Herkese merhabalar,
Yaklaşık 2 ay önce 2011 model Peugeot 308 1.6 Vti araç aldım. Araç 160.000 km'de. Araç LPG & Benzin karışık kullanılmış daha önce. Aracı alırken P0014 hata kodu olduğunu eksperden öğrendim ve yine de aldım. İlk başlarda LPG'den kaynaklı olduğunu düşündüğüm için umursamamıştım fakat aldıktan yaklaşık 1 hafta sonra araba özellikle 2. ve 3. viteste hafif sarsılmaya başlayınca yetkili servise götürdüm. Aracın elektro vanasında sorun olduğunu söylediler ve elektro vanayı değiştirdik ve yazılımını güncelledik. Aracı o günden sonra LPG'de kullanmadım. Aracı servisten aldıktan bir hafta sonra tekrardan egzoz emisyon uyarısı aldım ve araç güçten düşmeye başladı gibi hissettim. Ertesi gün servise götürdüğümde farklı bir hatanın olduğunu söyledi. Hatanın 3. silindir bölgesinden kaynaklandığını bujilerde sorun olabileceğini söyledi fakat arabayı almadan 2 ay önce sahibi yine aynı yetkili serviste bujileri değiştirmişti. Tekrardan incelediğinde bobinlerden kaynaklı olabilir dedi ve 3. silindir bölgesindeki bobini değiştirmeyi teklif etti. Fakat sonrasında test etmek amaçlı 3. ve 2. silindir bölgesindeki bobinlerin yerini değiştirdik ve tekrardan hata kodunun gelmesini bekledik. Bu sırada araca katkı maddesi koyduk, motor içerisi temizlensin diye.
Bir kaç gün sonra tekrardan hata kodu verdi fakat araç çekişten düşmemişti bu sefer ama rölantide dalgalanma, tekleme yaşıyordu. Aracın fanı çalışıyordu hemen, kendini korumaya almıştı. Aracı durdurdum biraz bekledim tekrar çalıştırdığımda tekrar düzensiz çalıştı ve biraz hareket ettiğimde çok fazla titreme vardı motorda ve hemen durdurup biraz bekledim. Daha sonra çalıştırdım ve tekleme yok gibiydi, biraz aracı sürdükten sonra hata lambası kendiliğinden söndü ve normal çalışmaya devam etti araç. Yine yaklaşık bir hafta sonra tekrardan arıza lambası yandı ve araçta yine aynı belirtiler vardı. Biraz sürdüm ve aracı durdurdum. Tekrar çalıştırdım az hareket ettim ve motordaki anormal titremeyi hissedince hemen durdurdum ve hemen tekrar çalıştırdım normal çalışmaya devam etti fakat arıza lambası hala yanıyordu.
Hemen servise götürdüm, bobinlerin yerini değiştirmiştik hangisinde arıza lambasını yaktığını görmek için ve yine 3. silindir bölgesinde arıza vermişti. Yani sorun bobinde değildi ve usta üzülerek motora girmemiz gerektiğini söyledi. Bu arada bilgisayardan baktık ateşleme değerleri felan bütün silindirlerde aynıydı.
Bu sorunun hata kodu P1339. Ben açıkçası motora girilmesi gerektiğini düşünmüyorum, buna benzer bir çok hata ile karşılaşan insanlar gördüm ve biraz araştırdım. Yabancı bir kaynakta neredeyse nokta atışı bir yazı buldum, bunun linkini de aşağıda paylaşıyorum.
https://www.peugeotforums.com/threads/p1339-fault-code-explained-and-other-common-faults-associated-with-peugeot-308-and-20.200594/#post-1270674" rel="nofollow - https://www.peugeotforums.com/threads/p1339-fault-code-explained-and-other-common-faults-associated-with-peugeot-308-and-20.200594/#post-1270674
Benzer bir sorunu yaşamış ya da çözüm öneriniz varsa paylaşırsanız sevinirim.
Çok teşekkürler.
|