Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

6. vites olsa !!!

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL
Forum Adı: Sohbet \ Muhabbet
Forum Tanımlaması: Sohbet ve Muhabbet alanı. Araç sorunları haricinde ki tüm konuları bu başlıkta paylaşabilirsiniz.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=31620
Tarih: 13 Haziran 2025 Saat 20:00
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 6. vites olsa !!!
Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Konu: 6. vites olsa !!!
Mesaj Tarihi: 25 Ekim 2013 Saat 23:53
Merhaba arkadaşlar...
 
Ben bir şeyi merak ediyorum. Fikri veya bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?
 
Mesela benim aracım 1,6 HDİ , 92 beygir ve 5 VİTES. 
 
Son sürati 185 km/h .
 
Eğer benim aracımın vites aralıkları değişmeden bir de 6. VİTESİ olsaydı saatte 250 km hız yapar mıydı?
 
Eğer yapamaz ise NEDEN yapamaz?
 
Teşekkür ederim...


-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 00:20
koskoca Peugeotturkey de fikri veya bilgisi olan vardır bence...

-------------
308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ


Mesajı Yazan: Can Oksuz
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 00:31
-şanzumanla ve parça upgradeleriyle 5. viteste 185ten daha fazla hatta 250 yapılabilir (teknik olarak mümkün)
-6 vites olsaydı da yine 250 yapabilirdi. belki sadece vitesin 6 olması yetersiz de kalabilirdi. yine farklı parçalarla 250 km mümkün. tabi birde yazılım gerekli. (bildigim kadarıyla yazılımdan dolayı max hızın üzerine çıkılamıyor.)


yani sorunuzun cevabı çok değişken içeren bir cevap. Thumbs Up


Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 00:42
ADNAN OKTAR HOCAYA SORMAK LAZIM :) KARIŞIK MESELE BUNLAR  :)

-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: Barut
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 00:51
Bence 6. vites olsa yinede 185 ten fazla görmezdi 6. vites ekonomi vitesi olurdu... tabiki bunlar düşük beygir gücündeki araçlar için geçerli örneğin 180 bg lik bir 206 rc de 6. vites de hız artışı olur, benim düşüncem bu yönde.

-------------
206 1.6 Quicksilver
206 1.6 Quicksilver
206 1.4 Feline
206 1.6 Xs
206 1.4 Bva Colorline


Mesajı Yazan: fth306
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 02:47
eğer hiç bir yazılım değişikliği turbo ve benzeri şeyler kullanmadan sadece o an 6. vites olsaydı muhtemelen yine geçmezdi ama yazılım ve bir takım geliştirmelerle beygir ve tork ikilisini yükselttikten sonra 5 te de geçer diye düşünüyorum.


Mesajı Yazan: kuscu38
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 04:04
Orjinalini yazan: onurazgin onurazgin Yazdı:

6. Ci vitesi olan binek aile tipi araclar 250 nasil yapamiyorsa 92 beygirlik bi aracda 250 yapamaz.. sebebi su vitesin cok olmasi toplam cevrim oranini degistirmez pasta misali ha 6 dilim ha 5 dilim sonucta 1 pasta eder. Cevrim orani motorun cevrimini aktarma organinin cevrimi ile olan iliskisine denir yani mesele vites degil aracin itis gucudur. 5. Vitesin ustune vites konsa bile arac hantallasip devir dusurecek ve sizden 5. Vitesi tekrar isteyecektir. 


BENCEDE MANTIKLI ARACIN İTİŞ GÜCÜ ORTADA FAKAT ONUR ŞÖYLE BİŞİ VAR ÜZERİNE EKLENTİLER YAPILDIĞINDA BİRAZ DAHA İBREDE OYNAMA OLUYOR! ONA NEDEMELİ?


-------------
206 XS Tu5 Motor...
*** σяιgιиαℓ ρяσfιℓє ® ***


Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 08:35
O aynamalarla aracın itiş gücünü arttırıyorsun zaten Recep, sadece 6. vitesi koymak itiş gücünü arttırmıyor ama.


Mesajı Yazan: SoSRiQuO
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 09:15
Bence aracın verimli torka sahip olduğu devirleri düşünmek lazım 5. viteste 185 km  yi yaklasık 4 bin 500 devirlerde görüyosanız 6. vitese geçtiğinizde eğer dişli oranıda buna müsait olursa örneğin 185km hızı 2700 devirde yaptığınızı düşünelim turbo verimi 3000 yada hadi 3200 devre kadar performans üretir ve araç kolay kolay kesilmez dolayısıyla 250 değilde 200 220km gibi hızlar mümkün diye düşünüyorum. 6.  vites olmasada 5. vites dişlisini farklı bi oranla değiştirsek yine mümkün olabilir ama araba 5. viteste çok hantal kalacaktır ve hızlanma çok yavaş olacaktır.


Mesajı Yazan: Aziz
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 10:07
Okadar yapıomu yav :D 

Onurun pasta tarifi yeterli bir cevap olmuş eline sağlık kardeşim,


-------------
[pasaklıKontes]hy206 GTI


Mesajı Yazan: errör
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 11:01
hocam son dişli oranını değiştirerek uzun\ivmeli yollarda motoru rahatlatırsın ama dişli oranındaki artış kadar hızlanma yakalayamazsın ha motor gücünün aracın ağırlığına oranı düşük değilse şanzuman oranlarıyla oynayarak motorun gücü elverdiğince hız tork değerlerini değiştirebilirsin...

ama 90 beygirle pek bir değişim yakalayamazsın zannımca chip kam mili emme piston vb güncellemesi falan yapman gerekir ki bunlarda bir araba parası...


-------------
307 xsi 2.0 petrol


Mesajı Yazan: Buğra
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 11:19
evet 6. vites olsa 250. 7. vites olsa 300. 8. vites olsa 350 . .. . LOL vitesle olcak işler değil bunlar arkadaslar..

-------------
      2005 model
206 1.4 hdi panoramic


Mesajı Yazan: elsoberano
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 11:53
hızı artmasada keşke benim aracım 6 ileri olsaymış .3000 rpm de 100le gidiyorum 6 olsa  daha az devirde gider daha az yakardım hemde motoru zorlamamış olurdum diye düşünüyorum 

-------------
307 2.0 xsi BİZE HER YER TRABZON


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 12:08
4 cü viteste en fazla kaç yaabildiğine bak. 5.ci viteste 185 diyorsun. 

Ör: 185-140 olsa 45 eder. Buda 185+40=235 km eder:D yani 10 aşşa 10 yukarısıdır diye düşünüyorum.



Mesajı Yazan: Serkan
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 12:13
Bide şöyle bişey var benim araba 4 vites bende 180-190 arası hız yapabiliyorum, aynı motora sahip manuel 5 vites araçta aynı hızı yapıyor, demek ki sadece vitesle olmuyor.


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 26 Ekim 2013 Saat 14:31
7 ileri şanzuman bile mevcutken fabrika koyardı onu.

Neden koymadığına gelince. Aracın motor gücü belli. Maksimum ürettiği tork ve yükske devirdeki beygir gücü hesap edilmiş. Bunları hesap eden mühendis şahıslar bunlara göre aktarma sağlamışlardır. Aracın gücü belli siz 6viteste ne kadar daha çevireceksinizki ? Bu çevirmeye volan ve kavrama dayanacak mı ? Bu hıza ulaştınız diyelim bunun için yeterli fren kuvvetiniz var mı ? Hadi bu hıza çıktınız sürtünme katsayınızın hız endeksine durumu ne olacak ?

Bana kalırsa 6 da olsa bu sefer vites aralıkları dar olacaktı.(orjinal halinden bahsediyorum Auto6R mesela) Maksimum hızınız değişmeyecekti. 1.4 D-4D robotize şanzuman 90beygir auris de 6 ileri robotik şanzuman var. Şuana kadar 200km hızı görebildim. 5 vitesli eski kasalarda aynı motor ile o hızı görüyordu. Ama gel gelelim şehir içi kullanımda çok vites yakıt ekonomisine katkıda bulunuyor. Zaten artık fabrikaların önceliği yakıt ekonomisi hususunda.


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 00:09
6 da 250 olursa 7 de abbowww diyorum :)

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 00:37
Ahmet, beyin fırtınası yaratmıssın vesselam. Ama söyle bir sey var ki, 110 hp aracımla 5. vitesin 4.5-5 bin devirde 190'lara yaslıyorsam ve 6. viteste aracın biraz daha hıc kazanacagına inanıyorum. Cunku farkındayım ki 5. viteste bile arac vites istiyor. Kaldı ki düsünecek olursak yeni nesil 6 vites araclarda daha kücük motorlarla yüksek hızlara cıkılıyor. (6. vites normal sartlarda ekonomi olarak kullanılır, yüksek hızlarda hızlanmaya katkısı vardır.) Araclarımızın motorlarını kullanmayanlar ne kadar kücümsesede (piyasa Peugeot abi iste diyen adamlarla dolu), araclarımızın dikkate alınacak derecede güclü oldugunu düsünüyorum.


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 02:00
Orjinalini yazan: onurazgin onurazgin Yazdı:

:D ''piyasa Peugeot abi iste diyen adamlarla dolu'' bende huy edindim nedense öyle adamlara hep dikiz aynasından bakıyorum :D:D halt etmiş bunu diyen..


Pejo kullanıcısı olarak benim pejodan anladığım kısım ne kadar köfte  kadar ekmek.
Bir diğer eksisi ise Türkiyedeki yetkili servis ağı.

Onun dışında gerçekten çok ekonomik ve dayanıklı araçlar.

Belki pejonun bu imajı altında piyasadaki araç sayısının da sebebi vardır. Çünkü rakip markalara bakıldığında araç sayısı eski araçlar için daha fazla (şimdi fiat ve vw açık ara önde ona bişi diyemiyorum ) Ne kadar çok olursa o kadar konuşulur bilgi sahibi olduğunu düşünen insan olur.

Kullandığım aracı almadan önce çok araç test ettim ve detaylı konuştum nereye gidersek gidlei benim aklım 308 sportiumda idi. Hep de satış temsilcilerie söyledim hepsi de alaycı bir tavırla "pejo mu ?"" araba mıymış o ?" gibi edalarda bulundular. Ama alman aracı satan firmalar japonların motor kalitesini hep savunuyorlar heleki CVT. Astra HB için gttiğimizde opel klasiği dizel de otomatik yoktu. Olsun dedik ama satış danışmanı (bir dost vasıtası ile gittik ) otomatik alacaksan bu sınıfta honda-toyota benzin cvt dedi. Opel Gm den koptuğundan beri eski tadını bulamamış.


-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 02:18
Aynen öyle, gaza kendi sınıfında ve motorunda bu kadar güzel tepkime verip hızlanan bir arac daha kullanmadım.  Daha bugün aracları deneyelim mi diyen bir 1.6 tdi golfü cevre yolunda yedim. Elektronik ve plastik parcalar konusunda aracımı savunamam ama motor konusunda, orada herkes duracak.


Mesajı Yazan: mami202
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 02:34
bu konuyla alakalı benimde kafama takılanlar var öğreniyoruz yavaş yavaş.

araçımdaki kadran 240 
aracın ulaştığı son surat 205 
devir saati 4-5 bin o aralarda 
dahada hızlanmıyor bu fabriikasyon olarak ayarlandığı için normalmi karşılamak gerekiyor
eğer böyleyse niye  240 ibre koyarlarki 200 koysun bizde hırslanmayalım yada 4 vites bu araba 1 vite daha olsa 240 yapar diye düşünmek zorunda kalmasak :) 


Mesajı Yazan: kivanc
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 03:00
6. vites olsa 7 yi istersin:) ben o durumdayım :))

-------------
308 1.6hdi auto6r İst/Zong


Mesajı Yazan: Myth
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 09:48
sadece 6. vites eklenerek o kadar hız artışı imkansız. 

ama araca yapılacak muhtelif upgradeler ile 250 den fazlasınıda görebilirsiniz. 

ancak aracın güvenliği katlanarak azalır. 

Mesela bende 2009 Tepee ile 200 görmüştüm. Sonradan düşündüm hiçbir anlamı yok. 220 görseydim ne olacaktı ? Veya 180 den yukarı çıkmasaydı araba ? Gereksizlik bence. Hız yapmak için yanlış ülkede yaşıyoruz. 


-------------
Farkedilmek için Farklı olmak yetmez...


Mesajı Yazan: albayman
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 13:21
olmaz çünkü fizik kuralları.
1.) atmosferde cismin hızı arttıkça uğradığı hava direnci hıza oranla iki kat artar. bu nedenle yağmur yağarken kafamızı delmez :) (bildiğim kadarıyla böyleydi)
2.) 5. vites oranından daha büyük bir oran demek yere iletilen tork  değerinin düşmesi demektir.

yani bu durumda 6. vites eklense de motorun beygir tork eğrisinde geliştirmeler yapılmazsa bence o hıza sadece vites eklenmesiyle ulaşılamaz...


-------------
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control


Mesajı Yazan: SDYMZ
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 13:32
Orjinalini yazan: Serkan Serkan Yazdı:

Bide şöyle bişey var benim araba 4 vites bende 180-190 arası hız yapabiliyorum, aynı motora sahip manuel 5 vites araçta aynı hızı yapıyor, demek ki sadece vitesle olmuyor.
hocam yanlız dişli oranları farklı otomatik 1 ile manuel 1 eşdeğer değil

-------------
2005Model 206XT 1.4Hdi SUNROOFLU (2012-2014)
2009Model 308SW 1.6Hdi


Mesajı Yazan: SDYMZ
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 13:35
misal tırlarda 16 vites var ama 120 zor görüyor eğer 500bg likse oda

-------------
2005Model 206XT 1.4Hdi SUNROOFLU (2012-2014)
2009Model 308SW 1.6Hdi


Mesajı Yazan: eray307
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 14:25
düz mantıkla evet daha çok hız yapar.fakat 6vites araçlarda vitesi 6ya çıkarırken vites aralıklarını da düşürüyorlar,o sebeple ek vites hıza etki etmiyormuş gibi görünüyor.Dişli aralıklarını hiç oynamadan yeni bir 6.ncı dişli eklenirse dediğin olur

-------------
2005 1.6HDI PREMIUM 112HP ŞEYTAN KIRMIZI


Mesajı Yazan: Mustafa-almanya
Mesaj Tarihi: 27 Ekim 2013 Saat 18:36
250 Km/h hizda o arac nasil duracak,onuda düsünmek gerek ...

-------------
Almanyadan Saygilar
Ex Audi 80,Ex VW Polo,Ex VW Golf,Ex Ford Fiesta,Ex Ford Escort,Ex BMW 318,Ex Audi A4,Ex Alfa 156,Ex Citröen Xantia,Ex Opel Vectra GTS,Ex Peugeot 407 SW,ExRenault Clio,ExOpel Zafira



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net