Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

hararet ibresi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=22213
Tarih: 03 Ağustos 2025 Saat 08:11
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: hararet ibresi
Mesajı Yazan: sezar206
Konu: hararet ibresi
Mesaj Tarihi: 25 Mart 2012 Saat 23:58
slm arkadaşlar. Geçen gün evin önünden çalıştırdım aracı biraz gittim hararet 70 e geldiğinde birden tavana dayandı stop yazdı fanı en son hızda açtı. kaputu açtım baktım hararet yoktu. belliydi motor 70 75 derece ancak var sıcaklığı. sonra normale geldi az gittim yine yaptı. bir iki defa daha yaptıkta sonra şimdi hiç sorun yok. aynı olayı yazın da yaşamıştım o günden beri ilk defa oldu.
 Acaba başınıza böyle bir durum geldi mi nedendir?


-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg



Cevaplar:
Mesajı Yazan: jack67
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 00:00
Hararet müşiri yeşil müşir diyede bilinir.Değiştirirseniz sorun çözülür

-------------
206 XT 1.4 HDi 70 PS Gri Hatchback 2004 Model Manuel+com2000+3satır bilgi ekranı 10 yıl 250.000km beraberlik


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 00:05
inşallah ya yazın yapığında özel servise de gösterdim biraz başında savar gibi davrandı yok beyinden de olabilir yok müşürdende olabilir gibi bir şeyler anlattı. İnşallah müşürdendir. Gerçi buradaki usta da müşür gece donmuşsa ondan yapmıştır soğuk havada olabilir felan demişti.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: jack67
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 00:10
Aynı sorunu benimkide yapıyordu arada bir haret birden artıyor biden düşüyor.Müşiri değiştim sorun bitti gitti umarım sorun aynıdır kolayca çözersiniz :) iyi forumlar

-------------
206 XT 1.4 HDi 70 PS Gri Hatchback 2004 Model Manuel+com2000+3satır bilgi ekranı 10 yıl 250.000km beraberlik


Mesajı Yazan: madara
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 00:11
aynı sorun bendede var fatih bey. müşürü değiştirdim, termostatı değiştirdim yine olmadı. formda yine yöneticiye sordum bu konuyu eğer cevap verirse bana sende ordan takip et derim, bu arada 206 larda bu sorun sıkça oluyor galiba. nette biraz bakındımda sitelere hemen hemen hep 206 larda bu sorun var. 


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 00:13
anladım ya dediğniz gibi inşallah müşirdendir. allahtan sürekli yapmıyor.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: trigger
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 00:23
bu durumla karşılaştığınızda lpg yi kapatmayı deneyin...

-------------
207 1.4vti 2009


Mesajı Yazan: msk_sansal
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 03:03
öncelikle herkese merhaba. yeni bir üyeyim siteye. adet nasıldır bilemiyorum direk anlatmak istedim

bu sorun bende de mevcut uzun yolda birden giderken tavan yaptı sağa çektim fan durdu devam ettim ort. 800 km lik yolda 6 7 kere yaptı. 
fan müşiri, termostat, fan, fan rölesi vs parçalar tek tek değişti ve işçilik dahil ort. 500-600 TL para yedi kızım. bir de söyle durum var hararet göstergesi rölantide beklerken 85-90 C ye kadar çıkıyor ama giderken sürekli iniyor. servisin dediği (ufak bi 407 ye çarpma olayından sonra ) radyatöre fazla hava çarpıyor kaza sırasında önden o hava kesiciler düşmüş. ( bilemiyorum ne denli doğrudur)
son servisten çıkınca denemek istedim 100 km ye yakın gittim  gene o uyuz sesi yapıp ibre fırladı ve STOP yanıp yanıp sonmeye tekrar başladı.   bende artık akü kutup başı söküp takmaya başladım..  sivasta sanayide götürmediğim elektrikçi kalmadı serviste zaten arıza olabilitesi olan tüm parçaları değiştirdi benim onayımla. ve hala devam ediyor.

gerçekten sinir bozucu durum olamya başladı ki cinnet geçiriyorum artık

ayrıca şnşallah sadece tesadüftür bu lpg dönüşümünden sonra başladı bu tatsızlıklar (brc my*10)

gerçekten yardımınızı bekliyorum zira kızımla :)  külahları değişeceğiz.. şimdiden teşekkürler


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 26 Mart 2012 Saat 05:23

Eger hararet ibresi kafasina gore kirmizi bolgeye cikip iniyorsa su islemlere sirasi ile bakilmali,

1. Sistemde hava olup olmadigi,
2. Hararet musuru,
3. Ihtimal vermiyorum ama yine de fanin hemen arkasinda bulunan fan rolelerine herhangi bir oksitlenmeye karsi baktirmak gerek.

Eger hararet ibresi aracin diger elektrikli donanimlarini actiginizda etkileniyor ise (ornegin kaloriferi acinca, cam rezistansini acinca, farlari, uzunlari yakinca), o zaman su noktaya bir bakmak gerekir. Kaputu actiginizda ustten asagiya sanzimana dogru bakin. Kalin siyah bir kablonun bir vida ile baglandigini goreceksiniz. Bu kablo sofor tarafinda bir yerde govdeye baglidir ve sasi gorevini gorur. Zamanla bu kablo kiriliyor ve iletkenligini yitiriyor. 206'larda sikca karsilasilan bir problemdir.

Eger hararet gostergesinin oynakligindan benzin gostergesi de etkileniyor ise o zaman gosterge panelinin arkasinda bulunan voltaj duzenleyicisindedir sorun.


Mesajı Yazan: msk_sansal
Mesaj Tarihi: 27 Mart 2012 Saat 00:43
bu yazdıklarınızı Sivas peugeot yetkili servisindeki elektrikçi Ahmet beye okutacam inşallah bu işlemlerden sonra devam etmez.  en yakın zamanda akibeti paylaşırım size.

teşekkürler


Mesajı Yazan: msk_sansal
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 04:03
bugun gittim gene servise o işlemlerin hepsi yapılmış beyinden olabilir dediler. söylene söylene çıktım bende gerçekten çok sinir bozucu bir olay.. yaha arabayı çalıştırıyorum hararet ibresi hep yerinde sabit neyse trafikte 80 85 e kadar çıkıyor boş trafikte tekrar aşşağa iniyor. ha bu yetmiyor gayet güzel seyir halindeyken birde bıp bıp bıp stop yazısı fan deli gibi çalışıyor ibre sonda...
bir galeride 2008 model düşük km gene 206 buldum bi pazarlığa gidicem. pireye kızıp gerçekten yorgan yakıcam 


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2012 Saat 07:41
Orjinalini yazan: msk_sansal msk_sansal Yazdı:

bugun gittim gene servise o işlemlerin hepsi yapılmış beyinden olabilir dediler. söylene söylene çıktım bende gerçekten çok sinir bozucu bir olay.. yaha arabayı çalıştırıyorum hararet ibresi hep yerinde sabit neyse trafikte 80 85 e kadar çıkıyor boş trafikte tekrar aşşağa iniyor. ha bu yetmiyor gayet güzel seyir halindeyken birde bıp bıp bıp stop yazısı fan deli gibi çalışıyor ibre sonda...
bir galeride 2008 model düşük km gene 206 buldum bi pazarlığa gidicem. pireye kızıp gerçekten yorgan yakıcam 


Bu basliktaki sorunlar hep farkli sorunlar. Karman corman olmus baslik. Sorunu olan herkes farkli basliklar altinda sorunlarini dile getirseydi daha guzel olurdu.

Sn. msk_sansal, sizin sorununuz bence servis ile ilgili. Aciklayayim.

Alıntı
bir de söyle durum var hararet göstergesi rölantide beklerken 85-90 C ye kadar çıkıyor ama giderken sürekli iniyor. servisin dediği (ufak bi 407 ye çarpma olayından sonra ) radyatöre fazla hava çarpıyor kaza sırasında önden o hava kesiciler düşmüş. ( bilemiyorum ne denli doğrudur)


Bu soyleyis bence sacmaligin daniskasi. Neden? Aracinizin termostati diyelim ki orjinal ve 89'luk termostat. Yani aracin harareti 89'a ulasinca acilacak ve motordaki sicak su radyatore gider ve oradan da sogutma yapilir. Su sicakligi 89 derecenin altina indiginde ise otomatik olarak termostat kapanir ve radyator ile su iliskisi kesilir. Bu durumda radyatore ne kadar hava carparsa carpsin, 89 derecenin altinda radyatore su akisi olmadigindan dolayi hicbir sogutma gerceklesemez. Yani kapali oldugu durumda motor isisini sogutacak hic bir etken yoktur (cevresel etkenler haric) ve surekli isinma egilimindedir. Yerinizde olsam isinin ehli baska bir servise giderdim ve ilk olarak termostata baktirirdim. Termostatiniz yeni takilmis bile olsa bozuk olma ihtimali vardir.




Mesajı Yazan: msk_sansal
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2012 Saat 04:05
benim kızımda konu kapandı.. son 2 günüm artık kızımla. zira ptesi günü OĞLUM geliyor:) herkese müjde olsun. 

307 1.6 hdi 90 hp el sıkışıldı 
2006 98 binde 2 yerden aldıgım rapora göre motor sağlam 
geri vitese takınca ve vites küçültünce bi hırıltı geliyor. servisler alt muhafaza yapıyor dedi 
ha birde sol kapıda olan cam kumandaları biraz kafa gidik. onlar değişecek ve genel bakımla beraber max 500 600 tl masrafla yeni bir oğlan geliyor ailemize.... heyecanımı paylaşmak istedim. 
sevgiler...


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2012 Saat 07:58
Orjinalini yazan: msk_sansal msk_sansal Yazdı:

benim kızımda konu kapandı.. son 2 günüm artık kızımla. zira ptesi günü OĞLUM geliyor:) herkese müjde olsun. 

307 1.6 hdi 90 hp el sıkışıldı 
2006 98 binde 2 yerden aldıgım rapora göre motor sağlam 
geri vitese takınca ve vites küçültünce bi hırıltı geliyor. servisler alt muhafaza yapıyor dedi 
ha birde sol kapıda olan cam kumandaları biraz kafa gidik. onlar değişecek ve genel bakımla beraber max 500 600 tl masrafla yeni bir oğlan geliyor ailemize.... heyecanımı paylaşmak istedim. 
sevgiler...


Hayirli ugurlu olsun. Fotograflarini bekleriz.


Mesajı Yazan: data123
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2012 Saat 23:39
Bir kac haftadir motor sogutma suyu seviyesi hatasi veriyordu sabahlari kontrol ediyordum ama sogutma soyunda bir eksilme yoktu, daha sonra haftasonu trafikte dur kalk ilerlerken araba stop yazdi ve hararet en dibe dayandi, hemen kenara cektim arabayi ve kaputu actim ama cok sicak degildi motor, devam ettim yoluma bu sefer devamli hararete bakarak, yavas yavas 90 a dayandi ibre ve birden sona dayandi ve hararet gosterdi. trafikten ciktim ve bu sefer sorun olmadi hizli gittigim icin. araba durdugu yerde calisirken bekledim ayni sorunu yine yapti. henuz bir ustaya gostermedim ama gorunce forumda ayni sorunu yazayim dedim. haftaici cok arac kullanilmadigi icin haftasonu baktiracagim.
Bu arada sunu atlamayalim butun bunlari denerken fanin hic calistigini gormedim.
Sanirim birkac problem birden var,

1 fan calismiyor
2 su eksilitiyor ya da hava aliyor yani kacak var
3 hararet ibresi 90 dan sonra birden sona dayaniyor.

bu sorunlar birbirinede bagli olabir.
sizce nereden baslamamm lazim? hangi parcada sorun vardir?

-------------
307 1,6 HDI Premium


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 02 Nisan 2012 Saat 10:07
Orjinalini yazan: data123 data123 Yazdı:

Bir kac haftadir motor sogutma suyu seviyesi hatasi veriyordu sabahlari kontrol ediyordum ama sogutma soyunda bir eksilme yoktu, daha sonra haftasonu trafikte dur kalk ilerlerken araba stop yazdi ve hararet en dibe dayandi, hemen kenara cektim arabayi ve kaputu actim ama cok sicak degildi motor, devam ettim yoluma bu sefer devamli hararete bakarak, yavas yavas 90 a dayandi ibre ve birden sona dayandi ve hararet gosterdi. trafikten ciktim ve bu sefer sorun olmadi hizli gittigim icin. araba durdugu yerde calisirken bekledim ayni sorunu yine yapti. henuz bir ustaya gostermedim ama gorunce forumda ayni sorunu yazayim dedim. haftaici cok arac kullanilmadigi icin haftasonu baktiracagim.
Bu arada sunu atlamayalim butun bunlari denerken fanin hic calistigini gormedim.
Sanirim birkac problem birden var,

1 fan calismiyor
2 su eksilitiyor ya da hava aliyor yani kacak var
3 hararet ibresi 90 dan sonra birden sona dayaniyor.

bu sorunlar birbirinede bagli olabir.
sizce nereden baslamamm lazim? hangi parcada sorun vardir?


Fan calismiyor dediginize gore ilk once fan roleleri + rezistansini kontrol etmeniz gerekiyor. Cok buyuk ihtimalle bu yuzden yapiyordur. Diger konularin birinde detayli olarak yazmistim.


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2012 Saat 17:42
şu anda bu sorunun aynısını yaşayan biri olarak burada daha önce konuşmuş olan arkadaşlarım hala forumdalarsa ve konuyu görürlerse sorunu çözüp çözemediklerini yazabilirler mi? 

-------------
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg


Mesajı Yazan: üçyüzyediiksse
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 18:01
Merhaba arkadaşlar. Bulunduğum konumda ne yetkili servis ne de özel servis var. Aynı sorunu bende yaşıyorum. tespit edebildiğim farklılık klima açıkken problemin başladığı veya bana öyle geliyor. burada yazılanlara ilave olarak soğutma suyu neredeyse %95 su ve saf su mu değil mi onu bilemiyorum. ancak suda hiç eksiltme olmuyor. su seviyesi tahliye borusu civarında yani maksimum seviyenin çok üzerinde. kaputu açıp gaza yavaş yavaş bastığımda tahliyeden su geldiğini görebiliyorum. bu neye işaret anlamıyorum. bazı forumlarda kapağı aç gaz ver fokurdarsa ..... dedikleri bu mu bilemiyorum. şüphelerim radyatörün veya su hortumlarından bir veya birkaçında geçici tıkanmalar olması yönünde idi ama çok faydalı bulduğum bu ve aynı konudaki diğer forum bölümlerinden edindiğim bilgi ile bu çürüdü çünkü araçta hararet yok. Fun Club ı okuyordum ama foruma yeni dahil oldum. gerçekten çok akıcı insan bırakmak istemiyor. bilgi ve tecrübeleri ile katkıda bulunan arkadaşlara gerçekten teşekkür ediyorum.
Sadede geleyim. bulunduğum yerde usta olmadığı için en yakın usta bölgesine hazırlıklı gitmek istiyorum. arkadaşların değiştikleri, müşürler, termostatlar, sensörler vs. alıp öylece ustaya gitmek yerine bilgi birikimi ile ustayla müşavere etmek istiyorum. en yakın ustam 50 km. ve yol berbat. bu bölümde sorunlarını belirten arkadaşlar bir önceki mesajda yazan arkadaşın dediği gibi sonuçlarını yazarlarsa benim gibi durumda olanlar için çok aydınlatıcı olacak. en azından kendim kontrol edebildiklerimi kontrol edip öyle giderim. belki parça fiyat araştırması bile yapma imkanım olabilir. deneyimli bir arkadaşın şase kablosu teşhisini kontrol edeceğim.
 
bir diğer sorum aracımın soğutma suyunu ben değişebilirmiyim. değişebilirsem nereden ? veya bu sorun çözüldükten sonra mı %100 antifriz koyayım. şimdiden sağolun varolun. Kazasız belasız keyifli ve masrafsız günler, yolucluklar diliyorum. 
 
 
 


-------------
Manisa-307 HDI XS 2005


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 19 Haziran 2012 Saat 19:03
sakın ola sogutma suyunu %100 antifiriz koymayınız.
uyarıdır
NG belgesel programında izledim. saf antifiriz iş görmüyor karışım olmalı ki kendisinden beklenen özellik devreye girisn
amman haa


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2012 Saat 00:41
peki bu soğutma suyunu komple boşaltıp baştan doldurmayı kendimiz yapabilirmiyiz ya da nelere dikkat edelim nasıl yapalım dersiniz bilen arkadaşlar, tecrübe etmiş olanlar?

-------------
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2012 Saat 06:26
Orjinalini yazan: ufuk91 ufuk91 Yazdı:

peki bu soğutma suyunu komple boşaltıp baştan doldurmayı kendimiz yapabilirmiyiz ya da nelere dikkat edelim nasıl yapalım dersiniz bilen arkadaşlar, tecrübe etmiş olanlar?


Bunu neden yapma geregi duyuyorsun?


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2012 Saat 10:10
Orjinalini yazan: ufuk91 ufuk91 Yazdı:

peki bu soğutma suyunu komple boşaltıp baştan doldurmayı kendimiz yapabilirmiyiz ya da nelere dikkat edelim nasıl yapalım dersiniz bilen arkadaşlar, tecrübe etmiş olanlar?
 
çok basit radyatör altında hoortum var pense benzeri bir şeyle klipsini çıkart ve su aksın gitsin
hatta temiz su ver üstten sonra hava alma tıpalarını aç ver suyu havasız su akana kadar işleme devam et hepsi bu
 


Mesajı Yazan: ufuk91
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2012 Saat 12:40
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: ufuk91 ufuk91 Yazdı:

peki bu soğutma suyunu komple boşaltıp baştan doldurmayı kendimiz yapabilirmiyiz ya da nelere dikkat edelim nasıl yapalım dersiniz bilen arkadaşlar, tecrübe etmiş olanlar?


Bunu neden yapma geregi duyuyorsun?


hocam haberdarsınızdır heryerde yazıyorum hararetin saçmalama sorunu var bende, temiz olsun bir de suyu komple yenileyeyim dedim belki faydası dokunur.

Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

Orjinalini yazan: ufuk91 ufuk91 Yazdı:

peki bu soğutma suyunu komple boşaltıp baştan doldurmayı kendimiz yapabilirmiyiz ya da nelere dikkat edelim nasıl yapalım dersiniz bilen arkadaşlar, tecrübe etmiş olanlar?
 
çok basit radyatör altında hoortum var pense benzeri bir şeyle klipsini çıkart ve su aksın gitsin
hatta temiz su ver üstten sonra hava alma tıpalarını aç ver suyu havasız su akana kadar işleme devam et hepsi bu
 


hava alma tıpaları 206da kaç tane ve nerelerdedir hiç bilgim yok Unhappy

-------------
Roland Garros 2000 1.6 8v 90bg


Mesajı Yazan: toga406
Mesaj Tarihi: 20 Haziran 2012 Saat 15:52
valla bildiğin sibop kapağı gibi bişey benimki 406 2 tane gördüm sıkıntı olmadı sonrasında


Mesajı Yazan: carantinas
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 20:30
benim araçımında hararet göstergesi 100 e kadar cıkıyor. yani tam orta da sabit durmuyor anlamadım normal mi ? 

-------------
106 XR 1999; HKS air intake, steel abarth egzos, 5 cm apexi helezon. 160000 km


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 21 Haziran 2012 Saat 20:30
Orjinalini yazan: carantinas carantinas Yazdı:

benim araçımında hararet göstergesi 100 e kadar cıkıyor. yani tam orta da sabit durmuyor anlamadım normal mi ? 


Normal.


Mesajı Yazan: rolandgarros
Mesaj Tarihi: 19 Temmuz 2013 Saat 02:20
Orjinalini yazan: toga406 toga406 Yazdı:

sakın ola sogutma suyunu %100 antifiriz koymayınız.
uyarıdır
NG belgesel programında izledim. saf antifiriz iş görmüyor karışım olmalı ki kendisinden beklenen özellik devreye girisn
amman haa


bende full antifiriz var bi sıkıntı yaşamadım şimdiye dek. ama NG'de yayınlanmışsa vardır bi bildikleri SmileSmile


-------------
https://www.pejo206.com" rel="nofollow">



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net