![]() |
|
al4 şanzuman hata veriyor |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 123> |
Yazar | |||
ersoy ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2012 Konum: adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 17 Mayıs 2016 Saat 16:28 |
||
arkadaşlar motoru komple yaptırdım ve şanzımanıda şanzımancı kontrol etti sadece bir teflonda ufak bir hata vardı onuda değiştirdi. şanzımanın yağınıda mobil 71141 koydurttum önceki yağı kırmızı idi tavsiyem mobilden şaşmayın bu araçlarda ısıya dayanıklı bir yağ olduğunu ispatladı . hatalarımın hepsi kökünden halloldu .
nedenine gelecek olursak motor bitmiş 20 30 ile çıktığım uzun rampaları arabanın devri 3500 ü geçmeyecek şekilde 90 110 ile çıkmaya başladı.bu araç bende 6 seneden beri bende ve gördüğüme inanamadım keçi gibi tırmanıyor ve arabam yokuşlarda pısmıyor bütün problemlerde motordan kaynaklanıyormuş 239 binde araç olmasına rağmen motor yapıldı ve problemlerin hepsi çözüldü. motora toplamda direksiyon kutusu tamiri alt takımler hepsi 4 binlira gitti şanzıman yaıda içinde tabiki . motoru yaptırmadan önce okadar ustaya gösterdi hepsi motorda problem yok dedi hatta yaptırdığım usta bile gerek yok dedi ama ben de bildiğimi yaptırdım ustalara.. mantıklı bir deyişle motor zorlandığında şanzımana diyorki ben yolurdum sende artık biraz dinlen yoksa ikimizde bu adam yakacak bu bize acımıyor diyor. benim anladığım bu
|
|||
![]() |
|||
GANDALF ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 12 Şubat 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
beyler bu sorun bende de oluyordu... fren müşürünü değiştirdim ve düzeldi... fren müşürü ile şanzımanın ne alakası var demeyin ..bunu servise bile ben öğrettim.. fren müşürü arızalıyken aracın beynine arcın fren le ilgili sğrekli arızaya sinyali giderek şanzımanın ve devir göstergesşnşn aptallaşmasına sebebiyet veriyor ancak 3. vitesten 4 e gecerken uzun yolda düzelmiş gibi görünür.. devir saati ve şanzımanın performansı fakat düşük viteslerde aptallaşır.. fren müşürünü değiştir sorun cözülecektir bence çok arkadaş bu forumda bu uygulamayı yapmıştır..düzelirse bana da dua et
|
|||
2006 sw 1.6 16 valf otomatik
|
|||
![]() |
|||
ersoy ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2012 Konum: adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
benimde başıma gelen hata aracım 2003 ov pack sw oldugu için özellikle rampalar da aşırı derecede ısınıyor ve şanzıman kendisini korumaya alıyor bende bunun çözümü olarak aracın kendi fan müşürini iptal ettirim dogan şahin müşirini taktırıp ve hatta aracın içine bile fanı açması için bir anahtar taktırdım araç artık 90 dereceye bile gelmiyor ve şanzımanda kendisini korumaya almıyor ( radyatörün üst hortumuna taktım ) .
sadece 3 vitesde kendisini korumaya alıyor ister düz yolda ister rampada fark etmiyor 2 vitesde ve 4 vitesde 5 bin devirin üstüne çıkmama rağmen araç kendini korumaya almıyor sanki canavarlaşıyor ama 3 e attıgım zaman 10 15 dakika sonra hemen korumaya alıyor
bana yardım edebilecek arkadaş varmı yoksa arabayı satmayı düşünüyorum
|
|||
![]() |
|||
vedat ömer ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 01 Ağustos 2012 Konum: şöför Durum: Aktif Değil Mesajlar: 16 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı vedat ömer
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
bendede aynı arıza vardı termostat arızası çıktı termostat sıcaklığı sabitliyemediğinden arıza geçiyor.
|
|||
![]() |
|||
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
monur kardeş yazdıkların çok kafama yattı. ama 307 bva kullanan arkadaş yazdı ve özelden e mesaj attı kesinlikle selenoidden değil aynı sorunu yasadım deiştirdim olmadı dedi ne dersin bu duruma
|
|||
![]() |
|||
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
olmadı sanırım
|
|||
![]() |
|||
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Azizim daha önce yazdım dediğin yorumunu ve aktarımının linkini koyabilir misin zor olmazsa. keyifle okurum emin ol. kafama yattı anlattıkların zira. şimdiden teşekkür ederim veya forumda aramak istersem ne yazmam lazım
|
|||
![]() |
|||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Değerli arkadaşım eski konuları biraz karıştırdıysan benim bununla alakalı bir yazım var. Şöyleki uzun uzun yazamayacağım ama kısadan özetliyeyim. Peugeot firması basınç selonoidlerini revize eden bir stoklu parça tanımladı sistemine. Bunun sebebi ise senin sıkıntı yaşadığın arıza ile ilgiliydi.Yani eski selonoidlerin çalışma sıcaklık değerleri düşük olduğundan şanzıman kendini arıza konumuna alıyordu. Yeni stoklu selonoidlerin çalışma sıcaklıkları yükseltildi ve bu sorun ortadan kalktı.Atıyorum senin şuan kullandığın selenoidler 80 derece de korumaya alıyorsa bu selenoidler 110 derecede arızaya geçiyor.Tehlikeli sınırın 120 derece olduğunu varsayarsak (zaten buraya ulaşması imkansız dersek) şanzıman 100 dereceye dahi çıksa selenoidler çalıştığı için arızaya geçmiyor. Fakat bu yenilenen Borg Warner firmasının ürettiği selenoidler bizim araçlara takıldığı zaman şanzıman beyninde küçük bir güncelleme yapılması gerekiyor ki şanzıman üst ısı sınırını 120 dereceye çıkarmak gerekiyor.(Aksi halde arızaya geçme sınırı yine 80 derecede kalır) Güncellemenin nedeni tamamen budur. Zaten Planet 2000 programında elektroniksel teste girilip şanzıman parametreleri sekmesinde "Borg Warner uyumlumu" diye bir başlık vardır ![]() Not: ısı değerlerini tam olarak hatırlamadığımdan yukarıda örnekte vermiş olduğum ısı değerleri tamamen hayal ürünüdür
![]() |
|||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||
![]() |
|||
monur ![]() 2. Vites ![]() ![]() 09 - Nisan - 1974 Kayıt Tarihi: 03 Nisan 2011 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ben şanzımanı kople revizyon ettirdim planet dişliler ve tork konvertörü de değiştirdim ilave olarak hepsi 3000 TL tuttu. Sadece geri vites bandı güzel dedi usta oda 4 ay sonra su kuyverdi
![]() |
|||
2003 Peugeot 206 1,6 16v BVA 5P Şeytan kırmızı
|
|||
![]() |
|||
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
ama aracımın selenoidler orjinal sanırım çünkü cızırtı yapmıyor denildiği gibi. sayet değiştirsem yenisi ile acaba yağ ısınma sorunum çözülür mü fikri olan var mı
zira vites geçişlerim mümkemmel geri kaçma da yok ama yag ısınınca sanzıman korumaya geçiyor tabi
|
|||
![]() |
|||
çetin ![]() 1. Vites ![]() ![]() 19 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2011 Konum: Kdz Ereğli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 225 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
|||
206 feline (2006) 1.4 otomatik+Atiker Safe Fast
|
|||
![]() |
|||
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
ya benim aracın al4 şanzıman mükemmel ancak motor yağı sınıyor ve bir türlü çözüm bulamadım.
şanzzımancılar mükemmel diyor mekanik bakacak diyor. aracı sıkıstırınca yağ sıcaklığı 140 a yaklaştı mı sanzıman korumaya alıyor çözemediğim bir sorun
|
|||
![]() |
|||
famekontor ![]() 1. Vites ![]() ![]() 29 - Ocak - 1968 Kayıt Tarihi: 01 Eylül 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 46 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı famekontor
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
sorun selenoid valf ben dün değiştirdim şimdiliksorun gözkmüyor
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
genel bir sıkıntı var herhalde bu al4 de . düzenli çalışan bi sistem değil gibi duruyor. benim aracım bazen hiç vites değişikliğini hissettirmiyor bile ama bazende saçmalayabiliyor:)
|
|||
![]() |
|||
metin ![]() 4. Vites ![]() ![]() 24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Selenoidler yeni tip ise değişmesine gerek yoktur. Sorun çıkaranlar eski tiplerdir. Anlamak için de, eski tipler sessiz çalışır ama yeni tipler aracı D ya da R ye aldığımızda CIZZZZZ diye bir ses ile çalışır. Bu yüzden selenoidlerin eski ya da yeni olduğunu öğrenmeden değişim tavsiye etmeyiniz.
|
|||
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
|||
![]() |
|||
ismail özdemir ![]() 2. Vites ![]() ![]() 26 - Mart - 1983 Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Konum: ANKARA/elvanknt Durum: Aktif Değil Mesajlar: 255 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı ismail özdemir
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
bencede bu yağ değişimi işi sadece fantazi
|
|||
307xt 1.6 16v 110hp trıp (atiker lpg)
|
|||
![]() |
|||
ozi033 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 25 Ekim 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 61 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
tek bir sorun var ne yağ.ne başka bişey.selenoidler değişecek bir daha bu hatayı almayacaksın.emin ol..
|
|||
![]() |
|||
çetin ![]() 1. Vites ![]() ![]() 19 - Ocak - 1980 Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2011 Konum: Kdz Ereğli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 225 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kardeş aslında 206 ve307 gibi modellerin hatta 407 şanzumanlarıda skıntılıymış,dediğin gibi honda arıyorum bakalım bulursam takas yapıp alacağım.dünyada otomatik şanzumanlarda honda en kafada geliyormuş.gerçi benim araç yağ deiştirtikten sonra bir daha o hatayı vermedi ama güvenmiyorum.....nasip bakalım
|
|||
206 feline (2006) 1.4 otomatik+Atiker Safe Fast
|
|||
![]() |
|||
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
kronik al4 sorunu al6 larda yokmuş 407 al6 yani tam otomatik altı vites biliyorum
|
|||
![]() |
|||
famekontor ![]() 1. Vites ![]() ![]() 29 - Ocak - 1968 Kayıt Tarihi: 01 Eylül 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 46 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı famekontor
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
aynı sorun bende de var bunu arac soğukken yapıyor ve arac parkteyken çalışırz vaziyette bir süre bekledikden sonra kar ve spor mod ışıkları yanmaya başlıyorstop edip çalıştınca düzeliyor ve gn boyu yapmıyor
|
|||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 123> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |