|
Automatic Gearbox Fault Sorununa Çözüm Önerisi |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
sukruhakan
1. Vites Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2023 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı sukruhakan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2023 Saat 11:36 |
Merhabalar,
Balıkesir'de hangi usta var acaba? Benim araç 308 vti otomatik vites, araçta sadece kış ve spor modları yapıp sönüyor ve ekranda vites kutusu arızası veriyor, bunun için ne yapmalıyız, seleniod değişimine gerek var mı? Öncelikle sadece yağ değişse nasil olur? Siz Bursa da mısınız? Telefon alabilir miyim? Çok teşekkürler...
|
|
Emn1907
1. Vites Kayıt Tarihi: 06 Nisan 2022 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar merhaba,
Benim 2003 model 307 aracımda da otomatik vites problemi mevcut. Otomatik vites hatası alıyorum, 1. vitesten 2. vitese geçerken aracı boşa alıyor ve sanki ara gazı verir gibi gazlayıp sonra ikiye geçiyor. Araç düşük viteslerde çekişi yok denecek kadar az. Özellikle araç ısınınca iyice kötü duruma geliyor. 2 ay önce vites beyni diye bir elektronik cihazı değiştirdiler 1.000 TL verdim. Şimdi bir usta valfleri değiştir biraz toparlar dedi. Diğer bir usta valflerle bu iş çözülmez revizyon gerekiyor diyor. Revizyon için fiyat aldım 13.000 TL ile 16.000 TL arasında bir fiyatlama yaptılar. Ne yapacağımı bilemiyorum artık. Yer Ankara. |
|
fideliogs
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2020 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 14 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı fideliogs
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
arkadaşlar merhaba, 1 ay önce selenoid valfler değişti,
ustam revizyondan önce selenoid valfleri değiştirip deneyelim yine hareket halinde herzamanki gibi GEAR FAULT - d kaybolup - *s-kar modu çıkıp vites geçişi durursa yani arıza devam ederse revizyona gireriz dedi; valfler değiştikten (vuruntu çok azaldı) tam 1 ay sonra dün aynı durumlar yine baş gösterdi :((( arkadaşlar yok mu bunun revizyonsuz çaresi yaa :(((( |
|
MERT AYDIN
|
|
fideliogs
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Aralık 2020 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 14 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı fideliogs
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
kardeşim helal olsun sana vallahi SÜPERSİN
1 ay önce selenoid valfler değişti,
ustam revizyondan önce selenoid valfleri değiştirip deneyelim yine hareket halinde herzamanki gibi GEAR FAULT - d kaybolup - *s-kar modu çıkıp vites geçişi durursa yani arıza devam ederse revizyona gireriz dedi; valfler değiştikten (vuruntu çok azaldı) tam 1 ay sonra dün aynı durumlar yine baş gösterdi :((( arkadaşlar yok mu bunun revizyonsuz çaresi yaa :(((( |
|
MERT AYDIN
|
|
talip206
4. Vites Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bursada çözüm otomatik şanzıman var. kamil ustanın oğlunun orda şubesi var diye biliyorum. Ismi ogün galiba
|
|
hemsirreis
1. Vites Kayıt Tarihi: 23 Ocak 2021 Konum: bursa gemlik Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı hemsirreis
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Benim şehiriçinde gezdikten sonra vuruntu problemim vardı. Şimdi de automatic gear fault hatası vermeye başladı. Bursada al4 lerden gerçekten anlayan bir usta varsa bana söyleyebilir misiniz. 5383837279 Eşref Uyar. Şimdiden teşekkürler
|
|
Lazrail8989
1. Vites Kayıt Tarihi: 30 Kasım 2020 Konum: Sakarya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Lazrail8989
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Size nasıl ulaşabilirim
|
|
EmSul
2. Vites Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Keşke hiç yağı değiştirtmeseydiniz çıkan yağ kontrol edilmeliydi çünkü .. izmir yada aydını bilmem ama bursada bu al4 şanzımandan çok iyi anlayan usta var sadece selenoid değişimi ile bile çözülebilir belki ama önce arıza koduna bakmak lazım eğer basınç arızası veriyorsa selenoidler değişmeli ama onu bile bilen biri yapmalı balıkesir yada bursada olsa yardımcı olurdum eğer revizyon gerekirsede yaptırmayın gidin sıfır sandık şanzıman taktırın atco pahalı iş yapan bir firma bu arada ben tavsiye etmem onların revizyon yaptığı paraya sıfır sandık şanzıman alınıyordu geçen yıl
bu arada hararetinizde bir sorun var ya termostat iptal edilmiş aracınızda yada göstergede sıkıntı var önce onu düzelttirin araç 90-100 derece arasında su sıcaklığında çalışmalı böyle tasarlanmış bu araç
|
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
|
omerb
2. Vites Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 579 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Selamlar geçmiş olsun arkadaşım. Ne yazık ki bilerek işini yapan usta pek nadir bulunuyor.
Olan araç sahibine oluyor. Aracın programa bağlandığında hangi arıza kodunu veriyor acaba.? Çünkü hemen hemen tüm arızalarda dediğin olay olur. Araç 3. Viteste kalır. Sonra aracı durdurup tekrar çalıştırınca sorun yokmuş gibi devam eder. Bununla ilgili reklam yapan bir firma var ama istanbul da. Linkini aşağıya yazıyorum. Bence bir ara konuş. Sürekli para harcamaktansa, belki kafana uyar, gidip gelirsin oraya.
|
|
Ramo09
1. Vites Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2020 Konum: Aydın Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Herkese merhaba
Konuya biraz geç dahil oldum sanırım. Umarım hala bu konuda bilgi paylaşabilecek tecrübeli arkadaş bulabilirim :) Öncelikle tüm konu mesajlarını okudum. Aracım 2003 xt otomatik 307 135000 de ve 1buçuk senedir kullanıyorum. Birçok mesajda arıza mesajından bahsedilmiş ancak bu arıza mesajı ile aynı anda araçta hissedilen durumlar paylaşılmamış. Ben şöyle bir durum yaşıyorum. Birkaç hafta öncesine kadar bir sorun yoktu. Ama son zamanlarda sıklaşan fransızca yazan, türkçesi de "otomatik kutu arızası" mesajı geliyor ve o sırada vites 4 ten 3 e düşüyor, triptoniğe alsanda ekranda D yazıyor. Yine son dönemde aracımda çekişten düşme var. Vites arıza vermese de sanki biraz daha yüksek devirde vites atıyor. Ve vites atışında ufaktan hissettirme var. Yokuşta geri kaçırıyor. Bu arızaları motor soğuk ya da sıcak farketmez yapabiliyor. Ayrıca benim hararet ibresi yeterince yol gitsem dahi hiç 90 a gelmiyor hep 80-90 arası kalıyor. ( Yazın dahil) Usta bugün şanzuman yağını değiştirelim belki faydası olur dedi. Değiştirdi ama yukarıda bahseden arkadaş gibi 4 lt değil 6 lt koydu. Ondan sonra sorun daha da arttı gibi. Aydın ya da izmirde bu şanzumandan iyi anlayan biri varsa tavsiye edebileceğiniz önerilere açığım. Telefon no 5335912015 Zor durumdayım. Yardımcı olabilecek biri varsa çağrı atsa yeter. Ararım. Çok teşekkürler şimdiden
|
|
emir.bulut
1. Vites Kayıt Tarihi: 29 Ekim 2019 Konum: ESKİŞEHİR Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı emir.bulut
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
arkadaşlar yukarıda arkadaş yazmış araçlarımızın şanzıman sorununun ana sebebi ısı ,şanzıman yağ soğutucunun tıkanması ve ya tam soğutamama , devirdaimin şanzımanı sogutması için termostatın açması gerek oda yukarda arkadaşın dediği gibi termostat açana kadar şanzıman 115-120 derecelere ulaşıyor buda uyarılara sebeb oluyor, şanzımana giden su borusuna baktığınızda radyatörden alınmıştır oysaki radyatörden alınacagına motordan alınsa yani lpg sistemine alındığı gibi alınsaydı araç çalışır çalışmaz su devir etmeye başlayacağından sorunda ortadan kalkacaktı, aslında mühendislik hatası bence ayrıca birde şanzımanın üzerinde tork konvertör ve beyin soketi var oraya antifiriz vs bulaştı ise hatayı oradan da alırsınız o soketi temizletip kaplama yapmanızı tavsiye ederim,,,
Düzenleyen emir.bulut - 04 Ocak 2020 Saat 01:03 |
|
Cemm
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Şubat 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 36 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Abi güncelleme diye gittim sanayiye önce baktılar 9 tane hata yazdı makina sildiler tekrar yapınca tekrar gel dediler nokta atışı yapalım dediler :) tamam diyip çıktım sonra hatayı yine verdi tabi ki de götürdüm selenoid değiştirdik 600 tl bi hesap çıkardı şu an şanzıman kendini korumaya almıyor ama mutlu değilim gibi vites geçişler çok hissedilir oldu vites düşürürken aynı şekilde ne yapmak lazım
|
|
sonerkyl
MODERATOR Kayıt Tarihi: 21 Nisan 2015 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17106 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
cem şanzuman güncellemesini yetkili serviste yaptır 50-100 tl belki pahalı olur ama problemsiz olur. fatih peugeot tavsiye ederim arayıp bilgi alabilirsin.
|
|
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır. |
|
Cemm
1. Vites Kayıt Tarihi: 03 Şubat 2019 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 36 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Abiler çok güzel anlatmışsınız benim aracımın harareti yükseldiğinde sıkıntı olmuyor daha çok soğukken az eğimli rampalarda hatta neredeyse hiç eğimsiz yerlerde ilk çalıştırmadan sonra göstergede (-) çıkıyor 3 kere beep beep sesi ile birlikte aracın sesi değişiyor ve çekişten düşüyor bu hata devam ederken rampada dur kalk yaparken geri gidiyor araç tam gaz versenizde kalkmıyor stop edip tekrar çalıştırınca hiç bir sıkıntı olmadan devam ediyor ve bu sorunu triptonicte de denedim yine aynı yerlerde aynı şekilde hata veriyor yağ ve fren müşürünü değiştirdim hata devam ediyor şimdi bu beyin güncellemelerini yaptırıcam sonra tekrar yazacağım Ankara’da bildiğiniz bir şanzımancı var mıdır peki güncelleme işini yapacak
Düzenleyen Cemm - 08 Şubat 2019 Saat 16:00 |
|
talip206
4. Vites Kayıt Tarihi: 16 Şubat 2015 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3066 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Hocam ümraniye kadosan oto sanayi sitesinde yıldırım oto var. Prosedüre uygun olarak yağ değişimi yapıyor. Bu konuda bilgili. Daha önce başka yerde değiştirmiştim farkı gördüm. Sogukken olan vuruntular kayboldu. Yıldırım oto niyazi usta kadosan oto sanayi sitesi k blok no 3 ümraniye |
|
hakushen
1. Vites Kayıt Tarihi: 16 Ekim 2018 Konum: Türkiye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 36 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Sevgili arkadaşlar, Şimdi yazacağım durumlarla aklınızda olan 307
ile ilgili bütün olumsuz düşüncelerinizi düzelteceğim. Ben şahsen
Akademisyen ve Mühendisim. 307 Otomatik aldığımda hata mı ettim, şimdi
ne olacak diye düşünür araştırırken yabancı sayfalardan yerli sayfalara
bir çok tarama yaptım ve sanırım bu yazı içeriğini okuyan arkadaşlar hem
dua edecekler, hem de sorunlarını çözecekler. Öncelikle
şunu söylemeliyim, aracınızın şanzımanında mekanik bir sorun varsa, bu
durum tüm dsg dahil hepsinde başınıza gelebilir, onun çözümü şanzıman
revizyonudur. Ancak şanzımandan anlamayan ustalara (bunlara servislerin
bir çoğu da dahil) götürürseniz canınız sıkılabilir. Yani
öncelikle yetkili servislerde aracınızın beyinlerini mutlaka
güncelletin. Güncelletme sonrasında yüzde 90 şikayetlerinizin çoğu
gidecektir. Motor güncellemesi sonrası dijital klimanızın çalışıp
çalışmadığını mutlaka kontrol edin. Benim güncelleme sonrası
çalışmadığından tekrar servise gitmek durumunda kaldım. Güncelletme
sonrası ikinci tespit ettiğim sorun (bunu bir forumdan okumuştum, kişi
numarasını bırakmıştı aradım konuştuk ve sağolsun ondan sonra emin
oldum) araç bir süre gittikten sonra şanzıman kendini korumaya alıp
havalandırma tapasından aşırı ısınma sonrası yer yer yağ atıyorsa. 307
araçları yaklaşık 97 derecede soğutma suyu fanı açıyor. Şanzıman yağını
soğutan Isı değiştirici, Eşanjör, Heat Exchanger, Soğutucu buna her ne
diyorsanız küçük bir parça mevcut. Motor suyu sıcak ve sizin şanzıman
yağını ısıtma yerine soğutmanız gerekmekte. Bu işin çözümü Radyatörden
üstten çıkan bir kalın hortum var. Bu hortuma En yüksek 90 derece de fan açacak bir müşir
taktırıyorsunuz. Müşiri fanın sistemine bağlıyorlar ve fanın iki kademe
olan ayarı kablolarından birisi diğerine bağlanarak 2. kademede fan
açmasını sağlıyorsunuz. Şimdi şanzıman
yağını soğutacak düzgün bir sisteminiz oldu, Bu sistem motorunda
verimini arttıracaktır. Benim aracım şuan 90 da fan açıp 85te kapatıyor.
Üçüncü ve en önemlisi ise şanzıman
yağıdır. Ustaya götürdünüz şanzıman yağı koy dediniz alt tapayı açtı
boşalttı üstten tekrar doldurdu, böyle bir dünya yok arkadaşlar. 307 nin
neredeyse tüm kataloglarını taradım ama otomatik şanzıman yağ miktarı
ile ilgili kesin bir bilgi yok. Öncelikle kullanacağınız şanzıman yağı
orjinal de Esso ATF 71141 bu yağı tabi ki bulamayacaksınız Mobil ATF 71141 veya muadillerini kullanabilirsiniz. Şimdi şanzıman yağı değişme prosedürüne
gelelim. Öncelikle aracınızı biraz kullanacaksınız yani şanzıman yağı
sıcaklığı 60 dereceye geldikten sonra lifte kaldırtıyorsunuz alttaki
tapayı açıyorlar. Bir miktar yağ aktı ve bitti. Şimdi ustaya diyorsunuz
yanlış hatırlamıyorsam 7 veya 8 alyan ile tapadan içeri alyanı sokuyor
plastik bir tapa daha var uzunca onu açıyor ve daha çok yağ akıyor.
Şimdi eğer aracınızda şanzımanla ilgili bahsettiğim sorunları
alıyorsanız yaklaşık 4-5 LT yağ çıkacaktır içinden. Şimdi
tapaları tek tek kapattırıyorsunuz (Plastik tapaya ölümüne asılıp
yalama yapmasınlar, gevşekte bırakmasınlar) aracı liftten indirip üstten
tam olarak 4 LT yağ ekletiyorsunuz. Sonra aracı çalıştırıyorsunuz motor
sıcaklığı 83 dereceye gelince frene basıp sırayla R,N,D ve MANUEL sonra
tekrar geriye doğru Park moduna vitesleri değişip her viteste 6 sn
bekliyorsunuz. Sonra aracı stop edip tekrar lifte kaldırıyorsunuz. Dış
tapayı açıp yarım litre yağı geriye alıp kapattırıyorsunuz işlem bitti. Eğer nazınızla uğraşacak ustanız yoksa 3,5 LT yağ koydurun viteslere
geçişleri yapın aracınızı alın gidin. Fazla yağ demek selenoid arızası
demek, fazla yağ demek yağın ısınması ve aracın zorlanması demek, Yağın
ısınması koruma modu demektir. Benim sorunum bu şekilde çözüldü. Diyelim sizin sorununuz buna rağmen düzelmedi öncelikle şanzıman soğutucusunu
fabrika sonraki modellerde değişmiş parça nosu 227559 üstü daire altı
kare Magneti Marelli marka onlarla değişim yapabilirsiniz. Buna rağmen araçta aşırı vuruntu varsa Borg Warner marka selenoidleri
(elektro valf) şanzımana takabilirsiniz. Bu bahsettiğim durumlarda bile
aracınızda yokuşta geri kaydırma varsa şanzımanınızda revizyon
gerekebilir. O vakitten sonra iyi bir şanzımancıya cihaza bağlatıp
ölçtürün. Şanzımanda aşırı yağ varken ölçtürürseniz basınç yüksek
çıkacaktır. Belki de ilk baştan size revizyon diyeceklerdir. 1) Aracınızın motor ve şanzıman beyinlerini ayrı ayrı güncellettirin 2) Aracınıza 90 derece de 2. kademede fan açtıracak müşir taktırın. 3) Şanzıman yağının çift tapasını da boşalttırın 3LT yağ ilave ettirin. 4) Şanzıman soğutucuyu değiştirin 5) Selenoidleri değiştirin 6) Bundan sonrası profesyonel ekiplerce revizyon. Yukarıdakileri sıralamasıyla takip edin. Yoksa cebinizden aşırı masraf çıkabilir. Düzenleyen hakushen - 17 Ekim 2018 Saat 14:55 |
|
kalecik61
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Ağustos 2017 Konum: İSTANBUL Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı kalecik61
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Arkadaşlar İstanbul anadolu yakasında otomatik vites şanzıman yağı değişimi için nereyi önerirsiniz işinin ehli bildiğiniz bir yer varmıdır. Tşk.ler
|
|
Destroyer
1. Vites Kayıt Tarihi: 26 Mayıs 2017 Konum: Uşak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı Destroyer
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Malesef bende sabah soğukken bile çıkmaya başladı.
|
|
turgay307
1. Vites Kayıt Tarihi: 12 Nisan 2015 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 52 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı turgay307
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Genlesme. Kabi filan yok. Isininca Yag arka kapak kendini saliyordu galiba oyle hatirliyorum. Eger tum parcalari orjinal takarsa bile en baba 600 liradir selenoid ve yag degisimi. Fazla para vermeyin
|
|
eyupsenturk
1. Vites Kayıt Tarihi: 15 Mart 2017 Konum: EDREMIT Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı eyupsenturk
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
ben de şu an aynı dertten muzdaribim sanzumancıya gittim araca bakmadan direkt selenoid valfi değiştiricez sorun geçecek dedi 1000 tl istedi vermedim. başka biri de aracı kar modunda kullan sorun yaşamazsın dedi 5 gündür sorun çıkmadı . maddiyatım düzelince yaptıracağım mecburen ama bu genleşme kabı nerede ?
|
|
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |