![]() |
|
MOTOR SICAKLIĞI HAKKINDA |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
reddevil ![]() 1. Vites ![]() ![]() 04 - Ekim - 1980 Kayıt Tarihi: 21 Mart 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 06 Nisan 2011 Saat 09:47 |
Selam arkadaşlar
Hafta sonu aracın yağı değiştirildi petrol ofisine ait4 litre kapalı yağ konuldu
Ancak yağ değişi,minden beridir aracımın motor sıcaklığı çok sık olarak 90 ın üzerinde seyrediyor
sonra fan devreye girerek aşağı iniyor ancak bu çok sık olmaya başladı daha önceden böyle bir şey olmuyordu
Acaba sorunum nedir yardımcı olabilrseniz çok sevinirm
|
|
ReD DeViL
|
|
![]() |
|
alisuat ![]() 2. Vites ![]() ![]() 28 - Ağustos - 1989 Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011 Konum: Ankara-Çankaya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
şehir içinde çok yokuslu yerlerde gidiyorsanız normaldir bence
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yag degısmıyle motorun calısacagı ısının bu akdar degısecegını sanmıyorum. baska bır durum olmasın? veya arkadasın soyledıgı gıbı sızın kullandıgınız ıstıkametler bıraz daha dık vs ıse oradan faredebılır
|
|
![]() |
|
marasov ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Kasım 2010 Konum: öğretmen Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bence karterdeki yağ emme kirlenmiş veya pislk gelmş olabilir.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
yag basıncı yetersız olmus olsa yag lambası yanması gerekır... yag musurunun ısı bunu kontrol etmek zaten.
|
|
![]() |
|
zubeyir35 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Mart 2011 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 36 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı zubeyir35
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
- yağın vizkozitesi ne? kalı ise harareti arttırabilir!
- yağ filtresi en son ne zaman değişti? filtrede kurum falan birikir basınç düşmez ama azalır aman tehlike yağ lambası yanarsa falan sakın yürüme. - Bide aracın suyunda eksilme varmı?Antifriz ne durumda devirdaimde bi tıkanma olabilirmi? - Bende 307 1.6 hdi bir kere bile ibre 70-90 arasındaki yerinden oynamıyor! marmaristeyim her gün yokuş çıkıp iniyorum hemde dağa tırmanırken 4-5 km çık 4-5 km in şeklinde! bence bu saydıklarıma bak olmazsa ihmal etme! |
|
2006 307 1.6 hdi 110hp
|
|
![]() |
|
reddevil ![]() 1. Vites ![]() ![]() 04 - Ekim - 1980 Kayıt Tarihi: 21 Mart 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
evet sanırım yağ filtresinde sorun çünkü değişmedi :(
çok teşekkürler
|
|
ReD DeViL
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
İlginç bir sıkıntı. Yağ değişimi ile alakalı ne olabilir ki. Yağ değişimi oldukça basit bir işlem. zubeyir35 in dediği gibi kalın yağ kullanıldı ise bir ihtimal. Yoksa tıkanma ile falan daha büyük sıkıntılar ortaya çıkar. Araç da hemen belli eder.
|
|
![]() |
|
Emre Ekrem ![]() 1. Vites ![]() ![]() 17 - Eylül - 1980 Kayıt Tarihi: 07 Şubat 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 358 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Emre Ekrem
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Peugeot ların ortak sorunu sayılabilir hatta artık sorun olarak bile görülmüyor, araç dur kalklar yada yokuş yukarı dur kalklar la gidiyor ise 90 üzeri olması normal sayılıyor.
Seneler evvel ilk peugeot umu aldığımda kafama takılır içime dert olurdu, hatta 306 yı aldığımda bile içime dert olmuştu ve sırf bu yüzden bir kaç servis değiştiğimi bile bilirim. Hala 90 ve bir üstü çizgiye geldiği zamanlar oluyor. (ki 306 gti ve benzeri prensipte olan gti motorlarda bu daha da sık olur) Daha önceleri böyle bir durumla karşılaşmadığınızı ve yağ değişiminden sonra olduğunu söylüyorsunuz, zayıf bir ihtimal yağ değişimi olabilir ki buda şayet kalın yağ kullanılmış ise, daha kuvvetli bir ihtimal ise yağ filtresidir.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
dıger aracları tam emın degılım ama 306ların cogu 2 fanlıdır ve 2 sıde beraber calısır. ayrıca fanlar 2 hızlıdır ve 97C de dusuk devırle calısırlar olurda yetmezse 107C de yuksek devıre gecer. elektronık olarak servıs manuelınde oyle yazıyor. kendı aracımda gostergede 90dan sonrakı cızgı yanı 100C gıbı fan devreye gırıyor ve 90 gıbı fan duruyor. bu aracın normalı budur... aracı aldıgımdan berı boyle. musurlerde rolelerde orjınal olarak yenılendı. fakat benım aractakı otomatık klıma sıstemı duruma gore fanı bazen hızlı bazen yavas donduruyor. sanıyorum bıraz hava ısısıyla alakalı...
|
|
![]() |
|
okan77 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Mayıs 2008 Konum: KasımpaşaKartal Durum: Aktif Değil Mesajlar: 840 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Neden her yağ değişiminde yağ filitresi değiştirilmez ki.... Kaç paralık şey... Değiştirin ne kaybedersiniz ki...
Düzenleyen okan77 - 06 Nisan 2011 Saat 12:56 |
|
![]() |
|
reddevil ![]() 1. Vites ![]() ![]() 04 - Ekim - 1980 Kayıt Tarihi: 21 Mart 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
valla bilemiyorum servis " yok abi her 2 yağ değişiminde filtre değişir " dediği için :(
|
|
ReD DeViL
|
|
![]() |
|
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En iyisi kendi isini kendin yapicaksin. Filtreyi de degistireceksin en kral yagi da koyacaksin. Ben bir kere yag degistirdim, simdi degistirmeye kalksam 20 dakka tutar ancak o da yag suzulsun iyice diye
![]() |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
servısın dedıgıne bakma bence. yag fıltresı dedıgın 8-10 lıra yanı :) yan sanayısınıde almayacaksın... basına ıs acabılır Düzenleyen cecoli - 06 Nisan 2011 Saat 15:00 |
|
![]() |
|
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Arkadaşlar herkese selamlar,bende Balıkesir den Onur.Kendim aktif bir peugeot kullanıcısı olmamakla beraber eşimden dolayı 2003 model 1.6 16v otomatik sahibiyim. Bu aracında, aldığımız günden buyana aynı sıkıntıyı çekiyoruz. Araç şehir içinde 100 dereceye yakın bir yerde fanı çalışırken normal seyir halinde 90 derecenin üzerine çıkmıyor.Kendi aracımda hararet göstergesi, motor suyu ısınınca cold ile hight arasında tam ortada kalıyor ve hiç haraket etmiyor. 206 da fanın devreye girmesi 100 dereceye yakın bir yerde devreye giriyor. |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alah Allaaaaah sayın abıcım bu bır sıkıntı degıl. aracın yapısı bu. nıye anlamıyorsunuz :))
100C ye kadar cıkar normaldır. trafıge gırınce dur kalk yaptıgınız ıcın yukselır bıraz. ama yolda belırlı bır hızla gıderken devamlı onden hava vurdugu ıcın 100C ye cıkmaz genelde.
eskı karburatorlu araclara bınmıyoruzzzkı 92C fan acsın... ayrıca sogutma sıstemınde antıfreeze oldugu zaman suyun kaynama noktasıda yukselır. 110C bıle gelse hıcbırsey olmaz. fakat sıstem yapısı olarak 100C nın ustune cıkmaması gerekır. cunku 100 e dogru fan acar... Düzenleyen cecoli - 06 Nisan 2011 Saat 15:01 |
|
![]() |
|
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[/QUOTE] eskı karburatorlu araclara bınmıyoruzzzkı 92C fan acsın... ayrıca sogutma sıstemınde antıfreeze oldugu zaman suyun kaynama noktasıda yukselır. 110C bıle gelse hıcbırsey olmaz. fakat sıstem yapısı olarak 100C nın ustune cıkmaması gerekır. cunku 100 e dogru fan acar... [/QUOTE]Size bu konuda sonuna kadar katılıyorum, bende bunun bir sıkıntı yaratmayacağını vurgulamak istedim.Demek ki bu araçlar bu bu şekilde çalışıyor. |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
evet o zaman anlastık :)) bır ara benım aracın fan rolesınden dolayı fan acmadı ve faretmemle beraber kalabalıgın ıcınde anında kenara cektım. o esnada hararet 110 a cıktı. daha da ısınmadan stop edıp ısı cozdum ve tekrar calıstırdım... fanlar anında calısmasıyla beraber motor hemen normale geldı...
|
|
![]() |
|
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Peugeot araçlar üzerinde bilgim sınırlı olmakla beraber,otomatik şanzımanın verdiği bir arıza için interneti kurcalarken bu forumu keşvettim
![]() Son 1 haftadır 2000 tl ye yakın bir miktar Fransa ekonomisine katkıda bulunan bir kardeşiniz olarak öğrendiğim bir husus, bu araçlarda fan motoru dahil hemen herşeyi aracın beyni kontrol ediyor.Yani eski mantıkla fanı direklemek gibi yapılan bir işlem beyni yakıyormuş.Bu da belki bilmeyen arkadaşlarımız olursa sakın bu tip işlemlere başvurmayın demek istiyorum.
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |