|
Partner İlk Çalışma Sorunu |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 28 Temmuz 2016 Saat 09:59 |
evet klimayı açınca o sesin gelmesi normal. rolanti düşer ilk çalıştırmada sonra eski konumuna gelmesi tabi klima açıkken rolanti sürekli dalgalanıyorsa o zaman bir sıkıntı var araç rolantisini ayarlayamıyor. çok kullandım ama öyle motor bölümünü açık bakmadım açıkcası. bir foto koyabilirsen iyi olur.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
mkaramese
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Temmuz 2016 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mkaramese
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Sayın sonerkyl dediğiniz denemeyi yaptım efendim bahsettiğiniz gibi ufak bir oynama oluyor söndürecek kadar kasmıyor. Ancak klimayı açtığımda bir çekiş düşüşü bir düşük rolanti sormayın gitsin. az önce bi konu okudum aynı ordaki gibi çıt ediyor motordan bir ses rolanti düşüyor çıt ediyor normale dönüyor bu normal midir sizce ? klima elektronik değil motordan beslemeli anladığım kadarı ile rölanti 9 bucuk civarlarındayken bi çekiyo 7 sonra geri 9 bucuk civarına geliyor efendim. Düzenleme : bazıları sanırım bu kayıştan triger seti olarak bahsediyor ve ustadan aldığım bilgiye göre triger seti tamiri de yapılmış ve 250 TL civarı tutmuş. o da ödediğim ücretin içineymiş efendim. sanırım şimdi bi sıkıntı rolanti sensörü kaldı sizin düşüncenize göre. bu arada motoru kurcalarken boşta bir soket buldum motorun önünde ortalara doğru hiç 2003 partner 1.9 D incelemeniz oldumu bilmiyorum ama belki bir düşünceniz vardır.
Düzenleyen mkaramese - 27 Temmuz 2016 Saat 20:23 |
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
rica ederim dediğiniz kayış v kayışı olarak adlandırılıyor. onun gevşek olması ses yapar o kayışı tutan gergi kütüğü vardır ve rulmanlıdır. bu parçaları kontrol ettirebilirsin v kayışı 20-30 tl gibi kütük komple değişmesi gerekirse 100 tl civarlarındadır rulmanla birlikte sadece rulmanıda değiştiriyorlar ama tavsiyem komple değiştirmen. tabi bu parça aracın motorunu çok kasmaz siz direksityonu çevirdiğinizde rolanti kontrol edin çok az bir oynama olması lazım eğer araç stop edecek ğibi rolanti dalgalanması oluyorsa gaz kelebeğini ve rolanti sensörü varsa onu kontrol ettirin.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
mkaramese
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Temmuz 2016 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mkaramese
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Sayın sonerkyl cevabınız için teşekkür ederim. Tamirat için ulaştığım usta bütün mazot yolları ve yakıtla alakalı tüm elemanların kontrolu ve elden geçirilmesi için yaklaşık 1000 TL civarında bir mebla talep ederek tamiratı gerçekleştirdi. Aracın klima açınca kendini kasması ilk çalışmada su uyarısı vermesi ve daha sonra tekrarlamaması ayrıca ısındıktan sonra ilk çalışmanın zor gerçekleşmesi aklıma bir ihtimal getiriyor sizinle paylaşmak isterim. İsminin ne olduğunu bilmediğim ama hem su devirdaim pompasına hem hidrolik direksiyon pompasına hem klimaya güç veren bir kayış var kaputu açtığınızda motorun solunda kalıyor ve bir kaç diskin donmesini sağlıyor umarım betimleyebilmişimdir. Hem klimanın arabayı çok kasması hem su uyarısının gaz verdikten sonra kesilmesi hem de araba ısındıktan sonra ilk çalışmada haldır hulduk çalışması - ki tuhaftır ama soğukken kaymak gibi çalışıyor- beni bu kayışda bir sorun olma ihtimaline yöneltti. tezim ise araba ısındıkça kayış işlevinde azalma oluyor ve sıcakken söndürülüp çalıştırdığında araba zorlanıyor. Bu tezim hakkındaki düşüncelerini öğrenmek isterim. saygılar
Düzenleme : kullanıcı adı düzeltilmiştir. Düzenleyen mkaramese - 25 Temmuz 2016 Saat 19:02 |
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
öncelikle hoşgeldin musa mazot pompası değişti peki usta yakıt hortumlarını ve bağlantı elemanlarını kontrol ettimi hava yapama yada yeterli yakıt basıncı olup olmadığı kontrol edildimi. bence kızdırma bujileri,enjektörler ve gaz kelebeği kontrol edilmeli birde yakıt filtresini değiştirmeni tavsiye ederim.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
mkaramese
1. Vites Kayıt Tarihi: 24 Temmuz 2016 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mkaramese
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Öncelikle Merhabalar efendim.
Gördüğünüz üzere henüz üye olmuş bulunmaktayım hoşbuldum. Forumu gezdim ama denk gelemedim; küçük bir kelamım var belki denk gelmiş arkadaşlar olur bana yol gösterir diye. Efendim benim 2003 model Partner 1.9 D Comfort bir aracım bulunmakta. Kendisi uzun yol sırasında yavaşlamak amacı ile arabayı boşa alıp gazdan ayağımı çektiğimde söndü ve bir 5 10 dakika kadar çalışmadı dinlendikten sonra yeniden çalıştı ancak yol boyunca ne zaman yorulsa - ki ben böyle nitelendiriyorum - gazdan ayağımı çekmemle kendini söndürdü. Yolu bir şekilde gaz vere vere bitirdik efendim. Arabayı ustaya götürdük. pompa elemanı dediler. değiştireceğiz dediler eyvallah dedik. değiştirdiler efendim ilk çalışmada sorun yok idi - bu sırada da bir sorun türedi ona sonra değineceğim - önceleri gaz vermeden araba çalışmazdı. onu giderdik dediler. sonra biraz yol yapıp arabayı söndürüp yeniden çalıştırdığımda çalışma anında haldır huldur sallanarak ve zorla çalıştığını gördüm. türeyen diğer sorunumuza gelince araba ilk çalışmada su uyarı lambası yanıyor. gaz verince lamba sonuyor isindıktan sonra hiç yanmıyor efendim. Bir anomali olarak gözüme çarptı. Geçen ki yolculuğumda ise klima açıktı ve otobanda takribi 100 110 km hız ile seyir ediyordum. aynı şekilde yavaşlamak amaçlı aracı boşa alıp gazdan ayağımı çektim araç yine söndü ancak seyir halinde bi daha marş verdiğimde çalıştı iyi ki. biliyorsunuz bazen bu sönme işi özellikle seyir halindeyken gayet tehlikeli olabilir. sizce ne yapmam lazım neresindedir bunun sıkıntısı yaşadıklarım bunlar belki işi bilen arkadaşlarıma yüzeysel gelebilir. Varsa bi kelamınız dinlemekten keyif duyar saygılarımı sunarım. |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |