Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Peugeot Jant Lastik Seçimi
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 307 BİJON ARALIĞI...
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

307 BİJON ARALIĞI...

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
fatih1903 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2009
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 301
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fatih1903 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 307 BİJON ARALIĞI...
    Gönderim Zamanı: 13 Nisan 2010 Saat 08:40
arkadaşlar bilgiler için teşekkürler yani kısacası sağlıklı olan 4*108 kullanıcaz emeğinize sağlık :)
Yukarı Dön
İsmailAteş Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Kasım - 1987

Kayıt Tarihi: 23 Mart 2008
Konum: Ankara/İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 346
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı İsmailAteş Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Nisan 2010 Saat 18:32
307'lerin bijon aralıkları 4x108 dir.
Bahsedilen hem 4x100 hem de 4x108 uyan jantlar çift aplikasyondur.Bu jantlarda 8 adet bijon yeri bulunur.Gerekli 4 tanesi kullanılır.Bendeki 307'de de çift aplikasyon vardı.Resimlerinden bakabilirsiniz.
Her Yiğidin Gönlünde Bir Aslan Yatar..
Yukarı Dön
EminÖNAL Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge
P.T. MODERATÖR

Kayıt Tarihi: 02 Ekim 2009
Konum: Bakırköy/İST
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1551
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı EminÖNAL Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Nisan 2010 Saat 18:07
jantta offset konusunun önemini bi alıntı ile aktarmak istiyorum arkadaşlar..
 
"Otomobil üreticileri jantların offsetini, ölçülerini ve lastik ölçülerini mühendislik hesapları sonucunda öyle ayarlıyorlarki; elbetteki arabanın yüklü/yüksüz halde, direksiyonun tam düz veya tam dönük halinde, düz/virajlı yolda, bir çukura girildiğinde, kısaca tüm durumlarda herhangi bir elemana sürtme gibi bir problem yaşanmıyor ve tüm elemanlar(rot başları, rulmanlar vs.) maksimum ömre sahip oluyorlar.Jant-lastikçiler, elbette jantlarını değiştirmeye gelen bir araç için, bu mühendislik hesaplarını kullarak bir sonuca varmak yerine estetik amaçlı yardımcı oluyorlar ve yapacakları teknik yardım, göz kararıyla veya deneme yanılma yoluyla yeni takılacak olan jantın kalipere veya çamurluğa sürtüp sürtmeyeceğini belirlemekten öte olmuyor.
Bu noktada bence iş araç sahibine düşüyor; eğer gerçekten merakı varsa, modifiyeyi sadece aracı daha güzel görünsün diye değil daha başarılı teknik değerlere sahip olsun diye yapıyorsa jant değişiminden önce aracının fabrika çıkışı jantları konusunda araştırma yapmalı, offset değerini nasıl koruyabileceğine dair hesaplamalar yaparak bilinçli bir biçimde bu işe el atmalı..Aynı offset değerine sahip jant bulunamıyorsa bile yakın değerler seçilerek aracın minimum zarar görmesi sağlanabilir. Bugüne kadar jant-lastiğini değiştirmiş arkadaşlardan pek çoğumuz sadece jantçının tavsiyesi ile iş yapmış, "sürtmemesini" yeterli görerek beğendiğimiz herhangi bir jant modelini satın almışızdır. Elbette bu konuda jantçıları suçlamak yersiz olur, onlar sonuçta bu işin ticaretini yapıyorlar, eğer gelen müşteriye "senin aracın için elimizde birebir jant yok" deseler para kazanamazlar. Uluslararası jant üreticilerinin web sitelerinde hemen hemen tüm jant model bilgilerini ve teknik özelliklerini bulmak mümkün.Çamurluk içinde jant-lastiğin nasıl konumlanacağına ve orjinal offseti koruma mevzusuna gelince;

Bunu bir örnekle açıklayalım:

Otomobilimizin orjinal jant ölçüsü 6X14", offseti de +35mm olsun.
Otomobilin orjinal jant-lastiği ile çamurluk arasında kalan mesafe (fender clearance*) X kadar olsun. Jant-lastikle kaliper arasındaki boşluk ise Y olsun.

Yeni almayı düşündüğümüz jant eni 7.5" , 8" gibi orjinalinden bariz büyük ölçülere sahipse, offseti orjinalininkiyle aynı olsa bile içten kalipere veya dıştan çamurluğa sürtme ihtimali doğar. Nedenine gelince:

Orjinal jantımızın eni 6" ken, araca 8" eninde jantlar takmak istesek yeni-jant lastik ikilisi orjinale göre tam 1" dışarda kalacaktır. Orjinalde, Fender Clearance* dediğimiz boşlukta muhtemelen 1" ten küçük olacağı için arabaya çok kişi binmesi durumunda veya aracın alçaltılması durumunda sürtmeye söz konusu olacaktır.
+35mm olan offset değeri yerine aynı ene sahip ancak daha büyük bir offsetli jant(örneğin +45mm offsetli) denenmesi durumunda jant-lastik belki çamurluğun içine girecek ama bu seferde jantın içerde kalan kısmının kaliper vs. elemanlarla teması söz konusu olabilecektir. Kısaca X değerini korumaya kalksak Y'yi küçültme ihtimalimiz artar, Y değerini korumaya kalksak X'i

Bu yüzdendirki bunları ince ince hesaplamak yerine jant-lastikçiler piyasadaki araçların çamurluk boşluklarına en fazla hangi ebatta jantın girebileceğini bilirler ve gittiğinizde size direk onu önerirler. Offset konusunu ise benim gördüğüm kadarıyla denemeye-yanılma yöntemiyle hallediyorlar. Jantı taktıktan sonra aracı esnetip ve direksiyonu tam döndürüp sürtme olup olmadığını kontrol ediyorlar
Tabiki orjinal offset değerine yakın jant kullanılması onlar için çok şey ifade etmiyor çünkü bu ekstrem durumlarda söz konusu olabilen veya aracın çeşitli parçalarının ömrüne etki eden bir olay.."
 
"ALINTIDIR"
A3

Yukarı Dön
the_beKKo Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 09 Ekim 2008
Konum: 307 HDİ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 520
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı the_beKKo Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Nisan 2010 Saat 17:24
307 ler için bijon aralığı 4.108 dir ve sanırım et değeri 25 olması lazım 
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Nisan 2010 Saat 16:51
takas mı dur yaf benım pmye cvp ver :)
Yukarı Dön
fatih1903 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2009
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 301
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fatih1903 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Nisan 2010 Saat 16:47
olur emrah konuşalım walla ama cumartesiye kadar konuşalım cumartesi vericem jantları takasa haberin olsun :) ne diyosun yani ben bakıyım mı 4*100 farketmez mi diyosun biraz detaylı bilgi lazım sanırım help help ...:)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Nisan 2010 Saat 16:35
4 bıjon hemsı ya uyar sanrım arasında kı fark pek etkı edermı tam bılmıyorum

senın jantlar hakkında ozelden konusalım :)
Yukarı Dön
fatih1903 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 04 Mayıs 2009
Konum: kocaeli
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 301
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fatih1903 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Nisan 2010 Saat 16:34
merhaba arkadaşlar sanırım 307 ler 4*108 bijon aralığına sahip ama bazı satılık jantlarda hem 4*100 e hemde 4*108 e uyar yazıyo acaba bende 4*100 jant takabilirmiyim ona göre jant bakıcam yardım ederseniz sevinirim SAYGILAR....
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 998 4 muratzengin
konu icon 2024 yılında 407 almak son mesaja git 229 0 Kazu59
konu icon "Clarion pu-2859a(l) rd3-01" Radyodan Aux alma son mesaja git 3565 1 Baki TANRISEVEN
konu icon 307 otomatik vites sorunu son mesaja git 49192 50 Pejo58
konu icon Tablet ekran dış bolumleri son mesaja git 470 0 Miskinler
konu icon 308 T7 Dizel Araç Aküden Akan Asitli Su Sorunu son mesaja git 288 0 Kalenders
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 508 0 SerkanPinar
konu icon Yeni 106 GTI a Yeni Usta - İstanbul Anadolu Yakası son mesaja git 84 0 SerkanPinar
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 4357 15 MMYILMAZ
konu icon 208 şanzıman vuruntu son mesaja git 1738 2 208adem1
konu icon PEUGEOT PANORAMİK CAM TAVAN MAĞDURİYETİ son mesaja git 981 0 Just for Justice
konu icon Acil Yardım! 1.4 quicksilver stop ediyor son mesaja git 763 0 ozcank
konu icon 307 1.6 xt yürüyünce gelen ses son mesaja git 1747 11 Pejo58
konu icon Peugeot 307 Otomatik Vites Arızası (ÇÖZÜLDÜ) son mesaja git 28750 22 Pejo58
konu icon 407 ÇEKMİYOR son mesaja git 3671 6 Oyk2147
konu icon peugeot 308 star-stop sorunu? (2015- ) son mesaja git 26065 19 wolkan35
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 2497 5 yigitmustafa
konu icon 1.4hdi / 1.4tdci rölanti arızası yardım edin lütfe son mesaja git 234 0 omersardogan
konu icon Kolçak Montajı son mesaja git 871 0 2016active1.6Hdi
konu icon 508 Start-Stop Arızası P1A9C son mesaja git 2003 2 wolkan35
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 NOVEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kesim 4
muratzengin 3
Pejo58 3
wolkan35 2
yigit0060 2
yigitmustafa 2
ulamburias 2
Oyk2147 2
208adem1 2
SerkanPinar 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English