Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

beyaz duman

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Duyurular, Şikayet, İstek ve Öneriler
Forum Tanımlaması: Peugeot Türkiye forumları ve web sitesiyle alakalı tüm duyuru, öneri, istek ve şikayetlerinizi bildirebilirsiniz
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=8174
Tarih: 09 Ağustos 2025 Saat 01:56
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: beyaz duman
Mesajı Yazan: Guests
Konu: beyaz duman
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 21:11

2003 1,4 hdı sahibiyim.ilk çalıştırmada beyaz duman atıyor arabam.2-3 km yol yapınca kesiyor.kimi enjektör kimi pompa kimide turbodan diyor.birazda yağ eksiltiyor.sorarım bir bilene,nedendir bu?




Cevaplar:
Mesajı Yazan: SahinGün
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 21:14
merhabalar öncelikle üyeleri tanıyalım kısmında kendinizi tanıtan bir topic açmanız gerekiyor. bir çok tecrübeli ve bilgili arkadaş var o zaman sana yardım edeceklerdir...

-------------
Şahin Gündoğan QuiK_


Mesajı Yazan: Kemal
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 21:14

kaç km araç km fazla ise dizellerde normaldir ilk çalıştırmada diye biliyorum ama



Mesajı Yazan: kerten
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 21:43
Aracın kaç bin km'de ?
 
Segmanların zayıflamış gibi görünüyor.


Mesajı Yazan: emredeniz
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 21:44
Başkan o beyaz duman benım cok hosuma gidiyor :))

-------------
2010 206+ 1.4
ANKARA 1985


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 23:32
turbo yağlıyor galiba siz aracı istop ederken 15 sn. beklemiyorsunuz turbo içindeki hava yağ ile karışıp ilk marşa basınca egzostan atıyor . eğer devamlı beyaz duman gelse yağ segmanı ve en kötüsü gömlek çizilmesi denilebilir ama çok fazla sorun deği sizinki yağ ekslmeye gelince dizeller yağ eksiltir 2 bakım arası ortalama 1 litre eksiltir aracınızın turbosunu çok üzmeyin istop etmden biraz bekleyin


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2010 Saat 23:35

Herkes bilir ve söyler ki turboşarjlı araçlarda motor stop edilmeden önce bir miktar rölantide beklenmesi ve ara gazı verilmemesi gerekir.

Ama nedir bunun mantığı?

Turbolu araçlarda kontak kapatılmadan önce beklemek gereksinimi hızla dönen turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlamasının, kontak kapatılınca kesilmesidir.

Turbo yağlaması motor yağı ile yapılır. Haliyle motor stop edilince de yağlama biter.

Yüksek basınç altında çalışan turbo türbinleri, kontak kapatılmadan önce bir süre beklenirse normal devrine düşer. Kontak kapatılınca da kısa sürede durur. Böylelikle yağlamanın kesilmesinden kaynaklı mil kesme durumları oluşmaz.

Normal şartlarda yüksek basınçla dönen turbo türbinlerinin aracı stop etmeden önce bir miktar (çoğu zaman maksimum 1 dakika yeterlidir) rölantide bekletmek gerekir. Bu sürede turbo türbinlerindeki yüksek basınç düşer. Yani yüksek hızda dönen turbo türbinleri yavaşlar.

Türbinler durur demiyorum. Çünkü motora hava girişi olduğu sürece türbinler döner.

Eğer aracınızı gaza fazla yüklenmeden, yani turbo türbinlerinin basıncını fazla arttırmadan kullanmışsanız bu bekleme süresi daha da kısaltılabilir.

Ancak bu bekleme süresi aslında gidilen yoldan bağımsızdır. “Yani uzun yola gitmedim. Öyleyse beklememe gerek yok” düşüncesi yanlıştır.

Siz evinizden çıkıp tırmandığınız ilk yokuşda turbo türbinleri yüksek basınçla dönmeye başlamıştır bile.

Yani gittiğiniz yol kısa da olsa, eğer gaza biraz fazla basarak aracınızı devirli kullanıyorsanız aracınızı stop etmeden önce muhakkak bir müddet rölanti devrinde bekleyiniz. En azından 30 saniye beklemek çok faydalı olu


Mesajı Yazan: ErolSen
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2010 Saat 18:07
polatkaptan faydalı bir paylaşım yapmışsın ellerine sağlık  teşekkür ederim. bende merak ediyordum bu bekleme olayının nedenini. geçen bi abimiz focusunu  mil kırdı diye satmıştı o mil bu bahsettiğiniz mil mi acaba ?

-------------
Erol ŞEN
ESKİŞEHİR
21.02.1985
B Rh +
2005 206 X Line 1.4 O.V


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2010 Saat 23:52

krank mili aslında çok dikkat edilmesi gereken unsurdur ve turbo içindeki unsurlarda çok önemlidir



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2010 Saat 00:02
TAHMİNİM KIRILAN MİL TURBO MİLİDİR


Mesajı Yazan: ErolSen
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2010 Saat 22:21
sağol kaptan rastgele.

-------------
Erol ŞEN
ESKİŞEHİR
21.02.1985
B Rh +
2005 206 X Line 1.4 O.V


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2010 Saat 22:38
olabilir.çünkü ne pompada ne enjektörlerde vs... birşey bulabildiler.enjektörler gayet normal...hiç üflemede yok arabada.bu beklemeyi bir deneyeyim.umarım öyledir sorun çünkü yeni enjektör almaya kalksak 1000 lira.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net