çok kefiyli bir sürüş yaşatıyor
------------- BAHTİYAR KILCI 2011 Focus SW 1.6AT COL.
|
|