![]() |
|
YAĞ BASINCI ÇOK DÜŞÜK / oil pressure too low |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | ||||||||||||||||||||
ykpbklr ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Şubat 2019 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 03 Şubat 2019 Saat 13:08 |
|||||||||||||||||||
Size cevap yazdım forum kullanmayı tam beceremedim galiba yeniyim
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
ykpbklr ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Şubat 2019 Konum: Bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Hocam üzerinden baya zaman geçmiş ama çözebildiniz mi
Bizde 1.6 vti 207cc aldık 7 ayda 1 defa kullanabildik oda Eskişehir den aracı getirirken Aşırı derece tekleme var zor yürüyor otomatik araç benzin ışığı yandığı anda kaç km hızda olursa olsun 3.vitese kilitleniyor benzin alınca normale dönüyo Tekleme bir türlü çözülemedi 'depolotion system faulty' yazdığı zaman araç deli gibi tekliyo Bunlar için beyinciye gitti. Adam sorun yok üst kapağı sökün dedi. Söküldü subaplar, subap gaytları, yuvaları gözleri hepsi sağlam bi Kapakçıklar tarafından yapıldı aracın üzerinde motora sekman atıldı '1 tanesi kırık çıktı' olacak diye sevindik. Ama olmadı 100 metre gitmedi hata verdi. 1 aydır yine başka beyincideydi tesisat açılıp biirsürü sorun bulduk yapıldı yazılıma bakıldı. Bizlik sorun yok kapağı sökün diyorlar.. Bu arada bu 2.tamirci ve yakınımız Danıştığım Kapakçılar tamirci ler mekanik sorun olsa hep yapar dedi böyle arasıra tekleyip ara sıra normale dönmez diyo . Araç genelde rolantiye düşünce tekleme başlıyor hatayı silene kadar devam Şimdide sizin sorun gibi yağ basınç uyarısı çıkıyo rolantide Gaza basınca sorun yok ve rolantide bu uyarı ya müdahale edilmezse diğer arızayı verip tekleme başlıyo 7000tl harcadık 1 adım gidemedik tekrar motor açılacak diyorlar 13000 TL'yi gözden çık diyolar. PSA grubu ustası yağ pompası zayıflamış ondan ısınınca yağ inceliyo basınç düşüyor dedi acaba pompa değişirse sorun düzelir mi? Çünkü bu araçlar yağ basıncıyla çalışıyor Selenoidin biri açsa diğeri açmasa arızaya düşer diye düşünüyorum Çözüm bulduysanız yardım lütfen
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
pusutr ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Şubat 2013 Konum: Hatay Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1083 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Arkadaşım ilk yaptığın hata, motor grubunda yan sanayi parça kullanma ısrarın. Pejo motor yan sanayi parça sevmez. Motor grubunda kesinlikle orjinal parça kullanmanızı tavsiye ederim.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
zerzevat ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
değiştim, düzelmedi. yan sanayi kullandım. aslında 0,3 bar olan müşirler var. benim üzerindeki de yeni aldığım da yan sanayi idi ve 0,5 bar yazıyordu. yani 0,45 e düşünce ışık yakar. oysa 0,3 olsa 0,3 ün altına düşmedikçe ışık yakmayacak.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
dedore ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 06 Aralık 2017 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Benimde başıma geldi. yağ basınç müşürü var. değiştir düzelsin. başka masraf yapma.
|
||||||||||||||||||||
THP
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
zerzevat ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
serviste yazılıma da bakmışlardı, güncel demişlerdi. komple resetlediler, yine yok.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
zerzevat ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
şöyle de çeşit çeşit sensör varmış....
soket en üsttekinden.. o da bizdeki 0,5 bar işte... vida yuvaya uysa, söketi söküp değişeyim diyorum... yani takılan fiş kısmını.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
zerzevat ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
arkadaşlar merhaba,
geçen süre zarfında dyno ölçümü yaptırdım, motor yüzde 92 (yaklaşık 125bindeyken yaptırdım) yağ müşirini değiştim. değişen bir şey olmadı. lakin aklıma bir çözüm geldi, arkadaşın corsanın yağ müşirini değişirken 0,3 bar olduğunu gördüm. yani 0,3 bar altına düşerse uyarı veriyor. bizimkiler 0,5 bar. bizimkine uyan 0,3 bar bulursak sorun çözülecek. zira benim tahminim 0,4 bar altına düşmüyordur. çünkü yanıyor, sönüyor.. tam sınırda kalıyor. ve yağlama 0,5 bar olsa-0,4 bar olsa motora bir zararı olmayacaktır bence... böyle bir sensör bulan-bilen bana ulaşsın lütfen. ben malatyada bulamadım.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
bjk1903 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2017 Konum: Los Angaras Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
arızalı parçayı değiştirdikten sonra aracın beynine bilgisayar bağlayıp resetleme işlemleri yapılması gerekiyor yoksa arıza devam eder.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
öncelikle aramızaa hoşgeldiniz. Bilgilendirme için teşekkürler.
|
||||||||||||||||||||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
serdar2021 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 25 Kasım 2017 Konum: erzurum Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı serdar2021
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
merhabalar,
arkadaslar konu bircok forumda acilmis. konu hakkinda bende cok arastirma yaptim. bir suru para harcadim. filtre yag musuru yag pompasi yatak kollari felan cozum olmadi. tayin nedeniyle farkli bir ile gittim. kucik bir kaza sonucu servise gittim muhabbet esnasinda mevzu acildi. araca yazilim guncellemesi yaptilar sorun cozuldu. sorunun cozumu icin ilk olarak filtreye baktirin orjinal degilse serviste degistirin duzelmez ise dedigim gibi yazilim ile ilgili islem yapinca sorun kokten cozuluyor. benden para da almadilar. yaklaskk 150 tl felan demislerdi yapilan islem icin. |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
sdttn ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2015 Konum: Zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Basınç değerlerini görsel olarak eklemiştim ben görüyorum problem mi var?
Not: EP3 1.4 VTi EP6 1.6 VTi Metin olarak da buraya ekleyeyim: 1. EP3 - EP6 tipi motorlar Yağ basıncı kontrolü, yağ seviyesinin kontrol edilmesinden sonra motor sıcakken yapılır. 80 °C’ye sabitlenmiş yağ sıcaklığı.
Düzenleyen sdttn - 25 Mayıs 2017 Saat 14:18 |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
@zerzevat hocam motor kodları linki
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=119 bu arada güzel bir bilgi bulmuşsunuz.
![]() |
||||||||||||||||||||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
zerzevat ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
şöyle bir paylaşım buldum: CAUTION : Checking the oil pressure is done with the engine hot, or after the cooling fan has triggered for the second time. engine TU3A TU5JP4 ET3J4 Check 1 at 1000 rpm - Minimum pressure 2 bars 1,5 bar 2 ± 0,3 bars Check 2 at 2000 rpm - Minimum pressure 3 bars 3 bars 3 ± 0,3 bars Check 3 at 3000 rpm - Minimum pressure 4 bars 4 bars 4 ± 0,3 bars The values given are in bars for an engine which is run in, at an oil temperature of 80 ° C engine DV4TD DV6TED4 DV6ATED4 Check 1 at 1000 rpm - Minimum pressure 1,3 bar 1,2 bar 1,2 bar Check 2 at 2000 rpm - Minimum pressure 2,3 bars 2 bars 2 bars Check 3 at 3000 rpm - Minimum pressure 3,3 bars 2,7 bars 2,7 bars Check 4 at 4000 rpm - Minimum pressure 3,5 bars 2,9 bars 2,9 bars The values given are in bars for an engine which is run in, at an oil temperature of 110 ° C Kaynak: http://www.peugeotforums.com/forums/600281-post8.html
207 1.4 VTİ MOTOR KODUNU BİLMİYORUM. D İLE BAŞLAYAN KODLARIN BASINÇLARI BENİMKİNE UYUYOR. AMA TU DİYE BAŞLIYORSA Kİ servis şefi de 2 bar demişti. benim basınç 1.2 barda idi. bu arada SDTTN sanırım saadettin beye de çok teşekkür ediyorum. hiçbir yerde rastlamadığım bir bilgi bu. ve sanırım problem buradan kaynaklanıyor. başka fikirleri de lütfen paylaşalım. teşekkür ederim.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Erkan207 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Mayıs 2017 Konum: balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Sıkıntı bende de aynı şekildeydi. Motor ısınınca rölanti de uyarı veriyor gaz verince kesiliyordu. Ustaya durumu anlattım. Direk yağ filtresini ve kutusunu değiştirdi ve bir daha da olmadı. Ama orjinal parça kullandı. İnşallah sizinki de böyle birşeydir.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
sdttn ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 07 Mayıs 2015 Konum: Zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
![]() Eğer elektriksel olarak bir sorun yoksa sorunuz valvetronic sistemle ilgili. Eksantrik millerinin çark ile bağlandığı yerde oringler var oralardan kaçırıyor olabilir, hidrolik valf iticilerinden kaçırıyor olabilir, eksantrik solenoid valfleri açık kalmış olabilir. |
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
zerzevat ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
bu arada çok araştırdım, bin devirdeki basınç değerini bulamadım. bin devirde, ve rölantide kaç bar olmalı bu yağ basıncı nasıl öğreneceğiz.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
zerzevat ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Kasım 2013 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 171 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
öncelikle cevaplar için tüm arkadaşlara teşekkür ederim. sorunu yaşayan çok. yüzlerce yerde geçiyor. lakin çözümü kimseler pek yazmamış. sizin dışınızda. filtre kutusunu komple bir elden geçireyim. plastik kapağı değişeyim. benim sorun dur kalk trafikte aynen devam ediyor. ısınınca yağ, bu sıkıntıyı yaşıyoruz. bu kadar geniş kitleyi kapsaması üretim hatasını aklıma getiriyor. sanki bu sensör gereğinden fazla hassas. dandik yan sanayi takacağım. bakayım ne olacak..
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
ALLEX ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Mayıs 2015 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1307 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
Sonere tamamen katiliyorum. Bir yildir baska belirtileri de olurdu.sesli ve vuruntulu calisma,kapakta şakırtı gibi. En basiti yag basinç musuru ve dyno ölcumu ile baslayin |
||||||||||||||||||||
MORALİ AĞRIYOR....
|
||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||
Erkan207 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Mayıs 2017 Konum: balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||
benim aracımda 207 1.4 90 hp 2008 model manuel. Aynı sorunu bende yaşadım. Yağ filtresi ve yağ filtre kutusu değişti ve düzeldi. Bir daha da yapmadı.
|
||||||||||||||||||||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |