Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Nedir bu peugeotlarin hararet olayi ?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=44785
Tarih: 29 Mart 2024 Saat 05:35
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Nedir bu peugeotlarin hararet olayi ?
Mesajı Yazan: Mehmet92_27
Konu: Nedir bu peugeotlarin hararet olayi ?
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2017 Saat 12:45
Oncelikle herkeze iyi bayramlar 307 lpgli aracimda sehir icinde hararet ortalama 90 100 arasi calisirken bayramin ilk gunu Gaziantep Sanliurfa arasinda otoyolda klima acikken cok sıkıstirmadigim halde hic 100 derecenin altina inmedi ve hafif egimli yokus cikinca 110 seviyelerine geldi kirmizi cizginin ilk basina kadar geldigi oldu yokus inince biraz dustu yokus inmeseydim kolay kolay dusecegi yoktu sanirim o sekilde gidecekti ve arac cekisten dusuyor bu kadar isininca, fakat hararetin uzun yolda bu seviyelere gelmesi normal bir durum mudur ? Dis sicklik 37 38 dereceydi klima acik ya da kapali iken de denedim hararet aynu tepkiyi veriyor



Cevaplar:
Mesajı Yazan: vpro
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2017 Saat 12:55
Aynı sorun bende de var çözemedim vallahi röle direnç be varsa değiştirdim . Sıkışık trafikte rampa da 110 a geliyor . Normal seyirde de 95 -100 arası

-------------
Ele-Elo


Mesajı Yazan: kilic46
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2017 Saat 12:58
Klimayı açınca fan açtı mı acaba. Klima kapalı olduğunda 90 da sabit kalıyor. Klima açıkken hararet biraz daha yüksek oluyor.bende Marastan İslahiye gitmiştim.


Mesajı Yazan: Mehmet92_27
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2017 Saat 13:23
Fani takip ettim sikinti yok fan normal sekilde iki kademesi de calisiyor kullandigim hic bir arabada hararet bu kadar yuksek calismiyordu


Mesajı Yazan: ramtas
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2017 Saat 13:34
bendede benzer sıkıntı oldu arefe günü istanbuldan ankaraya geldim ilk başlarda sıkışık trafikte klina açıkken hep 90 derece altındaydı.arac bunu sağlamak için 2. fanı bile açıyodu.Sonraları 110-120 ile giderken 30 derece havada hararet 100-110 derwcelerde sabitledi anlamadım gitti.çekiş düştü.klimayı kapattım 90 derecenin altına düştü ve öyle devam etti.bi anormallik war ama anlamadım.

-------------
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul


Mesajı Yazan: Mehmet92_27
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2017 Saat 18:05
Anlasilan arabalarimizda hep bu durum var yok mudur sebebini bilen bir kardesimiz


Mesajı Yazan: ramtas
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2017 Saat 22:18
bazen tetmostatı söktüresim geliyo.hataret 100e geldimi gözüm hep ekranda ve tedirgin oluyorum

-------------
1.6 xt 307 2005 benzinli otomatik istanbul


Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2017 Saat 22:43
Orjinalini yazan: Mehmet92_27 Mehmet92_27 Yazdı:

Anlasilan arabalarimizda hep bu durum var yok mudur sebebini bilen bir kardesimiz

benim ustanın söylediği peugeot lar sıcak çalışmayı sever. 
bende ilk zamanlar çok tedirgin oluyordum. 
ama artık alıştım :) dur kalk yaptığımda bakıyorum hararete, fan açtıysa sorun yok devam. 
ama sık sık suyunu kontrol etmek gerekiyor. haftalık mutlaka kontrol ediyorum. 



-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: outlaw
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2017 Saat 09:34
PEUGEOT motoru sıcak çalışan motorlar bayramın 2, günü izmir' den gümüldür' e gittim ama hava çok sıcaktı ve klimayı hiç kapatmadım bende de kırmızının en altına gelir gibi oldu. yokuş aşağı inerken düştü aklınızda olsun ibre yükseldi mi boşa atın belli bir süre sonra ibre iniyor..

-------------
SHQIPTAR
1998 106 xs 1600 cc
Laguna lip
omp kule gergisi
GTI jant
185/50/14 toyo proxes t1r




Mesajı Yazan: Mehmet92_27
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2017 Saat 11:25
Hava 40+ oldugunda insallah sorun olmaz, Hararet o kadar yukseldiginde araba cekisten dusuyor en azindan o durumu yasamasak


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2017 Saat 11:33
Herkes dıyor peugeot sıcak sever vs. Ama benım asıl merak ettıgım bu araclar fabrıkadan cıktıgında da mı boyle yoksa yıllar ıcınde eskıdıkce mı bu duruma gelıyor acaba

Aracını sıfır alan varsa bu bılgıye sahıptır dıye dusunuyorum

Benım 206 da hararet uzun yolda 80de sabıt duruyor. Trafık dur kalk yaptıkca 95lere cıkıp fan acıyor. Yada ben klımayı acıyorum sonra dusuyor.

-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP


Mesajı Yazan: Mehmet92_27
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2017 Saat 12:58
Ben de cok merak ediyorum acaba sifir alinca da mi boyledi bu arabalar bir de bizim buralar sicak olur 43 44 dereceyi gorur bu sicaklikta klima acikken biraz yokus ciksam ne olur acaba gerci hic su kaynatan peugeot da gormedim o da ayri bir muamma


Mesajı Yazan: Yasin y
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2017 Saat 01:11
Arkadaşlar bende bayramdan sonra ilk kez 2002 307 xs aldım Osmaniye'de yaylaya çıktım ama hararet yükseldi çekiş düştü durmak zorunda kaldım çok komik bir durum.şimdiye kadar 4 araç kullandım hiç böyle bir sorunla karşılaşmadım ( 3 Hyundai,1toyota) fan ve termostatı olan bir araç için çok tuhaf. Hararetin inip çıkması diye bir şey almamalı bunun bir çözümü olmalı. Yoksa Peugeot macerası kısa sücek gibi


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 02 Temmuz 2017 Saat 01:32
Uzun yolda seyir halinde 80-85 derece olması lazım rapma çıkmıyor yada aracı sıkıştırmıyorsan. Rampa inerken 80 den aşağı düşüyorsa sıcaklık termostat arızalıdır. Araç park halinde iken klima açıkken de sabit kalması gerekir sıcaklığın. Peugeot sıcak sever deyipte motorun ömrünü yemeye gerek yok. Sıcak sever evet ama 96 dereceye kadar... (hdi lerde durum bu) Üretildiği ülkenin iklim şartlarını göz önüne alırsak sıcakla hiç işi olmadığını anlayabiliriz. 100 derecenin üstüne çok rahat cikan araçta muhakkak sorun var. Soğutma sıvısında radyatör de termostat soğutma suyu kanalları devirdaim fan .....

-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: Mehmet92_27
Mesaj Tarihi: 06 Temmuz 2017 Saat 21:43
Orjinalini yazan: madblueblacksea madblueblacksea Yazdı:

Uzun yolda seyir halinde 80-85 derece olması lazım rapma çıkmıyor yada aracı sıkıştırmıyorsan. Rampa inerken 80 den aşağı düşüyorsa sıcaklık termostat arızalıdır. Araç park halinde iken klima açıkken de sabit kalması gerekir sıcaklığın. Peugeot sıcak sever deyipte motorun ömrünü yemeye gerek yok. Sıcak sever evet ama 96 dereceye kadar... (hdi lerde durum bu) Üretildiği ülkenin iklim şartlarını göz önüne alırsak sıcakla hiç işi olmadığını anlayabiliriz. 100 derecenin üstüne çok rahat cikan araçta muhakkak sorun var. Soğutma sıvısında radyatör de termostat soğutma suyu kanalları devirdaim fan .....

Aracin uzerindeki termostat 89luk bu yuzden daha assagi dusmuyor radyator yeni icindeki kir pas temizlendi benimki 90 100 arasi calisiyor genelde uzun yolda rampa cikarken klima aciksa 105 civarina geliyor anlayamadim


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 07 Temmuz 2017 Saat 03:17
Rampa inerken kaça kadar düşüyor dikkat ettinmi hiç. ?

-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: mehmetblk
Mesaj Tarihi: 08 Temmuz 2017 Saat 20:41
Bende de 307 1.6 otomatik var. Harart şehir içi 90-100 şehir dışında 110 göruyorum. Ama forumlarda takip ettiğime göre hararet normalmiş peugeot sıcak çalışmayı severmiş. Ama hiç bi zaman kırmızı çizgiye gelmedi. Bence çok kurcalaMamak lazım diye düşünüyorum ibre kırmızıya çıkmadığı sürece


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 09 Temmuz 2017 Saat 01:46
Pejo sıcak severi yanlış anladık galiba. Bahsedilen sıcaklık 100 e kadar olan sıcaklık. Hiçbir motor suyun kaynama noktası olan 100 derecenin üzerinde çalışacak şekilde tasarlanmamıştır. Sıcaklık rahat bir şekilde 100 ve üzerine çıkıyorsa kesinlikle sorun var

-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: Mehmet92_27
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2017 Saat 21:44
Orjinalini yazan: madblueblacksea madblueblacksea Yazdı:

Rampa inerken kaça kadar düşüyor dikkat ettinmi hiç. ?
rampa inerken biraz dusme oluyor ama 90in altina hic inmiyor


Mesajı Yazan: Mehmet92_27
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2017 Saat 21:45
Orjinalini yazan: mehmetblk mehmetblk Yazdı:

Bende de 307 1.6 otomatik var. Harart şehir içi 90-100 şehir dışında 110 göruyorum. Ama forumlarda takip ettiğime göre hararet normalmiş peugeot sıcak çalışmayı severmiş. Ama hiç bi zaman kırmızı çizgiye gelmedi. Bence çok kurcalaMamak lazım diye düşünüyorum ibre kırmızıya çıkmadığı sürece

Bir cok 307de bu kronik heralde


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2017 Saat 23:20
arkadaşlar 5 ayrı peugeot servisine gösterdim hepsi normal diyor peugeot sıcağı seviyor. fan açarsa devam fan açmazsa sıkıntı.

benimde 95/100 arası hemen fan devreye giriyor hemen 90 na sabitliyor. çok sıkışık trafikte dur kalk yapınca birde yokuşlu oldumu 105/110 yapıyor hemen fan devreye girip 90 na çekiyor yani sorun yokmuş %100 307 lerde bu olay mevcut kronik sorun değil !

uzun yolda 90 nı geçmemesi lazım klima dahi olsa taş çatlasın 95/100 oda nadiren ben aracı aldığımda termostat su kaçırıyordu orjinal ile değiştirmiştim termostat bu konuda çok önemli.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2017 Saat 23:46
Orjinalini yazan: madblueblacksea madblueblacksea Yazdı:

Pejo sıcak severi yanlış anladık galiba. Bahsedilen sıcaklık 100 e kadar olan sıcaklık. Hiçbir motor suyun kaynama noktası olan 100 derecenin üzerinde çalışacak şekilde tasarlanmamıştır. Sıcaklık rahat bir şekilde 100 ve üzerine çıkıyorsa kesinlikle sorun var

Araç devirdaim sistemi kapali devre olduğu için 100 dereceye çıktı ise sorun vardır demek yanlış olur. kapalı devrede sıcaklık daha yüksek derecelere çıkabilir bu normaldir. Yorumlara bakinca bunun bir sorun değil normal olduğu anlaşılıyor.
Burda en önemli etken ķlima çünkü ciddi oranda güç harcıyor. Arabada bu eksiği kapatmak için daha fazla efor sarfediyor ve sıcaklık artıyor. Hele ki araba yüklü ise.   Genelde arabalarimiz 1.4 zaten eti budu belli.
Nissanlarda hararet göstergesi yok mesela. Sadece hararet yapinca nokta gibi ışık var o yanıyor. Muhtemelen onunda derecesi yüksektir ama ibre olmadığı için insanların gözü takılmıyor. Geçen yıl uzun yola giderken arkadaşın araç hararet yapti benim ki yapmadı. Ama ibre 110 civarında gezdi. Şöyle de bir durum var baktınız uzun yokuş var klimayi kapatip biraz geriden devirli gelmek gerekiyor.


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 12 Temmuz 2017 Saat 16:01
Viteste rampa inerken yada 70-80 le seyir halinde hararet 90 ı geçiyorsa soğutma sisteminde arıza var. 2+2=4

-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 12 Temmuz 2017 Saat 16:06
Orjinalini yazan: Mehmet92_27 Mehmet92_27 Yazdı:

Orjinalini yazan: madblueblacksea madblueblacksea Yazdı:

Rampa inerken kaça kadar düşüyor dikkat ettinmi hiç. ?
rampa inerken biraz dusme oluyor ama 90in altina hic inmiyor


Büyük ihtimal termostat kaynama yaptı. Soğuk motor ısınmaya başlayınca 80-90 derece arsı ibre duraksar. Bunun nedeni termostat açıp radyatör deki soğuk suyla bi nebze serinler. Bunu rolanti de test edebilirsin. Hararet 70 lerdeyken (varsa) klimanı aç harareti kontrol et. 80 dereceden aşağı düşüyorsa yine termostat arızalı.

-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: mehmethannn
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2017 Saat 12:25
Bende de zaman zaman oluyo,
sıkıntı yapmayın,
iki tane fan var ve fanların çalışma derecesi yüksek.
1400 km yol gittim yazın ara ara hararet yaptı ancak sıkıntı yaşamadım.
307 lerin genelinde oluyor.


-------------
sevdiklerinize zaman ayırın yoksa zaman sevdiklerinizi sizden ayırır . . .


Mesajı Yazan: mehmethannn
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2017 Saat 12:26
Orjinalini yazan: mehmethannn mehmethannn Yazdı:

Bende de zaman zaman oluyo,
sıkıntı yapmayın,
iki tane fan var ve fanların çalışma derecesi yüksek.
1400 km yol gittim yazın ara ara hararet yaptı ancak sıkıntı yaşamadım.
307 lerin genelinde oluyor.
 
tabiki daha usta arkadaşlar var onlar daha iyi bilirler. başka bir problem olmasın...


-------------
sevdiklerinize zaman ayırın yoksa zaman sevdiklerinizi sizden ayırır . . .


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2017 Saat 23:59
5 yıldır pejo biniyorum 2 sefer hararet 100 ü gördü. Birinde fan rolesi arıza yaptı diğerinde termostat arıza yaptı. Dağ bayır dolu boş hızlı yavaş her şekil kullandım aracı. Demekki benim arabada sorun var yada penim araba pejo değil peugeot sadece. Bildiğiniz gibi yapın. Pejo öyledir pejo böyledir lafından dolayı kimse arabasına bakmıyor piyasa pejonun leşleriyle doldu. Zatem bu pejo mühendisleri mal olduğu için suyun kaynama noktasının üzerinde çalışmayı seven araba yaptılar.

-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: noscream
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2017 Saat 08:25
Bu hararet konusunda ilk sahibi olduğum 2007 model 407 aracımda ilk aldığımdan bu yana 9 sene boyunca Antalya' nın sıcağında İstanbul' un soğuğunda bile 80 derecenin ne bir üstüne ne bir altına inmemişti! Fakat bu sene ibre 85 lere hatta 95 lere çıkmaya başladı! Şu son durumda da ibre 85 e sabitlenmiş gibi görünmekte yukarı çok çıkmamaktadır. Bu durumu sanayideki ustama gösterdiğimde bizim araçlar 100 olur ama 101 olmaz, termostat devreye girer dedi! E dedim 9 senedir böyle değildi! O zaman 9 sene boyunca yanlış çalışmış dedi! Gülermisin ağlarmısın! Maalesef araçlarımızdan hakikaten gerçek anlamda anlayan yok! Bundan önce S40 benzinli aracımda da ibre sabitti, bana bu olay hiç mantıklı gelmedi! Aracımın bilgisayarında ise sıcaklık 80 göstermekte! Bu olayın peşindeyim bakalım ne bulacaz!

-------------
Peugeot 407 Comfort 2007 Ekstra


Mesajı Yazan: Mehmet92_27
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2017 Saat 14:19
Bana da bu 100 110da calisma olayi garip geliyor acaba fan mi yetersiz geliyor diye dusunuyorum arac eskiyince fan performansi dusuyor olabilir mi


Mesajı Yazan: noscream
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2017 Saat 14:33
Fan hiç aklıma gelmemişti, fakat elektrik motorunun performansı düşmez direk bozulur! Sanırım fan müşüründe sıkıntı, baktığım vakit aracın bilgisayarı ile hararet göstergesi aynı dereceyi göstermiyor!

-------------
Peugeot 407 Comfort 2007 Ekstra


Mesajı Yazan: vpro
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2017 Saat 14:36
Ben göstergenin zamanla bozuldugunu düşünüyorum çünkü aracımla sanayiye gittiğimde bilgisyarla açıldığında 2 kademe fanda mükemmel çalışıyordu ama araçtaki gösterge 105 e geldiğinde 1. kademe açılıyordu. Göstergeyi söküp elle düzelttim bende.

-------------
Ele-Elo


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 28 Ağustos 2017 Saat 21:56
Orjinalini yazan: madblueblacksea madblueblacksea Yazdı:

5 yıldır pejo biniyorum 2 sefer hararet 100 ü gördü. Birinde fan rolesi arıza yaptı diğerinde termostat arıza yaptı. Dağ bayır dolu boş hızlı yavaş her şekil kullandım aracı. Demekki benim arabada sorun var yada penim araba pejo değil peugeot sadece. Bildiğiniz gibi yapın. Pejo öyledir pejo böyledir lafından dolayı kimse arabasına bakmıyor piyasa pejonun leşleriyle doldu. Zatem bu pejo mühendisleri mal olduğu için suyun kaynama noktasının üzerinde çalışmayı seven araba yaptılar.


Bizim dandik ustaların klasık lafı bunlar öyle çalışıyor.


Mesajı Yazan: Pejjj0.206
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2021 Saat 10:34
Selamualeyküm arkadaşlar Peugeot 206 2001 1.4 LPG'li otomatik vites aracım var rolantide giderken hareret te sıkıntı yok gaza yüklenince hareret 100 buluyor ve stop ışığı yanıyor nedendir acaba yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler 


Mesajı Yazan: X-testers
Mesaj Tarihi: 26 Eylül 2021 Saat 23:47
Peugeot sicagi sever. Bu lafa acaip gülüyorum. Ciddi mi düşünüyormuş sicakla onu da soralim bari 🤣.
Boyle birsey yok arkadaslar. Bunun sebebini ben size aciklayayim. tasarim hatasi.
Peugeot muhendisleri radyator tasariminda hata yapmistir. Cogu arabaya dikkat ederseniz fan radyatorun arkasindadir. Yani motor ile radyator arasindadir. Peugeotlarda ise tam tersi. Radyatorun onundedir. Ve hatta fan kapagi radyatorun cogu kismini kapatir. fan onde olunca hareket halinde radyatorun onunde set olur. Ve radyatorun tam sogutmasini engeller. Diger araclarda fan arkada oldugu icin radyatore engel yoktur. Ve radyator kapagi da olmadigi icin radyatorun her bir noktasi hava ile temas eder ve sicak su cok verimli bir sekilde sogutulur. Ama Peugeot 307 lerde seyir halinde iken radyatorun cok kısıtlı bir kismi hava ile temas eder. Bunun ustune yillanmis araclarda radyatorun ustune yerlesen camur ve pislik katmani eklenir. Ustune bir de bilincsiz suruculer antrifriz eklemedigi icin radyator ici tikanmaya baslar. Sonuc mu ? Peugeot sicagi sever Big smile hatta harareti de sever Big smile


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2021 Saat 17:44
Orjinalini yazan: X-testers X-testers Yazdı:

Peugeot sicagi sever. Bu lafa acaip gülüyorum. Ciddi mi düşünüyormuş sicakla onu da soralim bari 🤣.
Boyle birsey yok arkadaslar. Bunun sebebini ben size aciklayayim. tasarim hatasi.
Peugeot muhendisleri radyator tasariminda hata yapmistir. Cogu arabaya dikkat ederseniz fan radyatorun arkasindadir. Yani motor ile radyator arasindadir. Peugeotlarda ise tam tersi. Radyatorun onundedir. Ve hatta fan kapagi radyatorun cogu kismini kapatir. fan onde olunca hareket halinde radyatorun onunde set olur. Ve radyatorun tam sogutmasini engeller. Diger araclarda fan arkada oldugu icin radyatore engel yoktur. Ve radyator kapagi da olmadigi icin radyatorun her bir noktasi hava ile temas eder ve sicak su cok verimli bir sekilde sogutulur. Ama Peugeot 307 lerde seyir halinde iken radyatorun cok kısıtlı bir kismi hava ile temas eder. Bunun ustune yillanmis araclarda radyatorun ustune yerlesen camur ve pislik katmani eklenir. Ustune bir de bilincsiz suruculer antrifriz eklemedigi icin radyator ici tikanmaya baslar. Sonuc mu ? Peugeot sicagi sever Big smile hatta harareti de sever Big smile
Aslında her marka için geçerli olan bir durumdur. Motor en verimli 90 100 derece arasında çalışır. Eğer daha düşük sıcaklıkta çalıştırmak isteselerdi
 85 dereceye termostat 
98 dereceye 1. Kademe fan
105 dereceye 2. Kademe fan ayarı yapmazlardı.

Demek ki sıcak çalışmak icin motor tasarlamışlar. Öyle istemeseler termostat koymazlar, 1. Derece fanı 90 da, 2.derece fanı 100  de açılacak şekilde yaparlardı. Bunu yapmak zor bir işlem değil.

 Fakat burada sıkıntı olan durum göstergenin oynak olması.
Pek çok markada ecudan gelen bilgileri inceleyince sıcaklığın aynı şekilde değiştiğini görürüz. Fakat kullanıcı panik yapmasın diye gösterge pek oynak olmaz 90 da sabit durur. 

Dizel peugeotlardada aynı şekilde gösterge pek oynak değildir.
Benzinli olanlarda bu hareketlilik daha fazla iken benzinli  otomatikler aynı zamanda soğutma suyu ile  şanzımanı da soğutmaya çalıştığı için hararet şehir içinde 105 110 civarında gezer.
Yıllardır bu şekilde istanbul trafiğinde  kullanıyorum  Şimdiye kadar da hiç hararet yapmadı.




Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 27 Eylül 2021 Saat 23:23
Olayın aslının marka ile alakası yok kimide opelden yakınır.
Olay tamamen üreticinin motorun çalışma derecesini kaç derecede istiyorsa o dereceye ayarlaması.
Örneğin pejo tamamen sağlıklı,passız düzgün çalışan bir soğutma sistemi kaç derecede fan açıyor.ilk adım bu eğer sistem 90 üstü derecelerde fan açıyorsa ki mesela tu3,tu5jp,tu5jp4 benzinli motorlar model olarak değişebilir 97 dereceden 98 e geçme arasında fan açar.buda şu demek siz ne yaparsanız yapın araç karşıdan rüzgar almadan yani fana ihtiyaç duyduğunda su sıcaklığı 98 derece olmadan hararet düşmez.yine soğutma sisteminin sağlığına göre sıcaklığın düşmesi kısa veya uzun sürebilir.kısadan kasıt fan açar 99 olur gösterge sonra düşmeye başlar.uzundan kasıt fan artık çamur olan soğutma sıvısını çabuk soğutamaz ve sıcaklık artar.
Bunu bir sorun olarak görenler araçlarının ecusunu değiştirmeli.yazılabilir beyin kullanırlar ise araçları kullanıcılar kaç derecede isterlerse o derece fan açtırabilirler.
kiminin en güvendiği vag grubun ecusuna bağlanıp hararet derecesini yolda takip edin.bakalım hararet ibre ile eşdeğer mi LOL


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2021 Saat 18:53
Aynen öyle youtube da arslan usta var tamirane kanalı. Wag grubu araçlarla ilgileniyor. Seyir halinde video çekti. Ecudan bakinca hararet 105lere çıkıyor  göstergede sabit 90 da duruyor.
 Hep söylüyorum hararet kırmızı çizgiye dayanıp stop yazısı çıkmıyorsa hiçbir problem yoktur. Bizim araçlarda özellikle benzinli olanlarda gösterge oynaktır. Hele otomatikse daha da oynaktır.
Aksi halde dünyanın parasını harcarsınız sonuç değişmez.



Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 29 Eylül 2021 Saat 19:04
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Aynen öyle youtube da arslan usta var tamirane kanalı. Wag grubu araçlarla ilgileniyor. Seyir halinde video çekti. Ecudan bakinca hararet 105lere çıkıyor  göstergede sabit 90 da duruyor.
 Hep söylüyorum hararet kırmızı çizgiye dayanıp stop yazısı çıkmıyorsa hiçbir problem yoktur. Bizim araçlarda özellikle benzinli olanlarda gösterge oynaktır. Hele otomatikse daha da oynaktır.
Aksi halde dünyanın parasını harcarsınız sonuç değişmez.

Hararet sorunu var diye bilinen markalar genelde kullanıcıyı yanıltmaz.sıcaklık ne ise anlık onu gösterir.tabiki ibrelerinde yada müşürleri vs bir sorun yok ise.buyüzden aracın ecusuna bağlanıp ibrenin nekadar doğru olduğunu kontrol etmekte herzaman fayda görürüm.

 



Mesajı Yazan: assaint
Mesaj Tarihi: 02 Kasım 2021 Saat 22:42
  • Asla çeşme suyu koymayın, saf su kullanın. (Evinizde su arıtma cihazınız varsa damacanaya biriken saf su dur, damacana dan filtrelere giden hortumu çıkararak alabilirsiniz)
  • Her zaman % 50 Saf su % 50 Kırmızı Organik Antifiriz karışımını aracınızda bulundurun eklemeleri bununla yapın.
  • Tamponun altında giren havayı radyatöre yönlendiren plastik muhafaza muhakkak olmalı.
  • Her yıkamaya girdiğinizde ön pancurdan radyatöre doğru su tutun.
  • Her sonbahar sonu antifirizli suyu tamamen boşaltın, kırmızı organik iyi kalite antifiriz ve saf su karışımı ile doldurun.
  • Bir sebepten conta yakarsanız, ustanızdan conta üzerindeki 4 mm olan su kanalı deliklerini matkapla delerek 7 - 8 mm ye kadar büyütmesini isteyin. Islak gömlekli motorlarda (Renault Peugeot) aracın yaşı ilerledikçe yanlış su ve antifiriz kullanımından bu delikler daralır hatta tıkanır. Isınan su vaktinde bu alanı terk edemez ve hararet yükselir.
  • Sağlıklı soğutma sistemi olan araçların hararet ibresi sabit çalışır, nadiren küçük yükselmeler olağandır.
  • Tam otomatik araçlarda şanzıman da oluşan sıcaklık, motor soğutma sistemi tarafından emilir. Bu nedenle bakım tam otomatiklerde çok daha önemlidir.
Sağlıklı, mutlu huzurlu ve hararetsiz günler dilerim.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net