|
206 hararet ibresi hk |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
ErcanÖzcan
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Şubat 2022 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ErcanÖzcan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 25 Mayıs 2023 Saat 20:01 |
92 de kalmıyor dediğiniz gibi 98 e çıkıp fan açıyor ve sıcaklık düşüyor.
|
|
Berkay Erdinç
1. Vites Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 267 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Berkay Erdinç
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
206 larda 90dan sonraki çizgi 100C dereceyi temsil eder. Termostat açık kalırsa düz yolda sabit hızlarda aracın harareti 70 80 lere düşer.fana ihtiyaç duymadan karşıdan rüzgar aldıgından radyatördeki soğuk su bloğa gittiğinden blok içerisindeki su ısısını koruyamaz.buda kış aylarında kaloriferin ısıtmamasına,ısının düşük olduğundan fazla yakıta ve motorun daha fazla aşınmasına sebebiyet verir. Bazen kaliteli markalar tercih edilsede termostatın tam açmadığı yada tam kapanmadığı durumlar olabilir. Aracınız rölantide bekliyor iken termostat açık kalsada belirli bir süre sonra radyatördeki su soğuyamadığından,soğutma için araç fana ihtiyaç duyar.fanda 97 98 derecede devreye girdiğinden dolayı sizde ibreden bu sıcaklıkları görürsünüz.yani kısaca rölantide fan açana kadar çalıştığında 92 de kalamaz kalıyor ise ibrede,hararet müşüründe vb parçalar ısıyı doğru göstermiyor olabilir.
Düzenleyen Berkay Erdinç - 16 Mayıs 2023 Saat 14:04 |
|
ErcanÖzcan
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Şubat 2022 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ErcanÖzcan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bende şöyle bir sorun vardı. Sıkışık trafikte 98 e çıkıp fan açıyordu. Uzun yolda falan 70 e kadar düşüyordu. Termostatı değiştirdik. Ne olursa olsun 90 sabit 92 falan oluyor fan açıyor tekrar 90 a sabitleniyor. Termostat açık kalıyor olabilir.
|
|
Berkay Erdinç
1. Vites Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 267 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Berkay Erdinç
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
206 araçlar ve çoğu psa grubu araçlarda 89 derece termostat bulundurur.
Soğutma sıvısı sıcaklığı 97 derece oldugunda 1. Kademe fan devreye girer soğutma sıvısı 93 dereceye indiğinde fan durur.sağlıklı bir soğutma sisteminiz var ise aracınız bu sıcaklıklarda çalışır.ibreye yeterince dikkat ederseniz 206 araçlarda fanın çalıştığı zamanı ve durduğu zamanı çok anlayabilirsiniz.çünkü sıcaklığı ibrede anlık olarak birebir görebilirsiniz. Örneğin vag grubu ve farklı marka birçok araçta sıcaklık 86 derecelerde 105 derecede olsada siz ibreyi hep 90 a sabit şekilde görürsünüz. Yine örnek vermek gerekirse kullandığım araç vw golf ve 98 99 derecede fan açıyor.ben aracın ecuna bağlanıp görüyorum fakat ibre hep 90da sabit. Yine kısa süre önce audi a4 termostatı değiştirdim.termostat derecesi 105 idi.ama araç ecuda 105 derecelerde iken ibrede hep 90 dereceye sabitti.aracı üreten mühendis araçta ters giden bişey olurda ısı çok artarsa bu rakamı bilmiyrm farazi olarak söylüyorum.örneğin 115 dereceden sonra bir terslik var ise sizi uyarmak adına hararet ibresi artık 90 ı geçmeye başlıyor hala devam ederseniz artık stop uyarısı vermeye başlıyor. Fakat 206 araçlarda siz ibreyi kaç derece görüyor iseniz ecudaki değerde odur.yani anlık olarak 5 derecelik artış veya düşüşleri birebir görebilirsiniz. Şimdi örneğin farklı marka araç kullanmış ve ısıyı sürekli 90 da gören kullanıcılar 206 sahibi olduklarında araç sıcaklığının 90 derecenın üzerine çıktığını görünce araçta problem oldugunu sanıp tamircilere giderler.bazı uyanıklarda bir sorun olmadıgını bildiği halde şurda sorun var burada sorun var der ve insanları aslında dolandırır.aracı bırakırsınız.göstergeyi söküp hararet ibresini 5 derece alttan takar ve size şu değişti şunu yaptık vs deyip dünyanın parasını alırlar.hatta kimisi boşuna herşeyi söker sağlam parçaları çöp eder sizden dünyanın parasını alır ve iş sonunda bunlarda kronik pejo sıcak sever yapacak bişey yok böyle kullanacaksın der gönderir. Aracınız 97 ve 93 derece arasında çalışıyor ise hiçbir sorun yok.daha düşük sıcaklıklarda çalışıyor ise kuvvetle ihtimal kadran daha önce bir işlem görmüş ve takan kişi doğru yere takmamıştır ibreyi.yine çok sıcak derecelerde çalışıyor isede aynı sorun olabilir. Bunun için herhangi bir tamirciye yada beyinciye gidip araç ecusuna bağlanıp gerçek ısıyı oradan görebilirsiniz 97 98 dereclerde fanın açtığını göreceksiniz.aynı zamanda buna bağlıda ibrenizin doğruluğunu kontrol etmiş olursunuz.
|
|
1e1b
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2023 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 21 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhaba usta, sıcak havalarda ve yoğun dur kalklarda özellikle İstanbul şehir içi trafikte 90' i biraz geçebilir bazen, normaldir. Sonrasında hemen iner ama. 95' i geçiyorsa ve azalmıyorsa problem olabilir olarak araştırılabilir. Haricinde sorun yoktur. 10 yıldır kullanıyorum hararetle ilgili hiçbir sorun yaşamadım çok şükür. Dediğim gibi bazen 90' i biraz geçebiliyor 206'lar.
|
|
miraj
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2023 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Forumdaşlar mrb daha önce kullandığım diğer marka arabalarda hararet 90 a gelir sabit kalırdı fakat bu arabamda 93 95 aralığında fan açıyor yolda giderken 80 lere iniyor dur kalk vs yine çıkıyor ve sabit kalmıyor.Bunun nedeni nedir yani sabit kalması için yada 90 larda fan açması için ne yapabilirim.Bu arada iki fan var sanırım ilki açılıyor onda sıkıntı yok
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |