206 araçlar ve çoğu psa grubu araçlarda 89 derece termostat bulundurur. Soğutma sıvısı sıcaklığı 97 derece oldugunda 1. Kademe fan devreye girer soğutma sıvısı 93 dereceye indiğinde fan durur.sağlıklı bir soğutma sisteminiz var ise aracınız bu sıcaklıklarda çalışır.ibreye yeterince dikkat ederseniz 206 araçlarda fanın çalıştığı zamanı ve durduğu zamanı çok anlayabilirsiniz.çünkü sıcaklığı ibrede anlık olarak birebir görebilirsiniz. Örneğin vag grubu ve farklı marka birçok araçta sıcaklık 86 derecelerde 105 derecede olsada siz ibreyi hep 90 a sabit şekilde görürsünüz. Yine örnek vermek gerekirse kullandığım araç vw golf ve 98 99 derecede fan açıyor.ben aracın ecuna bağlanıp görüyorum fakat ibre hep 90da sabit. Yine kısa süre önce audi a4 termostatı değiştirdim.termostat derecesi 105 idi.ama araç ecuda 105 derecelerde iken ibrede hep 90 dereceye sabitti.aracı üreten mühendis araçta ters giden bişey olurda ısı çok artarsa bu rakamı bilmiyrm farazi olarak söylüyorum.örneğin 115 dereceden sonra bir terslik var ise sizi uyarmak adına hararet ibresi artık 90 ı geçmeye başlıyor hala devam ederseniz artık stop uyarısı vermeye başlıyor. Fakat 206 araçlarda siz ibreyi kaç derece görüyor iseniz ecudaki değerde odur.yani anlık olarak 5 derecelik artış veya düşüşleri birebir görebilirsiniz. Şimdi örneğin farklı marka araç kullanmış ve ısıyı sürekli 90 da gören kullanıcılar 206 sahibi olduklarında araç sıcaklığının 90 derecenın üzerine çıktığını görünce araçta problem oldugunu sanıp tamircilere giderler.bazı uyanıklarda bir sorun olmadıgını bildiği halde şurda sorun var burada sorun var der ve insanları aslında dolandırır.aracı bırakırsınız.göstergeyi söküp hararet ibresini 5 derece alttan takar ve size şu değişti şunu yaptık vs deyip dünyanın parasını alırlar.hatta kimisi boşuna herşeyi söker sağlam parçaları çöp eder sizden dünyanın parasını alır ve iş sonunda bunlarda kronik pejo sıcak sever yapacak bişey yok böyle kullanacaksın der gönderir. Aracınız 97 ve 93 derece arasında çalışıyor ise hiçbir sorun yok.daha düşük sıcaklıklarda çalışıyor ise kuvvetle ihtimal kadran daha önce bir işlem görmüş ve takan kişi doğru yere takmamıştır ibreyi.yine çok sıcak derecelerde çalışıyor isede aynı sorun olabilir. Bunun için herhangi bir tamirciye yada beyinciye gidip araç ecusuna bağlanıp gerçek ısıyı oradan görebilirsiniz 97 98 dereclerde fanın açtığını göreceksiniz.aynı zamanda buna bağlıda ibrenizin doğruluğunu kontrol etmiş olursunuz.
|