![]() |
|
İlk Çalıştırmada stop etme sorunu |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | ||
_ali_ ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 241 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 07 Ekim 2015 Saat 16:39 |
|
Ben gaz regülatörü ve gaz kesiciyi değiştirdim, bu sorun bitti + çekiş ve motor sesi daha iyi oldu.
LPG deposunda bir vana var, buradan gazı kapatıp (ama gaz sistemi açık olacak) kullanın, araç gaza geçeceği zaman sistemde gaz olmadığından uyarı sinyali verip benzinde devam edecektir. Bir süre sonra bu sorun düzelirse regülatör ve gaz kesici değişir. Düzelmezse lpg beyni değişir. |
||
206 1.4 + LPG
|
||
![]() |
||
debug ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24 Ağustos 2014 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 85 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Gaz'dan uzak durmak gerek sanırım en temizi benzin 3 kuruş fazla yaksın. Allah kolaylık versin sorunu bulamayan arkadaşlara da
|
||
![]() |
||
b.yılmaz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2013 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Eski bir mesaj da olsa ilgi gösterip cevapladığınız için teşekkür ederim. Ben de sorunuma şöyle bir çözüm buldum. Oksijen sensörünü (motorun ilk çıkışında olan) bağlantı soketinden ayırdım ve arabayı öyle kullanıyorum. Bunu oksijen sensörünü değiştirmek için kendi kendime sökmeye çalışırken motor bağlantısını çıkartamayıp soketini de sökük bir vaziyette unuttuktan sonra çalıştırdığımda sorun yapmadığını görerek keşfettim. O sırada muadil bir oksijen sensörü almıştım. Sonra bunu ustaya taktırdım, sorun biraz azaldı ama tam düzelmedi. Ben de sensör sökük olduğunda %90 problem azaldığı için öyle kullanmaya devam ettim. Sensörün orjinali 400 lira civarıydı. Soruna çözüm olacağı kesin olmadığı için riske girmedim ama sizin durumunuz da bu düşüncemi doğruluyor. Sizin durumunuzda sensör kirliliği sebep olmuş. Benim taktığım muadil belki gerçek işlevini yerine getiremiyordur. Bu arada benzin filtresini değiştirmeyi de denemiştim bir değişiklik olmamıştı. Şuan böyle idare ediyorum. İlk çalıştırmada stop veya devir düşmesi sorunum yok. Nadiren ışıklara gelip yavaşlayınca stop ediyor, onda da dikkatli kullanıp son ana kadar debriyajı bırakmazsam o sorun da olmuyor. Size de iyi sürüşler.
|
||
Peugeot 206 1.4 X-Line 5K 2004 Benzinli
|
||
![]() |
||
fcin67 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2015 Konum: ümraniye Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Merhaba,
2000 model 206 xr 1.4 aracım var. aracım lovato lpg lidir(araç 115000 de ve lpg 95000 de takıldı). Son zamanlarda benim aracımda da benzinle ilk çalıştığında gaz yememe ve gitmeme sorunları vardı. Çalıştırıp hemen hareket edersem araba silkelenerek gitmeye başlıyordu. Rolantide çalışırken boşta hiçbir sorunu yoktu. Bir de arabam ilk çalıştığında klimayı açarsam yada direksiyonu tam sağ yada sol yaparsam motor stop ediyordu. Sorunumu sizler kadar çok uğraşmadan çözmüş bulunmaktayım. Başak oto sanayi(Vialand'ın oradaki) sitesindeki Karbüratörcü Ergün Usta çözdü. ilk olarak oksijen sensörünü temizledi ve sonra benzin filtresini değiştirdi. Filtreyi değiştirmeden önce filtreyi test etti ve filtrenin sişmiş olduğunu gördük. ve Sonuç: Hoppp araba oracıkda şahlandı. Yardımcı olabildiysen ne mutlu bana.. |
||
![]() |
||
sezar206 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 18 - Haziran - 1984 Kayıt Tarihi: 08 Mart 2011 Konum: adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1426 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bu sorunu cozen var mi
|
||
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg |
||
![]() |
||
themurat54 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 13 Ağustos 2014 Konum: Sakarya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 284 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı themurat54
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
LPG geçiş sıcaklığını çok düşük yaparsınız derken ?
Bizim ayarlayabildiğimiz bir şey mi bu yoksa motorun ısınmasını beklemek falan mı biraz daha açabilir misiniz cevabınızı. |
||
Peugeot 206 Sedan
2007 Model, Comfort, 1.4, 75 HP, Benzin/LPG |
||
![]() |
||
Ali1905 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Ocak 2014 Konum: Turkey Durum: Aktif Değil Mesajlar: 198 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
LPG gecis sicakligini cok dusuk yaparsaniz boyle problemler yasarsiniz , tecrube ile sabittir
|
||
![]() |
||
pusutr ![]() 3. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04 Şubat 2013 Konum: Hatay Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1083 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hocam, klasik olacak biraz ama anladığım kadarıyla bujilerde problem var. Araç iyice ısınana kadar devir düzensiz ve stop eder. Bujileri değiştirin ve deneyin. Lütfen orjinal kaliteli buji takın.
|
||
![]() |
||
kaangk ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 22 Ocak 2014 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bende Renault megane vardı 2000 model lpgli, lpg takıldıktan 6 ay sonra ilk çalıştırmalarım zorlaşmaya başladı, yeri geldi 7-8 marş araba zor çalışıyordu(özellikle kışın), çok araştırdık bulamadık sorunu sattım arabayı, renault servisindeki adam ilk çalıştırmada zengin karışım gelmesi gerektiğini söylemişti, sonradan uyandım, araç lpg deyken benzin pompası çalışıyordu ve çeyrek depodan az kullandım hep zamanla pompa basıncı düşmüş olabilir, (kuru sıkı çalışan benzin pompası illaki sorun çıkartır) serviste arabayı yatırın iki gün çalışmadan benzin pompasının motora giden hortumunu çıkartıp manual kaç barsa başka pompayla orjinal basınç değerinde benzin pompalatın düzgün çalışırsa yeni pompa alamanız gerekebilir. Amaç ilk çalışmadaki orjinal zengin karışım oranını tutturmak.
|
||
![]() |
||
sezar206 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 18 - Haziran - 1984 Kayıt Tarihi: 08 Mart 2011 Konum: adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1426 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
su an ayni problemi yasiyorum ama daha once hicbir sikinti yoktu. -30 derecede tek marsta calistirip suruyordum direk. Simdi bi yer bozuk ama neresi zikkimin :( |
||
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg |
||
![]() |
||
jembey ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 30 Ağustos 2014 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bendede aynı problem vardı eger aracı calıstırıken gostergeler sapıtıyorsa bide teyp ve saat takvim yeri kendini resetliyorsa problem aküdendir.
bide usta senin arac galiba 300bin km devirmis kmyi dusurmusler gibi geldi anlatıgın seylerden
|
||
az yakar çok kaçar :)
|
||
![]() |
||
67okan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18 Ağustos 2014 Konum: zonguldak Durum: Aktif Değil Mesajlar: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bende de aynı sorun var, gaz kelebeğine giden kabloların şase yapması ile ilgili deyip kabloları yenileyip çözdüklerini söyleyenler var, bunu yapan ya da nasıl yapılabileceğini fotoğraflayabilecek arkadaş var mı? ya da başka bir çözüme ulaşan var mı?
|
||
![]() |
||
bluellay ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2014 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
bende de aynı problem var. bazen artıyo bazen kayboluyo. oksijen sensöründen şüpheleniyorum. sipariş verdim, gelince taktırıcam. o zaman anlarız.
|
||
206 X-Line 1.4 5K Benzin+LPG 2004 model
|
||
![]() |
||
ertugrulll ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Ocak 2012 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 151 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ertugrulll
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bende de aynı sorunu yapıyor son 2 haftadır. . Hatta bazen otoparklardan çıkarken arabayı çalıştırıyorum vitese takıyorum gaza basıyorum ya gaz yemiyor yavaş yavaş yiyor yada stop ediyor. Acemi damgası yiyorum. Aracım 2011 model 206+ 1.4 benzin+LPG. BRC.
Önce Fatih peugeot soktum bir sorun yok dediler birde LPG cinize sorun dediler. Daha sonra BRC Servisi'ne gösterdim garantili diye konuyu anlattım. LPG araçlarda peugeot olur dediler. Kimisinde yollarda sorun çıkartır kimisinde uymaz git gel yaparsın, sanayicilerle kardeş olursun dedi. Bence sorun yok sabahları çalıştır 1 dk bekle gaza basarak boğma dedi. Sen kemerini takana kadar aynalara bakana kadar o zaman hızlı geçer. Genelde kışın yapar dedi. Yazın veya kışın donda bile tek seferde alır sen kafanı takma böyle basit şeylerle dedi. Dediği gibi arabama biniyorum çalıştırıyorum ancak kemer ayna teyp kanal derken zaman geçiyor. Stop sorunuda ortadan kalkıyor bende. |
||
Siteden Yapılan:Mercekli Bi-Xenon,Iran Stoplar,7 Inc Ekran,4 Cam Otomatik,CC,Sağ Sis,Bagaj-Torpido-Kaldırım aydınlatma,Tutamaçlar,Arka Kafalık-Hoparlör,Elektirkli Isıtmalı Yan Ayna,Çeşitli sensörler..
|
||
![]() |
||
b.yılmaz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2013 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Diagnostige servisinde bağlanıp bakilmisti ama bu konuda bir hata vermemisti. Ama bobin ve dengesiz karisim konularina baktirmak lazim. Sonuc alirsam yazarim. |
||
Peugeot 206 1.4 X-Line 5K 2004 Benzinli
|
||
![]() |
||
fth306 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 22 Ekim 2013 Konum: Bosna-Hersek Durum: Aktif Değil Mesajlar: 55 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
arabanın boğuluyormuş gibi yapıp egzoz dan derinden gelen pat pat sesleri, bobin veya aracın benzini yakamamasından kaynaklı diye biliyorum, ama bobin olsa sürekli olur sanki. demek soğukken ya yakamıyor yada karışım dengesiz geliyor zengin karışım şeklinde. LPG ile ilgili hiç bi fikrim yok ama diagnostiğe bağlayıp sorun görülebilir belki (tahmin sadece)
|
||
![]() |
||
tariik_akan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Mart 2012 Konum: BÜYÜKÇEKMECE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 111 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tariik_akan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ali kardeşim benim araçta sadece ilk çaliştirmada yapıyor.Motor ısındı mı tamam.10 defa çaliştir durdur çaliştir durdur sıkıntı yapmıyor.Sadece ilk çalıştirmada yapıyor.Ee o zaman buna lpg ciye götürüp ayar yaptırsak çözülmeyecek mi?
|
||
Peugeot 206+ 1.4(KIRMIZI) BENZİNLİ -- PEUGEOT 307 SW 1.6 (GÜMÜŞ GRİ) BENZİNLİ
|
||
![]() |
||
tariik_akan ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 27 Mart 2012 Konum: BÜYÜKÇEKMECE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 111 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı tariik_akan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Demek oluyor ki o zaman buna çözüm yok.Mecbur katlanacak miyiz? Ben araci alirken hava sıcaktı hiç bir sıkıntı yapmıyordu.İzmirden aldım geldim.Havalar soğudu böyle yapmaya başladı.Temizletsek de regülatörü değiştirsek de sıkıntı çözülmeyecek anlaşılan?
|
||
Peugeot 206+ 1.4(KIRMIZI) BENZİNLİ -- PEUGEOT 307 SW 1.6 (GÜMÜŞ GRİ) BENZİNLİ
|
||
![]() |
||
_ali_ ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012 Konum: Antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 241 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Benim araçta da aynı sorun biraz daha az olmakla birlikte var, ayrıca forumda bu konuda sonuca ulaşmayan 3-5 başlık ta okudum. Yarım depo kadar taze benzin alıp biraz benzinde kullanınca sorun
azalıyor veya bazen geçici bir süre tamamen geçiyor benim araçta.
Bunun bir arızadan çok beyin denen zımbırtının LPG kullanımı ile oluşan değerlere uyum sağlaması, benzinde ve motor soğukken motora ayarsız karışım göndermesi gibi bir durum olduğunu düşünmeye başladım. Sensör, kelebek, bobin ve bujilerin durumuna göre bazı araçlarda sorunun çok belirgin olduğu veya tam tersi pek hissedilmediğini düşünüyorum. Tabii ben motordan falan pek anlamıyorum, ustaya falan göstermişliğim de yok. |
||
206 1.4 + LPG
|
||
![]() |
||
b.yılmaz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Ağustos 2013 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Gaz kelebeği çoğu ustanın ilk söylediği şey oluyor. Ama anladığım kadarıyla karbüratörlü arabalar için geçerli o söyledikleri. Enjeksiyonlu arabalarda gaz kelebeğinden önce motor regülatörü olduğu için sadece gaz kelebeği temizliği pek bi işe yaramıyor. Ben motor regülatörünü de değiştirttim yine de düzelmedi. Ayrıca sübap ayarı sıfırdan yapıldı yine de bi fark yok. Ancak geçenlerde şunu gözlemledim; sabah ilk çalıştırmada motor ısınsın da lpgye hemen geçsin diye boşta gaza basıp 3000 devirlerde tuttum. Ama devir sabit kalmadı 2900 ile 3100 arasında gidip geldi. Bugüne kadar yaşadığım o kalkışta stop etme sorununun da bundan olduğunu anladım. Çünkü debriyajı yavaşça bıraktığımda bi noktada devir düzensizliği nedeniyle 200 devir düşüş olunca sanki debriyajı bırakıp gaza basmamışsın gibi oluyor. Yani özet olarak lpg sistemiyle ilgili bi sorun yok. sorun tamamen benzin sisteminde. motor soğukken 200 devir kadar iniş kalkış yapıyor kendi kendine. Uzmanlık sorusu: sabah ilk çalıştırmada benzindeyken, motor ısınmadan önce 200 devir kadar düzensizlik ve gaza bastığında motorda boğulma neden olur? Gaza bastığımda motor boğulurken egsozdan da pat pat pat diye düşük sesli gürültüler duyuyorum.
Düzenleyen b.yılmaz - 06 Aralık 2013 Saat 13:02 |
||
Peugeot 206 1.4 X-Line 5K 2004 Benzinli
|
||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |