|
|
beyaz duman |
Yanıt Yaz
|
| Yazar | |
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: beyaz dumanGönderim Zamanı: 03 Mart 2010 Saat 22:38 |
|
olabilir.çünkü ne pompada ne enjektörlerde vs... birşey bulabildiler.enjektörler gayet normal...hiç üflemede yok arabada.bu beklemeyi bir deneyeyim.umarım öyledir sorun çünkü yeni enjektör almaya kalksak 1000 lira.
|
|
![]() |
|
| Sponsor Bağlantı | |
![]() |
|
ErolSen
2. Vites
21 - Şubat - 1985 Kayıt Tarihi: 30 Ağustos 2009 Konum: ESKİŞEHİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 247 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 03 Mart 2010 Saat 22:21 |
|
sağol kaptan rastgele.
|
|
|
Erol ŞEN
ESKİŞEHİR 21.02.1985 B Rh + 2005 206 X Line 1.4 O.V |
|
![]() |
|
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 03 Mart 2010 Saat 00:02 |
|
TAHMİNİM KIRILAN MİL TURBO MİLİDİR
|
|
![]() |
|
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 02 Mart 2010 Saat 23:52 |
|
krank mili aslında çok dikkat edilmesi gereken unsurdur ve turbo içindeki unsurlarda çok önemlidir |
|
![]() |
|
ErolSen
2. Vites
21 - Şubat - 1985 Kayıt Tarihi: 30 Ağustos 2009 Konum: ESKİŞEHİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 247 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 02 Mart 2010 Saat 18:07 |
|
polatkaptan faydalı bir paylaşım yapmışsın ellerine sağlık teşekkür ederim. bende merak ediyordum bu bekleme olayının nedenini. geçen bi abimiz focusunu mil kırdı diye satmıştı o mil bu bahsettiğiniz mil mi acaba ?
|
|
|
Erol ŞEN
ESKİŞEHİR 21.02.1985 B Rh + 2005 206 X Line 1.4 O.V |
|
![]() |
|
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Mart 2010 Saat 23:35 |
|
Herkes bilir ve söyler ki turboşarjlı araçlarda motor stop edilmeden önce bir miktar rölantide beklenmesi ve ara gazı verilmemesi gerekir. Ama nedir bunun mantığı? Turbolu araçlarda kontak kapatılmadan önce beklemek gereksinimi hızla dönen turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlamasının, kontak kapatılınca kesilmesidir. Turbo yağlaması motor yağı ile yapılır. Haliyle motor stop edilince de yağlama biter. Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz. Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar. Türbinler durur demiyorum. Çünkü motora hava girişi olduğu sürece türbinler döner. Eğer aracınızı gaza fazla yüklenmeden, yani turbo türbinlerinin basıncını fazla arttırmadan kullanmışsanız bu bekleme süresi daha da kısaltılabilir. Ancak bu bekleme süresi aslında gidilen yoldan bağımsızdır. “Yani uzun yola gitmedim. Öyleyse beklememe gerek yok” düşüncesi yanlıştır. Siz evinizden çıkıp tırmandığınız ilk yokuşda turbo türbinleri yüksek basınçla dönmeye başlamıştır bile. Yani gittiğiniz yol kısa da olsa, eğer gaza biraz fazla basarak aracınızı devirli kullanıyorsanız aracınızı stop etmeden önce muhakkak bir müddet rölanti devrinde bekleyiniz. En azından 30 saniye beklemek çok faydalı olu |
|
![]() |
|
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Mart 2010 Saat 23:32 |
|
turbo yağlıyor galiba siz aracı istop ederken 15 sn. beklemiyorsunuz turbo içindeki hava yağ ile karışıp ilk marşa basınca egzostan atıyor . eğer devamlı beyaz duman gelse yağ segmanı ve en kötüsü gömlek çizilmesi denilebilir ama çok fazla sorun deği sizinki yağ ekslmeye gelince dizeller yağ eksiltir 2 bakım arası ortalama 1 litre eksiltir aracınızın turbosunu çok üzmeyin istop etmden biraz bekleyin
|
|
![]() |
|
emredeniz
2. Vites
Kayıt Tarihi: 03 Şubat 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 174 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı emredeniz
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Mart 2010 Saat 21:44 |
|
Başkan o beyaz duman benım cok hosuma gidiyor :))
|
|
|
2010 206+ 1.4
ANKARA 1985 |
|
![]() |
|
kerten
1. Vites
Kayıt Tarihi: 30 Haziran 2008 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Mart 2010 Saat 21:43 |
|
Aracın kaç bin km'de ?
Segmanların zayıflamış gibi görünüyor.
|
|
![]() |
|
Kemal
2. Vites
Kayıt Tarihi: 24 Ocak 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 232 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Mart 2010 Saat 21:14 |
|
kaç km araç km fazla ise dizellerde normaldir ilk çalıştırmada diye biliyorum ama |
|
![]() |
|
SahinGün
1. Vites
Kayıt Tarihi: 11 Ocak 2010 Konum: balıkesir-konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 347 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Mart 2010 Saat 21:14 |
|
merhabalar öncelikle üyeleri tanıyalım kısmında kendinizi tanıtan bir topic açmanız gerekiyor. bir çok tecrübeli ve bilgili arkadaş var o zaman sana yardım edeceklerdir...
|
|
|
Şahin Gündoğan QuiK_
|
|
![]() |
|
Guests
MISAFIR
|
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 01 Mart 2010 Saat 21:11 |
|
2003 1,4 hdı sahibiyim.ilk çalıştırmada beyaz duman atıyor arabam.2-3 km yol yapınca kesiyor.kimi enjektör kimi pompa kimide turbodan diyor.birazda yağ eksiltiyor.sorarım bir bilene,nedendir bu? |
|
![]() |
|
Yanıt Yaz
|
|
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |