![]() |
|
hararet ibresi |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | ||||
rolandgarros ![]() 3. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 14 Eylül 2012 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1447 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı rolandgarros
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 19 Temmuz 2013 Saat 02:20 |
|||
bende full antifiriz var bi sıkıntı yaşamadım şimdiye dek. ama NG'de yayınlanmışsa vardır bi bildikleri ![]() ![]() Düzenleyen rolandgarros - 19 Temmuz 2013 Saat 02:20 |
||||
![]() |
||||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Normal. |
||||
![]() |
||||
carantinas ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Mart 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 189 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı carantinas
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
benim araçımında hararet göstergesi 100 e kadar cıkıyor. yani tam orta da sabit durmuyor anlamadım normal mi ?
|
||||
106 XR 1999; HKS air intake, steel abarth egzos, 5 cm apexi helezon. 160000 km
|
||||
![]() |
||||
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
valla bildiğin sibop kapağı gibi bişey benimki 406 2 tane gördüm sıkıntı olmadı sonrasında
|
||||
![]() |
||||
ufuk91 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 30 - Ocak - 1991 Kayıt Tarihi: 09 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 921 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
hocam haberdarsınızdır heryerde yazıyorum hararetin saçmalama sorunu var bende, temiz olsun bir de suyu komple yenileyeyim dedim belki faydası dokunur.
hava alma tıpaları 206da kaç tane ve nerelerdedir hiç bilgim yok ![]() |
||||
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
||||
![]() |
||||
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
çok basit radyatör altında hoortum var pense benzeri bir şeyle klipsini çıkart ve su aksın gitsin hatta temiz su ver üstten sonra hava alma tıpalarını aç ver suyu havasız su akana kadar işleme devam et hepsi bu |
||||
![]() |
||||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Bunu neden yapma geregi duyuyorsun? |
||||
![]() |
||||
ufuk91 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 30 - Ocak - 1991 Kayıt Tarihi: 09 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 921 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
peki bu soğutma suyunu komple boşaltıp baştan doldurmayı kendimiz yapabilirmiyiz ya da nelere dikkat edelim nasıl yapalım dersiniz bilen arkadaşlar, tecrübe etmiş olanlar?
|
||||
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
||||
![]() |
||||
toga406 ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21 Şubat 2012 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 656 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
sakın ola sogutma suyunu %100 antifiriz koymayınız.
uyarıdır NG belgesel programında izledim. saf antifiriz iş görmüyor karışım olmalı ki kendisinden beklenen özellik devreye girisn amman haa
|
||||
![]() |
||||
üçyüzyediiksse ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19 Haziran 2012 Konum: manisa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı üçyüzyediiksse
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Merhaba arkadaşlar. Bulunduğum konumda ne yetkili servis ne de özel servis var. Aynı sorunu bende yaşıyorum. tespit edebildiğim farklılık klima açıkken problemin başladığı veya bana öyle geliyor. burada yazılanlara ilave olarak soğutma suyu neredeyse %95 su ve saf su mu değil mi onu bilemiyorum. ancak suda hiç eksiltme olmuyor. su seviyesi tahliye borusu civarında yani maksimum seviyenin çok üzerinde. kaputu açıp gaza yavaş yavaş bastığımda tahliyeden su geldiğini görebiliyorum. bu neye işaret anlamıyorum. bazı forumlarda kapağı aç gaz ver fokurdarsa ..... dedikleri bu mu bilemiyorum. şüphelerim radyatörün veya su hortumlarından bir veya birkaçında geçici tıkanmalar olması yönünde idi ama çok faydalı bulduğum bu ve aynı konudaki diğer forum bölümlerinden edindiğim bilgi ile bu çürüdü çünkü araçta hararet yok. Fun Club ı okuyordum ama foruma yeni dahil oldum. gerçekten çok akıcı insan bırakmak istemiyor. bilgi ve tecrübeleri ile katkıda bulunan arkadaşlara gerçekten teşekkür ediyorum.
Sadede geleyim. bulunduğum yerde usta olmadığı için en yakın usta bölgesine hazırlıklı gitmek istiyorum. arkadaşların değiştikleri, müşürler, termostatlar, sensörler vs. alıp öylece ustaya gitmek yerine bilgi birikimi ile ustayla müşavere etmek istiyorum. en yakın ustam 50 km. ve yol berbat. bu bölümde sorunlarını belirten arkadaşlar bir önceki mesajda yazan arkadaşın dediği gibi sonuçlarını yazarlarsa benim gibi durumda olanlar için çok aydınlatıcı olacak. en azından kendim kontrol edebildiklerimi kontrol edip öyle giderim. belki parça fiyat araştırması bile yapma imkanım olabilir. deneyimli bir arkadaşın şase kablosu teşhisini kontrol edeceğim.
bir diğer sorum aracımın soğutma suyunu ben değişebilirmiyim. değişebilirsem nereden ? veya bu sorun çözüldükten sonra mı %100 antifriz koyayım. şimdiden sağolun varolun. Kazasız belasız keyifli ve masrafsız günler, yolucluklar diliyorum.
|
||||
Manisa-307 HDI XS 2005
|
||||
![]() |
||||
ufuk91 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 30 - Ocak - 1991 Kayıt Tarihi: 09 Kasım 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 921 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
şu anda bu sorunun aynısını yaşayan biri olarak burada daha önce konuşmuş olan arkadaşlarım hala forumdalarsa ve konuyu görürlerse sorunu çözüp çözemediklerini yazabilirler mi?
|
||||
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg
|
||||
![]() |
||||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Fan calismiyor dediginize gore ilk once fan roleleri + rezistansini kontrol etmeniz gerekiyor. Cok buyuk ihtimalle bu yuzden yapiyordur. Diger konularin birinde detayli olarak yazmistim. Düzenleyen koliva - 02 Nisan 2012 Saat 10:07 |
||||
![]() |
||||
data123 ![]() 1. Vites ![]() Kayıt Tarihi: 11 Mayıs 2010 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Bir kac haftadir motor sogutma suyu seviyesi hatasi veriyordu sabahlari kontrol ediyordum ama sogutma soyunda bir eksilme yoktu, daha sonra haftasonu trafikte dur kalk ilerlerken araba stop yazdi ve hararet en dibe dayandi, hemen kenara cektim arabayi ve kaputu actim ama cok sicak degildi motor, devam ettim yoluma bu sefer devamli hararete bakarak, yavas yavas 90 a dayandi ibre ve birden sona dayandi ve hararet gosterdi. trafikten ciktim ve bu sefer sorun olmadi hizli gittigim icin. araba durdugu yerde calisirken bekledim ayni sorunu yine yapti. henuz bir ustaya gostermedim ama gorunce forumda ayni sorunu yazayim dedim. haftaici cok arac kullanilmadigi icin haftasonu baktiracagim.
Bu arada sunu atlamayalim butun bunlari denerken fanin hic calistigini gormedim. Sanirim birkac problem birden var, 1 fan calismiyor 2 su eksilitiyor ya da hava aliyor yani kacak var 3 hararet ibresi 90 dan sonra birden sona dayaniyor. bu sorunlar birbirinede bagli olabir. sizce nereden baslamamm lazim? hangi parcada sorun vardir? |
||||
307 1,6 HDI Premium
|
||||
![]() |
||||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Hayirli ugurlu olsun. Fotograflarini bekleriz. |
||||
![]() |
||||
msk_sansal ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Mart 2012 Konum: sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı msk_sansal
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
benim kızımda konu kapandı.. son 2 günüm artık kızımla. zira ptesi günü OĞLUM geliyor:) herkese müjde olsun.
307 1.6 hdi 90 hp el sıkışıldı 2006 98 binde 2 yerden aldıgım rapora göre motor sağlam geri vitese takınca ve vites küçültünce bi hırıltı geliyor. servisler alt muhafaza yapıyor dedi ha birde sol kapıda olan cam kumandaları biraz kafa gidik. onlar değişecek ve genel bakımla beraber max 500 600 tl masrafla yeni bir oğlan geliyor ailemize.... heyecanımı paylaşmak istedim. sevgiler...
|
||||
![]() |
||||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Bu basliktaki sorunlar hep farkli sorunlar. Karman corman olmus baslik. Sorunu olan herkes farkli basliklar altinda sorunlarini dile getirseydi daha guzel olurdu. Sn. msk_sansal, sizin sorununuz bence servis ile ilgili. Aciklayayim.
Bu soyleyis bence sacmaligin daniskasi. Neden? Aracinizin termostati diyelim ki orjinal ve 89'luk termostat. Yani aracin harareti 89'a ulasinca acilacak ve motordaki sicak su radyatore gider ve oradan da sogutma yapilir. Su sicakligi 89 derecenin altina indiginde ise otomatik olarak termostat kapanir ve radyator ile su iliskisi kesilir. Bu durumda radyatore ne kadar hava carparsa carpsin, 89 derecenin altinda radyatore su akisi olmadigindan dolayi hicbir sogutma gerceklesemez. Yani kapali oldugu durumda motor isisini sogutacak hic bir etken yoktur (cevresel etkenler haric) ve surekli isinma egilimindedir. Yerinizde olsam isinin ehli baska bir servise giderdim ve ilk olarak termostata baktirirdim. Termostatiniz yeni takilmis bile olsa bozuk olma ihtimali vardir. |
||||
![]() |
||||
msk_sansal ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Mart 2012 Konum: sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı msk_sansal
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
bugun gittim gene servise o işlemlerin hepsi yapılmış beyinden olabilir dediler. söylene söylene çıktım bende gerçekten çok sinir bozucu bir olay.. yaha arabayı çalıştırıyorum hararet ibresi hep yerinde sabit neyse trafikte 80 85 e kadar çıkıyor boş trafikte tekrar aşşağa iniyor. ha bu yetmiyor gayet güzel seyir halindeyken birde bıp bıp bıp stop yazısı fan deli gibi çalışıyor ibre sonda...
bir galeride 2008 model düşük km gene 206 buldum bi pazarlığa gidicem. pireye kızıp gerçekten yorgan yakıcam
|
||||
![]() |
||||
msk_sansal ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Mart 2012 Konum: sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı msk_sansal
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
bu yazdıklarınızı Sivas peugeot yetkili servisindeki elektrikçi Ahmet beye okutacam inşallah bu işlemlerden sonra devam etmez. en yakın zamanda akibeti paylaşırım size.
teşekkürler
|
||||
![]() |
||||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Eger hararet ibresi kafasina gore kirmizi bolgeye cikip iniyorsa su islemlere sirasi ile bakilmali, 1. Sistemde hava olup olmadigi, 2. Hararet musuru, 3. Ihtimal vermiyorum ama yine de fanin hemen arkasinda bulunan fan rolelerine herhangi bir oksitlenmeye karsi baktirmak gerek. Eger hararet ibresi aracin diger elektrikli donanimlarini actiginizda etkileniyor ise (ornegin kaloriferi acinca, cam rezistansini acinca, farlari, uzunlari yakinca), o zaman su noktaya bir bakmak gerekir. Kaputu actiginizda ustten asagiya sanzimana dogru bakin. Kalin siyah bir kablonun bir vida ile baglandigini goreceksiniz. Bu kablo sofor tarafinda bir yerde govdeye baglidir ve sasi gorevini gorur. Zamanla bu kablo kiriliyor ve iletkenligini yitiriyor. 206'larda sikca karsilasilan bir problemdir. Eger hararet gostergesinin oynakligindan benzin gostergesi de etkileniyor ise o zaman gosterge panelinin arkasinda bulunan voltaj duzenleyicisindedir sorun. |
||||
![]() |
||||
msk_sansal ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26 Mart 2012 Konum: sivas Durum: Aktif Değil Mesajlar: 204 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı msk_sansal
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
öncelikle herkese merhaba. yeni bir üyeyim siteye. adet nasıldır bilemiyorum direk anlatmak istedim
bu sorun bende de mevcut uzun yolda birden giderken tavan yaptı sağa çektim fan durdu devam ettim ort. 800 km lik yolda 6 7 kere yaptı. fan müşiri, termostat, fan, fan rölesi vs parçalar tek tek değişti ve işçilik dahil ort. 500-600 TL para yedi kızım. bir de söyle durum var hararet göstergesi rölantide beklerken 85-90 C ye kadar çıkıyor ama giderken sürekli iniyor. servisin dediği (ufak bi 407 ye çarpma olayından sonra ) radyatöre fazla hava çarpıyor kaza sırasında önden o hava kesiciler düşmüş. ( bilemiyorum ne denli doğrudur) son servisten çıkınca denemek istedim 100 km ye yakın gittim gene o uyuz sesi yapıp ibre fırladı ve STOP yanıp yanıp sonmeye tekrar başladı. bende artık akü kutup başı söküp takmaya başladım.. sivasta sanayide götürmediğim elektrikçi kalmadı serviste zaten arıza olabilitesi olan tüm parçaları değiştirdi benim onayımla. ve hala devam ediyor. gerçekten sinir bozucu durum olamya başladı ki cinnet geçiriyorum artık ayrıca şnşallah sadece tesadüftür bu lpg dönüşümünden sonra başladı bu tatsızlıklar (brc my*10) gerçekten yardımınızı bekliyorum zira kızımla :) külahları değişeceğiz.. şimdiden teşekkürler
|
||||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |