Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >206
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Akü lambası
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Akü lambası

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
kaan206 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019
Konum: EDİRNE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 465
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kaan206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Akü lambası
    Gönderim Zamanı: 13 Ekim 2020 Saat 17:20
Komple orjinal alternatör aldım problem giderildi. Konjektördür kömürdür ugraşmak istemedim temiz iş oldu
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3070
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2020 Saat 22:14
Orjinalini yazan: kaan206 kaan206 Yazdı:

Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: kaan206 kaan206 Yazdı:

Abi anlayan usta zor, kimisi kömür dicek kimisi alternatör, kimisi beyin, vs deneme yanılmasök tak yapıcaklar hem sorunum çözülmemiş hem de daha maliyetli olacak.

Ama kontak açıp kapayınca düzelmesi çok garip
1-Isınmadan dolayı bsi de lehimler gevsio vs olsa kontak açıp kapasamda hemen soğumayacağı için sorun devam eder diye düşündüğümden bu seceneği eledim.
2-alternatör regulator olsa sorun kontak
 aç kapadan sonrada devam ederdi bu ihtimalde pek olası değil gibi
Anlamadım bnde sorunun kaynağını sizce başka
 ne olabilir. 
Kontak ac kapa duzeldiğinden bn mantiken kontak termiğinden şüpheleniyorum

Alternatör veya alternatör konjektörü olma ihtimali yüksek. Voltajın dramatik şekilde düşmesi veya yükselmesi bsinin kafasının karışmasına neden olabilir. Kontağı kapattığınız zaman bsi bir nevi kendini resetlediği için arıza bir sonraki voltaj farklılığına kadar tekrar etmeyebilir.


Öncelikle cevabınız için çok tesekkur ederim
Söyledikleriniz muhtemelen sorunun en temel kaynağı gibi
Ama şunu anlamıyorum kontağı kapadığımda konjektör nasıl olurda yüksek veya düşük akım verirken birden normale dönüyor. Yüksek veya düşük voltaj veriyor olsa kontağı açıp kapasam da aynı akımı göndermeye devam ederdi göstergede bahsettiğim sorun ve far şiddetinde git gel devam ederdi
Kontağı kapattığınız zaman çekilen akım azalır. Bu da bsinin çalışma aralığına dönmesi için yeterli olabilir. Yani oluşan bu aksaklık ani olabileceği gibi zamana göre artan veya azalan bir durum da olabilir. Damlaya damlaya akan suyun son noktada bardağı taşırması gibi düşünebilirsiniz.
Bunun dışında aküler her ne kadar yeni de olsa bazen arızalı olup bu duruma yol açabiliyor.
Şu yöntemi izleyerek alternatörü test edebilirsiniz. Güvenlik  önlemlerini alarak aküye bir multimetre bağlayıp kabloyu uzatarak multimetreyi iceri alın. Dc konuma getirerek hareket halinde sürekli gözlemleyin. Arızaya geçtiği anda değerlerde sapma oluyor mu bakın.
Bir de bulabilirseniz eşten dosttan rica edin aküleri geçici olarak değiştirip gözlem yapın. Böylelikle en azından akü veya alternatör şıklarını elemiş olursunuz.
Yukarı Dön
kaan206 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019
Konum: EDİRNE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 465
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kaan206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2020 Saat 19:26
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: kaan206 kaan206 Yazdı:

Abi anlayan usta zor, kimisi kömür dicek kimisi alternatör, kimisi beyin, vs deneme yanılmasök tak yapıcaklar hem sorunum çözülmemiş hem de daha maliyetli olacak.

Ama kontak açıp kapayınca düzelmesi çok garip
1-Isınmadan dolayı bsi de lehimler gevsio vs olsa kontak açıp kapasamda hemen soğumayacağı için sorun devam eder diye düşündüğümden bu seceneği eledim.
2-alternatör regulator olsa sorun kontak
 aç kapadan sonrada devam ederdi bu ihtimalde pek olası değil gibi
Anlamadım bnde sorunun kaynağını sizce başka
 ne olabilir. 
Kontak ac kapa duzeldiğinden bn mantiken kontak termiğinden şüpheleniyorum

Alternatör veya alternatör konjektörü olma ihtimali yüksek. Voltajın dramatik şekilde düşmesi veya yükselmesi bsinin kafasının karışmasına neden olabilir. Kontağı kapattığınız zaman bsi bir nevi kendini resetlediği için arıza bir sonraki voltaj farklılığına kadar tekrar etmeyebilir.


Öncelikle cevabınız için çok tesekkur ederim
Söyledikleriniz muhtemelen sorunun en temel kaynağı gibi
Ama şunu anlamıyorum kontağı kapadığımda konjektör nasıl olurda yüksek veya düşük akım verirken birden normale dönüyor. Yüksek veya düşük voltaj veriyor olsa kontağı açıp kapasam da aynı akımı göndermeye devam ederdi göstergede bahsettiğim sorun ve far şiddetinde git gel devam ederdi


Düzenleyen kaan206 - 25 Ağustos 2020 Saat 19:27
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3070
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 25 Ağustos 2020 Saat 11:47
Orjinalini yazan: kaan206 kaan206 Yazdı:

Abi anlayan usta zor, kimisi kömür dicek kimisi alternatör, kimisi beyin, vs deneme yanılmasök tak yapıcaklar hem sorunum çözülmemiş hem de daha maliyetli olacak.

Ama kontak açıp kapayınca düzelmesi çok garip
1-Isınmadan dolayı bsi de lehimler gevsio vs olsa kontak açıp kapasamda hemen soğumayacağı için sorun devam eder diye düşündüğümden bu seceneği eledim.
2-alternatör regulator olsa sorun kontak
 aç kapadan sonrada devam ederdi bu ihtimalde pek olası değil gibi
Anlamadım bnde sorunun kaynağını sizce başka
 ne olabilir. 
Kontak ac kapa duzeldiğinden bn mantiken kontak termiğinden şüpheleniyorum

Alternatör veya alternatör konjektörü olma ihtimali yüksek. Voltajın dramatik şekilde düşmesi veya yükselmesi bsinin kafasının karışmasına neden olabilir. Kontağı kapattığınız zaman bsi bir nevi kendini resetlediği için arıza bir sonraki voltaj farklılığına kadar tekrar etmeyebilir.

Yukarı Dön
kaan206 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019
Konum: EDİRNE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 465
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kaan206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2020 Saat 19:05
Abi anlayan usta zor, kimisi kömür dicek kimisi alternatör, kimisi beyin, vs deneme yanılmasök tak yapıcaklar hem sorunum çözülmemiş hem de daha maliyetli olacak.

Ama kontak açıp kapayınca düzelmesi çok garip
1-Isınmadan dolayı bsi de lehimler gevsio vs olsa kontak açıp kapasamda hemen soğumayacağı için sorun devam eder diye düşündüğümden bu seceneği eledim.
2-alternatör regulator olsa sorun kontak
 aç kapadan sonrada devam ederdi bu ihtimalde pek olası değil gibi
Anlamadım bnde sorunun kaynağını sizce başka
 ne olabilir. 
Kontak ac kapa duzeldiğinden bn mantiken kontak termiğinden şüpheleniyorum



Düzenleyen kaan206 - 24 Ağustos 2020 Saat 19:09
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2020 Saat 16:32
inşallah sadece termikle ilgili bir sıkıntır hocam yoksa diğer türlü biraz maliyetli olabiliyor.
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
kaan206 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019
Konum: EDİRNE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 465
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kaan206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2020 Saat 16:26
Kontagı kapadığımda elektriği kesiyor. Akü sase artı eksi baglatıları kontrol ettim temizledim sıkıntı yok. 
Alternatör kablolarına ve şasesine baktırmam lazım tabi en son dediğin gibi bsideki problemde olabilir. Kontak termiği pahalı değil ve değişimini kendimde yapabilirim ihsallah ondandır


Düzenleyen kaan206 - 24 Ağustos 2020 Saat 16:30
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2020 Saat 14:47
evet olabilir. hocam termikte sorun ama elektriği kesmesi lağzımdı kontagı kapattığınız zaman. dediğiniz gibi şase uçlarını yine kontrol edin temzileyip tekrar bağlayın. bsı dememdeki neden ise leyimler ısındığı zaman çatlak vs. varsa  böyle bir soruna sebep olabilir. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
kaan206 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019
Konum: EDİRNE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 465
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kaan206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2020 Saat 13:07
1700 km kısa 5-10 dak molalar harici durmadan edirneden surfaya geldim 4-5 kez akü ışığı yandı ve bahsettiğim hatayı verdi. 
Araç stop etmiyor, teyp çalışıyor,araç içi ışıklar, cam aç kapa, klima normal çalışmasına devam ediyor.
sadece göstergedeki abs airbag vb tüm ışıklar yanıp far şiddeti azalıp normale dönüyor. 
Bu durum oluştuğu anda hiç durmadan kontagı kapatıp açtığımda hersey normale dönüyor. 
Bsi olsa sürekli devam etmez mi sorun?
Kontak termiğinden kaynaklanabilir mi? 
Kontakta herhangi bi ac kapa vs sorunum yok ama
İlk önce kontak termiğini ve alternatör şase ve +kablosunu kontrol edeceğim.




Düzenleyen kaan206 - 24 Ağustos 2020 Saat 16:31
Yukarı Dön
sonerkyl Açılır Kutu Gör
MODERATOR
MODERATOR
Simge

Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015
Konum: ANKARA
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 17106
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı sonerkyl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 24 Ağustos 2020 Saat 08:53
Aleyküm selam. yapılacak ve kontrol edilecek yerler kontrol edilmiş. Birde bu sorun motor sıcakkenmi yaşıyorsun yani 30-40 km gidincemi veriyor. muhtemel bsı olma ihtimali var. 
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
Yukarı Dön
kaan206 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Ocak 2019
Konum: EDİRNE
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 465
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kaan206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ağustos 2020 Saat 11:59
Selam arkadaşlar aracımda bulamadığım çözemediğim bir sorun var başına gelen bilgisi olan yardım ederse sevinirim.
Seyir halinde akü lambası yanıp sönüyor ya da sürekli yanmaya başlayıp ardından göstergedeki tüm ışıkları yakıp farların siddetinin gidip gelmesine neden oluoyor.

Akü yeni
Sarj dinamosu kontrol edildi hiç bir sorun yok
Şase kabloları kontrol edildi sorun yok elektrik kaçağı yok

Bu sorun meydana geldiğinde kontağı açıp kapadığımda sorun bitiyor hersey normale donuyor. 

1-kontak termiği mi
2-saşe yazıflığı mı
3-beyin mi
4- baska birsey
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon ESP/ASR ARIZASI sonrası Elektrik Gelmeme Sorunu son mesaja git 167 0 J3udu
konu icon Aracı klima dügmesi çalışıyor ancak klima çalışmıy son mesaja git 139 0 Semih025
konu icon Motordaki şıkırtı sesi son mesaja git 749 0 KillBOB
konu icon Mazotta su var uyarisi son mesaja git 6101 3 407aziz
konu icon Merhaba tanışma son mesaja git 9 1 GökhaN
konu icon YARDIM!! 3008 motor titremesi ve diğer sorunlar son mesaja git 1955 1 berter
konu icon DİZEL MOTORDA YAĞ ÇUBUĞUNDAN YAĞ ATMASI son mesaja git 1045 0 GRKN35
konu icon Hoparlörden gelen çatlama sesi son mesaja git 7285 4 Murat0642
konu icon Peugeot 308 Kilit Problemi son mesaja git 1166 0 gulemans
konu icon Çözülemeyen gaz kesme arızası son mesaja git 1360 0 tunakrf
konu icon Soğutmalı Torpido Gözü son mesaja git 3543 1 burak0701
konu icon ARKADAŞLAR Bİ SORUNUMA ÇÖZÜM BULALIM LÜTFEN. son mesaja git 5758 9 telliogluorhan
konu icon hararet sonrası stop etmesi son mesaja git 501 0 egecaglar
konu icon 207 far ayar vidası yerinden çıktı son mesaja git 1324 0 Ayan
konu icon Peugeot 206 1. Vitesten 2.vitesen geçerken vuruntu son mesaja git 5042 9 sedatdizin
konu icon DTC P1351 son mesaja git 40673 12 Ebulfeth
konu icon 208 yağ yakma son mesaja git 884 0 barisF
konu icon Otomobil Neden Hararet Yapar.? son mesaja git 20166 8 brs3393brs
konu icon Serdar Yıldırım Hikayeleri son mesaja git 6318 7 Serdar102
konu icon Atatürk'ün Gölgesi Yeter - Serdar Yıldırım son mesaja git 1547 4 Serdar102
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 EYLÜL EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Serdar102 9
brs3393brs 4
Murat0642 3
tunakrf 2
Warcry 2
407aziz 2
gulemans 1
GRKN35 1
berter 1
GökhaN 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English