| 
  | 
206 ve Helezon Yay... | 
 
    Yanıt Yaz  
   | 
  Sayfa 123> | 
| Yazar | ||
   
   C!N  
   
   1. Vites  
    
   10 - Ekim - 1984 Kayıt Tarihi: 24 Ocak 2009 Konum: ZonguldaK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Konu: 206 ve Helezon Yay...Gönderim Zamanı: 30 Ocak 2011 Saat 00:02  | 
 |
| 
   
    
   Merhaba arkadaşlar; 
 
   
  2009 model 206 1.4 8v BVA aracıma 35mm alçaltacak spor yay almayı düşünüyorum. 206'sını spor yayla kullanan arkadaşlardan tecrübelerini, memnuniyetlerini/memnuniyetsizliklerini paylaşmalarını rica ediyorum. Aracımın şu an üzerinde orjinal ebatta lastik ve saç jantlar bulunmaktadır, yaza doğru 16'' lastik-jant ikilisine geçmeyi planlıyorum, düşüncelerinizi bekliyorum... 
    | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   C!N  
   
   1. Vites  
    
   10 - Ekim - 1984 Kayıt Tarihi: 24 Ocak 2009 Konum: ZonguldaK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 30 Ocak 2011 Saat 14:25 | 
 |
| 
   
    
   fikir, tecrübe sahibi olabilecek hiçbir arkadaşımız yokmu şimdi?
    
   
   | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   GökhaN  
   
   YÖNETİCİ  
   KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11687  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 30 Ocak 2011 Saat 14:35 | 
 |
| 
   
    
   15 " den büyük jant takmanı tavsiye etmiyorum. 3.5 yayda önle arka arasında baya bir mesafe oluşturuyor. ön taraf havada kalıyor önden çekişli bir araçtada sakıncalı buluyorum. 5 cm eibach veya 5 cm fk yay ile 1 diş torsiyon düşüklüğü ile kullanabilirsin. Bu uygulamadan sonrada saç jantla kullanmaya devam edersen ön taraf baya basık duracaktır. Bir an önce jantla kullanmanı tavsiye edeceğim çünkü orjinal lastiğin yanakları çok büyük.
    
   
   | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   dinoco  
   
   1. Vites  
    
   26 - Haziran - 1979 Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2011 Konum: izmir urla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 829  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 30 Ocak 2011 Saat 14:48 | 
 |
| 
   
    
   merhaba 1,4 cc 206 larda,  5mm yay--> 3,5mm 4 mm gibi alçalma yapacaktır. yapan arkadaşlarım var motoru hafif kaldıgı için böyle bir sonuç doguruyor ayrıca bahseetiginiz yaylar özellikle aiback çok serttir daha yumuşak bir yay tavsiye ederim.
1,6 2,0 motor 206 da ise 5mm yay tam değerinde alçalma gerçekleştirdi. ama bu yay markasına göre değişir diye düşünüyorum hepsinin esnemesi farklıdır '!
    
   
   | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   C!N  
   
   1. Vites  
    
   10 - Ekim - 1984 Kayıt Tarihi: 24 Ocak 2009 Konum: ZonguldaK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 30 Ocak 2011 Saat 18:04 | 
 |
| 
   
    
   Arkadaşlar tavsiyeleriniz için teşekkür ediyorum. 5cm'in aracım için fazla geleceğini düşünüyorum ki an geliyor 4-5 kişi bindiğim oluyor araca, şu anda bile zaman zaman değme yapabilen karter muhafazam o zaman daha fazla temasa maruz kalacaktır diye düşünüyorum. Yay istememin tek sebebi de 16 inch jant düşünmemdir. bence 15'' jant kendini pek gösteremeyecektir, yanakları kalın kalacaktır diye düşünüyorum, mümkün olduğu kadar ince yanak istiyorum lastiklerimi yaz kullanımı için o sebeple 16'' jant + ince yanak V desen lastik + 3.5 cm yayın bana uygun olacağını düşünüyorum. 
 
   
  Bu arada Gökhan; senin 'RC'' jantlarla kullandığın yayların markası ve boyutu ne idi öğrenebilir miyim? 
    | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   Guests  
   
   MISAFIR  
    | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 30 Ocak 2011 Saat 21:27 | 
 |
| 
   
    
   ben yeni uygulama yaptım kesinlekli 16 jant tavsiye etmiyorum inan pişman olursun. ben 15" inch jant ile  195*50*15 lastik kullanıyorum . önlerde 35 mm yay kullanıyorum, arka tarafta torsiyon yüksekliği 11.8cm yani lastik bitince davlumbaz başlıyor. 
 
   
  yaşadığım problemler;  
1- araç patinaja düşüyor. 
2- ön taraf biraz yukarda kaldı. 
3- her çukurda böbrek  taşı düşürüyorsun. 
4- arkaya 3 kişi binince sürtme yapmıyor ama jant davlumbazın içine kadar giriyor. 
sana tavsiyem 185*55*15 lastik ve 15 jant. 
    | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   d3Li  
   
   2. Vites  
   Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 153  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 30 Ocak 2011 Saat 23:13 | 
 |
   
   
  | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   ozaannn  
   
   2. Vites  
    
   Kayıt Tarihi: 24 Ekim 2009 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 721  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2011 Saat 02:31 | 
 |
| 
   
    
   Bence hiç bi sorun olmaz ben 16 jantla kullanıyorum 3,5 yay var arkayı hiç düşürmedim 16 jantları dahada büyütmeyi düşünüyorum tabi ön tarafa çok dikkat etmek lazım.
    
   
   | 
 ||
| 
   
     
     ozaann
     
   
   | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   orhanetap  
   
   2. Vites  
    
   01 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 140  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    Yanıt Yaz 
     Alıntı orhanetap 
     Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.  
      Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2011 Saat 02:38 | 
 |
| 
   
    
   kullananlardan 15 jant ile 3.5 ve 5mm lik yay takanlar resim paylaşsa görerek daha mantıklı karar verilebilir.
 
   
  bende orjinal jantlar war ama yay takmayı düşünoyorum resim paylaşılsa güzel olucak bakıp görmek lazım  
    | 
 ||
| 
   
     
     206 xt 1.6 110hp
     
   
   | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   GökhaN  
   
   YÖNETİCİ  
   KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11687  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2011 Saat 11:08 | 
 |
| 
   
    
   ben 5 cm fk kullanıyorum. Yaylar çok yumuşak alıp kullanabilirsin rahatlıkla zaten 5 cm düşürmüyor tam 4 cm civarı düşüyor. 3.5 cm'e para verip ön tarafın keçi gibi havada durmasını istiyorsan sen bilirsin.
    
   
   | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   GökhaN  
   
   YÖNETİCİ  
   KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11687  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2011 Saat 11:09 | 
 |
| 
   
    
   16 jant 195 45 16 
   
  15 jantla 185 55 15 17 jantlada 205 40 17 kullanırsan hiçbir şekilde sürtme olmuyor.  | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   serkan24577  
   
   1. Vites  
   28 - Ekim - 1983 Kayıt Tarihi: 11 Ağustos 2010 Konum: izmir KSK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 665  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    Yanıt Yaz 
     Alıntı serkan24577 
     Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.  
      Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2011 Saat 11:32 | 
 |
| 
   
    
   bende 16 kullanıyorum jantları problem yaşamadım daha :) yay kullanmadım ama daha 
    
   
   | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   C!N  
   
   1. Vites  
    
   10 - Ekim - 1984 Kayıt Tarihi: 24 Ocak 2009 Konum: ZonguldaK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2011 Saat 16:50 | 
 |
| 
   
    5 cm alıp da amortisörlerler de oynamak istemiyorum, 3.5 şimdilik makul görünüyor benim için.  
    | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   d3Li  
   
   2. Vites  
   Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 153  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2011 Saat 18:32 | 
 |
| 
   
    
   5 cm de amorsitorle oynatmaya gerek kalmıo
    
   
   | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   C!N  
   
   1. Vites  
    
   10 - Ekim - 1984 Kayıt Tarihi: 24 Ocak 2009 Konum: ZonguldaK Durum: Aktif Değil Mesajlar: 371  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2011 Saat 20:46 | 
 |
| 
   
    amortisörleri değiştirmek gerekir diye biiyorumm.  | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   GökhaN  
   
   YÖNETİCİ  
   KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11687  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2011 Saat 21:26 | 
 |
   
   
 yok değiştirmen gerekmiyor fk yumuşak yay, amortisorle beraber inip çıkıyor   ama koni takim araba yoldan hiç çıkmasın gazlarım dersen orası sana kalmış ![]()  | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   Guests  
   
   MISAFIR  
    | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2011 Saat 22:24 | 
 |
   
   
 14 ten 15 e geçtim böyle oldu 16 takarsam nolur bilmiyorum.. 
    | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   GökhaN  
   
   YÖNETİCİ  
   KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11687  | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 31 Ocak 2011 Saat 22:44 | 
 |
   
   
 araçların patinaja düşmesi birazda lastik markanla alakalı maalesef mustafa ![]()  | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   Guests  
   
   MISAFIR  
    | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2011 Saat 09:28 | 
 |
| 
   
    
   bence benim araç benzinli 1.4 olduğu için 3,5 yay ile yeteri kadar yere düşmedi. bu yüzden kontrolü kaybediyorum. 5 mm yay kullanırsam nasıl olur bilemiyorum. hatta araba yukarı bile kalktı daha önceden  karlığı sürttüğüm yerde araba şimdi sürtme yapmıyor nasıl yay bu anlamadım:)  kitapçıktan bakıp farika verilerini karşılaştıracağım. 
    
   
   | 
 ||
![]()  | 
 ||
   
   Guests  
   
   MISAFIR  
    | 
  
   
      Mesaj Seçenekleri
    
        Teşekkür(0)
      Alıntı   Cevapla
   
     Gönderim Zamanı: 01 Şubat 2011 Saat 21:57 | 
 |
| 
   
    
   bu arada birileri banada yardımcı olsun. ön kısmı nasıl düşüreceğim araba havada kaldı :((( 35 mm yaylar hiç bir işe yaramadı. araba şaha kalkmış gibi oluyor 50 mm yay kullanırsam amortisör vs. ne yapmalıyım. 
    
   
   | 
 ||
![]()  | 
 ||
    Yanıt Yaz  
   | 
  Sayfa 123> | 
| Forum Atla | Forum İzinleri  ![]()  Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma  | 
 
     
  | 
	
	Bizi Takip Edin   
 
  | 
	|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||