Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Akü lambası

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=50188
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 16:27
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Akü lambası
Mesajı Yazan: kaan206
Konu: Akü lambası
Mesaj Tarihi: 23 Ağustos 2020 Saat 11:59
Selam arkadaşlar aracımda bulamadığım çözemediğim bir sorun var başına gelen bilgisi olan yardım ederse sevinirim.
Seyir halinde akü lambası yanıp sönüyor ya da sürekli yanmaya başlayıp ardından göstergedeki tüm ışıkları yakıp farların siddetinin gidip gelmesine neden oluoyor.

Akü yeni
Sarj dinamosu kontrol edildi hiç bir sorun yok
Şase kabloları kontrol edildi sorun yok elektrik kaçağı yok

Bu sorun meydana geldiğinde kontağı açıp kapadığımda sorun bitiyor hersey normale donuyor. 

1-kontak termiği mi
2-saşe yazıflığı mı
3-beyin mi
4- baska birsey



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2020 Saat 08:53
Aleyküm selam. yapılacak ve kontrol edilecek yerler kontrol edilmiş. Birde bu sorun motor sıcakkenmi yaşıyorsun yani 30-40 km gidincemi veriyor. muhtemel bsı olma ihtimali var. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2020 Saat 13:07
1700 km kısa 5-10 dak molalar harici durmadan edirneden surfaya geldim 4-5 kez akü ışığı yandı ve bahsettiğim hatayı verdi. 
Araç stop etmiyor, teyp çalışıyor,araç içi ışıklar, cam aç kapa, klima normal çalışmasına devam ediyor.
sadece göstergedeki abs airbag vb tüm ışıklar yanıp far şiddeti azalıp normale dönüyor. 
Bu durum oluştuğu anda hiç durmadan kontagı kapatıp açtığımda hersey normale dönüyor. 
Bsi olsa sürekli devam etmez mi sorun?
Kontak termiğinden kaynaklanabilir mi? 
Kontakta herhangi bi ac kapa vs sorunum yok ama
İlk önce kontak termiğini ve alternatör şase ve +kablosunu kontrol edeceğim.




Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2020 Saat 14:47
evet olabilir. hocam termikte sorun ama elektriği kesmesi lağzımdı kontagı kapattığınız zaman. dediğiniz gibi şase uçlarını yine kontrol edin temzileyip tekrar bağlayın. bsı dememdeki neden ise leyimler ısındığı zaman çatlak vs. varsa  böyle bir soruna sebep olabilir. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2020 Saat 16:26
Kontagı kapadığımda elektriği kesiyor. Akü sase artı eksi baglatıları kontrol ettim temizledim sıkıntı yok. 
Alternatör kablolarına ve şasesine baktırmam lazım tabi en son dediğin gibi bsideki problemde olabilir. Kontak termiği pahalı değil ve değişimini kendimde yapabilirim ihsallah ondandır


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2020 Saat 16:32
inşallah sadece termikle ilgili bir sıkıntır hocam yoksa diğer türlü biraz maliyetli olabiliyor.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 24 Ağustos 2020 Saat 19:05
Abi anlayan usta zor, kimisi kömür dicek kimisi alternatör, kimisi beyin, vs deneme yanılmasök tak yapıcaklar hem sorunum çözülmemiş hem de daha maliyetli olacak.

Ama kontak açıp kapayınca düzelmesi çok garip
1-Isınmadan dolayı bsi de lehimler gevsio vs olsa kontak açıp kapasamda hemen soğumayacağı için sorun devam eder diye düşündüğümden bu seceneği eledim.
2-alternatör regulator olsa sorun kontak
 aç kapadan sonrada devam ederdi bu ihtimalde pek olası değil gibi
Anlamadım bnde sorunun kaynağını sizce başka
 ne olabilir. 
Kontak ac kapa duzeldiğinden bn mantiken kontak termiğinden şüpheleniyorum



Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2020 Saat 11:47
Orjinalini yazan: kaan206 kaan206 Yazdı:

Abi anlayan usta zor, kimisi kömür dicek kimisi alternatör, kimisi beyin, vs deneme yanılmasök tak yapıcaklar hem sorunum çözülmemiş hem de daha maliyetli olacak.

Ama kontak açıp kapayınca düzelmesi çok garip
1-Isınmadan dolayı bsi de lehimler gevsio vs olsa kontak açıp kapasamda hemen soğumayacağı için sorun devam eder diye düşündüğümden bu seceneği eledim.
2-alternatör regulator olsa sorun kontak
 aç kapadan sonrada devam ederdi bu ihtimalde pek olası değil gibi
Anlamadım bnde sorunun kaynağını sizce başka
 ne olabilir. 
Kontak ac kapa duzeldiğinden bn mantiken kontak termiğinden şüpheleniyorum

Alternatör veya alternatör konjektörü olma ihtimali yüksek. Voltajın dramatik şekilde düşmesi veya yükselmesi bsinin kafasının karışmasına neden olabilir. Kontağı kapattığınız zaman bsi bir nevi kendini resetlediği için arıza bir sonraki voltaj farklılığına kadar tekrar etmeyebilir.



Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2020 Saat 19:26
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: kaan206 kaan206 Yazdı:

Abi anlayan usta zor, kimisi kömür dicek kimisi alternatör, kimisi beyin, vs deneme yanılmasök tak yapıcaklar hem sorunum çözülmemiş hem de daha maliyetli olacak.

Ama kontak açıp kapayınca düzelmesi çok garip
1-Isınmadan dolayı bsi de lehimler gevsio vs olsa kontak açıp kapasamda hemen soğumayacağı için sorun devam eder diye düşündüğümden bu seceneği eledim.
2-alternatör regulator olsa sorun kontak
 aç kapadan sonrada devam ederdi bu ihtimalde pek olası değil gibi
Anlamadım bnde sorunun kaynağını sizce başka
 ne olabilir. 
Kontak ac kapa duzeldiğinden bn mantiken kontak termiğinden şüpheleniyorum

Alternatör veya alternatör konjektörü olma ihtimali yüksek. Voltajın dramatik şekilde düşmesi veya yükselmesi bsinin kafasının karışmasına neden olabilir. Kontağı kapattığınız zaman bsi bir nevi kendini resetlediği için arıza bir sonraki voltaj farklılığına kadar tekrar etmeyebilir.


Öncelikle cevabınız için çok tesekkur ederim
Söyledikleriniz muhtemelen sorunun en temel kaynağı gibi
Ama şunu anlamıyorum kontağı kapadığımda konjektör nasıl olurda yüksek veya düşük akım verirken birden normale dönüyor. Yüksek veya düşük voltaj veriyor olsa kontağı açıp kapasam da aynı akımı göndermeye devam ederdi göstergede bahsettiğim sorun ve far şiddetinde git gel devam ederdi


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 25 Ağustos 2020 Saat 22:14
Orjinalini yazan: kaan206 kaan206 Yazdı:

Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: kaan206 kaan206 Yazdı:

Abi anlayan usta zor, kimisi kömür dicek kimisi alternatör, kimisi beyin, vs deneme yanılmasök tak yapıcaklar hem sorunum çözülmemiş hem de daha maliyetli olacak.

Ama kontak açıp kapayınca düzelmesi çok garip
1-Isınmadan dolayı bsi de lehimler gevsio vs olsa kontak açıp kapasamda hemen soğumayacağı için sorun devam eder diye düşündüğümden bu seceneği eledim.
2-alternatör regulator olsa sorun kontak
 aç kapadan sonrada devam ederdi bu ihtimalde pek olası değil gibi
Anlamadım bnde sorunun kaynağını sizce başka
 ne olabilir. 
Kontak ac kapa duzeldiğinden bn mantiken kontak termiğinden şüpheleniyorum

Alternatör veya alternatör konjektörü olma ihtimali yüksek. Voltajın dramatik şekilde düşmesi veya yükselmesi bsinin kafasının karışmasına neden olabilir. Kontağı kapattığınız zaman bsi bir nevi kendini resetlediği için arıza bir sonraki voltaj farklılığına kadar tekrar etmeyebilir.


Öncelikle cevabınız için çok tesekkur ederim
Söyledikleriniz muhtemelen sorunun en temel kaynağı gibi
Ama şunu anlamıyorum kontağı kapadığımda konjektör nasıl olurda yüksek veya düşük akım verirken birden normale dönüyor. Yüksek veya düşük voltaj veriyor olsa kontağı açıp kapasam da aynı akımı göndermeye devam ederdi göstergede bahsettiğim sorun ve far şiddetinde git gel devam ederdi
Kontağı kapattığınız zaman çekilen akım azalır. Bu da bsinin çalışma aralığına dönmesi için yeterli olabilir. Yani oluşan bu aksaklık ani olabileceği gibi zamana göre artan veya azalan bir durum da olabilir. Damlaya damlaya akan suyun son noktada bardağı taşırması gibi düşünebilirsiniz.
Bunun dışında aküler her ne kadar yeni de olsa bazen arızalı olup bu duruma yol açabiliyor.
Şu yöntemi izleyerek alternatörü test edebilirsiniz. Güvenlik  önlemlerini alarak aküye bir multimetre bağlayıp kabloyu uzatarak multimetreyi iceri alın. Dc konuma getirerek hareket halinde sürekli gözlemleyin. Arızaya geçtiği anda değerlerde sapma oluyor mu bakın.
Bir de bulabilirseniz eşten dosttan rica edin aküleri geçici olarak değiştirip gözlem yapın. Böylelikle en azından akü veya alternatör şıklarını elemiş olursunuz.


Mesajı Yazan: kaan206
Mesaj Tarihi: 13 Ekim 2020 Saat 17:20
Komple orjinal alternatör aldım problem giderildi. Konjektördür kömürdür ugraşmak istemedim temiz iş oldu



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net