|
307 SW otomatik vites sorunu |
Yanıt Yaz | Sayfa 123 17> |
Yazar | |||
GANDALF
1. Vites Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 27 Mayıs 2011 Saat 18:07 |
||
Merhaba Arkadaşlar,
Aracım (2006 307) son günlerde özellikle Geçmişte bu arıza ile karşılaşan arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim. lütfen yardım bu arada otomatik vitesli bir araba manuel vitese döndürülebilinirmi döndermek isteyen kendine güvenen bir usta varsa benim araba hazır |
|||
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
bence senin sorunun selenoid değişimi ile tamamdır aynı sıkıntıları bende yaşadım selenoid değişimi ile hallettim
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
alisuat
2. Vites 28 - Ağustos - 1989 Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011 Konum: Ankara-Çankaya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
tam bende aynı konuyu açmak için gelmiştim, aracım 1.5 yıldır bende, 1 hafta önceye kadar 1 kez başıma gelen olay bu hafta 3. kez başıma geldi, automatic gear fault diyor birden araç vuruyor ve kar modu ve spor modu ışıkları yanıyor,aracı stop edip tekrar çalıştırınca düzeliyor,ayrıca normalde geri kaçırmadıgı yokuslarda arac kaçırmaya başladı,sizce aracı satma vaktimiz yaklaştımı...
|
|||
berk2309
3. Vites 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
bılgısayara baglat buyuk ıhtımal basınc arızası verır once yag degısımı yap belkı selenoıdler saglamdır ama gerı kacırıyosa bence selenoıdlerde degısır satmana gerek yok :D
|
|||
GANDALF
1. Vites Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
geçen hafta ben pc ye bağlattım olması gereken basınç 2.7 ama benim arabada ilk çalıştırmada 2.4 biraz gaza yüklenince 2.7 ve üstüne çıkıyor sadece yağ değiştirsek sorun çözülürmü
|
|||
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
|||
monur
2. Vites 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Her ikinizin de ortak sorunu Selonoid yalnız şanzıman yağınız mutlaka ve mutlaka MOBİL LT71141,usta bu iyidir,bundan koyalım,biz hep şu marka yağı kullanıyoruz hiç şikayet gelmedi gibi söylentilerine kulak asmayın.Selonoid değişimi sonrası toplamda 4 litreden biraz az alır hazne.Yetkili serviste değişim olacaksa 450-500 tl gibi bir masrafı var,erken gidip şanzımanın soğumasını sağlayın,hidrolik ünite sıcakken sökülmüyor.Geçmiş olsun.
Düzenleyen monur - 27 Mayıs 2011 Saat 21:04 |
|||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
evet senin sorunun selenoid. normalde rolentide yağ basıncının en az 2,5 olması lazım bunun altına düşerse yağ basıncı ile vites değiştiren araç basınç olmadığı için vites değiştiremiyor basıncı bulduğu anda da vuruyor, gaza basınca basınç yükseldiği için seri kalkışlarda vurmaz.
misal hareket ediyorsun eğer gaza az basarak yavaş kalkış yapıyorsan basınç az olduğu için vites vurur ama performanslı bir şekilde kalkarasan gaza daha çok bastığın ve basınç yükseldiği için vurma olmuyor.
bunun kaynağı aşırı vur kalk vs de sıcaklığı yükselip yağın özelliğini kaybetmesi ile olabilir bu yüzden ilk olarak yağ değişimine gidilmedilir. kesinlikle mobil LT71141 kullanılacak.
eğer yinede basınç 2,5 ile 3,5 arasında değil yani düşükse selenoid değişimi ile sorun halledilebilir.
peugeotlardaki al4 otomatik şanzımanlarının üzerinde eski tip selenoid olduğu için bu çoğu peugeotlarda görülüyor fakat yeni tip selenoid değişimi yapıldığında sorun ortadan kalkıyor.
"monur" nickli onur abimiz sayesinde tecrübe ile sabittir.
saygılar.
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
GANDALF
1. Vites Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
teşekkürler metin bey en kısa zamanda arabanın yağını değiştireceğim istanbul avrupa yakasında var mı bildiğin iyi bir otomatikçi fiatıda uygun olan
|
|||
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Arkadaşlar yapmayın konu selenoid falan değil. Bakın dur kalkın sık olduğu trafik ve rampa çıkışlarında arabanın hararet ibresini izleyin. Çok yükseklere tırmanıyor. Hrararet derecesi örneğin 100 derece iken şanzıman yağı 110 derece civarlarında oluyor. Isınan yağ görevini yapamıyor. Şanzuman korunma amaçlı otomatikte kilitliyor kendini sorun hararet.... Özellikle makyajsız kasalarda sorun bundan kaynaklanıyor. Ben revizyon yaptırdım, selenoid leri değitirdim ve 2 kez şanzuman yağı değiştirdim. Anlattığınız sorunu hala yaşıyorum. Arabayı az sıkıştırayım dur kalklı bir trafik veya rampa çıkarken arkadaşın aracında olanın aynını yaşıyorum. Hararete bağlı olarak şanzuman yağı ısınıp elektronik devreyi korumaya alıyor.. Şimdi buna çözüm bulsak herkese faydalı hareket etmiş oluruz. Hastalığın tedavisi doğru teşhisten geçer. Saygılar.....
|
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
olmaz mı. veliefendi hipodromunun orada peuget berke var yetkili servis. daha yeni orada yaptırdım çok memnun kaldım sırf berke için pendikden bakırköye gittim ve değdi.
yedek parçada birol abiyi bul peugeot forumdan tavsiye ettiler de o sana yardımcı olur.
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
aracın harareti 100 iken şanzımanın yağı 130-140 lara kadar çıkar. ısınan yağ özelliğini kaybeder. siz ya doğru yağı kullanmıyorsunuz yada revizyon diyip sadece selenoidleri temizleyip geri takan bir ustaya denk gelmişsiniz diye tahmin ediyorum. çünkü ben bu problemi çözdüm ve herzaman yaptığı yere bostancı cadde trafğine girdim hiç bir sorun yaşamadan okadar dur kalk yaparak çıktım.
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Revizyonu Ankara Şaşmaza Yetkili servis yaptırdı. Selenoidler gözümün önünde yenileri ile değişti. Bilgisayara bağlı yaklaşık 100 km yaptık motor suyu harareti 100 iken şanzuman yağı sıcaklığı 10 derece üstünde oluyor hep. 110 dereceyi geçerse risk var deyip kilitliyor..
|
|||
metin
4. Vites 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
büyük iki selenoid değişti peki diğer 4 tane olması lazım küçükleri var onlarda değiştimi başka ne değişimler yapıldı.
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Tüm girdiler ve bakım yetkili serviste oldu. Garantileri hala devam ediyor. Şanzuman yağı mobil koyuldu. Tüm yazdıklarım tecrübeyle oluşan fikirler zaman size bu durumu çok iyi anlatacaktır. Çok masraf yapmayın diye söylüyorum. Sorun soğutma suyunun yani radyatörün küçük gelmesi.
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
|
|||
monur
2. Vites 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Mütabık,zaten bu arada bir oluyorsa dediğinizde hemfikirim ama sıklıkla oluyorsa elektro vanaları kavurması sonucu parçalar iş göremez hale geliyor.Normal şartlarda şanzıman hararetini yükselten yegane sorun seviyesinin tam ayarlanamamış olmasıdır.Zaten eski kasalarda konnektör farkı vardır ve o seri zaten sorunlu bir seridir.Yeni stoklu tanımlanmış Borg Warner fabrikasının ürettiği elektro vanalar da sizin bahsetmiş olduğunuz ısılarda çalışabilme revizyonu yapılmıştır.Aynı zamanda bunu şanzıman beynini güncelleyerek korumaya geçme ısı dereceleri daha yukarı bir seviyeye çıkarılıyor zaten. Benim aracım da aynı sıkıntıları yapıyordu ben işi kökten çözmek için hidrolik üniteyi de değiştirdim ve sonucun da en sıkışık trafik de bile en ufak bir vuruntu olmuyor.Bilgisayar verilerini görmeden yardım etmeye çalışıyoruz ama yinede size sonuna kadar katılıyorum,bu belirtilerin bir değil birden fazla çözümü var. Siz revizyon yaptırdığınızda hidrolik üniteyi temizlediler mi? yoksa değiştirdiler mi?
|
|||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Blok temizlenip takıldı. Elektro vanaların markasını yarın yetkili servisten arayıp öğreneceğim. Blok testini de çıkma blok bulup yaptık aracımın bloğunda sorun olmadığından temizleyip taktık.
Düzenleyen hakangumus - 27 Mayıs 2011 Saat 23:01 |
|||
monur
2. Vites 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Servis bunu kontrol ettimi? |
|||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
|
|||
monur
2. Vites 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
Radyatör küçük geliyor yeteri kadar soğutma yapamıyor dediniz ya işte bu parça kontrol ediyor onu.Yani selonoidlerin ısı esanjörü bu.Şanzıman beynine yağ çok ısındı,korumaya al dedirten parça bu.
|
|||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||
Yanıt Yaz | Sayfa 123 17> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |