Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

MOTOR SICAKLIĞI HAKKINDA

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=13952
Tarih: 08 Ekim 2025 Saat 14:27
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: MOTOR SICAKLIĞI HAKKINDA
Mesajı Yazan: reddevil
Konu: MOTOR SICAKLIĞI HAKKINDA
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 09:47
Selam arkadaşlar
 
Hafta sonu aracın yağı değiştirildi petrol ofisine ait4 litre kapalı yağ konuldu
Ancak yağ değişi,minden beridir aracımın motor sıcaklığı çok sık olarak 90 ın üzerinde seyrediyor
sonra fan devreye girerek aşağı iniyor ancak bu çok sık olmaya başladı daha önceden böyle bir şey olmuyordu
Acaba sorunum nedir yardımcı olabilrseniz çok sevinirm
 


-------------
ReD DeViL



Cevaplar:
Mesajı Yazan: alisuat
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 10:20
şehir içinde çok yokuslu yerlerde gidiyorsanız normaldir bence


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 10:24
yag degısmıyle motorun calısacagı ısının bu akdar degısecegını sanmıyorum. baska bır durum olmasın? veya arkadasın soyledıgı gıbı sızın kullandıgınız ıstıkametler bıraz daha dık vs ıse oradan faredebılır


Mesajı Yazan: marasov
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 10:35
bence karterdeki yağ emme kirlenmiş veya pislk gelmş olabilir. 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 10:38
Orjinalini yazan: marasov marasov Yazdı:

bence karterdeki yağ emme kirlenmiş veya pislk gelmş olabilir. 
 
yag basıncı yetersız olmus olsa yag lambası yanması gerekır... yag musurunun ısı bunu kontrol etmek zaten.


Mesajı Yazan: zubeyir35
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 11:36
- yağın vizkozitesi ne? kalı ise harareti arttırabilir!
- yağ filtresi en son ne zaman değişti? filtrede kurum falan birikir basınç düşmez ama azalır aman tehlike yağ lambası yanarsa falan sakın yürüme.
- Bide aracın suyunda eksilme varmı?Antifriz ne durumda devirdaimde bi tıkanma olabilirmi?
- Bende 307 1.6 hdi bir kere bile ibre 70-90 arasındaki yerinden oynamıyor! marmaristeyim her gün yokuş çıkıp iniyorum hemde dağa tırmanırken 4-5 km çık 4-5 km in şeklinde! bence bu saydıklarıma bak olmazsa ihmal etme!



-------------
2006 307 1.6 hdi 110hp


Mesajı Yazan: reddevil
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 11:50
evet sanırım yağ filtresinde sorun çünkü değişmedi :(
çok teşekkürler


-------------
ReD DeViL


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 12:01
İlginç bir sıkıntı. Yağ değişimi ile alakalı ne olabilir ki. Yağ değişimi oldukça basit bir işlem. zubeyir35 in dediği gibi kalın yağ kullanıldı ise bir ihtimal. Yoksa tıkanma ile falan daha büyük sıkıntılar ortaya çıkar. Araç da hemen belli eder.


Mesajı Yazan: Emre Ekrem
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 12:26
Peugeot ların ortak sorunu sayılabilir hatta artık sorun olarak bile görülmüyor, araç dur kalklar yada yokuş yukarı dur kalklar la gidiyor ise 90 üzeri olması normal sayılıyor. 
Seneler evvel ilk peugeot umu aldığımda kafama takılır içime dert olurdu, hatta 306 yı aldığımda bile içime dert olmuştu ve sırf bu yüzden bir kaç servis değiştiğimi bile bilirim. Hala 90 ve bir üstü çizgiye geldiği zamanlar oluyor. (ki 306 gti ve benzeri prensipte olan gti motorlarda bu daha da sık olur)

Daha önceleri böyle bir durumla karşılaşmadığınızı ve yağ değişiminden sonra olduğunu söylüyorsunuz, zayıf bir ihtimal yağ değişimi olabilir ki buda şayet kalın yağ kullanılmış ise, daha kuvvetli bir ihtimal ise yağ filtresidir. 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 12:41
dıger aracları tam emın degılım ama 306ların cogu 2 fanlıdır ve 2 sıde beraber calısır. ayrıca fanlar 2 hızlıdır ve 97C de dusuk devırle calısırlar olurda yetmezse 107C de yuksek devıre gecer. elektronık olarak servıs manuelınde oyle yazıyor. kendı aracımda gostergede 90dan sonrakı cızgı yanı 100C gıbı fan devreye gırıyor ve 90 gıbı fan duruyor. bu aracın normalı budur... aracı aldıgımdan berı boyle. musurlerde rolelerde orjınal olarak yenılendı. fakat benım aractakı otomatık klıma sıstemı duruma gore fanı bazen hızlı bazen yavas donduruyor. sanıyorum bıraz hava ısısıyla alakalı...


Mesajı Yazan: okan77
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 12:54
Neden her yağ değişiminde yağ filitresi değiştirilmez ki.... Kaç paralık şey... Değiştirin ne kaybedersiniz ki...


Mesajı Yazan: reddevil
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 14:14
valla bilemiyorum servis " yok abi her 2 yağ değişiminde filtre değişir " dediği için :(

-------------
ReD DeViL


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 14:18
En iyisi kendi isini kendin yapicaksin. Filtreyi de degistireceksin en kral yagi da koyacaksin. Ben bir kere yag degistirdim, simdi degistirmeye kalksam 20 dakka tutar ancak o da yag suzulsun iyice diye Dil Çıkarma


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 14:19
Orjinalini yazan: reddevil reddevil Yazdı:

valla bilemiyorum servis " yok abi her 2 yağ değişiminde filtre değişir " dediği için :(
 
servısın dedıgıne bakma bence. yag fıltresı dedıgın 8-10 lıra yanı :) yan sanayısınıde almayacaksın... basına ıs acabılır


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 14:19
Arkadaşlar herkese selamlar,bende Balıkesir den Onur.Kendim aktif bir peugeot kullanıcısı olmamakla beraber eşimden dolayı 2003 model 1.6 16v otomatik sahibiyim.

Bu aracında, aldığımız günden buyana aynı sıkıntıyı çekiyoruz. Araç şehir içinde 100 dereceye yakın bir yerde fanı çalışırken normal seyir halinde 90 derecenin üzerine çıkmıyor.Kendi aracımda hararet göstergesi, motor suyu ısınınca cold ile hight arasında tam ortada kalıyor ve hiç haraket etmiyor. 206 da fanın devreye girmesi 100 dereceye yakın bir yerde devreye giriyor.




Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 14:32
Orjinalini yazan: monur monur Yazdı:

Arkadaşlar herkese selamlar,bende Balıkesir den Onur.Kendim aktif bir peugeot kullanıcısı olmamakla beraber eşimden dolayı 2003 model 1.6 16v otomatik sahibiyim.

Bu aracında, aldığımız günden buyana aynı sıkıntıyı çekiyoruz. Araç şehir içinde 100 dereceye yakın bir yerde fanı çalışırken normal seyir halinde 90 derecenin üzerine çıkmıyor.Kendi aracımda hararet göstergesi, motor suyu ısınınca cold ile hight arasında tam ortada kalıyor ve hiç haraket etmiyor. 206 da fanın devreye girmesi 100 dereceye yakın bir yerde devreye giriyor.


 
Alah Allaaaaah sayın abıcım bu bır sıkıntı degıl. aracın yapısı bu. nıye anlamıyorsunuz :))
 
100C ye kadar cıkar normaldır. trafıge gırınce dur kalk yaptıgınız ıcın yukselır bıraz. ama yolda belırlı bır hızla gıderken devamlı onden hava vurdugu ıcın 100C ye cıkmaz genelde.
 
eskı karburatorlu araclara bınmıyoruzzzkı 92C fan acsın... ayrıca sogutma sıstemınde antıfreeze oldugu zaman suyun kaynama noktasıda yukselır. 110C bıle gelse hıcbırsey olmaz. fakat sıstem yapısı olarak 100C nın ustune cıkmaması gerekır. cunku 100 e dogru fan acar...


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 15:11
 [/QUOTE]

 eskı karburatorlu araclara bınmıyoruzzzkı 92C fan acsın... ayrıca sogutma sıstemınde antıfreeze oldugu zaman suyun kaynama noktasıda yukselır. 110C bıle gelse hıcbırsey olmaz. fakat sıstem yapısı olarak 100C nın ustune cıkmaması gerekır. cunku 100 e dogru fan acar...
[/QUOTE]

Size bu konuda sonuna kadar katılıyorum, bende bunun bir sıkıntı yaratmayacağını vurgulamak istedim.Demek ki bu araçlar bu bu şekilde çalışıyor. 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 15:19

evet o zaman anlastık :))

bır ara benım aracın fan rolesınden dolayı fan acmadı ve faretmemle beraber kalabalıgın ıcınde anında kenara cektım. o esnada hararet 110 a cıktı. daha da ısınmadan stop edıp ısı cozdum ve tekrar calıstırdım... fanlar anında calısmasıyla beraber motor hemen normale geldı...


Mesajı Yazan: monur
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2011 Saat 16:08
Peugeot araçlar üzerinde bilgim sınırlı olmakla beraber,otomatik şanzımanın verdiği bir arıza için interneti kurcalarken bu forumu keşvettim Gülme bu araçın nihai kullanıcısı eşim ve malum bayanlar sadece kredi kartından benzini doldurup araba bozulunca da eşlerini arayarak çözüme ulaştıkları için araştırmak bizlere düşüyor.

 Son 1 haftadır 2000 tl ye yakın bir miktar Fransa ekonomisine katkıda bulunan bir kardeşiniz olarak öğrendiğim bir husus, bu araçlarda fan motoru dahil hemen herşeyi  aracın beyni kontrol ediyor.Yani eski mantıkla fanı direklemek gibi yapılan bir işlem beyni yakıyormuş.Bu da belki bilmeyen arkadaşlarımız olursa sakın bu tip işlemlere başvurmayın demek istiyorum. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net