![]() |
|
6. vites olsa !!! |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |
Mustafa-almanya ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 09 Mart 2013 Konum: Almanya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 917 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Mustafa-almanya
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 27 Ekim 2013 Saat 18:36 |
250 Km/h hizda o arac nasil duracak,onuda düsünmek gerek ...
|
|
Almanyadan Saygilar
Ex Audi 80,Ex VW Polo,Ex VW Golf,Ex Ford Fiesta,Ex Ford Escort,Ex BMW 318,Ex Audi A4,Ex Alfa 156,Ex Citröen Xantia,Ex Opel Vectra GTS,Ex Peugeot 407 SW,ExRenault Clio,ExOpel Zafira |
|
![]() |
|
eray307 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Nisan 2011 Konum: Eskişehir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 190 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
düz mantıkla evet daha çok hız yapar.fakat 6vites araçlarda vitesi 6ya çıkarırken vites aralıklarını da düşürüyorlar,o sebeple ek vites hıza etki etmiyormuş gibi görünüyor.Dişli aralıklarını hiç oynamadan yeni bir 6.ncı dişli eklenirse dediğin olur
|
|
2005 1.6HDI PREMIUM 112HP ŞEYTAN KIRMIZI
|
|
![]() |
|
SDYMZ ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Şubat 2013 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
misal tırlarda 16 vites var ama 120 zor görüyor eğer 500bg likse oda
|
|
2005Model 206XT 1.4Hdi SUNROOFLU (2012-2014)
2009Model 308SW 1.6Hdi |
|
![]() |
|
SDYMZ ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Şubat 2013 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1440 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
2005Model 206XT 1.4Hdi SUNROOFLU (2012-2014)
2009Model 308SW 1.6Hdi |
|
![]() |
|
albayman ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011 Konum: Muğla Durum: Aktif Değil Mesajlar: 585 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
olmaz çünkü fizik kuralları.
1.) atmosferde cismin hızı arttıkça uğradığı hava direnci hıza oranla iki kat artar. bu nedenle yağmur yağarken kafamızı delmez :) (bildiğim kadarıyla böyleydi) 2.) 5. vites oranından daha büyük bir oran demek yere iletilen tork değerinin düşmesi demektir. yani bu durumda 6. vites eklense de motorun beygir tork eğrisinde geliştirmeler yapılmazsa bence o hıza sadece vites eklenmesiyle ulaşılamaz... |
|
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
|
|
![]() |
|
Myth ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Eylül 2013 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 28 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sadece 6. vites eklenerek o kadar hız artışı imkansız.
ama araca yapılacak muhtelif upgradeler ile 250 den fazlasınıda görebilirsiniz. ancak aracın güvenliği katlanarak azalır. Mesela bende 2009 Tepee ile 200 görmüştüm. Sonradan düşündüm hiçbir anlamı yok. 220 görseydim ne olacaktı ? Veya 180 den yukarı çıkmasaydı araba ? Gereksizlik bence. Hız yapmak için yanlış ülkede yaşıyoruz.
|
|
Farkedilmek için Farklı olmak yetmez...
|
|
![]() |
|
kivanc ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Haziran 2013 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 950 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
6. vites olsa 7 yi istersin:) ben o durumdayım :))
|
|
308 1.6hdi auto6r İst/Zong
|
|
![]() |
|
mami202 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Aralık 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 458 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bu konuyla alakalı benimde kafama takılanlar var öğreniyoruz yavaş yavaş.
araçımdaki kadran 240 aracın ulaştığı son surat 205 devir saati 4-5 bin o aralarda dahada hızlanmıyor bu fabriikasyon olarak ayarlandığı için normalmi karşılamak gerekiyor eğer böyleyse niye 240 ibre koyarlarki 200 koysun bizde hırslanmayalım yada 4 vites bu araba 1 vite daha olsa 240 yapar diye düşünmek zorunda kalmasak :)
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Aynen öyle, gaza kendi sınıfında ve motorunda bu kadar güzel tepkime verip hızlanan bir arac daha kullanmadım. Daha bugün aracları deneyelim mi diyen bir 1.6 tdi golfü cevre yolunda yedim. Elektronik ve plastik parcalar konusunda aracımı savunamam ama motor konusunda, orada herkes duracak.
|
|
![]() |
|
Alicilik ![]() 5. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pejo kullanıcısı olarak benim pejodan anladığım kısım ne kadar köfte kadar ekmek. Bir diğer eksisi ise Türkiyedeki yetkili servis ağı. Onun dışında gerçekten çok ekonomik ve dayanıklı araçlar. Belki pejonun bu imajı altında piyasadaki araç sayısının da sebebi vardır. Çünkü rakip markalara bakıldığında araç sayısı eski araçlar için daha fazla (şimdi fiat ve vw açık ara önde ona bişi diyemiyorum ) Ne kadar çok olursa o kadar konuşulur bilgi sahibi olduğunu düşünen insan olur. Kullandığım aracı almadan önce çok araç test ettim ve detaylı konuştum nereye gidersek gidlei benim aklım 308 sportiumda idi. Hep de satış temsilcilerie söyledim hepsi de alaycı bir tavırla "pejo mu ?"" araba mıymış o ?" gibi edalarda bulundular. Ama alman aracı satan firmalar japonların motor kalitesini hep savunuyorlar heleki CVT. Astra HB için gttiğimizde opel klasiği dizel de otomatik yoktu. Olsun dedik ama satış danışmanı (bir dost vasıtası ile gittik ) otomatik alacaksan bu sınıfta honda-toyota benzin cvt dedi. Opel Gm den koptuğundan beri eski tadını bulamamış. |
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ahmet, beyin fırtınası yaratmıssın vesselam. Ama söyle bir sey var ki, 110 hp aracımla 5. vitesin 4.5-5 bin devirde 190'lara yaslıyorsam ve 6. viteste aracın biraz daha hıc kazanacagına inanıyorum. Cunku farkındayım ki 5. viteste bile arac vites istiyor. Kaldı ki düsünecek olursak yeni nesil 6 vites araclarda daha kücük motorlarla yüksek hızlara cıkılıyor. (6. vites normal sartlarda ekonomi olarak kullanılır, yüksek hızlarda hızlanmaya katkısı vardır.) Araclarımızın motorlarını kullanmayanlar ne kadar kücümsesede (piyasa Peugeot abi iste diyen adamlarla dolu), araclarımızın dikkate alınacak derecede güclü oldugunu düsünüyorum.
|
|
![]() |
|
sezar206 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 18 - Haziran - 1984 Kayıt Tarihi: 08 Mart 2011 Konum: adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1426 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
6 da 250 olursa 7 de abbowww diyorum :)
|
|
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg |
|
![]() |
|
Alicilik ![]() 5. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 7423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
7 ileri şanzuman bile mevcutken fabrika koyardı onu.
Neden koymadığına gelince. Aracın motor gücü belli. Maksimum ürettiği tork ve yükske devirdeki beygir gücü hesap edilmiş. Bunları hesap eden mühendis şahıslar bunlara göre aktarma sağlamışlardır. Aracın gücü belli siz 6viteste ne kadar daha çevireceksinizki ? Bu çevirmeye volan ve kavrama dayanacak mı ? Bu hıza ulaştınız diyelim bunun için yeterli fren kuvvetiniz var mı ? Hadi bu hıza çıktınız sürtünme katsayınızın hız endeksine durumu ne olacak ? Bana kalırsa 6 da olsa bu sefer vites aralıkları dar olacaktı.(orjinal halinden bahsediyorum Auto6R mesela) Maksimum hızınız değişmeyecekti. 1.4 D-4D robotize şanzuman 90beygir auris de 6 ileri robotik şanzuman var. Şuana kadar 200km hızı görebildim. 5 vitesli eski kasalarda aynı motor ile o hızı görüyordu. Ama gel gelelim şehir içi kullanımda çok vites yakıt ekonomisine katkıda bulunuyor. Zaten artık fabrikaların önceliği yakıt ekonomisi hususunda. |
|
![]() |
|
Serkan ![]() 5. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 29 Haziran 2012 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bide şöyle bişey var benim araba 4 vites bende 180-190 arası hız yapabiliyorum, aynı motora sahip manuel 5 vites araçta aynı hızı yapıyor, demek ki sadece vitesle olmuyor.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
4 cü viteste en fazla kaç yaabildiğine bak. 5.ci viteste 185 diyorsun.
Ör: 185-140 olsa 45 eder. Buda 185+40=235 km eder:D yani 10 aşşa 10 yukarısıdır diye düşünüyorum. |
|
![]() |
|
elsoberano ![]() 4. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 09 Şubat 2012 Konum: Ankara Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2517 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı elsoberano
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
hızı artmasada keşke benim aracım 6 ileri olsaymış .3000 rpm de 100le gidiyorum 6 olsa daha az devirde gider daha az yakardım hemde motoru zorlamamış olurdum diye düşünüyorum
|
|
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON
|
|
![]() |
|
Buğra ![]() 3. Vites ![]() ![]() TRAKYA BÖLGE TEMSİLCİSİ Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2011 Konum: Tekirdağ/Merkez Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2325 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
evet 6. vites olsa 250. 7. vites olsa 300. 8. vites olsa 350 . .. .
![]() |
|
2005 model
206 1.4 hdi panoramic |
|
![]() |
|
errör ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Haziran 2013 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hocam son dişli oranını değiştirerek uzun\ivmeli yollarda motoru rahatlatırsın ama dişli oranındaki artış kadar hızlanma yakalayamazsın ha motor gücünün aracın ağırlığına oranı düşük değilse şanzuman oranlarıyla oynayarak motorun gücü elverdiğince hız tork değerlerini değiştirebilirsin...
ama 90 beygirle pek bir değişim yakalayamazsın zannımca chip kam mili emme piston vb güncellemesi falan yapman gerekir ki bunlarda bir araba parası...
|
|
307 xsi 2.0 petrol
|
|
![]() |
|
Aziz ![]() BÖLGE TEMSİLCİSİ ![]() ![]() KOCAELİ İL TEMSİLCİSİ Kayıt Tarihi: 09 Ekim 2012 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3814 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Okadar yapıomu yav :D
Onurun pasta tarifi yeterli bir cevap olmuş eline sağlık kardeşim,
|
|
[pasaklıKontes]hy206 GTI
|
|
![]() |
|
SoSRiQuO ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 29 Eylül 2013 Konum: Kars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bence aracın verimli torka sahip olduğu devirleri düşünmek lazım 5. viteste 185 km yi yaklasık 4 bin 500 devirlerde görüyosanız 6. vitese geçtiğinizde eğer dişli oranıda buna müsait olursa örneğin 185km hızı 2700 devirde yaptığınızı düşünelim turbo verimi 3000 yada hadi 3200 devre kadar performans üretir ve araç kolay kolay kesilmez dolayısıyla 250 değilde 200 220km gibi hızlar mümkün diye düşünüyorum. 6. vites olmasada 5. vites dişlisini farklı bi oranla değiştirsek yine mümkün olabilir ama araba 5. viteste çok hantal kalacaktır ve hızlanma çok yavaş olacaktır.
|
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |