| 
  | 
şanzıman yağı | 
 
    Yanıt Yaz  
   | 
  Sayfa 12> | 
| Yazar | ||
   
   sabotess  
   
   1. Vites  
   Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2013 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Konu: şanzıman yağıGönderim Zamanı: 27 Kasım 2013 Saat 00:28  | 
 |
   
   
 hocam korkacak bişey yok 307 manuel şanzımanlarda altlı üstlü olmak üzre sol tekerin tam arkasına bakan kısıma yane sol ön tekerin arkası ile yüz yüze bakan kısımda iki adet yağ civatası olur üst kısımdaki yağın seviyesini kontrol etmek içindir usta orayı açar içerisine parmağını sokarak yağı kontrol eder yağ parmağına bulaşmışsa yağ var demektir ama bulaşmıyorsa eksildiğini anlar zaten , alt kısımdaki ise yağ boşaltma civatasıdır ve diğerlerinden farklı olarak bu vicata tapa şeklindedir anahtarı alyana benzer ama alyan gibi altıgen yada sekizgen değil sadece dörtgendir eski kapı kollarının demirlerine benzer hatta o bile olur belki :D o tapayı açarak boşaltaibilirsin daha sonrada motor kaputunu açarak akünün sağ alt köşesinin altında  (tabi aküyü sökersen daha rahat görür ve ulaşırsın) şanzımanın SİYAH plastik kapağını görürsün elinle rahatlıkla açabilirsin oradan da tekrar yeni yağı doldurabilirsin hepsi bu kadar yane işin özü tapayı sök yağı boşalt sonra üst kapaktan tekrar doldur bu kadar ... 
    | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   sabotess  
   
   1. Vites  
   Kayıt Tarihi: 27 Kasım 2013 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 27 Kasım 2013 Saat 00:28 | 
 |
| 
   
    
   hocam korkacak bişey yok 307 manuel şanzımanlarda altlı üstlü olmak üzre sol tekerin tam arkasına bakan kısıma yane sol ön tekerin arkası ile yüz yüze bakan kısımda iki adet yağ civatası olur üst kısımdaki yağın seviyesini kontrol etmek içindir usta orayı açar içerisine parmağını sokarak yağı kontrol eder yağ parmağına bulaşmışsa yağ var demektir ama bulaşmıyorsa eksildiğini anlar zaten , alt kısımdaki ise yağ boşaltma civatasıdır ve diğerlerinden farklı olarak bu vicata tapa şeklindedir anahtarı alyana benzer ama alyan gibi altıgen yada sekizgen değil sadece dörtgendir eski kapı kollarının demirlerine benzer hatta o bile olur belki :D o tapayı açarak boşaltaibilirsin daha sonrada motor kaputunu açarak akünün sağ alt köşesinin altında  (tabi aküyü sökersen daha rahat görür ve ulaşırsın) şanzımanın SİYAH plastik kapağını görürsün elinle rahatlıkla açabilirsin oradan da tekrar yeni yağı doldurabilirsin hepsi bu kadar yane işin özü tapayı sök yağı boşalt sonra üst kapaktan tekrar doldur bu kadar ...
    
   
   | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   koliva  
   
   YÖNETİCİ  
   P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 05:45 | 
 |
   
   
 Ne lazim ![]() Bu arada marttan kalma konuyu nerden buldunda hortlattin. ![]()  | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   Üçyüzaltı  
   
   1. Vites  
    
   18 - Eylül - 1988 Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011 Konum: ÇORUM Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1454  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    Yanıt Yaz 
     Alıntı Üçyüzaltı 
     Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.  
      Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 07 Aralık 2011 Saat 00:51 | 
 |
| 
   
    
   Ucuzmuş harbi , bedava abi bize araba yollasana parça parça sokak Türkiyeye  
   
   
    | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   Guests  
   
   MISAFIR  
    | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 10 Mart 2011 Saat 10:03 | 
 |
| 
   
    
   evet haklısın avrupada arabalar ucuz ama ıscılıkler pahalı :))
    
   
   | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   koliva  
   
   YÖNETİCİ  
   P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 10 Mart 2011 Saat 09:25 | 
 |
   
   
 Ben veremem 100 Euro iscilige kusura bakmasinlar. Arabanin ederi tas catlasa 4000-5000 euro ancak eder.  | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   Guests  
   
   MISAFIR  
    | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 10 Mart 2011 Saat 08:28 | 
 |
   
   
 katkılar yagı ınceltmek ıcın degıldır. katkıların ıcerısınde yagın kaydırıcılıgını artırıcı ve metallerı koruyucu maddeler vardır. ama bırcok katkı var. hepsı ıyıdır demıyorum... 
kalıtelı olanları faydalıdır. ben dıs macununa benzer tupte satılan STP marka denedım memnun kaldım. 306 aracıma baska bırının tavsıyesı uzerıne EZİ adında farklı bır urun koydum. acıkcası bundan pek bırsey anlamadım yanı. yagı degısıp vıtes cubuklarına bakım yapınca cok farkettı. bu bahsettıgım katkıyıda bırsure sonra koydum. ama hıcbırsey degısmedı :))) belkı en fazla olacagı budur... 
    | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   osterreich  
   
   1. Vites  
    
   Kayıt Tarihi: 23 Mart 2010 Konum: Avusturya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 148  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    Yanıt Yaz 
     Alıntı osterreich 
     Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.  
      Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 10 Mart 2011 Saat 01:26 | 
 |
   
   
 ben gecen hafta kendi servisinde 150 euro ya degistirttim otomatik sanzuman yagini  100 euro iscilik 50 euro yag  senin ordada  üc assagi  bes yukari aynidir Düzenleyen osterreich - 10 Mart 2011 Saat 01:29  | 
 ||
| 
   
     
     ʞoʎ ʞılsɹǝʇ ıq wıʎıʎı uǝq 
   
  5008 1.6 HDI 110 FAP  | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   orhanetap  
   
   2. Vites  
    
   01 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 140  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    Yanıt Yaz 
     Alıntı orhanetap 
     Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.  
      Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 10 Mart 2011 Saat 00:32 | 
 |
| 
   
    
   Şansuzaman için kullılan katkılar yağımı inceltiyor eğer öyleyse pek işe yarayacağını sanmıyorum. 
   
  Yaz sonunda aracıma aktif iriyılda triger değişimi yaptırdım bi süre sonra araç rolantide çalışırken pata pata diye bir ses gelmeye başladı debriyaja bastığımda ses kesiliyordu bırakınca tekrar başlıyordu tekrar götürdüm servise priz direk(nasıl yazılıyor bilmiyorum) bilyesinden dediler arıza değil aşınmadan dolayı bu sesin olduğunu söyledir. Tabi takıntılı olduğumdan olmaz dedim rahatsız oldum. Sonra ordaki usta elimde priz drek bilyesinin takılı olduğu mil var dedi içiniz rahat etsin diye onuda değiştiriyorum dedi ve değiştirdi. Şimdi ses kesildi ama usta bu sesin tekrar edeceğini söyledi ve aşınmayı önlemek için normalde kullandıkları yağın bir kalınını kullandık dedi. Vede aktif iriyıl servisi bundan sonra şanzuman yağında fabrikanın önerdiğinin bi kalınını kullanacaklarını söyledi. Biraz uzun oldu ama bu sorunu sizde yaşayabilirsiniz bu katkılar yağı inceltiyormu eğer inceltmiyor hatta aşınmaya iyi gelir diyorsanız bende eklemek istiyorum malum vites geçişleri pek güzel değil ne kadar yumuşaklık katarsak kullanım bi o kadar keyifli hale gelecektir.  | 
 ||
| 
   
     
     206 xt 1.6 110hp
     
   
   | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   ask307  
   
   1. Vites  
   Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 190  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 09 Mart 2011 Saat 18:01 | 
 |
| 
   
    
   arkadaşlar katkı maddesi ne marka ve fiyatı ne kadar yazarsanız sevinirim
    
   
   | 
 ||
| 
   
     
     peugeot 307 1.4 hdi
     
   
   | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   Guests  
   
   MISAFIR  
    | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 09 Mart 2011 Saat 16:13 | 
 |
| 
   
    
   evet ta ustune bastın kaldır ayagını  
   
   | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   Guests  
   
   MISAFIR  
    | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 09 Mart 2011 Saat 15:59 | 
 |
| 
   
    
   Geçen gün ben değiştirmiştim iki ucunda içi çukur kısımlar var. 20 cm lik birşey. Aracımmınki ikide bie çıkıyordu da değiştirmiştim bir tanesini. 20 TL gibi bir fiyatı vardı.
    
   
   | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   Guests  
   
   MISAFIR  
    | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 09 Mart 2011 Saat 15:21 | 
 |
   
   
 uygun bır gres surebılırsın ya. ama oyle sagda solda agzı acık kalmıs toz toprak dolmus yaglardan koymayacaksın... 
onların adı vıtes cubugudur. ustaya "vıtes cubuklarına da gresle bakım yaparmısın" demen yeterlıdır. 
alttan yada ustten elıyle topacların ıcıne gırecek kadar oynaya oynaya yagı yedırmelıdır.... bu kısımlar aynı rot bası gıbıdır.. alttan sıcrantılarla gelen su vs zamanla sıkılık yaratıyor ve asınmaya baslıyorlar. her 10.000 de bır aracın genel bakımı ıcınde orayada bakılmasında fayda var... 
    | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   Guests  
   
   MISAFIR  
    | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 09 Mart 2011 Saat 15:16 | 
 |
   
   
 tabıkı katkı koymak zorunda degılsın. ama ıyı bır katkı koyarsan faydası oluyor onu dıyorum ben... tercıh meselesı bu :)))  
ben ladanın sanzumanında eskı yagın ıcıne stp marka eklemıstım cok rahatmıstı... 
    | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   Guests  
   
   MISAFIR  
    | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 09 Mart 2011 Saat 14:59 | 
 |
| 
   
    "tabı bızım sanzumanlarda vıtes kollarındakı basların gereklı bakımını yapmak lazım. kalıtelı gres ıle korumak lazım..." demişin ya ustaya oray tarif ederken ne dememiz lazım. Şuraya da gres sür diyebilmem için adını bilmem lazım. Bazen onlar es geçebiliyorlar. Bir de kaliteli gres derken genelde onlar ellerinde olanları kullanıyorlar. Yağ aldığımız gibi gidip gres de mi almamız gerekiyor? Gerekiyorsa marka söyleyebilir misin? 
    | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   Guests  
   
   MISAFIR  
    | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 09 Mart 2011 Saat 14:53 | 
 |
| 
   
    Yağı değiştirince katkı maddesine ihtiyaç kalır mı? Hani özelliğini kaybetmiş yağı "0" km yağ ile değiştiriyoruz ya o bakımdan soruyorum.  | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   Guests  
   
   MISAFIR  
    | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 09 Mart 2011 Saat 13:26 | 
 |
   
   
 sanzumanın altında 1 tane bosaltma tapası vardır. bırde yan tarafında veya ustunde doldurma tapası vardır. yalnız bu alt tapayı acarkan yalama falan etmemeye calısacaksın. sıkıdır kolay acılmayabılır. acmadan evvel o bolge camurlu olabılır once temızleyıp ardından WD-40 gıbı gevsetıcı bır spreyde sıkarsan faydalı olabılır. bırde bazılarında tapanın ustunde bakır pul oluyor. o da bozulmussa degısmesı gerekır. 
ıste o tapayı actıgın anda yag zaten tamamen ıner asagıya. arac duz yerde olsun tabı :)) 
yag ıyıcene suzulunce alt tapayı uygun sekılde sıkarsın ve yag sızıntılarını tamamen sılersın. yada yag temızleyıcı veya balata temızleyıcı gıbı bır sprey varsa sıkarsın yagları cozer atarsın. kupkuru kalsın alt taraf. cunku her hangı bır kacak olursa rahat gorebılesın. 
sonra doldurma tapasını acıp gereklı mıktarda yagı doldurursun. ek bır katkıda koyacaksan koyar kapatırsın.  
mesela benımkınde dolum yerı tam ustte kolay yerde. plastık bır tapa var. onu actım ve kucuk bır hunı ıle doldurdum ustunede katkı koydum. kapadım bıttı. eskıye nazaran bayagı rahatladı. babamda da xsara var. benım arabaya bınınce vıtese sasırdı. ne guzel yumusacık olmus dıye :)) 
tabı bızım sanzumanlarda vıtes kollarındakı basların gereklı bakımını yapmak lazım. kalıtelı gres ıle korumak lazım... 
    | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   metin  
   
   4. Vites  
    
   24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 09 Mart 2011 Saat 13:10 | 
 |
| 
   
    
   evet haklısın senin diğer konulardaki yorumlarında işçiliğin bi hayli pahalı olduğunu okumuştum.
 
   
  iş sana kalıyor ozaman. manüelin otomatik kadar zor olacağını sanmıyorum kolayca değiştirebilirsin. yanlız önemli bir konuyu atlama sakın. orjinal yağı araştır onu kullan. 
    | 
 ||
| 
   
     
     Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.  
   
  Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...  | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   koliva  
   
   YÖNETİCİ  
   P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 09 Mart 2011 Saat 12:33 | 
 |
   
   
 Tesekkur ederim. Benimki manual. Bu is biraz mesakkatli bir is gibime geldi. Araci lifte kaldirmak(kriko ve dayanaklar ile) ayri bir dert. Gayet guvenli olmasina ragmen acayip korkuyorum altindayken, hemen isimi bitirip cikiveriyorum   Disarda yaptirmak konusunda ise hic yaptirmasam daha iyi derim. Buralarda iscilikler sizin Avni Usta'nin aldigi iscilige benzemiyor.  | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   metin  
   
   4. Vites  
    
   24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 09 Mart 2011 Saat 12:28 | 
 |
| 
   
    
   [QUOTE=koliva]Cecoli hocam bu sansuman yagi 307 lerde nerden degisiyor bilgin var mi?  [/QUOTE 
 
   
  otomatik şanzımancıda 80 tl ye işçilik dahil değiştirdim. 
kendim değiştircem dersen 3 litre yağ alıyor diye biliyorum. 
aracı lifte kaldır altındaki karter korumayı sökmene gerek kalmadan şanzımanın altındaki tapatı sök. iki tapa vardır. 1. yi sökersen 1 litre yağ dökülür sadece. 1. yi söktükden sonra aynı yerin içinde 2. tapa var onuda söküceksin iki litre daha yağ dökülecek iyice boşalttıkdan sonra 2. ve 1. tapaları sık aracı indir. kaputu aç, şanzımanın ön tarafında bir tapa var sakın onu sökme çünkü altında vites kolunun bağlı olduğu pim var yerinden çıkarırsan araç vitese geçmez. sana ortalarda sağ tarafda başka bir tapa var oradan 3 litre yağ doldur tamamdır. yağlar tam sentetik ve yarı sentetik olarak ayrılıyorlar, şimdi hangisi olduğunu unuttum ama mutlaka doğru olanı al diğeri zarar veriyor. 
yada git adam gibi şanzımancıya değiştir. istanbul anadoluda avni usta var onaorjinal yağını 80 tl işçilik dahil değiştirdim. 
(bu arada benim şanzıman otomatik ona göre anlattım seninki manuelse bilemem) 
    | 
 ||
| 
   
     
     Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.  
   
  Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...  | 
 ||
![]()  | 
 ||
    Yanıt Yaz  
   | 
  Sayfa 12> | 
| Forum Atla | Forum İzinleri  ![]()  Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma  | 
 
     
  | 
	
	Bizi Takip Edin   
 
  | 
	|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||