![]() |
|
301 1.6 HDI TRİGER DEĞİŞİM ARALIĞI BELİRSİZLİĞİ |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |||
HasGur ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2018 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 474 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 01 Ağustos 2018 Saat 13:59 |
||
+1 Sadece hafta sonları binilen, senede bir defa tatile/köye gidip gelinen araç bile 5 yılda 50 bin km civarı yol yapar. Yani tavsiye edilen sürenin yarısında, 5 yılda bir değiştirilse bile triger setini değiştirmenin maliyeti çoğu zaman km başına 1 kuruş bile değilken risk almanın gereği yoktur. Ayrıca bakım geçmişinde her hangi bir nedenle sökülmüş ve dönüş yönüne dikkat edilmediği için ters yönde takılmış bir triger kayışı söz konusu ise 120, 180 bin km ler hayal olur ve kayışın temas ettiği metal dişlilerin aşınma durumuna göre değişmekle birlikte bir kaç on bin km sonra diş atlar, dönüş yönünün öneminden habersiz pek çok ustanın varlığı da unutulmamalı ! |
|||
1973 200
1976 280S 1983Şahin 1990Transit 1991Şahin 1993Toros,Kartal 1995R19 1997Tempra 1999E2200 2000Megane 2004Axor2523 2005Focus 2005 1840 2006307 2007R420 2008Civic 2012SpB |
|||
![]() |
|||
lazianke ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
120 bin km de ssdece kayış değişmek pek saglikli olmaz. Zira setin içindeki diğer parçalar bir 240 bine kadar dayanamamasi kuvvetle muhtemel olan parçalardır. Riske gerek yok.
|
|||
![]() |
|||
yerol ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Nisan 2018 Konum: tokat Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
bende aracıma buradan bu parçaları almayı düşünüyorum siz aldınız mı? ürünler orjinal mi? (120 bin bakımı yaptırcam)
|
|||
![]() |
|||
lazianke ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Bem dizelde 15 bin aralığının uzun olduğu taraftarıyım. Aracını seven 10 binde bir yapmalı. Se gurubunda önceden avrupada bile 10 bindi.
|
|||
![]() |
|||
lazianke ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
sonerkyl ![]() MODERATOR ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hocam hafta sonu ustama v kayışını değiştirmeye gittiğim 105 binde 2010 model ford transit connet araç tirigeri sıyırmış. Yani 500-600 tl için bence riske girmenin bir anlamı yok araca binecekseniz.
|
|||
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|||
![]() |
|||
lazianke ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
3 bakımda bir mazot filtreli bakım yapıyorum. ( peugeot markette mazot filtresiz 160 tl takımı) Özeldeki ustam serviste de 45 binde bir mazot filtresi değişiliyor demişti. Ama ben dizel araçta yağı önemserim. 10 binde bir değişiyorum. 30 binde bir mazot filtreli yapıyorum. Aracını çok seven 5 binde bir hava filtresini değiştirebilir. Bunu trabzonda aracı 400 binli km.lerde bir taksici söylemişti. "Filtre arabanın ciğeri" imiş. Kendisi değiştiriyormuş. Pahalı bir parça değil zaten
Düzenleyen lazianke - 31 Mart 2018 Saat 19:56 |
|||
![]() |
|||
ercantntntn ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 11 Mart 2017 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ercantntntn
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
arkadaslar merhabalar ben 120 binde değiştirmeye karar verdim burdan yazılanlardan da yola cıkarak 105bin erken bir süre ayrıca granti ve bakım kıtapcıgında hava yag mazot ve polen filtresini periyodik bakımlarını 20 bin km de bır yapın dıyor ben 15 de bır yapıyorum bu konuda sizler ne yapıyorsunuz ? 15 mı 20 bin mı ???
|
|||
![]() |
|||
lazianke ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Yetkili servis de özel servis de yılı dolmadıysa 105 binde gereksiz olduğunu söyleyecektir. Buradaki özel servis normalde 180 binde ama 150 binde değişim yapmak iyidir. Demişti. Bana da fazla geldi. Yabancı dili olan yurt dışı kitapciklarindan baksa daha net belli olur
|
|||
![]() |
|||
ercantntntn ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 11 Mart 2017 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ercantntntn
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
birde siz her 15 binde mazot filtresini değişiyormusunuz arkadaslar yoksa bazıları 2 bakımda bir değişin uygundur dediler ben sürekli mazotumu sadece shellden alıyorum
|
|||
![]() |
|||
ercantntntn ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 11 Mart 2017 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ercantntntn
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
herkese merhaba iyi geceler bende 2013 1.6 dizel 301 var suan yaklasık 104 bin km de 105 de trigeri değiştirmeyi düşünüyordum fakat burda yazanları okuduktan sonra 120 binde değiştirmeye karar verdim umarım basımıza bır iş gelmez zira arabamı 3-5 yıl belkide daha uzun süre kullanmayı düşünüyorum birde sizlerden ricam 120 binde sadece triger kayışımı değişiyor yoksa farklı parcalarda değişiyormu soyle bır set buldum bunlara gerek varmı???
|
|||
![]() |
|||
lazianke ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
farklı kayışlar kullanıldığından olabilir. neticede dizel tercihi daha fazla km ve daha az yakıt tercihi olduğundan motorlar yapılırken farklı kayışlar kullanılabilir
|
|||
![]() |
|||
maximusti ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Temmuz 2016 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1207 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı maximusti
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
1.4 benzinli motorda, 40000 km deyken 5 yıl geçtiği için değiştirmemin şart olduğunu söylemişti bana servis.
|
|||
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...
|
|||
![]() |
|||
lazianke ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
sizinki elbette en sağlam olanı, bunun yanında araç üreticilerine en fazla eleştiri getirilen uygulamalardan biri de triger kayışıdır. multijetlerin tercih nedenlerinden biri de trigerin zincir olması, hele de ticari amaçlı çok km yapacak araç üretimi düşünen bir firma için bu daha da önemli. sizin ilk yazdıklarınızla bunu göz önüne alınca 1.6 HDI motorların bu beklentiyi karşılamaya dikkat ettiğini düşünüyorum. 10 yıl/ 240 bin veya Türkiye şartlarında 10 yıl/ 180 bin bence makul. fakat 10 yıl kayışın özelliğini kaybetmesi nedeniyle riskli, 5-6 yıl ve 120 bin km bana daha ideal geliyor. ben şahsen 70 binde değiştirmem fakat parça fiyatlarına baktığımızda 301 için triger setinin çok da pahalı olmadığını görüyorum. değiştirmekte de bir zarar yok. hele de binek amaçlı kullananın kafası rahat olur.
|
|||
![]() |
|||
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
triger motor için en önemli parçaların başında geldiği için kendi fikrim olarak söylüyorum debriyaj gerekmezse 10 sene bile değişmesen olur ama zamanla triger ve devir daim kafanızın rahat olması için bence değişmeli. benim aracım 2013 model ben seneye değiştiricem km de suan 56000km seneye en fazla 70000 km
|
|||
![]() |
|||
lazianke ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Biz devlet memuruyuz. Beş senede zaten taş patlasa 100 bin yaparız. 6 senede de 120 bin. O zaman da değişilebilir. |
|||
![]() |
|||
GökhaN ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
bence iyisi 5 yılda bir km farketmeksizin
|
|||
![]() |
|||
lazianke ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Eyvallah.
|
|||
![]() |
|||
KILIÇ ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Mayıs 2013 Konum: Gaziantep Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3438 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
hocam türkiye şartlarında 120 bin iyidir. 120 bin den sonraki her kilometre risklidir.
|
|||
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah 2005 Opel Corsa Lila 2000 Clio sümbül Gri 2003 307 XT Lacivert 2004 Palio Go Kırmızı 2005 307 XR Gri 2006 206 Desing Kum gri 2003 c3 Kırmızı |
|||
![]() |
|||
lazianke ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 07 Eylül 2016 Konum: RİZE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 117 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Teşekkür ederim. Aracın kitabında bakın aralıkları ve yapılacak işlemler hakkında bilgi yok. Ikı yetkili servis de farklı açıklama yapınca kafam karıştı. Tekrardan teşekkürler.
|
|||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |