Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

301 1.6 HDI TRİGER DEĞİŞİM ARALIĞI BELİRSİZLİĞİ

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 301
Forum Tanımlaması: Peugeot 301, B Segmentindeki araçlar arasında en uzun şase ve iç mekan büyüklüğüne sahip ekonomik sedandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=44197
Tarih: 22 Kasım 2024 Saat 10:41
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 301 1.6 HDI TRİGER DEĞİŞİM ARALIĞI BELİRSİZLİĞİ
Mesajı Yazan: lazianke
Konu: 301 1.6 HDI TRİGER DEĞİŞİM ARALIĞI BELİRSİZLİĞİ
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2017 Saat 22:32
Son iki bakımda iki farklı yetkili serviste 301 1.6 HDI 92 HP için iki farklı değişim aralığı cevabı aldım. biri 10 yıl 150 bin km derken, diğeri 10 yıl veya 120 bin km dedi. 120 bin diyen servis değişim için 10 yılın uzun bir zaman olduğunu hem 150 bin km.nin de riskli olacağını söyledi. bu nedenle 120 bin km.yi öneriyoruz dedi. öncek
 hyundai ve vw gurubu araçlarımdan 60 ve 90 bin km ile 4-5 yıl gibi aralıklara alışık olduğumdan HDI için değişim aralığı konusunda emin olmak istedim. siz tecrübeli forumdaşlara sorayım dedim.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: lazianke
Mesaj Tarihi: 15 Nisan 2017 Saat 09:46
herkesin çok iyi bildiği klasik bir konu olduğunda mıdır  tek yorum dahi yapılmamış yoksa 301'in pejonun yetim serisi olmasından mı kaynaklanıyor?


Mesajı Yazan: oguzhan53
Mesaj Tarihi: 15 Nisan 2017 Saat 10:01
Fabrikadan direk bilgi 1.6 hdi motor için triger değişiminde avrupa için 240 bin km veya 10 yıl diyor türkiye için 180 bin veya 10 yıl demekte bunun sebebi long life dedikleri uzun ömürlü kayış kullanılır.su pompası ömrü için 10 yıl, rulmanlarada bir arıza olmadıkça 10 yıl verilmiş ve haklılar 10 yıl sonra su pompası veya rulmanlar ses yapmaya başlıyor .


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 15 Nisan 2017 Saat 10:03
Orjinalini yazan: lazianke lazianke Yazdı:

herkesin çok iyi bildiği klasik bir konu olduğunda mıdır  tek yorum dahi yapılmamış yoksa 301'in pejonun yetim serisi olmasından mı kaynaklanıyor?


 Bildiğim kadarıyla 120/150/180 bin km arasında. Değişim yapılıyor 120 alt 180 üst sınır dır. Çok da takılmamak lazım. Servis gerekli bilgileri vermişler. İsterseniz 120 de gidin değiştirin.


Mesajı Yazan: lazianke
Mesaj Tarihi: 15 Nisan 2017 Saat 10:24
Teşekkür ederim. Aracın kitabında bakın aralıkları ve yapılacak işlemler hakkında bilgi yok. Ikı yetkili servis de farklı açıklama yapınca kafam karıştı. Tekrardan teşekkürler.


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 15 Nisan 2017 Saat 11:06
hocam türkiye şartlarında 120 bin iyidir. 120 bin den sonraki her kilometre risklidir. 

-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: lazianke
Mesaj Tarihi: 15 Nisan 2017 Saat 11:09
Eyvallah.


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 16 Nisan 2017 Saat 16:35
bence iyisi 5 yılda bir km farketmeksizin

-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: lazianke
Mesaj Tarihi: 16 Nisan 2017 Saat 16:37
Orjinalini yazan: GökhaN GökhaN Yazdı:

bence iyisi 5 yılda bir km farketmeksizin

Biz devlet memuruyuz. Beş senede zaten taş patlasa 100 bin yaparız. 6 senede de 120 bin. O zaman da değişilebilir.


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 16 Nisan 2017 Saat 18:27
Orjinalini yazan: lazianke lazianke Yazdı:

Orjinalini yazan: GökhaN GökhaN Yazdı:

bence iyisi 5 yılda bir km farketmeksizin

Biz devlet memuruyuz. Beş senede zaten taş patlasa 100 bin yaparız. 6 senede de 120 bin. O zaman da değişilebilir.

triger motor için en önemli parçaların başında geldiği için kendi fikrim olarak söylüyorum debriyaj gerekmezse 10 sene bile değişmesen olur ama zamanla triger ve devir daim kafanızın rahat olması için bence değişmeli. benim aracım 2013 model ben seneye değiştiricem km de suan 56000km seneye en fazla 70000 km


-------------
106->206->208->207->301->308->3008->C4X

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: lazianke
Mesaj Tarihi: 17 Nisan 2017 Saat 00:06
Orjinalini yazan: GökhaN GökhaN Yazdı:

Orjinalini yazan: lazianke lazianke Yazdı:

Orjinalini yazan: GökhaN GökhaN Yazdı:

bence iyisi 5 yılda bir km farketmeksizin

Biz devlet memuruyuz. Beş senede zaten taş patlasa 100 bin yaparız. 6 senede de 120 bin. O zaman da değişilebilir.

triger motor için en önemli parçaların başında geldiği için kendi fikrim olarak söylüyorum debriyaj gerekmezse 10 sene bile değişmesen olur ama zamanla triger ve devir daim kafanızın rahat olması için bence değişmeli. benim aracım 2013 model ben seneye değiştiricem km de suan 56000km seneye en fazla 70000 km
sizinki elbette en sağlam olanı, bunun yanında araç üreticilerine en fazla eleştiri getirilen uygulamalardan biri de triger kayışıdır. multijetlerin tercih nedenlerinden biri de trigerin zincir olması, hele de ticari amaçlı çok km yapacak araç üretimi düşünen bir firma için bu daha da önemli. 

sizin ilk yazdıklarınızla bunu göz önüne alınca 1.6 HDI motorların bu beklentiyi karşılamaya dikkat ettiğini düşünüyorum. 10 yıl/ 240 bin veya Türkiye şartlarında 10 yıl/ 180 bin bence makul. fakat 10 yıl kayışın özelliğini kaybetmesi nedeniyle riskli, 5-6 yıl ve 120 bin km bana daha ideal geliyor. ben şahsen 70 binde değiştirmem fakat parça fiyatlarına baktığımızda 301 için triger setinin çok da pahalı olmadığını görüyorum. değiştirmekte de bir zarar yok. hele de binek amaçlı kullananın kafası rahat olur.


Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 17 Nisan 2017 Saat 10:19
1.4 benzinli motorda, 40000 km deyken 5 yıl geçtiği için değiştirmemin şart olduğunu söylemişti bana servis. 

-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: lazianke
Mesaj Tarihi: 19 Nisan 2017 Saat 23:04
Orjinalini yazan: maximusti maximusti Yazdı:

1.4 benzinli motorda, 40000 km deyken 5 yıl geçtiği için değiştirmemin şart olduğunu söylemişti bana servis. 
farklı kayışlar kullanıldığından olabilir. neticede dizel tercihi daha fazla km ve daha az yakıt tercihi olduğundan motorlar yapılırken farklı kayışlar kullanılabilir


Mesajı Yazan: ercantntntn
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2018 Saat 01:01
herkese merhaba iyi geceler bende 2013 1.6 dizel 301 var suan yaklasık 104 bin km de 105 de trigeri değiştirmeyi düşünüyordum fakat burda yazanları okuduktan sonra 120 binde değiştirmeye karar verdim umarım basımıza bır iş gelmez zira arabamı 3-5 yıl belkide daha uzun süre kullanmayı düşünüyorum birde sizlerden ricam 120 binde sadece triger kayışımı değişiyor yoksa farklı parcalarda değişiyormu soyle bır set buldum bunlara gerek varmı???
https://www.peugeotmarket.com/urun/peugeot-301-1-6-hdi-2012-2015-agir-bakim-seti-orjinal" rel="nofollow - https://www.peugeotmarket.com/urun/peugeot-301-1-6-hdi-2012-2015-agir-bakim-seti-orjinal


Mesajı Yazan: ercantntntn
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2018 Saat 01:04
birde siz her 15 binde mazot filtresini değişiyormusunuz arkadaslar yoksa bazıları 2 bakımda bir değişin uygundur dediler ben sürekli mazotumu sadece shellden alıyorum 


Mesajı Yazan: lazianke
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2018 Saat 02:32
Yetkili servis de özel servis de yılı dolmadıysa 105 binde gereksiz olduğunu söyleyecektir. Buradaki özel servis normalde 180 binde ama 150 binde değişim yapmak iyidir. Demişti. Bana da fazla geldi. Yabancı dili olan yurt dışı kitapciklarindan baksa daha net belli olur


Mesajı Yazan: ercantntntn
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2018 Saat 18:37
arkadaslar merhabalar ben 120 binde değiştirmeye karar verdim burdan yazılanlardan da yola cıkarak 105bin erken bir süre ayrıca granti ve bakım kıtapcıgında hava yag mazot ve polen filtresini periyodik bakımlarını 20 bin km de bır yapın dıyor ben 15 de bır yapıyorum bu konuda sizler ne yapıyorsunuz ? 15 mı 20 bin mı ???


Mesajı Yazan: lazianke
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2018 Saat 19:55
3 bakımda bir mazot filtreli bakım yapıyorum. ( peugeot markette mazot filtresiz 160 tl takımı) Özeldeki ustam serviste de 45 binde bir mazot filtresi değişiliyor demişti. Ama ben dizel araçta yağı önemserim. 10 binde bir değişiyorum. 30 binde bir mazot filtreli yapıyorum. Aracını çok seven 5 binde bir hava filtresini değiştirebilir. Bunu trabzonda aracı 400 binli km.lerde bir taksici söylemişti. "Filtre arabanın ciğeri" imiş. Kendisi değiştiriyormuş. Pahalı bir parça değil zaten


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2018 Saat 09:00
Orjinalini yazan: ercantntntn ercantntntn Yazdı:

arkadaslar merhabalar ben 120 binde değiştirmeye karar verdim burdan yazılanlardan da yola cıkarak 105bin erken bir süre ayrıca granti ve bakım kıtapcıgında hava yag mazot ve polen filtresini periyodik bakımlarını 20 bin km de bır yapın dıyor ben 15 de bır yapıyorum bu konuda sizler ne yapıyorsunuz ? 15 mı 20 bin mı ???

Hocam hafta sonu ustama v kayışını değiştirmeye gittiğim 105 binde 2010 model ford transit connet araç tirigeri sıyırmış. Yani 500-600 tl için bence riske girmenin bir anlamı yok araca binecekseniz. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: lazianke
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2018 Saat 10:37
Orjinalini yazan: ercantntntn ercantntntn Yazdı:

arkadaslar merhabalar ben 120 binde değiştirmeye karar verdim burdan yazılanlardan da yola cıkarak 105bin erken bir süre ayrıca granti ve bakım kıtapcıgında hava yag mazot ve polen filtresini periyodik bakımlarını 20 bin km de bır yapın dıyor ben 15 de bır yapıyorum bu konuda sizler ne yapıyorsunuz ? 15 mı 20 bin mı ???


Mesajı Yazan: lazianke
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2018 Saat 10:38
Bem dizelde 15 bin aralığının uzun olduğu taraftarıyım. Aracını seven 10 binde bir yapmalı. Se gurubunda önceden avrupada bile 10 bindi.


Mesajı Yazan: yerol
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 03:57
Orjinalini yazan: ercantntntn ercantntntn Yazdı:

herkese merhaba iyi geceler bende 2013 1.6 dizel 301 var suan yaklasık 104 bin km de 105 de trigeri değiştirmeyi düşünüyordum fakat burda yazanları okuduktan sonra 120 binde değiştirmeye karar verdim umarım basımıza bır iş gelmez zira arabamı 3-5 yıl belkide daha uzun süre kullanmayı düşünüyorum birde sizlerden ricam 120 binde sadece triger kayışımı değişiyor yoksa farklı parcalarda değişiyormu soyle bır set buldum bunlara gerek varmı???
https://www.peugeotmarket.com/urun/peugeot-301-1-6-hdi-2012-2015-agir-bakim-seti-orjinal" rel="nofollow - https://www.peugeotmarket.com/urun/peugeot-301-1-6-hdi-2012-2015-agir-bakim-seti-orjinal

bende aracıma buradan bu parçaları almayı düşünüyorum siz aldınız mı? ürünler orjinal mi? (120 bin bakımı yaptırcam)


Mesajı Yazan: lazianke
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 12:45
120 bin km de ssdece kayış değişmek pek saglikli olmaz. Zira setin içindeki diğer parçalar bir 240 bine kadar dayanamamasi kuvvetle muhtemel olan parçalardır. Riske gerek yok. 


Mesajı Yazan: HasGur
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2018 Saat 13:59
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Hocam hafta sonu ustama v kayışını değiştirmeye gittiğim 105 binde 2010 model ford transit connet araç tirigeri sıyırmış. Yani 500-600 tl için bence riske girmenin bir anlamı yok araca binecekseniz. 

+1

Sadece hafta sonları binilen, senede bir defa tatile/köye gidip gelinen araç bile 5 yılda 50 bin km civarı yol yapar. Yani tavsiye edilen sürenin yarısında, 5 yılda bir değiştirilse bile triger setini değiştirmenin maliyeti çoğu zaman km başına 1 kuruş bile değilken risk almanın gereği yoktur. Ayrıca bakım geçmişinde her hangi bir nedenle sökülmüş ve dönüş yönüne dikkat edilmediği için ters yönde takılmış bir triger kayışı söz konusu ise 120, 180 bin km ler hayal olur ve kayışın temas ettiği metal dişlilerin aşınma durumuna göre değişmekle birlikte bir kaç on bin km sonra diş atlar, dönüş yönünün öneminden habersiz pek çok ustanın varlığı da unutulmamalı !



-------------
1973 200
1976 280S
1983Şahin
1990Transit
1991Şahin
1993Toros,Kartal
1995R19
1997Tempra
1999E2200
2000Megane
2004Axor2523
2005Focus
2005 1840
2006307
2007R420
2008Civic
2012SpB



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net