Sedat Yıldırım Yazdı:
Merhaba değerli arkadaşlar. Ramazan-ı Şerifiniz mübarek olsun. Arkadaşlar 206 1.4 Motor otomatik şanzuman kullanımı ile ilgili sorum olacaktı... Aracım rampalarda iyi çekmiyordu,bir akrabamın özel servisinde yaptırdım,şimdi araç çok güzel oldu,memnunum.Bana birisi demiştiki,kırmızı ışıklarda durduğun zaman, ve ya durman gerektiği zamanlarda mutlaka vitesi boşa al,böylelikle şanzumanı ve balataları zorlamamış olursun. Şanzumanı tamir ettirdiğim kişide dediki,şanzumanda iki adet selonoid valfları değiştirdik. O yüzden aracını en az 200 Km benzinle kullan sonra gazla kullanmaya başlarsın.Valfler yeni olduğu için benzinle kullanmam gerekir.Bu doğrumudur? İkinciside,ışıklarda veya her hangi durduğun 2-3 dakikalık boşluklarda vitesi boşa almana gerek yok. Ben de bu şanzumana zararlı olmaz mı dedim,olmaz dedi.Otomatik şanzumanın özelliği bu. Bu ne derece doğrudur. Üçüncü olarak otomatik vitesli aracı kullanırken,araca zarar vermemesi için belli uyulması gereken kurallar varmıdır? Bu konuda bilenlerden bilgi rica ediyorum. Rab'bim tekerinize taş dokundurmasın,kazalardan belalardan korusun cümlenizi İnşaAllah. Selam ve Dua ile...

|
Selonoid valfler değişince benzinde kullan demesinin nedeni, LPG ile Benzinin yanma anında ortaya çıkardıkları basınç farklılığının alışma evresindendir, doğrudur.
Araç 45 saniyenin üzerinde hareket etmeyecekse vites N konumuna alınması her zaman hem yakıt,hemde yıpranma açısından yerinde bir seçim olur.
Araç tam durmadan R ye ve P konumuna alınmamalıdır (çok önemlidir) Tam otomatik şanzımanlarda 50 km/h üzeri 2-3 ve D konumları arasında vites geçişi yapılmamalıdır. Eğer sert kalkış yapmanız gereken durumlarda D ye aldıktan sonra muhakkak vitesin yanında bulunan S yani spor moda almanız, şanzımanınızın ömrü açısından çok önemlidir.
Otomatik şanzıman manuel şanzımanlara oranla hareket kabiliyeti daha yavaş olduğundan manuel vites araçlar ile kıyaslanmamalı ve onlarla sidik yarıştırılmamalıdır. (patinaj çekmek,el freni çekmek ve çekili vaziyette spin attırmak vs)
unutulmamalıdır ki otomatik şanzımanlar konfor odaklıdır ve manuel şanzımanlar gibi kahır çekmez yolda bırakır. Kalkışlarınız da 1/4 oranında gaza basılmalı (özel durumlar hariç) ve son vitese kadar bu şekilde yol alındıktan sonra gaz pedalı ile oynanması gerekir.Son süratleri manuel şanzımanlı araçlara göre düşüktür,limitleri fazla zorlanmamalıdırlar.Ani kalkışlar ve ani duruşlardan her zaman uzak durulmalıdır,fren pedalı minimum seviyede kullanılmalıdır.
Son olarak P ve N den ileri yada geri vitese geçirirken ayağınız fren pedalına tam basılı olmalı,geçişi yaptıktan sonra acele edilmeden 2 saniye kavrama yapmasını beklemeniz yine şanzımanınızın hem hidrolik parçaları hemde mekanik parçalarının uzun ömürlü olmasını sağlar..
Umarım biraz olsun açıklayabilmişimdir.
------------- 2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|