|
Adblu Problemi |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
Alicilik
5. Vites Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 14 Ekim 2015 Saat 21:45 |
Ankara icin konusuyorum cunku Peugeot yetkili servisleri ile cok iletisimim oldu. Cok ustayla yetkili ile kavga ettim konustum tartistim neyse.
Simdi bu soylemim tum sifir otomobils atan firma ve placxalar icin gecerli. Sifir otomobil satisinda ciddi bir kar yok. Filo ve donem sonlarindaki yuksek sayili satislarda bayilerin yuzu guluyor. Plazalarin en buyuk gelir kaynagi yedek parce ve iscilik. Simdi siz plazaya 20 tane otomotiv veya makine muhendisi alip calistirmak isterseniz bunu karsilamaniz icin bentley gibi bir firma olmaniz lazim her servis cikisi bir arabadan 3-5bin tl kar cevirmeniz lazimki gunumuz turkiyesinde bir muhendise hak edebilecegi bir maasi saglayabilin. Ben plaza kira-vergi-elektrik ve suyuna daha girmiyorum. Toyota ile de kavga ettim hyundai ile de opel le de peugeot ile de kavga ettim. Inanin icerideki personel profili hep ayni. SAkin ola soylediklerim yanlis anlasilmasin serviste calisan dostum usta tandiiklarimda oldu ben kesinlikle kucumsemiyorum. Calisan kisiler cogunlukla sanayiden oraya transfer olan veya meslek lisesi sonrasi stajla baslayip kalan insanlar. Acikcasi bizler kadar araba teknolojilerini takip edip neler olup bittigini arastiran oldugunu zannetmiyorum. Ankaradaki yetkili ve ozel tum servsilerde diyagnostik cihazi kullanan kisilerin hic birisi de ingilizce bilmiyor. Usta basi adama ben tercume yaptim. Tum firmalarda calisan profili bu sekilde bununda ustesinden gelmek icin toplu egitimler veya seminerler veriliyor ama dedigim gibi hersey orda calisanin insiyatifinde ve plazanin calisanina olan tutumunda. Arabayi satan ne sattigini bilmiyor amaci sadece araba satildi mi satilmadi mi ne satti neye satti umrunda degil. Servis calisani aksam evine ekmek goturme derdinde mesai bitsede elimizi yuzumu yikayip evime gitsem diye soyleniyor. Ya yedek parcaya adam oturtmuslar yedek parca yetkili danismani vasfinda adam abi sen daha iyi biliyorsun galiba ben bulamadim al su pc yi dedi. Yani bu mantalite ile is bu kadar oluyor. Daha bugun toyota plazaya gittim makyajli aurisi incelememistim bi bakayim dedim. Toyota 1.4 dizel motorlaridna hiz sabitleme kullanmadi sadece 2014ve sonrasi manuel araclarinda kullaniyor. Bunu cok iyi biliyorum. Arabaya bakinirken bi hanimefendi yaklasti . yardimci olabilir miyim dedi. Tesekkur ederim dedim makyajsiz kasa var arasidnaki farklara bakiyordum dedim. Bi geriledi biraz. bir kac bisi sordum kem kum etti birilerini aradi . Neyse can alici soruyu sorayim dedim emin bir sekilde dizel araclarda hiz sabitleme sonradan yapiliyor mu dedim. Birini aradi yine 1.33 benzin haric hepsine oluyor dedi. Ama dedim otomatik lerde premiumlarda bile yok dedim . sasirdi . peki dedim sonradan takilabiliyormuyuz. Dayanamadi ve daha yetkili bir abiyi cagirdi bisey bey bi bakarmisiniz dedi. geldi adam ayni soruyu tekrarladim sornadan olmuyor dedi. Bildigim cevaplari verdi. daha da zorlamadim ciktim plazadan. Ben zannetmiyorumki orda hergun 10larda auris satan kadin benim kadar aurisi bilsin. |
|
KILIÇ
4. Vites Kayıt Tarihi: 08 Mayıs 2013 Konum: Gaziantep Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3438 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Çok memnuniyetsiz birisiniz galiba. Arabayı ilk aldığınızdaki mesajınızıda hatırlıyorum cok uzunca yazmıştınız yine. Ha bu servisdekilerin bilgisizliğini değiştirmez o ayrı maalesefki servis elamanları yeterince egitimden gecmiyor kara düzen devam ediyor halen. yeni cıkan birşey hakkında koca servislerde kimsenin bilgisi olmuyor.
|
|
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah 2005 Opel Corsa Lila 2000 Clio sümbül Gri 2003 307 XT Lacivert 2004 Palio Go Kırmızı 2005 307 XR Gri 2006 206 Desing Kum gri 2003 c3 Kırmızı |
|
Efe-Pöjo
2. Vites Kayıt Tarihi: 18 Temmuz 2014 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 624 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
plazadakilerin de çoğu mal zaten.
|
|
GökhaN
YÖNETİCİ KURUCU / ID=1 Kayıt Tarihi: 18 Mart 2008 Konum: Gaziosmanpaşa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 11676 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Peugeot Türkiye arkasının boş olduğu doğrudur ilgi alaka ise sadece plazalarda çalışan insanların ilgisi kadardır.
Geçmiş olsun çözüme ulaşmana sevindim.
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
hocam baya sabırlıymışsınız. her zamanki servis rezaletleri
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
ombudusman
1. Vites Kayıt Tarihi: 25 Mart 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 19 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ombudusman
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Nisan'da bir tane yeni 308 aldım. Bu arabaların bakım süreci Avrupa'da 20.000.-KM de olduğu halde Türkiye şartları göz önüne alınarak servislerde 15.000 olarak kararlaştırılmış. Otomobilin 18 Lt Lik Adblu deposu da 20.000 Km servis bakım sınırı göz önüne alınarak ve bu mesafede yeterli olacak şekilde imal edilmiş. Dolayısı ile arabanın bakımını 15.000 de yaptırdım tabii ki 19.700 olunca arabanın bilgisayarı "çevre koruma ile ile ilgili katkı maddesi tamamlanmalı, bu sebeple arabanız bir süre sonra çalışmayacaktır " diye ikaz verdi. Bakırköy servisi Berke'ye gittim. Ne yazık ki servis yetkilisi Adblu'nun ne olduğunu bilmiyordu, bir kaç kişi bir araya gelip kafa kafaya verdiler sonunda Adblu'nun ısrarla savundukları gibi partikül filtresi olmadığı arabanın çevre kirliliği yaratmaması için yeni araçlarda kullanılan bir sisteme belirli periyotlarla eklenmesi gereken bir katkı maddesi olduğuna karar verildi.
Bilgisayardan baktılar bir kaç yere telefon ettiler sonunda anlaşıldı ki Adblu maddesi Peugeot servislerinde yok, Arabayı aldığım Elmas Otomotiv'e telefon ettim Fransa'dan 2 ay önce sipariş ettiklerini henüz gelmediğini Petrol ofisi bayilerinden temin edebileceğimi belittiler.
Akşam internetten araştırdım aracın kullanım kılavuzuna baktım Adblunun sitesini inceledim. Kılavuzda IS0 22201 standardında adblu kullanılması gerektiği yazıyordu. Elmas otomotiv'den de görüştüğüm yetkili Euro 6 için olanlarından koyarsanız iyi olur demişti. Ancak Türkiye'de satışa sunulan Adbluların imal tarihinde Euro 6 lar devreye girmemiş olduğu için ( Ki inşallah öyledir. ) Adblu bidonunun üzerinde Euro 4 ve 5 motorlarda kullanılır yazıyor.
Petrol ofisinin Müşteri hizmetlerine bir mail gönderdim ve hangi bayilerinde bulunduğu ile ilgili bilgi talep ettim telefon numaramı ve semtimi de söylemeyi ihmal etmedim.
Allah razı olsun sabahleyin dokuzda Petrol Ofisi Müşteri hizmetlerinden aradılar bana yakın olan ve adblu satılan bayilerin isimlerimi not ettirdiler, gidip Topkapı Petrol Ofisinden 1 bidon aldım. Bidon 18 litrelik eşek kadar bir bidon. Bidonu arabaya koyup tekrar Berke'ye gittim. Servis yetkilisine ad blu getirdiğimi söyledim ve arabama koyulmasını rica ettim. Yetkili bunu arabaya koymakla görevli yetkilinin test sürüşüne gittiğini söyledi acele ettiğimi görünce gel abi beraber koyalım dedi. Bidonu görünce biraz ürkmedi desem yalan olur. Nereden konulacağını öğrenmek için beni bir teknisyenin yanına götürdü , o da bunu bizim koyamayacağımızı adblu deposunun sökülmesi gerektiğini bunu da testteki arkadaşın yapması gerektiğini söyledi. Servis yetkilisi cam suyu koymak gibi bir şey sandığı işin pekde kolay olmadığını anlayıp öğleden sonrayı beklememizi önerdi.
Beklemedim Elmas otomotive gittim, beni güler yüzle karşılayan bir personel siz bekleme odasında bir çay içene kadar yaparız efendim dedi ve yapıp para almadılar. Allah razı olsun.
Aynı zorluklar yaşanmasın diye bir kaç tavsiyede bulunacağım.
Araba ilk ikazı verdikten sonra içinde kalan Adblu miktarı ile 1350 Km. Yapıyor. ikinci ikazdan sonra arabanın stop edip Adblu eklenmeden çalıştırılamayacağı Km'yi ekranda gösteriyormuş. ( Ben henüz görmemiştim ) Buna karşılık kılavuzda kontağı açıp arabayı çalıştırmadan sıfırlama düğmesine basılırsa kısa süreli kalan km'nin gösterildiği yazılı. Araba tam çalışmaz hale geldiğinde eklenmesi gereken asgari miktar 3.5 kilo bu durumda arabayı çalıştırmadan önce 10 dakika beklenmesi, kontak açılıp ışık sönünce çalıştırılması öneriliyor. Petrol ofisinde satılan 18 litrelik Adblunun fiyatı 48.50 TL. Rahatlıkla kendiniz koyabilirsiniz . Bunun için stepnenin arka sağ kısmındaki kapağı açıp altındaki mavi kapağı döndürüp yukarı çekeceksiniz. Kıkırdak hortumlu ve 1.5 2 Cm çapındaki delikten koca bidonu boşaltabilmek için bu deliğe uygun geniş hazneli bir huniye ihtiyacınız olacak, ben bu iş için kıkırdak borulu bir huni almayı düşünüyorum. Tabii ki koca bidonu kaldırıp huniyi de tutarak ve dolup dolmadığını kontrol ederek bu işi tek başına yapmak çok zor olacağından bir başka kaldırılması kolay kap da kullanmanın gerekeceğini de düşünüyorum. Bu kap kullanılmış bir kap olmamalı çünkü kimyasal yapısının bozulabileceği belirtilmiş. Dikkat edilmesi gereken diğer bir husus da kimyasalın arabanın içine dökülmemesi, üre bileşiği olan bu madde sanırım idrar gibi kokuyor. Aratan 1-2 kiloyu serviste bıraktım.
Şimdi gelelim Peugeot'un eleştirilmesine. Be kardeşim dünyanın en gelişmiş teknolojili arabasını sattığınızı söyleyerek televizyonlarda dakikalarca reklam yapıyorsunuz da 48 Liralık kullanımı zorunlu ve alternatifi olmayan yedek parçadan niye servislerinizde bulundurmuyorsunuz. Ha eğer biz ithal için başvurduk Türkiye’de satılan Adblu euro 6 için uygun değil diyorsanız problem daha da büyük ,neden benim arabama bundan koydular ve neden bunu Petrol Ofisinden almamı önerdiler.
Peugeot Kocaman bir marka ama anladığım kadarı ile Türkiye'de arkası bomboş, servis yöneticileri ve personeli eğitimsiz. Eğitim verildi cevabı verileceğini iyi biliyorum peki eğitimden sonra sınav yapıldı mı. Yeterli eğitimi alamamış olanlar tekrar eğitildi mi veya müşteri ile muhatap olmaları engellendi mi veya işten atıldı mı. İş yapınca böyle yapılmalı.
Aşağıda bir fiyaskoyu daha belirteceğim. Bir gün arabada giderken telefon çaldı Peugeot Türkiye'den arayan bir hanım kız kimlik ve plaka teyidinden sonra "arabanızın debriyaj pedalı kapağının kontrol edilmesi gerekiyor en yakın servise en kısa zamanda lütfen uğrayın" dedi. Ben bir yanlışlık olup olmadığına emin misiniz benim arabam otomatik debriyaj falan yok dedim. Kız ısrarla pedal olmasa da pedalın girdiği yerde kapak olmalı siz servise gitmelisiniz diye ısrar etti. Yine Berke'ye gittim. Bilgisayardan baktılar ve inanılmaz bir cevap verdiler. Sizin bu kontrolün yapılması gereken listede isminiz yok dediler. Listenin bu işlemin ücretsiz yapılması gerekenleri mi kapsadığını sordum, evet cevabını alınca gerekeni yapın parasını ödeyeyim dedim. Oradan bir kaç kez çağrıldıktan sonra isteksizce yanımıza gelen bir teknisyen sol ön paspası çekip şöyle bir göz attı yalap şap pedalın olması gereken yeri sıvazladı ve sorun yok dedi. Bu hadisenin tam bir fiyasko ve rezalet olduğunu söyleyince para almaktan vaz geçtiler.
Satın alma olayı dahil bir çok saçma sapan , cahilce ve Peugeot markasına yakışmayan birçok hadise yaşadım. Yeri geldikçe bunları da yazarım.
Kalın sağlıcakla. |
|
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |