![]() |
|
206 Otomatik Araç Kullanımı İle İlgili Sorum Var ! |
Yanıt Yaz ![]() |
Yazar | |
yigiteroglu ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Ocak 2012 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 149 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı yigiteroglu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 23 Temmuz 2012 Saat 23:38 |
Otomatik vites araba 30sn den fazla durulacaksa n konumuna getirilir bu iki iki daha dort gibidir.
|
|
PEUGEOT 206 1999 MODEL 1.4 XR PRENCE OTOMATİK BENZİN/LPG
|
|
![]() |
|
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ekinoks44 kardeşim yanlış anlama bende cok bıldıgımden degıl ustanın soyledıklerı bana :) sanzımandakı yaglamayı kesmemen gerektıgı kalkarken dıslılere zarar verebılır dedı :)
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
![]() |
|
ekinoks44 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 03 - Eylül - 1982 Kayıt Tarihi: 28 Ocak 2011 Konum: Malatya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 501 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ekinoks44
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Işıklarda bende N konumuna alıyorum yoksa araba gitmek istiyor ve zorlama oluyor. Benim düşünceme göre doğru olan bu ama mantık yürütüyorum sadece işin uzmanı değilim.
|
|
Peugeot 206 XT 2003 Otomatik Vites
Ford Fiesta Comfort 2006 Otomatik Vites Ford Focus Titanium 2013 Powershift |
|
![]() |
|
berk2309 ![]() 3. Vites ![]() ![]() 23 - Eylül - 1989 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ANKARA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
arkadaslar arac bosta daha cok yakar normal sanzımanda olsa otomatıkte olsa cok yakar bıkere otomatık sanzımanlı araba hıc bı zaman bosa alınmaz ne gıderken nede dururken rolantıde calısan motor bosta gıderken dengesız calıstıgı ıcın yakıtı daha cok ısraf eder vıtestekı araba bellı bı devırde oldugu ıcın puskurtme ne artar ne azalır . otomatık sanzımanlı aracta vıtesı bosa aldgında yaglamayı keser sen ısık yandıgı anda d ye alıp gaza bastıgında sanzımanda vuruntu meydana gelır sanzıman zor toparlar buda balatarı koparma ve al4 sanzımanda tork konvertorunu dagıtma rıskı tasır 5 lıra tasarruf etcem dıe 1500 lıralık tork konvertorunden olmak ıstıosan orasını bılemem yolda gıderken otomatık sanzımanlı arac bosa atılmaz d ye aldıgında arac bırden vıtese gecer sanzımanı koparma rıskı vardır motordakı kasnagı kırabılır
|
|
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!
|
|
![]() |
|
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selonoid valfler değişince benzinde kullan demesinin nedeni, LPG ile Benzinin yanma anında ortaya çıkardıkları basınç farklılığının alışma evresindendir, doğrudur. Araç 45 saniyenin üzerinde hareket etmeyecekse vites N konumuna alınması her zaman hem yakıt,hemde yıpranma açısından yerinde bir seçim olur. Araç tam durmadan R ye ve P konumuna alınmamalıdır (çok önemlidir) Tam otomatik şanzımanlarda 50 km/h üzeri 2-3 ve D konumları arasında vites geçişi yapılmamalıdır. Eğer sert kalkış yapmanız gereken durumlarda D ye aldıktan sonra muhakkak vitesin yanında bulunan S yani spor moda almanız, şanzımanınızın ömrü açısından çok önemlidir. Otomatik şanzıman manuel şanzımanlara oranla hareket kabiliyeti daha yavaş olduğundan manuel vites araçlar ile kıyaslanmamalı ve onlarla sidik yarıştırılmamalıdır. (patinaj çekmek,el freni çekmek ve çekili vaziyette spin attırmak vs) unutulmamalıdır ki otomatik şanzımanlar konfor odaklıdır ve manuel şanzımanlar gibi kahır çekmez yolda bırakır. Kalkışlarınız da 1/4 oranında gaza basılmalı (özel durumlar hariç) ve son vitese kadar bu şekilde yol alındıktan sonra gaz pedalı ile oynanması gerekir.Son süratleri manuel şanzımanlı araçlara göre düşüktür,limitleri fazla zorlanmamalıdırlar.Ani kalkışlar ve ani duruşlardan her zaman uzak durulmalıdır,fren pedalı minimum seviyede kullanılmalıdır. Son olarak P ve N den ileri yada geri vitese geçirirken ayağınız fren pedalına tam basılı olmalı,geçişi yaptıktan sonra acele edilmeden 2 saniye kavrama yapmasını beklemeniz yine şanzımanınızın hem hidrolik parçaları hemde mekanik parçalarının uzun ömürlü olmasını sağlar.. Umarım biraz olsun açıklayabilmişimdir.
|
|
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|
![]() |
|
Barut ![]() 4. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Şubat 2012 Konum: İzmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2641 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ışıklarda vitesi boşa almak yakıt sarfiyatını azaltır çünkü araç hep ileri gitmek ister ve yakıt artar.
|
|
206 1.6 Quicksilver
206 1.6 Quicksilver 206 1.4 Feline 206 1.6 Xs 206 1.4 Bva Colorline |
|
![]() |
|
Sedat Yıldırım ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Mart 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 87 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Sedat Yıldırım
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
Merhaba değerli arkadaşlar.
Ramazan-ı Şerifiniz mübarek olsun. Arkadaşlar 206 1.4 Motor otomatik şanzuman kullanımı ile ilgili sorum olacaktı... Aracım rampalarda iyi çekmiyordu,bir akrabamın özel servisinde yaptırdım,şimdi araç çok güzel oldu,memnunum.Bana birisi demiştiki,kırmızı ışıklarda durduğun zaman, ve ya durman gerektiği zamanlarda mutlaka vitesi boşa al,böylelikle şanzumanı ve balataları zorlamamış olursun. Şanzumanı tamir ettirdiğim kişide dediki,şanzumanda iki adet selonoid valfları değiştirdik. O yüzden aracını en az 200 Km benzinle kullan sonra gazla kullanmaya başlarsın.Valfler yeni olduğu için benzinle kullanmam gerekir.Bu doğrumudur? İkinciside,ışıklarda veya her hangi durduğun 2-3 dakikalık boşluklarda vitesi boşa almana gerek yok. Ben de bu şanzumana zararlı olmaz mı dedim,olmaz dedi.Otomatik şanzumanın özelliği bu. Bu ne derece doğrudur. Üçüncü olarak otomatik vitesli aracı kullanırken,araca zarar vermemesi için belli uyulması gereken kurallar varmıdır? Bu konuda bilenlerden bilgi rica ediyorum. Rab'bim tekerinize taş dokundurmasın,kazalardan belalardan korusun cümlenizi İnşaAllah. Selam ve Dua ile... ![]() Düzenleyen Sedat Yıldırım - 20 Temmuz 2012 Saat 23:24 |
|
( 2002-206 XR-Otomatik Peugeot )
O' ne derse o olur. O' ne derse o odur. Eğ başını ey gönül. Gerçek dost ancak O'dur... Sedat Yıldırım |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
|
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |