|
308 fan problemi |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 02 Mart 2023 Saat 17:55 |
İSNTABULDA CANDAN MÜHENDİSLİK
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Hüseyin001
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Ocak 2023 Konum: Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Hüseyin001
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Merhabalar Soner bey 2013 model 1.6 benzinli vti otomatik 2008 araca en uygun LPG marka ve modeli hangisidir, Kocaeli veya İstanbul'da onerebileceginiz işletme varmı, birde emme manifolduna bakır borularla uzatma yapip emme subap larina kadar gazı götürmeye gerek varmı teşekkür ederim.
|
|
dogut1
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Eylül 2021 Konum: KKTC Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Ulaşabilirsin hocam whatsapptan
|
|
dogut1
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Eylül 2021 Konum: KKTC Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Onu tam hatırlamıyorum gercekten ustam elektrikciye götürmüs arabayı orda halledilmişti
|
|
rodrunner
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Ağustos 2021 Konum: Maltepe Durum: Aktif Değil Mesajlar: 29 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı rodrunner
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Bencede elektrikçiye baktırın. Hemen hemen yaşadığım aynı sorunuda en son elektrikçi düzeltti. Özellikle motor tesisat kablolarındaki bir sıkıntı fan açtırmaya sebep olabiliyor.
|
|
2008 Peugeot 1.6 VTI AL4
|
|
derdest01
1. Vites Kayıt Tarihi: 09 Kasım 2022 Konum: Kıbrıs Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı derdest01
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
merhabalar. sigorta tablasındamı problem vardı yoksa sigortanın kendisinde mi acaba?
|
|
derdest01
1. Vites Kayıt Tarihi: 09 Kasım 2022 Konum: Kıbrıs Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı derdest01
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
.
Düzenleyen derdest01 - 09 Kasım 2022 Saat 00:47 |
|
derdest01
1. Vites Kayıt Tarihi: 09 Kasım 2022 Konum: Kıbrıs Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı derdest01
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
çözüm bulabildiniz mi peki hocam acaba aynı dertten muzdaribim şuan numaranız güncel ise arayıp ko uşmak isterim Kıbrıs'ta yım ben
|
|
dogut1
1. Vites Kayıt Tarihi: 27 Eylül 2021 Konum: KKTC Durum: Aktif Değil Mesajlar: 20 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam aynı sorunu yaşamıştım 308 hb aracımda elektrikçi halletmişti sigortadan sonra motor korumaya aldığı için fan çalışyırıyormuş elektrkçiye de baktırmanızı tavsiye ederim
|
|
cooper1.6
1. Vites Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2022 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı cooper1.6
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Arkadaşlar yapılması gereken herzaman en ucuzdan en pahalıya doğru gitmektir buji bobin enjektörler bunlar fan çalışıyor diye bakılması gereken son yerlerdir. Fan sürekli çalışıyor ise en önce suya bakıcaksınız 1, sonra hararet/fan müşürünü değiştirceksiniz 2 bukadar. zaten bu aşamada yüzde 90 sorun giderilmiş olacak geri kalan yüzde 10 ise termostat radyatör kontrolü devirdaimdir.
Eğer hala düzelmiyorsa işte ozaman ateşeleme emme manifoldu katalitik konvertör pvc valfi buralara gidilir. Ama önce müşür
|
|
Karahanbey
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Kasım 2020 Konum: Istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Karahanbey
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Selam bende de 2009 308 comfort var ve araç daha biz gibiyken yüksek devir fan acıyor sizin araç düzeldi mi konuşmak isterim ( sıfır beşyüz otuz bir yediyüz yirmi sıfır dört yetmiş bu ismim ibrahim
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Merhabalar aramıza hoşgledin. hata kodları ney hocam. eğer yazıları okuydanız muhtemel sebepler belli. araçta lpg yok sizin birde muhtemelen eksantirk yağlayıcı selenoid valflerden kaynaklıdır. ama hata kodlarını söylerseniz daha iyi olur.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
42PG493
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Mart 2015 Konum: Konya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
arkadaslar hayırlı günler, konya da ikamet etmekteyim. 2010 model thp motor 308 cc aracım var benzinli. aracım sabah motor sogukken fan acıyor. işe gidiyorum stop ettiğime 5 dkk kadar susmuyor. eve dönerken tekrar motor soğuk fan acıyor park ediyorum yine 5 dkk susmuyor. termostat değiştiridm 750 tl. usta diyorki buji fan rezitans değildir. güvenemiyorum da amacı benimi kandırmak para kazanmak için. sürekli bilgisayara baglıyor siliyor ama aynı hata devam ediyor. sürekli arac 1-2 kalmalı diyor. arıza neden kaynaklıdır bilen varmıdır ? yardımcı olmanız rica olunur.
Ihsan
Düzenleyen 42PG493 - 06 Temmuz 2020 Saat 11:21 |
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar şöyle kısaca bir özet geçeyim. Bende iki 1.6 vti 308 kullandım. 8-9 ay benzinde kullandım malum yakıt fiyatları uçuca lpg geçiş yapmak zorunda kaldım. yoksa benzinde yakıt tüketimi çok iyi aracın. şehir 6,5-7,5 lt arasında değişiyordu. 56 litre benzinle 800-850 km gittiğim bile oldu yazın tabi kışın 700-750 km civarı ancak gidiyordu. Gelelim lpg sıkıntısına bu motorlara lpg uyumlu deil gibi bir çok hurafeler atıyorlar araştırma yapmayan arkadaşlar. Bu motorlara yurt dışında direk lpg li üretimi bile oldu zamanında. Ben aracıma prins technomax taktırdım sıkıntı yaşadımdı evet yaşadım ama eski sahiplerinin aracla pek ilgilenmemişler. fan sorunu yaşadım evet yaşadım ama çözüme hep kendim kavuştum. Lpg işi çok önemli bu motorlarda her kit olmuyor çünkü bazı kitlerin obd desteği bazı özellikleri olmadığı için. Vti motorların yapısı gereği vakum manifoltta çok düşüktür ve bundan dolayı uygun olmayan kitlerde yada yapılan yanlış motaj yanlış ayarlar insanı çileden çıkarabilir. Özelikkle vti motorlar sıcak çalışır ve bu araçlarda yağ önemli bir konu neden derseniz her motor yağının yüksek sıcaklıklarda buharlaşma oranı ve yağlama özelliği aynı deil sebebi ise içindeki katkılardandır. Bunda dolayı araçlarımız yağ eksiltme görülür sebebi budur. Ben bunu motul 5w/30 fe ile minimuna indirdim. İlk yağ değişimde 5000 km 1 litre yağ eksiltmişti. 2 bakım da 500-800 ml. 3 bakımda ise 500 ml indiğini fark ettim. Tabi yağ eksiltmesinin diğer sebebi sürekli yüksek devirde kullanımdan kaynaklı bunu kesinlikle yağ yakma diye alğılamayın yağ yaksa ekzos emisyonda geçemezsiniz. Üsten eksantirikli yeni nesil araçların bir çoğunda yağ eksiltme görebilirsiniz bu normal bir durumdur. Çünkü diğer bir sebebide yenil araçlarda silindir sıkıştırma oranları basınç yüksektir performans için bu tip uygulamalara gidiyorlar. Su eksiltme benim aracımdada vardı ama öyle aman aman deildi ayda yarım likre kadar ancak eksiltme oluyordur. Buda sıkıntı olacak bir durum deildir. Önemli olan aracımıza uygun antifirizi eksik etmemek. Gel gelelim şu fan sorununa benim yaşadığım problmelere.
1- ilk sebep bujilerden kaynaklı oldu değiştirdim düzeldi. ondan sonrada her iki bakımda bir kesinlikle değiştirdir. 2-sebep eksantirik elektrovanası kaynaklı oldu. kendi obd arıza tespit cihazı ile hata koduna baktım kesinliştirme içinde peugeot planet 2000 programı ile netleştirdim. Malzeme türkiyede pahalı idi bende aliexresten 120 tl aldım. 6 ay boyunca aracı satana kadar bir sıkıntı olmadı. sıkıntı olan parça 3- diğer sebep kalitesiz yakıttan ötürü benzin enjektörleri tıkanması çok nadir bir durumdur. Ek olarak kesinlikle iki bakımda bir benzin filtresini değiştirin. filtre arka koltuk aldında benzin pompasının yanında. 4- katalizör erimesinden kaynaklı arıza vermesi. Ben 30000 km lpg kullandım. Sonra kontrol etme fırsatım oldu temizdi önemli olan iyi bir lpg ayarı ile erime sıkıntısı uzun süreler yaşamazsınız ama eninde sonunda olacaktır. Bütün markalar için geçerli. Pahalı bir parça 5- subapların aşınması bu illa lpg araçlarda göreceğiz ama dediğim gibi iyi bir ayar uzun süreler sıkıntı çıkarmaz. Benzinli araçlarda bile karşılaşılan bir durum. fordu olsun opeli olsun renosu olsun karşımıza çıkabiliyor. 6- bobinler ne kadar sağlam gibi gözükselerde voltaj değerleri zamanla düşüyor. Sonuçta sürekli çalışan bir parça. 7- aracın eski sahiplerinin biliçsizce motor yıkatması , elektrik sistemi ile oynanması. exnon amerikan park vs. takılması yapılan işlerin bant sar gönder ile yapılması bile bu tip sıkıntılara yol açar. 8- aracın şarj dinamosu ve akü durumu. konjektörün arızalanması ile düşük veya yüksek voltaj vermesi ile aracın sensör , siğorta kutusu veya bsı kısa devre yaptırması. gibi sebeplar neden olabiliyor. Böyle uzun uzun yazdım arkadaşlar kafasına takılan bir sorunuz varsa hala özelden veya buradan yazabilirsiniz. Ek olarak araçlarımızın bakımlarını yaptırırken kesinlikle kaliteli yağ filtresi ve hava filtresi kullanmayı unutmayın eğer yaşadığınız yerde bosch car servisler varsa oradan temin edin yada yetkili bayiden tabi onlar bile işin çakallığı kaçıyorlar piyada orjinal gibi çok fazla fason parça orjinal diye satılıyor. Birde geçmişini bilmediğiniz araşlarda fren diskleri ve balataları kontrol ettirin. Fren hidroliğini ve şanzuman yağını değiştirmeyi unutmayın kesinlikle ömürlük diye bir yağ yoktur.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Eguneri
1. Vites Kayıt Tarihi: 19 Şubat 2020 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
aynı sorun bendede var bazen sabah ilk çalıştırmada bile fan direk çalışıyor. Obd cihazımla baktıgımda aldığım hata p0171 ve p2196.bir atkadaş bobin yazmış bobinleri değiştiripte bu atızadan kurtulan varmı?
|
|
mrt0177
1. Vites Kayıt Tarihi: 13 Şubat 2020 Konum: adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
s.aleykum arkadaslar bende aranıza yenı katıldım 2012 model 308 16 vti 120hp arac aldım sorunumu bır turlu cozemedık yardımcı olursanız sevınırım .aracım seyır halındeyken motor arıza lambası yanıyor fan yuksek kademe calısıyor arac devırden dusuyor devırden dusme olayı arar sıra yapıyor motor lambası 3gun sonra kendı kendıne sonuyor 5gun sonra arıza yıne baslıyor ayda 1 su bardaGI SU EKSILTIYOR bılgısayara bagladıgımızda katalıtık konvektor hatası ve 1 ve 4 goz yakıt sorunu yazıyor katalıtık kon.baktırdık arac temız arac km daha 99binde arac lpgli tamırcının biri kapak dıyor dıgerı kapak degıl diyor ama arızayı cozemıyorlar
|
|
murat
|
|
cem0204
1. Vites Kayıt Tarihi: 22 Kasım 2019 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Geçen haftaya kadar bende bu sorunu yaşadım. Buji ve bobinleri değiştirdik şimdilik düzeldi sorun. Ama başka hataları da görünce araç fan açar. Bilgisayara bağlanıp arızaların tespit edilmesi gerekiyor, o sorunlar çözülünce arıza giderilir diye düşünüyorum.
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
sorun ateşleme sisteminde muhtemelen sistemde bir yada bir kaç parçada arıza varsa motor fan açar sürekli. öncelikle arıza kodlarına baktırmanızı tavsiye ederim. problem olacak nedenler. 1-bobin - buji 2-eksantirk vanaları ( elektrovana) 3-araçta takılı lpg sistemini markası nedir.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
fako44
1. Vites Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2019 Konum: malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
birde aracım benzinden tüpe geçerken göğüsleme yapıyor sonra istop ediyor bunuda bir türlü yapamadım
|
|
fako44
|
|
fako44
1. Vites Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2019 Konum: malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle selamınaleykum baracım 2010 model peugeot 308 1,6 vti motor aracım sürekli fan açıyor -1 derecede kontak açtığım an açılıyor fan geri kontağı kapattığımda 5 dk kadar fan çalışmaya devam ediyor bunun nedeni nedir bilen varsa yardımc olursanıw sevinirimşimdiden ilginiz için teşekkür ederim.
|
|
fako44
|
|
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |