Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Motor açma denen şey? (Mühendislerden yardm lütfn)
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Motor açma denen şey? (Mühendislerden yardm lütfn)

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Motor açma denen şey? (Mühendislerden yardm lütfn)
    Gönderim Zamanı: 19 Aralık 2011 Saat 11:19
[/QUOTE]
açıklamanız için teşekkürler. farklı bir bakış açısı. yararlı kurum dedikleri bu olsa gerek :)
yeni araç alanlara bir kaç bin kullanımdan sonra yakıt düşer diyorlar. demekki yakıtı düşüren de bu yararlı kurumlar.
[/QUOTE]
Artı olarak yakıtı azaltan diğer bir konuda parçaların birbirine alışarak motor içinde daha rahat hareket etmesi.Wink
Yukarı Dön
albayman Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 20 Kasım 2011
Konum: Muğla
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 585
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı albayman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Aralık 2011 Saat 11:15
Orjinalini yazan: mon mon Yazdı:

Eskiden imalat sektörü günümüzdeki kadar iyi değildi. eskiden yüzey işleme işaretleri üçgenlerle ifade edilirken günümüzde mikron seviyesinde rakamlarla ifade ediliyor. krank biyel mekanizmasında kullanılan yataklar bu gün daha hassas imal ediliyor. eski den araç kaportaları keskin köşeli üretilirdi, onların kalıplarını hazırlayan makineler bugün 7 eksende işlem yaptığı için her türlü açıda ve eğimde kaporta üretebiliyorlar. hassas imalat sürecinden geçen bir motorun yatakları alışsın, silindirleri alışsın, supapları alışsın diye motora aşırı yüklenmek bence yanlış bir davranış.

Motorlarımızda oluşan kurumları temizlemek için çeşitli kimyasallara paralar verip çeşitli temizleme işlemlerine tabi tutarız. Pistonun silindir içerisinde gidebileceği max. noktaya ÜÖN ve AÖN denir. ÜÖN ya geldiği zaman piston silindirden max sıkıştırma elde edilir bu sıkıştırma oranı motor verimine direk etki eder. bu hacim ne kadar küçükse verim o kadar artar. İşte bizim temizlemek istediğimiz bu kurumlar aslında max. sıkıştırma anında yani piston ÜÖN dayken hacmi azaltacağı için verimi artırır. Bu nedenledir ki motorlar kullanıldıkca verimi artar. 

özetle; aslında sıkıştırmakla değil, motor kullanıldıkça açılır. 
açıklamanız için teşekkürler. farklı bir bakış açısı. yararlı kurum dedikleri bu olsa gerek :)
yeni araç alanlara bir kaç bin kullanımdan sonra yakıt düşer diyorlar. demekki yakıtı düşüren de bu yararlı kurumlar.
2006 307sw 1.6 hdi comfort + cruise control
Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Aralık 2011 Saat 10:57
teknoloji tabiki değişti.Üretim şekilleri de doğal olarak gelişti.Yeni arabalarda rodaj gibi birşeyden bahsetmiyorlar aslında şimdilerde.Ama işte biz biraz daha eski nesil olunca rodaj aklımızın bir köşesinde kalıyor.Ama ben motoru açmak için kesinlikle bağırtılmasına karşıyım.Wink
Yukarı Dön
mon Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
12 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 339
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mon Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19 Aralık 2011 Saat 02:45
Eskiden imalat sektörü günümüzdeki kadar iyi değildi. eskiden yüzey işleme işaretleri üçgenlerle ifade edilirken günümüzde mikron seviyesinde rakamlarla ifade ediliyor. krank biyel mekanizmasında kullanılan yataklar bu gün daha hassas imal ediliyor. eski den araç kaportaları keskin köşeli üretilirdi, onların kalıplarını hazırlayan makineler bugün 7 eksende işlem yaptığı için her türlü açıda ve eğimde kaporta üretebiliyorlar. hassas imalat sürecinden geçen bir motorun yatakları alışsın, silindirleri alışsın, supapları alışsın diye motora aşırı yüklenmek bence yanlış bir davranış.

Motorlarımızda oluşan kurumları temizlemek için çeşitli kimyasallara paralar verip çeşitli temizleme işlemlerine tabi tutarız. Pistonun silindir içerisinde gidebileceği max. noktaya ÜÖN ve AÖN denir. ÜÖN ya geldiği zaman piston silindirden max sıkıştırma elde edilir bu sıkıştırma oranı motor verimine direk etki eder. bu hacim ne kadar küçükse verim o kadar artar. İşte bizim temizlemek istediğimiz bu kurumlar aslında max. sıkıştırma anında yani piston ÜÖN dayken hacmi azaltacağı için verimi artırır. Bu nedenledir ki motorlar kullanıldıkca verimi artar. 

özetle; aslında sıkıştırmakla değil, motor kullanıldıkça açılır. 
206 2001 1.4 Colorline, Atiker


İlim dahi sanma senindir,
Bilim dediğin yalnız Rab içindir.
Yukarı Dön
06ÖzGüR06 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
14 - Eylül - 1987

Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1559
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 06ÖzGüR06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 23:41
Orjinalini yazan: xSOLOx xSOLOx Yazdı:

Teşekkürler Efenimmm :)



Ben teşekkür ederimSmile 

Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 20:59
Teşekkürler Efenimmm :)
Yukarı Dön
06ÖzGüR06 Açılır Kutu Gör
3. Vites
3. Vites
Simge
14 - Eylül - 1987

Kayıt Tarihi: 19 Ekim 2011
Konum: Ankara
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1559
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 06ÖzGüR06 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 20:58
Orjinalini yazan: xSOLOx xSOLOx Yazdı:

Özgür bey soruma cevap vermediniz ama tekrarlayım. ECU nun öyle bir görevi varmı gerçekten ? Sürüş şeklini kaydedip buna göre performans vermesi ?




ECU nun böyle bir görevi değil de işlevi var diyebiliriz.Çünkü ECU aracın tüm sensörlerinden bilgiler alır.Ve bu bilgileri değerlendirerek gerekli olan ne varsa onu yapar.
Yani sürücünün gaza ani basması (gaz pedalı konum sensörü) ,motor devri(devir sensörü) vites değiştirmesi(vites konum sensörü) vs bir sürü sensör daha var. bunlar hep ECU ya bilgi olarak gider.ECU bunları hafızasında saklar.Yani performanslı olarak kullanırsanız ECU ya bu şekilde kaydediliyor.

Aslında çok detayı var ama araştırınca bununla ilgili bilgiler bulacaksın.
Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 20:56
Orjinalini yazan: Üçyüzaltı Üçyüzaltı Yazdı:

Hızın mantıklısı yok tabide direksiyona oturunca birşey dürtüo Big smile bide ayam ağrıyo 90 da gidemiomda yeni bi yol öğrendim ayamı çapraz koyunca direk 90 oluo ibre ayamda ağrımıo hiç Big smile
güzel yol.Wink
Yukarı Dön
Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 20:54
Hızın mantıklısı yok tabide direksiyona oturunca birşey dürtüo Big smile bide ayam ağrıyo 90 da gidemiomda yeni bi yol öğrendim ayamı çapraz koyunca direk 90 oluo ibre ayamda ağrımıo hiç Big smile
Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 20:47
Orjinalini yazan: Üçyüzaltı Üçyüzaltı Yazdı:

Öyle bir hayvanlık yapan olmadı şükür LOLbide gece hayvan daha iyi gözüküo gözleri yokmu onun acayip parlıo Wink
Göz parlasa iyide atı var ne biliyim kirpisi var ,kaplumbağası var.Varda var.Sen yinede gece fazla hızlı gitme.Wink
Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 20:46
Orjinalini yazan: Üçyüzaltı Üçyüzaltı Yazdı:

Babamın ömründe arabanın dreksiyona oturmuşluğu yokki LOL arabayı ya ben ya abim sürürSmile
Benim babam şehiriçinde bazen sürerde,şehirdışında hayatta sürmez.LOL
Yukarı Dön
Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 20:46
Öyle bir hayvanlık yapan olmadı şükür LOLbide gece hayvan daha iyi gözüküo gözleri yokmu onun acayip parlıo Wink
Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 20:45

ARAÇ BEYNİ - ECU

Küçük hacimden büyük güç üreten, “az yakıt tüketen ve çevreci özellikleriyle öne çıkan günümüz otomobillerinin bu sihirli özelliklerinin altında elektroniğin gücü yatarken” bu sistemler ECU tarafından yönetiliyor.
Otomotivin teknolojik gelişiminde, hidroliğin iletme gücü veya mekanik sistem özellikleri yerlerini elektroniğe bırakırken bu sistemler ECU yani Elektronik Kontrol Üniteleri tarafından yönetiliyor. Araçlarda; yakıt sisteminden, ateşlemeye, frenlerden stabilize sürüş kontrolüne, havayastığından klimaya kadar çok sayıdaki ekipmanın elektronik olarak çalıştığı otomobilde sürücü hataları veya dikkatsizlikler en aza indiriliyor. Her biri küçük bir fabrika işlevine sahip olan ECU’lar, yönettikleri parçaların özelliklerine göre önceden özel yazılımlarıyla programlanarak üretici marka tarafından araca monte edilir. Bu yazılımlar, her aracın özelliğine göre değişirken çok sayıda çip bu küçük cihazların içinde görev yapıyor. ECU programlandığı bilgileri uzun yıllar saklama özelliğine sahip EPROM (Erasable Programmable Read Only Memory) adlı küçük transistörlerden (hesaplayıcılardan) meydana gelirken, çalışmasını kısaca özetleyelim. Bu sistemde bulunan çok sayıdaki sensör; motorun devrini ve yük durumunu, çevre sıcaklığı, havanın yoğunluğu, motor soğutma suyu sıcaklığı gibi verileri sürekli alarak yazılım haritasında değerlendirir. Milyonlarca farklı verinin kayıtlı olduğu bu harita, gerekli hesaplamaları yaparak ilgili parçanın çalışmasını sağlar. Mesela yakıt sisteminin hava akışında bulunan hava akış sensörü, giren havanın miktarını ölçerken, motor devri, vuruntu ve sürücünün gaz pedalına basma şiddeti, sensörler tarafından ölçülerek ECU’ya gönderilir. ECU’nun içinde bulunan EPROM, gerekli hesaplamayı yaparak yakıt pompasını çalıştırır ve yakıt, hava ile karışarak yanma odasına girer. Yakıtın daha iyi atomize olması sayesinde tüketim azalırken, motorun verimi artar ve aracın emisyon değerleri düşer.
ABS sisteminde de ECU benzer bir göreve sahiptir. Tekerlek devir sensörleri aracın hızını ölçerken, sürücünün frene basmasıyla ECU, fren merkezine ve kaliperlere belirli aralıklarla hidrolik göndererek tekerleklerin kesintili olarak (Kilitlenmeden) yavaşlamasını sağlar. Sürücünün kontrol edemeyeceği kadar hızlı olarak otomobili sürekli denetleyen ve yöneten bu parçalar sayesinde araçlar sürüş performansı, güvenlik ve çevreci özellikleriyle ön plana çıkarlar. Ancak ECU, yapısal özellikleriyle ucuz gibi görünse de yazılım maliyetiyle pahalı bir parçadır. Donanım seviyesi arttıkça ECU’nun yazılım sistemi daha da karmaşık bir hale gelir ve bu da araçların fi yat etiketine doğal olarak yansır.

Otomobilde ECU'nun yönettiği sistemler
Elektronik Kontrol Ünitesi, motorda yakıt sisteminin dışında birçok sistem üzerinde görev yapıyor. Bu sistemler arasında; kademeli otomatik şanzımanlarda, çalışma verimini denetleyen bir “Kontrol Ünite”si bulunur. Çalışma prensibi ECU gibi olan bu yönetici beyinler üretici markalar tarafından (TCU gibi) farklı isimlerle kullanılabiliyor. Aktif süspansiyon veya adaptif süspansiyon sistemleri de bir kontrol ünitesi tarafından yönetilir. ECU’nun yönettiği en önemli sistemlerden biri ABS’dir. Elektronik Fren Dağıtıcısı (EBD), Elektronik Stabilize Kontrolü (ESP), Çekiş Kontrolü (TC) gibi bir çok sistem ABS’nin ECU’sunu kullanır. Ayrıca, mesafe kontrolü, şerit kontrol sistemi veya kör nokta uyarısı da ECU tarafından yönetiliyor.

Biraz uzun ama ayrıntılarını öğrenirsiniz.Wink
 
Kaynak:http://www.aracbilgisi.com/arac-donanimi/73-arac-tamiri/1065-arac-beyni-ecu.html
Yukarı Dön
Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 20:44
Babamın ömründe arabanın dreksiyona oturmuşluğu yokki LOL arabayı ya ben ya abim sürürSmile
Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 20:43
gece gecede 180 biraz fazla değilmi.Yola hertürlü  hyvan fırlayabilir.Tehlikeli.Wink
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 20:43

Özgür bey soruma cevap vermediniz ama tekrarlayım. ECU nun öyle bir görevi varmı gerçekten ? Sürüş şeklini kaydedip buna göre performans vermesi ?

Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 20:42
Orjinalini yazan: Üçyüzaltı Üçyüzaltı Yazdı:

LOLLOL sorma orayı hiç düşünmedim düşününce basamıom LOL gece 3 te çıktım birtek araba bulamadım yolda anca tır kamyon otobüs yol boş hıza musait uzunları yaktım asıldım gaza 180 den sonra babam uyanacak gibi olunca basmadım motor sesi mahlum LOL yanlız elmadağında gaz bitti babam uyandı bu nie bitti dio bilmem dedim , saate baktı netez geldik dedi anladı durumuLOLbaba dedim sen fulle ben geliom LOLBig smile560 km yol yaptım şehir içi dağil 110 tl lpg harcadım , 19 kr civarı yaktı
Adam seni hızlı şöför tanırsa uzun yolda direksiyona oturmaz kendimden biliyorum.Uzun yolda babam arkaya geçer çayına kahvesine bakar.14 saat araba sürdüm bir kere bile şöför değiştirelim demedi.Neyseki  genciz.Yoksa 14 saat araba sürmeye ne göz dayanır nede beyin.Big smile
Yukarı Dön
Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 20:36
LOLLOL sorma orayı hiç düşünmedim düşününce basamıom LOL gece 3 te çıktım birtek araba bulamadım yolda anca tır kamyon otobüs yol boş hıza musait uzunları yaktım asıldım gaza 180 den sonra babam uyanacak gibi olunca basmadım motor sesi mahlum LOL yanlız elmadağında gaz bitti babam uyandı bu nie bitti dio bilmem dedim , saate baktı netez geldik dedi anladı durumuLOLbaba dedim sen fulle ben geliom LOLBig smile560 km yol yaptım şehir içi dağil 110 tl lpg harcadım , 19 kr civarı yaktı


Düzenleyen Üçyüzaltı - 18 Aralık 2011 Saat 20:37
Yukarı Dön
yavuz25 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 15 Kasım 2011
Konum: Dünya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 2296
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı yavuz25 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 20:26
Radar var bu ülkede radar.Big smileDüşseydiniz babanız çevirmede durdurulduğunda uyanırdı valla.Smile
Yukarı Dön
Üçyüzaltı Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Eylül - 1988

Kayıt Tarihi: 31 Ekim 2011
Konum: ÇORUM
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1454
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Üçyüzaltı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 18 Aralık 2011 Saat 20:24
3000 devirden sonra zarar o bi kesin Ankaraya giderken babam uyudu araba lpg 23kr yaktı 150 den aşşaya düşmedim LOL gelirken babam uyumadı 110 geçmedim 18 kr yaktı Hug
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 168 0 Ozzy1903
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 760 0 freestyle53
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6541 16 a.selim
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 232 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 493 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 387 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107697 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1626 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3323 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 10278 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 9094 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 1116 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 1346 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1730 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55713 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 330 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 1485 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 3022 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 299 0 İlyas41
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
Pyrs 1
Barisge 1
Pejocum 1
Rock 1
kralex18 1
Salihsencan 1
leow 1
alibozoglu1 1
kartal5200 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English