|
|
kaç devirden sonra vites değiştirmeliyiz. |
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Yazar | ||
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Konu: kaç devirden sonra vites değiştirmeliyiz.Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2012 Saat 18:50 |
|
Hayır tabiki arkadaşın o zaman sıfır aldığı yeni aracıydı 2006 astra 1.3cdti 90hp ve max. torku 1750-3750arasında verdiği kitapçığında yazıyordu aklıma o geldi onu söyledim ..Eğitimde öğretilen astra için değil genel olarak max. tork verdiği devir aralıklarını kullanmaktı araçların..Eğitim ya palio sportingle yada palionun o zamanki süper 1600 araçlarıyla veriliyordu tam emin değilim uzun zaman geçti arkadaş kartinglerdeydi o zamanlar |
||
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
||
![]() |
||
FeverDog
1. Vites
Kayıt Tarihi: 30 Mayıs 2012 Konum: Trabzon Durum: Aktif Değil Mesajlar: 81 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2012 Saat 16:24 |
|
|
Dizel araçlarda 2500-3000 hem motor sağlığı hem de ekonomi açısından ideal (araçlarla ilgili bişey biliyormuş gibi konuşmanın heyecanı içersindeyim
). Ancak tecrübeyle sabittir ki, ekonomik olsun diye düşük devirli araç kullanmak aracı yoruyor ve motorun boğulduğunu hissediyorsunuz. aracımı ilk aldığımda ben de devir 2000in üstüne çıkmadan vitesi yükseltiyordum -gerçekten inanılmaz ekonomik- ancak bir süre sonra, seyir halindeyken motorun boğulduğunu hissetmeye başladım. Bilirkişiler aracımı test ederek, bunun sebebinin düşük devirli kullanmam olduğunu söylediler. Düşük devirli kullanmak dizel araçlarda motor sağlığı açısından pek iyi değil (miş). ancak aracı yüksek devirli kullanmaya başladıktan sonra yakıt tüketimindeki bariz artış pek hoşuma gitmese de, motor mazottan daha pahalı olduğu için şuanda 2500-3000 arasında kullanıyorum.
|
||
|
Peugeot 206 Fever HDİ, 2006
|
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2012 Saat 16:18 |
|
Pilotluk egitimi veren yer Opel Astra motorunu mu ogretiyormus ![]() 1.3 CDTI'in motor performans grafigi asagidadir. Buna gore bu arac eger yakit tasarrufu amaciyla kullanilmak isteniyorsa, vites gecisleri 1750-2500 rpm araliginda yapilmalidir. Diger taraftan maximum guc icin 4000 rpm en uygun noktadir. ![]() Düzenleyen koliva - 21 Haziran 2012 Saat 16:19 |
||
![]() |
||
EErgul
1. Vites
Kayıt Tarihi: 16 Haziran 2012 Konum: Kıbrıs/Kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 345 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2012 Saat 15:56 |
|
|
rampa çıkarken biraz daha yüksek devirde vites büyütmek bence daha mantıklı. çünkü bir üst vitese geçene kadar daha fazla devir kaybedeceğiz illa ki düz yoldaki kayıba göre. bu da motoru kısa bir süreliğine boğar. motor çok düşük devirde de daha fazla yakıt yakar. torkun maksimum olduğu devir o vitesde en az yakıt yaktığı devirdir. "+" ya da "-" yönde bu düz yolda vites değiştirmeniz gereken devirden ne kadar uzaklaşırsanız aracınız o kadar fazla yakar. "-" yöndeki uzaklaşma belki çok düşük devirlere inene kadar fazla bir fark yaratmaz yakıt açısından zaten öyle olsaydı aracı sürekli 3000 devirde kullanmaya çalışırdık :)
bisiklet gibi düşünün çocukken 18. vitesde duran bisikleti kaldırmaya çalışırdık. ne kadar fazla enerji harcardık. tıpkı bunun gibi
|
||
|
206 CC 1.6 16V 110 HP Roland Garros
2004 Model |
||
![]() |
||
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2012 Saat 15:27 |
|
|
Ben performans olarakta öyle diye biliyorum bu opel astra 1.3cdti n sahibi olan arkadaş volkan ışık ın okulundan pilotluk eğitimi almış biriydi ve öyle öğretildi demişti..Ama tabi kendi denemelerimize baktığımda bana da pek uymuyor performans konusunda hep kesiciye yakın noktalarda değiştirmede daha iyi oluyor..
|
||
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2012 Saat 15:19 |
|
En uygun derken neyi kastettiginize bagli. Eger yakit ekonomisi bakimindan en uygun diyorsaniz evet dogru ama performans icin diyorsaniz yanlis. |
||
![]() |
||
EmSul
2. Vites
Kayıt Tarihi: 06 Mart 2012 Konum: Balıkesir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 874 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2012 Saat 15:13 |
|
|
En uygun vites değiştirme aralığı aracının max. torku ürettiği aralıktır ..Aracınızın fabrika verilerine bakın misal max. torku 1750-3750 devir aralığında üretiyorsa bu devirler arasında aracı kullanmak en uygunudur..3750 devirde vites atarak en iyi dengeyi kurabilirsiniz y/p olarak..
(Not: Bu değer 2006 Opel astra 1.3cdti 90gb 6ilerinin değerleridir :) ) |
||
|
"2001 Peugeot 206 GTI"
"2002 Peugeot 206 Roland Garros 1.6 16v" "1998 Ford Mondeo 2.0 glx" "2005 Peugeot Partner 2.0hdi" "2004 Peugeot 307 1.6 bva" |
||
![]() |
||
metin
4. Vites
24 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 5805 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2012 Saat 14:26 |
|
|
Bu süreç yolun eğimine göre ve gitmek istediğimi hıza göre değişir. Bir üst vitese geçildiğinde toparlanması zor olmaması için uygun devirde geçilir.
Misal hatırı sayılır bir yokuş çıkarken bir üst vitese geçildiğinde motorun bayılmaması için 4000 devire kadar çıkılıyorken, düz bir yolda sakin kullanımda 2000 devir vites değişimi için yeterli oluyor. Otomatik aracım varken sürekli kontrol ederim. sakin ve düz yolda 1750 devirde vites değiştirdiği, yokuşlarda vites değişimi için 3500-4000 devire kadar çıktığı oluyordu. Araç 1.6 110 hp otomatik 307 idi.
|
||
|
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar... |
||
![]() |
||
okan0665
1. Vites
Kayıt Tarihi: 08 Temmuz 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 21 Haziran 2012 Saat 10:31 |
|
|
1.4 dizel araç kullanıyorum. Bildiğim kadarıyla dizellerin biraz devirli kullanılması gerekiyor, hem turbo sağlığı hem de yakıt ekonomisi sağlanması açısından. Dolayısıyla ben devir 2800'deyken vites büyütüyorum. Tabi trafiğin ve yolun durumuna göre değişir bu durum. Yokuş çıkarken vites büyütmek istediğinizde, aracın bu arada kesilmemesi ve büyük vitesin rahat toparlaması için, devri 3000-3200 aralığına çıkarmanız gerekebilir. Düz ya da hafif eğimli bir yolda giderken araç hızlanmakta zorlanmayacağı için 2400-2500 civarında vites büyütebilirsiniz. Bu şekilde kullandığımda (Ankara Eskişehir yolu civarında) ortalama hız 48, ortalama yakıt tüketimi 5,2 l/km oluyor. Ortalama hızın düşük gözüktüğüne bakmayın, zaten hız sınırı var (70 km) ve işe giderken ve dönüşte oluşan yoğunluk nedeniyle isteseniz de çok hızlanmanız mümkün değil.
|
||
![]() |
||
tigerland
4. Vites
Kayıt Tarihi: 13 Temmuz 2010 Konum: Tekirdağ/Çorlu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3440 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tigerland
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2012 Saat 12:15 |
|
|
Ben devire hiç bakmam motor sesine göre atarım vitesi ama motor sesini dinlediğimde devir ibresi 2500 üzerinde oluyor 3000 Dd nadir geçerim. 3000 Dd geçmem için yolun dik meğilli olması gerekir
|
||
![]() |
||
ahmets
1. Vites
Kayıt Tarihi: 14 Haziran 2012 Konum: ıstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 13 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2012 Saat 11:15 |
|
|
araç 1.4 benzinli olduğu için 3000 ile 3500 arası uygun duruyor.
dizel araçlarda 2000 ile 2500 arası uygun gibi Benzinl araçlarda motor 1.8 litre ve üstüne çıktığında 2500 de vites değiştirmeniz yeterlidir:)
|
||
![]() |
||
tellotello
3. Vites
Kayıt Tarihi: 01 Haziran 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1121 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı tellotello
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2012 Saat 10:58 |
|
|
Bu kadar mesajdan sonra hala soruyor diyeceksiniz biliyorum fakat bir türlü oturtamadım şu vites atma olayını kafamda. 1.4 HDI XR için, dizel kullanan arkadaşlar nasıl bir vites geçişi yaptıklarını anlatabilirlerse sevinirim. Özellikle şu ses olayına hastayım, geçen babam bindi arabaya benim araba yanacak yaww dediğim 2500 -2600 civarı için bırak bağırsın araba dedi, kaldım öylece :( Ben biraz titizimdir kıyamıyorum galiba arabanın çok bağırmasına ama özetle dediğim gibi bana araba bağırıyor gibi gelirken başkasına normal bir ses gibi geliyor galiba. Napmak lazım anlyamadım.
|
||
|
2005 307 1.4 HDI XR 70bg
|
||
![]() |
||
savior07
1. Vites
Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2012 Saat 10:39 |
|
|
araban km de ne kadar yakıo
|
||
![]() |
||
savior07
1. Vites
Kayıt Tarihi: 18 Haziran 2012 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 4 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 18 Haziran 2012 Saat 10:38 |
|
|
araban benzin ve lpg varsa 2500 3000 arası vites at bende 508 var ben genelde basstığım için 4500-5000 arası atıyorum
|
||
![]() |
||
gngburak
2. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Şubat 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 636 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 20:50 |
|
|
çok....çok tesekkurler verdiğiniz bilgiler için sizlerden aldığım bilgilerle aracı taha iyi tanıyorum artık.
|
||
|
www.gngtasarim.com
|
||
![]() |
||
aspirinxlarge
2. Vites
23 - Ocak - 1983 Kayıt Tarihi: 01 Ekim 2011 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 325 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı aspirinxlarge
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 20:31 |
|
|
Kırmızıya gelince : =)
|
||
|
Sevene Can Feda Sevmeyene Elveda ! 206 XS 110hp Full Tesco
|
||
![]() |
||
koliva
YÖNETİCİ
P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 20:14 |
|
Asagidaki grafik sizin aracinizin motorunun grafigidir. 3000-3500 araliginda degistirmeniz en uygunu olacaktir. ![]() |
||
![]() |
||
gngburak
2. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Şubat 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 636 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 19:36 |
|
|
yani benim anladığım kadarıyla her 3000 devire geldiğinde vitesi değiştirmeliyim değilmi........
|
||
|
www.gngtasarim.com
|
||
![]() |
||
herry
4. Vites
Kayıt Tarihi: 26 Kasım 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3168 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 19:32 |
|
|
vitesi geçirdiğiniz devir kadar öenemli olan bir şey daha vardır ki o da; bir sonraki vitese takarken arabanın devrini kaybetmemesidir.
|
||
![]() |
||
gngburak
2. Vites
Kayıt Tarihi: 05 Şubat 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 636 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Alıntı Cevapla
Gönderim Zamanı: 08 Nisan 2012 Saat 19:19 |
|
|
verdiğiniz bilgiler için çok tesekkurderım .
|
||
|
www.gngtasarim.com
|
||
![]() |
||
Yanıt Yaz
|
Sayfa 12> |
| Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||