|
Motor arıza lambası ve kompresyon kaybı |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
V2008
1. Vites Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2023 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 21 Aralık 2023 Saat 02:09 |
budak1.618@hotmail.com hocam ulaşabilir misiniz ?
|
|
hsncbr
1. Vites Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2023 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam aynı sorun bende de var fikir alışverişi adına sizlede görüşebilir miyiz?
|
|
hsncbr
1. Vites Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2023 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam bana da ulaşabilir misiniz rica etsem?
hcabar67@gmail.com
|
|
Srknhrz
1. Vites Kayıt Tarihi: 16 Temmuz 2023 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Serkanhrz@hotmail.com
Hocam bana ulaşmanı istesem mümkün müdür
|
|
Melcal2008
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Ocak 2023 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Melcal2008
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Merhabalar. Mail gelince sorunuzu gördüm. Bizim süreç şöyle devam etti. Yetkili servise aracı götürdük. Motor güncellemesi gibi bir şey yapıldı. Tekrar ederse motor değişimi olacağı söylenmişti. Bir iki gün sonra yeniden lamba yaktı. Bu kez aracı birkaç gün incelediler yetkili serviste ve motor değişiminin şart olduğu söylendi. 100bin tl kadar ücret çıkardılar. Ben aracın garantisi dolalı beş ay olduğu, tüm bakımları serviste zamanında yapıldığı ve henüz 40bin kmde olduğu için ücret ödemeyeceğimi, araçta gizli ayıp olduğunu savundum. Bunun üzerine Peugeot stalantis müşteri hizmetlerini arayıp garanti kapsamında değişim yapılmasını, aksi halde aracın misliyle değişimi talebiyle gizli ayıba istinaden tüketici mahkemesinde dava açacağımı belirttim. Önce bana 40 bin TL’sini yükleneceklerini belirttiler. Onu da kabul etmedim. Dava açacağım yönünde bu kez noterden Peugeot stalantis şirket merkezine ihtarname çektim hemen. Akabinde müşteri hizmetleri süreci güzel bir şekilde takip etmeye başladı. Araç 15 gün kadar serviste kaldı. Bu süreçte hukuk birimi de benimle iletişime geçti. En son bana ücret yansıtılmadan motor değişimi yapacaklarını, araç incelendikten sonra garanti kapsamına almayı kabul etti şirket. Kabul etmelerinde kilometrenin düşük olması, bakımların hepsinin zamanında ve yetkili serviste yapılması, kaza olmaması, garanti dolalı az zaman olması vs etkili oldu ve tabi ki hukuki haklarımı da ısrarla kullanacağımı söylemem. Aracın motoru kısa süreçte yenilendi, motor değişimi sonrası TSE onayı vs gibi işlemleri de onlar tamamladılar. Ruhsatımı da çıkardılar vekaletname verdim ve aracı sıfır kilometre motorla ücret ödemeden geri aldım. Şubattan beri sorunsuz kullanıyoruz. Umarım sizin de bir an evvel rahatça çözülür. Geçmiş olsun.
|
|
Srknhrz
1. Vites Kayıt Tarihi: 16 Temmuz 2023 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam merhaba benzer durumu yaşıyorum ama servise götürmedim henüz sizde herhangi bir gelişme oldu mu nasıl sonuçlandı
|
|
Melcal2008
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Ocak 2023 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Melcal2008
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Arkadaşlar 2020 model, 45bin km’de 2008 benzinli aracım var. Tüm bakımları yetkili serviste düzenli yapıldı.
Araç ilk olarak aşırı yağmurlu bir günde motor arıza lambası yakarak “motor arızası; aracı tamir ettirin” uyarısı verdi. Motoru çalıştırınca titreme oldu; ancak ısınınca araç kalkışta sorun yaşamadım. Servise götürdüğümde bujiler değişti. Sorun bir buçuk ay kadar tekrarlamadı. Ama yine seyir halindeyken bir akşam otobanda yağmur tesadüf mu bilemiyorum tekrar aynı arıza lambası yandı. Lamba yanıp sonerken araç gaz almadı. Sağa çekip kapat aç yapınca arıza lambası sabit hale geldi, araç gaz alıp normale döndü. Sonra yolda birkaç kez daha yanıp sönme olayı tekrarladı, kapat aç ile kendimizi Adanada yetkili servise attık. Bakınca “ateşleme hatası” olarak çıktı. Sorun yok geçici ariza deyip gönül rahatlığı ile devam edin dediler. Ama ertesi gün yolda yeniden aynı sorunu yaşadık. İstanbulda bujileri degistirien yetkili servis bu akşam aradı, bi sorun görünmüyor ama kompresyon kaybı var motorda. Tekrarlarsa motor değişimi gerekebilir 100bin tl gibi masraf çıkabilir dediler. 2020 model 45bin km aracta kompresyon kaybı olabilir mi, sorunun ne olduğunu da anlayamıyorum tam. Motoru değiştirme seçeneği hiç mantıklı gelmiyor. Motor değişimi gerekecek bi şeyse servis neden sorun yok şimdilik diye yolluyor; her şey tutarsız? Böyle bi sorunun sebebi ne olabilir, çözümü ne olabilir yardımlarınızı ve gorusunuzu bekliyorum.
|
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |