Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Audi tarihi görücüye çıktı!
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Audi tarihi görücüye çıktı!

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
asi_cocuk Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Eylül 2008
Konum: honda kinetic
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 299
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı asi_cocuk Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Audi tarihi görücüye çıktı!
    Gönderim Zamanı: 17 Mart 2009 Saat 16:51
paylaşım için tşkr
honda kinetic 34 FD 074
hundaı h 100 34 ZK 8622
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17 Mart 2009 Saat 14:24

Audi’nin 100. yılı nedeniyle, Audi Forum Ingolstadt’daki mobil müzede, çok özel bir sergi ziyarete açıldı. “Horch’tan Audi’ye – Mükemmelliğin tarihinin yeni bir adı var” sergisi mevcut en eski Audi modellerinden oluşuyor.

Audi Forum Ingolstadt’daki mobil müze, Audi’nin 100. yılı nedeniyle düzenlenen özel bir sergiye ev sahipliği yapıyor. “Horch’tan Audi’ye – Mükemmelliğin tarihinin yeni bir adı var” adlı sergi için tüm Avrupa’dan tarihi otomobiller toplandı. Sergi, 16 Temmuz’e kadar açık olacak.

Sergide, Audi adını ilk taşıyan otomobil olan 1911 Audi Type A, İkinci Dünya Savaşı’ndan önce üretilen on üç otomobil ve yakın zamanda yenilenmiş 1935 Audi 225 Front Special Roadster modelinin dünya prömiyeri de yapılıyor. Başta bu iki model olmak üzere, birçok modelin dünyada bir başka eşi bulunmuyor.

Horch’tan Audi’ye
Değişik ve çoğunlukla da çalkantılı geçen bir tarihe sahip Audi AG’nin temelleri 19. yüzyılın sonuna gelmeden August Horch tarafından, Köln’de kurulan Horch & Cie. Motorwagen Werke adıyla bilinen şirketle başlar. Horch, 1909’da, yönetim ve icra kurulu üyeleriyle düştüğü anlaşmazlığın ardından ikinci otomobil üretim işletmesini kurar ve ismine Horch kelimesinin Latince’deki karşılığını verir: “Audi”. 1911 ile 1914 yılları arasında Avusturya Alp Rallilerinde kazanılan zaferler Audi markasının uluslararası arenada tanınmasını sağlar. Özellikle Audi Type C 14/35 PS başarılı olur ve “Alp Fatihi” unvanını kazanır.

Dünyanın dört bir yanında hâlâ varlığını sürdüren en eski Audi’lerin sergilendiği Audi mobil müzede, aynı zamanda şirket’in ilk zamanlarına dair çeşitli simülasyonlar da kullanılıyor; şirket adının seçilmesi, August Horch’un işten çıkarılması, sekiz silindirli ilk model, Audi sol el sürüşünün Almanya’da öncü olacak şekilde benimsenmesi, ilk Audi logosu için yarışma, DKW tarafından devralınma ve ardından Auto Union’un yaratılması...

Bir dünya prömiyeri; beyazlar içindeki düş
Otomobil meraklıları, ilk defa sergilenen Audi Front Roadster gibi Audi’nin ilk zamanlarına ait muhteşem modelleri görme şansına sahip olacaklar. 1935 yılında sadece iki adet olarak yapılan bu prototipin ikisinin de kaybolması nedeniyle, Audi Tradition, Zwönitz’deki uzman Zinke şirketine orjinal bir şasi temin etmiş, sadece fotoğrafların yardımı ile gövdenin taklidini yapmasını sağlamış. Şimdi, “beyazlar içinde bir düş olan” bu roadster, Audi mobil müzede dünya prömiyerini gerçekleştiriyor.

Öne çıkan bir başka sıra dışı ürün de 1911 model Audi Type A. İlk defa olarak Audi’nin Ingolstadt’daki genel merkezinde sergilenen bu otomobil, Audi tarafından Zwickau’da üretilen ve günümüze kadar gelen en eski otomobil. “Horch’tan Audi’ye - mükemmelliğin tarihinin yeni bir adı var” sergisi için Prag’daki Ulusal Teknik Müze tarafından ödünç verilen 26 beygir gücündeki bu eşsiz Type A, 75 km/s’e ulaşabiliyordu.

Alp Fatihi Type C
Serginin en yaşlı ikinci teşhir ürünü olan ve 1913’te üretilen Audi Type E’nin de dramatik bir öyküsü var. 5.7 litre hacimli 55-HP motoru Zwickau döneminde Audi’nin meydana getirdiği en büyük motor olma özelliğine sahip. Bu model 1924 yılına kadar üretimde kaldı. Rekabet sahnesinin bir kahramanı da, 1911 ile 1925 yılları arasında üretilen “Alp Fatihi” Audi Type C’dir. Pilotlarından birinin de August Horch olduğu bu otomobil, zamanının en iddialı organizasyonu olan Avusturya Alp Rallisi’ni, sonuncusu 1914’te olmak üzere, üst üste üç kez kazandı. Sergilenen otomobil 1919 model Type C halen yürür durumda.

22.300 Mark’lık şaheser
1923 yılı Almanya’sının en lüks ve pahalı otomobillerinden biri olan ve teknik anlamda Audi’nin bir dizi kilometre taşına imza atmasını sağlayan Audi Type M de serginin görülmeye değer modellerinden. Dört tekerlek frenine sahip ilk otomobil özelliğine sahip bu Audi modelinin 22.300 Alman Mark’lık liste fiyatına erişmek o günler için oldukça zordu: Satılan 228 otomobilin üçü ve ayrıca bir ilave şasi bugüne kadar gelebilmiş.

Audi Type M’i, sekiz silindirli ilk Audi modeli, sembolik yüz beygir güçlük sınırı geçen Audi Type R “Imperator” takip ediyor. Otomobilin sergilenen 1929 modeli, dünya üzerinde kalan tek örneği.

Uyuyan güzel Type P
1931 yılında Audi tarihindeki ilk küçük otomobil olan ve 1931 yılında üretilmeye başlanan Type P de ziyaretçilerin ilgisini çeken bir model; Yıllardır hiçbir örneğinin kalmadığına inanılan bu modelden 2003 yılında Ludwigsburg’taki bir ahırda bir tane bulundu. Aracın belgeleri, son sahibinin, Almanya’nın Suabiya bölgesinde bir şehrin belediye başkanı olduğunu ve otomobilin 1955 yılında trafikten çekilerek neredeyse yarım yüzyıl boyunca tıpkı Uyuyan Güzel gibi uyandırılmayı beklediğini gösteriyordu. Letonya’da gerçekleştirilen yoğun bir restorasyonun ardından Audi Tradition, şimdi bu olağandışı otomobili, ayakta kalan tek Type P’yi yine sergileyebiliyor.

Audi’nin yüzüncü yıl dönümüne ait bu ilk önemli sergi, kuruluşunun akabinde başlayarak 1940 yılına kadar geçen zamanda Auto Union tarafından üretilen otomobillerle tamamlanıyor: 1935 yapımı iki farklı Audi Front 225 modeli ve savaş çıkmadan önce ortaya çıkan son Audi, 1939 model Audi 920.




Düzenleyen EmRaH - 17 Mart 2009 Saat 14:24
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 7661 19 talip206
konu icon Stop etme sorunu otomatik 206 son mesaja git 1600 2 konfor
konu icon P0087 Hata kodu son mesaja git 7727 7 konfor
konu icon Gec calisma benzin pompa aorunu son mesaja git 208 0 Arslanalp2000
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2663 3 kralex18
konu icon Pejo206 Çakmak Sigortası son mesaja git 140 0 kralex18
konu icon 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu son mesaja git 9558 7 erthe
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 444 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 296 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 216 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 480 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 292 0 Bayram 0816
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 183 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 307 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 322 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 860 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 406 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 360 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 1060 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 408 0 kartal5200
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
talip206 4
selahattnsahman 3
TİMSAH 71 2
kralex18 2
konfor 2
a.selim 1
eRRoR 1
ErkamC 1
Ozzy1903 1
Bayram 0816 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English