Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Nedir bu peugeotlarin hararet olayi ?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Nedir bu peugeotlarin hararet olayi ?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
assaint Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 02 Kasım 2021
Konum: İSTANBUL
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 15
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı assaint Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Nedir bu peugeotlarin hararet olayi ?
    Gönderim Zamanı: 02 Kasım 2021 Saat 22:42
  • Asla çeşme suyu koymayın, saf su kullanın. (Evinizde su arıtma cihazınız varsa damacanaya biriken saf su dur, damacana dan filtrelere giden hortumu çıkararak alabilirsiniz)
  • Her zaman % 50 Saf su % 50 Kırmızı Organik Antifiriz karışımını aracınızda bulundurun eklemeleri bununla yapın.
  • Tamponun altında giren havayı radyatöre yönlendiren plastik muhafaza muhakkak olmalı.
  • Her yıkamaya girdiğinizde ön pancurdan radyatöre doğru su tutun.
  • Her sonbahar sonu antifirizli suyu tamamen boşaltın, kırmızı organik iyi kalite antifiriz ve saf su karışımı ile doldurun.
  • Bir sebepten conta yakarsanız, ustanızdan conta üzerindeki 4 mm olan su kanalı deliklerini matkapla delerek 7 - 8 mm ye kadar büyütmesini isteyin. Islak gömlekli motorlarda (Renault Peugeot) aracın yaşı ilerledikçe yanlış su ve antifiriz kullanımından bu delikler daralır hatta tıkanır. Isınan su vaktinde bu alanı terk edemez ve hararet yükselir.
  • Sağlıklı soğutma sistemi olan araçların hararet ibresi sabit çalışır, nadiren küçük yükselmeler olağandır.
  • Tam otomatik araçlarda şanzıman da oluşan sıcaklık, motor soğutma sistemi tarafından emilir. Bu nedenle bakım tam otomatiklerde çok daha önemlidir.
Sağlıklı, mutlu huzurlu ve hararetsiz günler dilerim.


Düzenleyen assaint - 02 Kasım 2021 Saat 22:45
Yukarı Dön
Berkay Erdinç Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 267
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Berkay Erdinç Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Eylül 2021 Saat 19:04
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Aynen öyle youtube da arslan usta var tamirane kanalı. Wag grubu araçlarla ilgileniyor. Seyir halinde video çekti. Ecudan bakinca hararet 105lere çıkıyor  göstergede sabit 90 da duruyor.
 Hep söylüyorum hararet kırmızı çizgiye dayanıp stop yazısı çıkmıyorsa hiçbir problem yoktur. Bizim araçlarda özellikle benzinli olanlarda gösterge oynaktır. Hele otomatikse daha da oynaktır.
Aksi halde dünyanın parasını harcarsınız sonuç değişmez.

Hararet sorunu var diye bilinen markalar genelde kullanıcıyı yanıltmaz.sıcaklık ne ise anlık onu gösterir.tabiki ibrelerinde yada müşürleri vs bir sorun yok ise.buyüzden aracın ecusuna bağlanıp ibrenin nekadar doğru olduğunu kontrol etmekte herzaman fayda görürüm.

 

Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 29 Eylül 2021 Saat 18:53
Aynen öyle youtube da arslan usta var tamirane kanalı. Wag grubu araçlarla ilgileniyor. Seyir halinde video çekti. Ecudan bakinca hararet 105lere çıkıyor  göstergede sabit 90 da duruyor.
 Hep söylüyorum hararet kırmızı çizgiye dayanıp stop yazısı çıkmıyorsa hiçbir problem yoktur. Bizim araçlarda özellikle benzinli olanlarda gösterge oynaktır. Hele otomatikse daha da oynaktır.
Aksi halde dünyanın parasını harcarsınız sonuç değişmez.

Yukarı Dön
Berkay Erdinç Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2019
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 267
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Berkay Erdinç Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Eylül 2021 Saat 23:23
Olayın aslının marka ile alakası yok kimide opelden yakınır.
Olay tamamen üreticinin motorun çalışma derecesini kaç derecede istiyorsa o dereceye ayarlaması.
Örneğin pejo tamamen sağlıklı,passız düzgün çalışan bir soğutma sistemi kaç derecede fan açıyor.ilk adım bu eğer sistem 90 üstü derecelerde fan açıyorsa ki mesela tu3,tu5jp,tu5jp4 benzinli motorlar model olarak değişebilir 97 dereceden 98 e geçme arasında fan açar.buda şu demek siz ne yaparsanız yapın araç karşıdan rüzgar almadan yani fana ihtiyaç duyduğunda su sıcaklığı 98 derece olmadan hararet düşmez.yine soğutma sisteminin sağlığına göre sıcaklığın düşmesi kısa veya uzun sürebilir.kısadan kasıt fan açar 99 olur gösterge sonra düşmeye başlar.uzundan kasıt fan artık çamur olan soğutma sıvısını çabuk soğutamaz ve sıcaklık artar.
Bunu bir sorun olarak görenler araçlarının ecusunu değiştirmeli.yazılabilir beyin kullanırlar ise araçları kullanıcılar kaç derecede isterlerse o derece fan açtırabilirler.
kiminin en güvendiği vag grubun ecusuna bağlanıp hararet derecesini yolda takip edin.bakalım hararet ibre ile eşdeğer mi LOL
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 27 Eylül 2021 Saat 17:44
Orjinalini yazan: X-testers X-testers Yazdı:

Peugeot sicagi sever. Bu lafa acaip gülüyorum. Ciddi mi düşünüyormuş sicakla onu da soralim bari 🤣.
Boyle birsey yok arkadaslar. Bunun sebebini ben size aciklayayim. tasarim hatasi.
Peugeot muhendisleri radyator tasariminda hata yapmistir. Cogu arabaya dikkat ederseniz fan radyatorun arkasindadir. Yani motor ile radyator arasindadir. Peugeotlarda ise tam tersi. Radyatorun onundedir. Ve hatta fan kapagi radyatorun cogu kismini kapatir. fan onde olunca hareket halinde radyatorun onunde set olur. Ve radyatorun tam sogutmasini engeller. Diger araclarda fan arkada oldugu icin radyatore engel yoktur. Ve radyator kapagi da olmadigi icin radyatorun her bir noktasi hava ile temas eder ve sicak su cok verimli bir sekilde sogutulur. Ama Peugeot 307 lerde seyir halinde iken radyatorun cok kısıtlı bir kismi hava ile temas eder. Bunun ustune yillanmis araclarda radyatorun ustune yerlesen camur ve pislik katmani eklenir. Ustune bir de bilincsiz suruculer antrifriz eklemedigi icin radyator ici tikanmaya baslar. Sonuc mu ? Peugeot sicagi sever Big smile hatta harareti de sever Big smile
Aslında her marka için geçerli olan bir durumdur. Motor en verimli 90 100 derece arasında çalışır. Eğer daha düşük sıcaklıkta çalıştırmak isteselerdi
 85 dereceye termostat 
98 dereceye 1. Kademe fan
105 dereceye 2. Kademe fan ayarı yapmazlardı.

Demek ki sıcak çalışmak icin motor tasarlamışlar. Öyle istemeseler termostat koymazlar, 1. Derece fanı 90 da, 2.derece fanı 100  de açılacak şekilde yaparlardı. Bunu yapmak zor bir işlem değil.

 Fakat burada sıkıntı olan durum göstergenin oynak olması.
Pek çok markada ecudan gelen bilgileri inceleyince sıcaklığın aynı şekilde değiştiğini görürüz. Fakat kullanıcı panik yapmasın diye gösterge pek oynak olmaz 90 da sabit durur. 

Dizel peugeotlardada aynı şekilde gösterge pek oynak değildir.
Benzinli olanlarda bu hareketlilik daha fazla iken benzinli  otomatikler aynı zamanda soğutma suyu ile  şanzımanı da soğutmaya çalıştığı için hararet şehir içinde 105 110 civarında gezer.
Yıllardır bu şekilde istanbul trafiğinde  kullanıyorum  Şimdiye kadar da hiç hararet yapmadı.




Düzenleyen talip206 - 27 Eylül 2021 Saat 17:47
Yukarı Dön
X-testers Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 03 Haziran 2020
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 6
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı X-testers Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 26 Eylül 2021 Saat 23:47
Peugeot sicagi sever. Bu lafa acaip gülüyorum. Ciddi mi düşünüyormuş sicakla onu da soralim bari 🤣.
Boyle birsey yok arkadaslar. Bunun sebebini ben size aciklayayim. tasarim hatasi.
Peugeot muhendisleri radyator tasariminda hata yapmistir. Cogu arabaya dikkat ederseniz fan radyatorun arkasindadir. Yani motor ile radyator arasindadir. Peugeotlarda ise tam tersi. Radyatorun onundedir. Ve hatta fan kapagi radyatorun cogu kismini kapatir. fan onde olunca hareket halinde radyatorun onunde set olur. Ve radyatorun tam sogutmasini engeller. Diger araclarda fan arkada oldugu icin radyatore engel yoktur. Ve radyator kapagi da olmadigi icin radyatorun her bir noktasi hava ile temas eder ve sicak su cok verimli bir sekilde sogutulur. Ama Peugeot 307 lerde seyir halinde iken radyatorun cok kısıtlı bir kismi hava ile temas eder. Bunun ustune yillanmis araclarda radyatorun ustune yerlesen camur ve pislik katmani eklenir. Ustune bir de bilincsiz suruculer antrifriz eklemedigi icin radyator ici tikanmaya baslar. Sonuc mu ? Peugeot sicagi sever Big smile hatta harareti de sever Big smile


Düzenleyen X-testers - 26 Eylül 2021 Saat 23:48
Yukarı Dön
Pejjj0.206 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 19 Aralık 2020
Konum: Bağcılar
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 30
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Pejjj0.206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Temmuz 2021 Saat 10:34
Selamualeyküm arkadaşlar Peugeot 206 2001 1.4 LPG'li otomatik vites aracım var rolantide giderken hareret te sıkıntı yok gaza yüklenince hareret 100 buluyor ve stop ışığı yanıyor nedendir acaba yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler 
Yukarı Dön
x571 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites


Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2016
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1209
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı x571 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Ağustos 2017 Saat 21:56
Orjinalini yazan: madblueblacksea madblueblacksea Yazdı:

5 yıldır pejo biniyorum 2 sefer hararet 100 ü gördü. Birinde fan rolesi arıza yaptı diğerinde termostat arıza yaptı. Dağ bayır dolu boş hızlı yavaş her şekil kullandım aracı. Demekki benim arabada sorun var yada penim araba pejo değil peugeot sadece. Bildiğiniz gibi yapın. Pejo öyledir pejo böyledir lafından dolayı kimse arabasına bakmıyor piyasa pejonun leşleriyle doldu. Zatem bu pejo mühendisleri mal olduğu için suyun kaynama noktasının üzerinde çalışmayı seven araba yaptılar.


Bizim dandik ustaların klasık lafı bunlar öyle çalışıyor.
Yukarı Dön
vpro Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Ağustos 2014
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 374
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı vpro Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Ağustos 2017 Saat 14:36
Ben göstergenin zamanla bozuldugunu düşünüyorum çünkü aracımla sanayiye gittiğimde bilgisyarla açıldığında 2 kademe fanda mükemmel çalışıyordu ama araçtaki gösterge 105 e geldiğinde 1. kademe açılıyordu. Göstergeyi söküp elle düzelttim bende.
Ele-Elo
Yukarı Dön
noscream Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Temmuz 2017
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 18
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı noscream Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28 Ağustos 2017 Saat 14:33
Fan hiç aklıma gelmemişti, fakat elektrik motorunun performansı düşmez direk bozulur! Sanırım fan müşüründe sıkıntı, baktığım vakit aracın bilgisayarı ile hararet göstergesi aynı dereceyi göstermiyor!
Peugeot 407 Comfort 2007 Ekstra
Yukarı Dön
Mehmet92_27 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 29 Ocak 2017
Konum: Gaziantep
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 39
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Mehmet92_27 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Temmuz 2017 Saat 14:19
Bana da bu 100 110da calisma olayi garip geliyor acaba fan mi yetersiz geliyor diye dusunuyorum arac eskiyince fan performansi dusuyor olabilir mi
Yukarı Dön
noscream Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Temmuz 2017
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 18
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı noscream Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 14 Temmuz 2017 Saat 08:25
Bu hararet konusunda ilk sahibi olduğum 2007 model 407 aracımda ilk aldığımdan bu yana 9 sene boyunca Antalya' nın sıcağında İstanbul' un soğuğunda bile 80 derecenin ne bir üstüne ne bir altına inmemişti! Fakat bu sene ibre 85 lere hatta 95 lere çıkmaya başladı! Şu son durumda da ibre 85 e sabitlenmiş gibi görünmekte yukarı çok çıkmamaktadır. Bu durumu sanayideki ustama gösterdiğimde bizim araçlar 100 olur ama 101 olmaz, termostat devreye girer dedi! E dedim 9 senedir böyle değildi! O zaman 9 sene boyunca yanlış çalışmış dedi! Gülermisin ağlarmısın! Maalesef araçlarımızdan hakikaten gerçek anlamda anlayan yok! Bundan önce S40 benzinli aracımda da ibre sabitti, bana bu olay hiç mantıklı gelmedi! Aracımın bilgisayarında ise sıcaklık 80 göstermekte! Bu olayın peşindeyim bakalım ne bulacaz!

Düzenleyen noscream - 14 Temmuz 2017 Saat 08:27
Peugeot 407 Comfort 2007 Ekstra
Yukarı Dön
madblueblacksea Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 873
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı madblueblacksea Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Temmuz 2017 Saat 23:59
5 yıldır pejo biniyorum 2 sefer hararet 100 ü gördü. Birinde fan rolesi arıza yaptı diğerinde termostat arıza yaptı. Dağ bayır dolu boş hızlı yavaş her şekil kullandım aracı. Demekki benim arabada sorun var yada penim araba pejo değil peugeot sadece. Bildiğiniz gibi yapın. Pejo öyledir pejo böyledir lafından dolayı kimse arabasına bakmıyor piyasa pejonun leşleriyle doldu. Zatem bu pejo mühendisleri mal olduğu için suyun kaynama noktasının üzerinde çalışmayı seven araba yaptılar.
206 1.4 HDI Look 2004
Yukarı Dön
mehmethannn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 04 Mart 2014
Konum: sivas
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 198
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mehmethannn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Temmuz 2017 Saat 12:26
Orjinalini yazan: mehmethannn mehmethannn Yazdı:

Bende de zaman zaman oluyo,
sıkıntı yapmayın,
iki tane fan var ve fanların çalışma derecesi yüksek.
1400 km yol gittim yazın ara ara hararet yaptı ancak sıkıntı yaşamadım.
307 lerin genelinde oluyor.
 
tabiki daha usta arkadaşlar var onlar daha iyi bilirler. başka bir problem olmasın...
sevdiklerinize zaman ayırın yoksa zaman sevdiklerinizi sizden ayırır . . .
Yukarı Dön
mehmethannn Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites


Kayıt Tarihi: 04 Mart 2014
Konum: sivas
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 198
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mehmethannn Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13 Temmuz 2017 Saat 12:25
Bende de zaman zaman oluyo,
sıkıntı yapmayın,
iki tane fan var ve fanların çalışma derecesi yüksek.
1400 km yol gittim yazın ara ara hararet yaptı ancak sıkıntı yaşamadım.
307 lerin genelinde oluyor.
sevdiklerinize zaman ayırın yoksa zaman sevdiklerinizi sizden ayırır . . .
Yukarı Dön
madblueblacksea Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 873
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı madblueblacksea Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Temmuz 2017 Saat 16:06
Orjinalini yazan: Mehmet92_27 Mehmet92_27 Yazdı:

Orjinalini yazan: madblueblacksea madblueblacksea Yazdı:

Rampa inerken kaça kadar düşüyor dikkat ettinmi hiç. ?
rampa inerken biraz dusme oluyor ama 90in altina hic inmiyor


Büyük ihtimal termostat kaynama yaptı. Soğuk motor ısınmaya başlayınca 80-90 derece arsı ibre duraksar. Bunun nedeni termostat açıp radyatör deki soğuk suyla bi nebze serinler. Bunu rolanti de test edebilirsin. Hararet 70 lerdeyken (varsa) klimanı aç harareti kontrol et. 80 dereceden aşağı düşüyorsa yine termostat arızalı.
206 1.4 HDI Look 2004
Yukarı Dön
madblueblacksea Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Nisan 2014
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 873
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı madblueblacksea Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 12 Temmuz 2017 Saat 16:01
Viteste rampa inerken yada 70-80 le seyir halinde hararet 90 ı geçiyorsa soğutma sisteminde arıza var. 2+2=4
206 1.4 HDI Look 2004
Yukarı Dön
talip206 Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015
Konum: istanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3066
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı talip206 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Temmuz 2017 Saat 23:46
Orjinalini yazan: madblueblacksea madblueblacksea Yazdı:

Pejo sıcak severi yanlış anladık galiba. Bahsedilen sıcaklık 100 e kadar olan sıcaklık. Hiçbir motor suyun kaynama noktası olan 100 derecenin üzerinde çalışacak şekilde tasarlanmamıştır. Sıcaklık rahat bir şekilde 100 ve üzerine çıkıyorsa kesinlikle sorun var

Araç devirdaim sistemi kapali devre olduğu için 100 dereceye çıktı ise sorun vardır demek yanlış olur. kapalı devrede sıcaklık daha yüksek derecelere çıkabilir bu normaldir. Yorumlara bakinca bunun bir sorun değil normal olduğu anlaşılıyor.
Burda en önemli etken ķlima çünkü ciddi oranda güç harcıyor. Arabada bu eksiği kapatmak için daha fazla efor sarfediyor ve sıcaklık artıyor. Hele ki araba yüklü ise.   Genelde arabalarimiz 1.4 zaten eti budu belli.
Nissanlarda hararet göstergesi yok mesela. Sadece hararet yapinca nokta gibi ışık var o yanıyor. Muhtemelen onunda derecesi yüksektir ama ibre olmadığı için insanların gözü takılmıyor. Geçen yıl uzun yola giderken arkadaşın araç hararet yapti benim ki yapmadı. Ama ibre 110 civarında gezdi. Şöyle de bir durum var baktınız uzun yokuş var klimayi kapatip biraz geriden devirli gelmek gerekiyor.
Yukarı Dön
Peugeot35 Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 13 Ekim 2016
Konum: İzmir
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 484
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Peugeot35 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Temmuz 2017 Saat 23:20
arkadaşlar 5 ayrı peugeot servisine gösterdim hepsi normal diyor peugeot sıcağı seviyor. fan açarsa devam fan açmazsa sıkıntı.

benimde 95/100 arası hemen fan devreye giriyor hemen 90 na sabitliyor. çok sıkışık trafikte dur kalk yapınca birde yokuşlu oldumu 105/110 yapıyor hemen fan devreye girip 90 na çekiyor yani sorun yokmuş %100 307 lerde bu olay mevcut kronik sorun değil !

uzun yolda 90 nı geçmemesi lazım klima dahi olsa taş çatlasın 95/100 oda nadiren ben aracı aldığımda termostat su kaçırıyordu orjinal ile değiştirmiştim termostat bu konuda çok önemli.
Yukarı Dön
Mehmet92_27 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 29 Ocak 2017
Konum: Gaziantep
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 39
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Mehmet92_27 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11 Temmuz 2017 Saat 21:45
Orjinalini yazan: mehmetblk mehmetblk Yazdı:

Bende de 307 1.6 otomatik var. Harart şehir içi 90-100 şehir dışında 110 göruyorum. Ama forumlarda takip ettiğime göre hararet normalmiş peugeot sıcak çalışmayı severmiş. Ama hiç bi zaman kırmızı çizgiye gelmedi. Bence çok kurcalaMamak lazım diye düşünüyorum ibre kırmızıya çıkmadığı sürece

Bir cok 307de bu kronik heralde
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 297 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 417 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 269 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 14590 23 M.Emin
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 17207 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 481 0 KerimSahin
konu icon 206 Akü ŞArj Problemi son mesaja git 830 0 rekasparov
konu icon 5008 ELEKTRİKLİ BAGAJ son mesaja git 5254 1 efe24
konu icon VİTES GEÇİŞİ son mesaja git 3008 1 peugeot301
konu icon İZMİR - SİNYAL KOLU TAMİRİ YARDIM son mesaja git 4881 7 Sorgum
konu icon Peugeot 206 Garip Sorun Lütfen Yardım son mesaja git 574 0 muratatalay
konu icon 2011 Peugeot 308 - Elektrik Devre Arızası son mesaja git 8330 10 Alphanet
konu icon P tuşu son mesaja git 1111 0 Ahmet2341
konu icon Üyelerimizin Meslek Bilgileri son mesaja git 12639 527 Saido26
konu icon 106 gti almak istiyorum yardımcı olursanız çok svi son mesaja git 1305 0 Burak307xsi
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 737 0 Sezgindogan
konu icon 3008 1.2 puretech motor arızası son mesaja git 5958 1 Saido26
konu icon Yol bilgisayarı ayar son mesaja git 758 0 Adil.g
konu icon 206 1.4 felline benzinli son mesaja git 534 0 ercanqnc
konu icon 407 emniyet kemeri ön gergi ve airbag hatası son mesaja git 1231 0 Xbulut46
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JUNE EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Alphanet 2
berkancelik 1
Burak307xsi 1
Saido26 1
Ahmet2341 1
Sorgum 1
peugeot301 1
efe24 1
rekasparov 1
muratatalay 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English