|
308 1.6 Vti P1339 Hatası |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Arafat
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2024 Konum: Denizli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 03 Kasım 2024 Saat 16:02 |
Selamlar arkadaşlar pejo 308 2008 model 1.6 Vti Ep6 motor 180 bin km de motor rektefiye yapıldı.aracım rektefiyeden sonra sürekli stop etme gaz yemiyor ileri ve beri viteste yerinden kalkamadan tekrar stop ediyo.şu an araç motoru yapan tamircide bilgisayara bağladı ve arıza veren kodlar çıktı fakat hangi kodun arızası nasıl giderilir bulamadı halen uğraşıyor şimdi arıza kodlarını buraya atıyorum başına gelen yada bilen nasıl ilerlemesi lütfen yardımcı olursa çok sevinirim
Anza Tamlama Kodu P0324 P0327 Vuruntu sensöru sinyal Sasede ksusa deste Smi P0014 cantik mill faz fare anzası Tatarlak P0328 Vururtu sensoru sinyall artı uçta kosa devre Peupeus VF3ACSPWF55083476 PEUGEOT VID 300mta scanning Set MEV 17,4 EURO Çevrild Anda Kodlarm Temizle Roger El |
|
Kadir 6530
1. Vites Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2023 Konum: Van Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Kadir 6530
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Türkmen kardeş sen bu sorunu cozebildin mi konu bir yıllık ama gerçekten şu an yardımına ihtiyacım var çözümün nasıl oldu ise yazar paylaşırsan çok sevinirim
|
|
Kadir 6530
1. Vites Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2023 Konum: Van Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Kadir 6530
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Sorunu coözebildiniz mi ? Çözdü iseniz paylaşırmisinız rica etsem
|
|
Katip55
1. Vites Kayıt Tarihi: 30 Aralık 2021 Konum: Samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 23 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Benim araçtan tüp sökülmüş. Sökerken berbat etmişler. Yavaş yavaş toparlanıyor. Arızaları birbir hallediyoruz dediğim gibi p0366 var eksantrik mili değişince gitti. Bujiler orjinal iridyumlu takılınca tekleme vuruntu azaldı. Bobin kabloları elden geçti birinin soket değişti böylece p1340 gitti sadece 1336 kaldı. Onun için de bobinleri değişip denemesi yapılacak. Eğer bu da değilse subaplara gidermiş iş diyor ustamız
|
|
Turkmen
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Mayıs 2022 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam bu P1339 1.6 VTi motorlarda farklı bir sorun galiba. Yabancı forumlarda bir çok kişinin özellikle bu hata ile karşılaştığını ve farklı çözüm yolları uyguladığını gördüm. 3. silindir bölgesi ile alakalı kronik bir şey olabilir tam emin değilim. Genel olarak motorun içini temizlediklerinde sorunun çözüldüğünü okudum, bakalım katkı maddeleri ile motoru açmadan temizlemeye çalışacağım. Yetkili servis hiçbir fikir üretemeyince motoru komple açacağız dedi, motorun bittiğini söyledi ama ben hiç öyle düşünmüyorum. Motoru bitmiş araba, sadece arada bir arıza verince SADECE ROLANTİDE sorun çıkarmaz diye düşünüyorum.
Sizin sorunlarınız ise biraz daha farklı geldi bana. Umarım en ucuz masrafla sorununuz hallolur. Gelişmeleri bekliyorum.
|
|
Katip55
1. Vites Kayıt Tarihi: 30 Aralık 2021 Konum: Samsun Durum: Aktif Değil Mesajlar: 23 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Valla 1336 ve1340 var bende. Esasin p0366 nedeniyle aracın uzun uğraş ve araştırmalar sonucunda eksantrik milini değişitirip o arızadan kurtardık. Ancak mil değiştikten sonra 1336 1340 0171 0420 gibi aralıklı arızalar geldi. Bu akşam aracı bırakacağım. Yarın bakılacak. İnşallah çözülürse sonucu size yazarım. Enjektjr bobin veya bujilerden şüpheleniyorum. Çünkü daha önce aynı tekleme varken bakan usta 4nolu bobinde temassızlık vardı hallettim kurtardım bobin almaktan demişti. Mili değişen ustanın o durumdan haberi yoktu. Yarın bakacak bakalım.
Edit. Aracı bıraktım. Bu arada benim bujiler çakma çıktı. İridyumlu buji değilmiş. Yarın ilk iş araç soğukken onları değişip denemesini yapacak. Bujinin düzgün çalışmaması ve orjinal yada en azından iridyum olmaması birçık hatayı tetikliyor. MUŞ:) Düzenleyen Katip55 - 23 Mayıs 2022 Saat 18:50 |
|
Turkmen
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Mayıs 2022 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Herkese merhabalar,
Yaklaşık 2 ay önce 2011 model Peugeot 308 1.6 Vti araç aldım. Araç 160.000 km'de. Araç LPG & Benzin karışık kullanılmış daha önce. Aracı alırken P0014 hata kodu olduğunu eksperden öğrendim ve yine de aldım. İlk başlarda LPG'den kaynaklı olduğunu düşündüğüm için umursamamıştım fakat aldıktan yaklaşık 1 hafta sonra araba özellikle 2. ve 3. viteste hafif sarsılmaya başlayınca yetkili servise götürdüm. Aracın elektro vanasında sorun olduğunu söylediler ve elektro vanayı değiştirdik ve yazılımını güncelledik. Aracı o günden sonra LPG'de kullanmadım. Aracı servisten aldıktan bir hafta sonra tekrardan egzoz emisyon uyarısı aldım ve araç güçten düşmeye başladı gibi hissettim. Ertesi gün servise götürdüğümde farklı bir hatanın olduğunu söyledi. Hatanın 3. silindir bölgesinden kaynaklandığını bujilerde sorun olabileceğini söyledi fakat arabayı almadan 2 ay önce sahibi yine aynı yetkili serviste bujileri değiştirmişti. Tekrardan incelediğinde bobinlerden kaynaklı olabilir dedi ve 3. silindir bölgesindeki bobini değiştirmeyi teklif etti. Fakat sonrasında test etmek amaçlı 3. ve 2. silindir bölgesindeki bobinlerin yerini değiştirdik ve tekrardan hata kodunun gelmesini bekledik. Bu sırada araca katkı maddesi koyduk, motor içerisi temizlensin diye. Bir kaç gün sonra tekrardan hata kodu verdi fakat araç çekişten düşmemişti bu sefer ama rölantide dalgalanma, tekleme yaşıyordu. Aracın fanı çalışıyordu hemen, kendini korumaya almıştı. Aracı durdurdum biraz bekledim tekrar çalıştırdığımda tekrar düzensiz çalıştı ve biraz hareket ettiğimde çok fazla titreme vardı motorda ve hemen durdurup biraz bekledim. Daha sonra çalıştırdım ve tekleme yok gibiydi, biraz aracı sürdükten sonra hata lambası kendiliğinden söndü ve normal çalışmaya devam etti araç. Yine yaklaşık bir hafta sonra tekrardan arıza lambası yandı ve araçta yine aynı belirtiler vardı. Biraz sürdüm ve aracı durdurdum. Tekrar çalıştırdım az hareket ettim ve motordaki anormal titremeyi hissedince hemen durdurdum ve hemen tekrar çalıştırdım normal çalışmaya devam etti fakat arıza lambası hala yanıyordu. Hemen servise götürdüm, bobinlerin yerini değiştirmiştik hangisinde arıza lambasını yaktığını görmek için ve yine 3. silindir bölgesinde arıza vermişti. Yani sorun bobinde değildi ve usta üzülerek motora girmemiz gerektiğini söyledi. Bu arada bilgisayardan baktık ateşleme değerleri felan bütün silindirlerde aynıydı. Bu sorunun hata kodu P1339. Ben açıkçası motora girilmesi gerektiğini düşünmüyorum, buna benzer bir çok hata ile karşılaşan insanlar gördüm ve biraz araştırdım. Yabancı bir kaynakta neredeyse nokta atışı bir yazı buldum, bunun linkini de aşağıda paylaşıyorum. https://www.peugeotforums.com/threads/p1339-fault-code-explained-and-other-common-faults-associated-with-peugeot-308-and-20.200594/#post-1270674
Benzer bir sorunu yaşamış ya da çözüm öneriniz varsa paylaşırsanız sevinirim. Çok teşekkürler. Düzenleyen Turkmen - 23 Mayıs 2022 Saat 13:37 |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |