|
kış lastiği |
Yanıt Yaz |
Yazar | |||
gngburak
2. Vites Kayıt Tarihi: 05 Şubat 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 636 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 14 Kasım 2012 Saat 13:30 |
||
|
|||
www.gngtasarim.com
|
|||
Buğra
3. Vites TRAKYA BÖLGE TEMSİLCİSİ Kayıt Tarihi: 17 Kasım 2011 Konum: Tekirdağ/Merkez Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2325 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
175-65-14 ölçüleri 206 nın spor modelleri hariç orjinal fabrika çıkış lastik ölçüleridir. 185-55-15 orjinaline ayrkırı haliyle pek fark olmaz sanırım karar sana kalmış.
|
|||
2005 model
206 1.4 hdi panoramic |
|||
gngburak
2. Vites Kayıt Tarihi: 05 Şubat 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 636 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
son bişey daha söylemek istiyorum
lastiik ve çelik jant alıcam 185-55-15 mi yoksa 175-65-14 mü almalıyım arasındaki fark nedir acaba
|
|||
www.gngtasarim.com
|
|||
murat20021978
1. Vites Kayıt Tarihi: 21 Mart 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 91 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı murat20021978
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Aracınıza muhakkak kış lastriği taktırın. hema123 üyemiz gayet düzgün bir şekilde anlatmış. Kış lastiği olmayan aracın kaza yapma riski, kış lastiği olana göre çok daha yüksek. Unutmayın insanlar nasıl yazlık ayakkabı, kış gelince de kışlık ayakkabı giyiyor ise aracında lastiğe ihtiyacı var;
|
|||
2006-206 X-Design 1.4 Benzinli
|
|||
gngburak
2. Vites Kayıt Tarihi: 05 Şubat 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 636 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
|
|||
www.gngtasarim.com
|
|||
gngburak
2. Vites Kayıt Tarihi: 05 Şubat 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 636 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler....
|
|||
www.gngtasarim.com
|
|||
hema123
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Kasım 2011 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 83 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
||
20 yıldır kış lastiği kullanan biri olarak bazı yanlış bilgileri düzeltmek ve bazı bilgileri de paylaşmak istiyorum.
- kar-kış lastiklerinin bileşiminde "silika" maddesi, yazlıklardan fazladır. bu maddenin fazlalığı nedeniyle soğuk havalarda yazlık lastikler gibi yumuşaklığını hemen kaybetmez. kızaklamaya neden olan sertleşme daha az olacaktır. - yüzey deseni sık lamelli olan kış lastikleri kaygan zeminlerde tutunmayı artırır. düz yüzey desenli lastiklerden daha iyi tutunma sağlar. - kar-kış lastiklerinde yüzey tahliye kanalları daha geniştir. bu nedenle yere basan yüzey küçüktür. bundan dolayı da cm-kare başına düşen araç ağırlığı fazla olacağı için yere tutunma artar. - karlı-buzlu havalarda lastik basıncı azaltılırsa lastiğin yere temas yüzeyi artacağı için cm-kare başına düşen araç ağırlığı azalır ve kızaklama kolaylaşır. - kar-kış lastiği seçiminde yüzeyi bir derece düşük lastik seçimi daha verimli olacaktır. mesela yazlık 175/65/14 kullanılıyorsa, kışlık 165/70/14 kullanılması daha iyidir. bu mümkün değilse aynı ölçü kullanılmalı, daha büyüğünden kaçınmalıdır. - kar-kış lastiği mutlaka her tekerde kullanılmalıdır. önlere takılırsa arka kayması kaçınılmaz olur. - kar kış lastikleri daha çabuk aşınır. ama 4 yaşını geçmiş ve 3mm den fazla diş derinliği varsa yazın kullanılabilir. yıllanmaya bağlı sertleşme nedeniyle yazlık lastik davranışı göstereceğinden kış kullanımından kaçınmalıdır. - çivili lastikler zincire alternatif olabilir. çivisiz kar-kış lastikleri zorlu şartlarda zincirsiz işe yaramaz. kalın kar ve yumuşak zeminde zincire alternatif yoktur. - vakum diye bişey yok. bu vakum lafı tamamen uydurma bir terim. kar kışlastikleri yumuşak silikalı hamur yapısı, derin ve geniş tahliye kanalları ve lamelli sırt deseni yapısı ile yere daha iyi tutunma sağlarlar. hepsi bu. - kış lastiği kışın kullanıldığında yakıt tasarrufu sağlar. yazın da kullanılmaya devam ederse aşırı yakıt tüketimi yapmaz ama daha çabuk aşınır. ama mutlaka kullandığınız araç için önerilen en yüksek basınç değerinde kullanmak lazım. düşük basınçla kullanılırsa hem kış performansı düşük olur ve hem de yaz kullanımında aşırı tüketime sebep olur. - kış lastiğinin frenlemeye katkısı, çekişe olan katkısından oldukça fazladır. temel amaç ta budur zaten. doğru ölçü ve doğru basınçla kullanılırsa yuvarlanma direnci ihmal edilebilecek kadar azdır. saygılarımla.
Düzenleyen hema123 - 13 Kasım 2012 Saat 22:50 |
|||
2006 206 hdi x-design beyaz
|
|||
tellotello
3. Vites Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
||
Yolun durumuna ve lastiklerin durumuna göre zincir takmanıza gerek kalmayacak ama tamamen de ihtimali ortadan kaldırmaz.
Kışlıkları yazın kullanabilirsiniz ama önerilen 7 dereceden yüksek sıcaklıklarda yazlıkların takılmasıdır yapısı itibari ile kışlıklar düşük sıcaklıklar için üretilmişlerdir. Yakıt performansı ve ıslak zemin performansları genel olarak yazlıkların kışlıklardan daha iyidir. Bir diğer farkta yol sesinde olabilir. Yazın takılmaya devam edilen kışlıkların deformasyonu artacaktır ve uzun ömür sağlamayacaktır. Ayrıca zorunluluk sadece yolcu ve mal taşıyan ticari araçlar içindir, bizler için zorunluluk yoktur. Satıcılar işlerine geldiği için "Abi zorunlu oldu" şeklinde yaymaktadırlar ve bunda gördüğüm kadarıyla gayet başarılılar. Dip not: Kar yağan bölgelerde yaptıklarını destekliyorum o nedenle hiçbir satıcı ile münakaşaya girmiyorum, bırakalım kar yağdığında herkeste bir kışlık lastik olsun kanaatindeyim.
|
|||
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
|||
rataylan
1. Vites Kayıt Tarihi: 18 Şubat 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 74 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
||
Kış lastiğini yazın kullandığınızda sıcak hava ve yol nedeniyle lastik üzerindeki vakumlar özelliğini yitirecek ve pul pul dökülecektir. yola tutunması ve fren mesafesi de zayıflayacaktır.
bu sene çıktığı söylenen kanun gereği karlı havalarda tüm tekerlerde kışlık lastik olması zorunlu tutulmuş ve asfaltı aşındırması nedeniyle de zincir takılması yasaklanmıştır.(tamamen duyumdur, ancak lastik satışlarının patlamasına neden olacağı kesindir, Ankara' da yol temizleme ve tuzlama araçlarının tümünde zincir kullanılmaktadır.) siz yinede kışın uzun yollarda yanınızdan zincirinizi veya paletinizi ayırmayın derim. |
|||
2006 307 Premium 1.6 HDI
|
|||
Mami86
1. Vites Kayıt Tarihi: 09 Kasım 2012 Konum: Üsküdar Durum: Aktif Değil Mesajlar: 105 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(1)
|
||
Zincir gerekmeyen çivili kar lastiği diye biliyorum, kış lastiği yere değen daha fazla yüzeyi olan, ıslak zeminde daha iyi tutunma sağlayan , sürtünme fazlalaştığı için daha fazla yakıt yaktıran lastik , tabi bu tanım tamamen benim tanımlamam..:)
|
|||
Denemediğin herşeyi kaybetmişsin demektir...
206 1.4 hdi x-design (2006) |
|||
gngburak
2. Vites Kayıt Tarihi: 05 Şubat 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 636 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
||
iyiaksamlar arkadaşlar
şimdi kış lastiği takarsak karlı yolda zincir takmamıza gerek yokmu
bu kış lastiğini yazın kullansak neolur..
|
|||
www.gngtasarim.com
|
|||
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |