Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >306
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - 306 Yağ Fışkırttı
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

306 Yağ Fışkırttı

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
I Love My Pug Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Haziran - 1985

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1076
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı I Love My Pug Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: 306 Yağ Fışkırttı
    Gönderim Zamanı: 21 Ekim 2011 Saat 01:59
Efe abi verdiğin bilgiler için çooook teşekkür ederim sanırım en iyisi servise götürmek çünkü ustalara güvenemiyorum.
 
Maverick abi sürekli 6 bin 7 bin gitmiyorum insaf :)) ara sıra yürüyoruz öyle efe abininde dediği gibi devirli motor gerektiğinde hepsini çeviriyo ama göze geldik. Forumda herkes kaza yapıyodu bi uğursuzluk var üstümüzde aha bizide böyle buldu uğursuzluk :((
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ekim 2011 Saat 01:55
aman abim sen ne ettin yaw Exclamation motora çok yüklenmişin aman valla ben korktum şimdi inşallah büyük bir sorun yoktur.birde GTI motorların işçiliği zor olduğundan daha hesaplı çıkıyor sanırım inşallah bişey yoktur.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ekim 2011 Saat 01:44
 
Orjinalini yazan: I Love My Pug I Love My Pug Yazdı:

Abi rodaj yapılmışmı bilmiyorum. Ben 650-700 km yol geldim bu araçla ve zorlamadım gelirken. Sadece şanzuman yağı değişti aracın motor yağı değişmedi. Kapak taşlama yok araçta, piston sekman kanalı kırıldıysa pistonlarmı değişecek ? Valla abi kesiciye sokmadım hiç arabayı redline bile görmedi 6 bin 7 bin devirde vites değiştiriyorum. Kaça patlar bu iş bize acaba ?
10-20 km gitsem sanayiye kadar sıkıştırmadan sorun yaratırmı ?
 
Efe abi yardımlarına müteşekkirim.
ilhan abi rica ederim ne demek saol her şey için.

offfffffffffConfused 6000-7000 devir cok fazla.
baskı balatayı da çabuk bitirirsin.

normali zaten 2500 3000 aralığı. okadar sıkıştırmaya motor bir yerden patlak verecektir zaten ki vermiş.


Düzenleyen maverick - 21 Ekim 2011 Saat 01:46
Yukarı Dön
peugeotefe Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2009
Konum: İKİTELLİ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3222
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı peugeotefe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ekim 2011 Saat 01:38
Orjinalini yazan: I Love My Pug I Love My Pug Yazdı:

Abi rodaj yapılmışmı bilmiyorum. Ben 650-700 km yol geldim bu araçla ve zorlamadım gelirken. Sadece şanzuman yağı değişti aracın motor yağı değişmedi. Kapak taşlama yok araçta, piston sekman kanalı kırıldıysa pistonlarmı değişecek ? Valla abi kesiciye sokmadım hiç arabayı redline bile görmedi 6 bin 7 bin devirde vites değiştiriyorum. Kaça patlar bu iş bize acaba ?
10-20 km gitsem sanayiye kadar sıkıştırmadan sorun yaratırmı ?
 
Efe abi yardımlarına müteşekkirim.
ilhan abi rica ederim ne demek saol her şey için.
Abicim ben burdan ne desem boş motor sıfır yapıldıysa dediğin gibi ise eğer en az 1500 km rodaj yapılması gerek aracı sıkıştırmadan 3-4 bin devirlerde sabit kullanıcaksın ki sekman lar gömleklere alışması gerek zira sıfır motor yapıp 1-2-3 6bin 7 bin devir çevirirsen ne olur muhtemelen sekman döner bu da demektir o araç komprosörü bi yerlerden atmaya başlar ve buna en musait yer yağ çubuğudur.Sen bin arabana yarın güzel bi motor ustasına git üst subab kapağının ön tarafında ki yağ bu hortumlarını ustan çıkarsın ve araç çalışır haldeyken gaz verin eğer ordan ciddi bir  şekilde yağ geliyorsa düşündüğümüz şekilde ciddi bir sorun vardır ama şunuda belirteyim 306 gti motorunu her ben ustayım diyene elletme  ben 8 senedir bu işi yapıyorum toplarken en çok zorluk çektiğim motor 306 gti motorudur
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ
Yukarı Dön
I Love My Pug Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Haziran - 1985

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1076
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı I Love My Pug Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ekim 2011 Saat 01:23
Abi rodaj yapılmışmı bilmiyorum. Ben 650-700 km yol geldim bu araçla ve zorlamadım gelirken. Sadece şanzuman yağı değişti aracın motor yağı değişmedi. Kapak taşlama yok araçta, piston sekman kanalı kırıldıysa pistonlarmı değişecek ? Valla abi kesiciye sokmadım hiç arabayı redline bile görmedi 6 bin 7 bin devirde vites değiştiriyorum. Kaça patlar bu iş bize acaba ?
10-20 km gitsem sanayiye kadar sıkıştırmadan sorun yaratırmı ?
 
Efe abi yardımlarına müteşekkirim.
ilhan abi rica ederim ne demek saol her şey için.


Düzenleyen I Love My Pug - 21 Ekim 2011 Saat 01:25
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ekim 2011 Saat 01:11
bu konuda çok bir bilgim yok vallahi ne desem boş olur tek bildiğim arabaya yeni sekman veya motor yapılırsa ilk 10.000 kmyi 2500-2800 deviri geçmeden kullanman gerekiyor ve ilk 2000 km yapıldıktan sonra oluşan metal tozlarını temizlemek için motor yağını değiştirmen gerekiyor.dediğim gibi sekman konusunda çok bir bilgim yok kusura bakma kardeşim çok yardımcı olamadım ama 
Yukarı Dön
peugeotefe Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2009
Konum: İKİTELLİ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3222
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı peugeotefe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ekim 2011 Saat 01:11
Sekman fazla sıkıştırma sonucu kırılır bunadan neden olucak durumlar silindir kapağının yüzeyidir acaba daha evvelden taşlanmışmı ve ne kadar taşlanmış kapak taşlandıkça silindirlerdeki yanma odasındaki basınç artar ve sekmanlar buna dayanıksız kalınca ya sekmanı çevirir ya da sekmanın geçtiği pistondaki kanalı kırar tahmin ediyorumki senin aracında pistondaki sekman kanalını kırdı böyle üzerinde gitmeni tavsiye etmem zira gömleklerede zarar verebilir.Birde sekman yeniyapılmıştı demişssin sürüceden dolayı kırılıyor diye bişey söz konusu olamaz sonuçta bunlar devirli arabalar illaki devir saatinin hepsini görücek ama senin 2 ci vites te gidip 6-7 saniye boyunca aracı kesicide tutarsan buna ne motor dayanır ne yürek kaputtan piston fırlatırsın.:D ve motor yeni yapılmış motor yaptıktan sonra rodaj yaptınmı ?
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ
Yukarı Dön
I Love My Pug Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Haziran - 1985

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1076
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı I Love My Pug Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ekim 2011 Saat 01:02
Orjinalini yazan: peugeotefe peugeotefe Yazdı:

üzülerek söylüyorum ama araban ya pistonun sekman kanalı kırmış yada sekman çevirmiş fazla sıkıştırmamaya bak arabayı
 
Abi zaten sekman yeni yapılmıştı, yine kırıldı sanırım bu sekman sürücüden dolayı kırılıyomuş 1.viteste asılmıyorum arabaya 2.vitesten sonra basıyorum. hangi durumlarda kırılır acaba ? ve bana toplam maliyeti 1,000 TL yi geçmez dedi usta sizce tahmini masrafım ne olur ve acil yaptırmam gerekirmi ? yaptırmassam piston mu kırarım ?
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37
Yukarı Dön
I Love My Pug Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Haziran - 1985

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1076
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı I Love My Pug Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ekim 2011 Saat 00:59
Orjinalini yazan: 06ilhan06 06ilhan06 Yazdı:

sübap sesi gaza bastığınızda şıkır şıkır vurma sesidir.gaza bastığınızda şırrrrrdiye bir ses duyarsanız hemen stop edin yoksa en iyi ihtimalle üst kapak contası yanar eğer şansınız varsa tabi.şansınız yaver gitmezse motor kilitler.bu sesi size şöyle tarif edeyim bisikletin hareket ederken pedal çevirmediğinizde dişlisinden gelen sese benzer ve unutmayın çok tehlikelidir.bu motor yağsız kaldığında olur dikkat edin.
 
Abi eyvallah çok teşekkürler bilgiler için Allaha şükür öyle bi ses duymadım, inşallah bundan sonrada duymam. Sesi anladım, güzel anlatım içinde ayrıca teşekkür ederim.
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37
Yukarı Dön
peugeotefe Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 08 Nisan 2009
Konum: İKİTELLİ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3222
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı peugeotefe Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ekim 2011 Saat 00:07
üzülerek söylüyorum ama araban ya pistonun sekman kanalı kırmış yada sekman çevirmiş fazla sıkıştırmamaya bak arabayı

Düzenleyen peugeotefe - 21 Ekim 2011 Saat 00:07
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ekim 2011 Saat 00:00
sübap sesi gaza bastığınızda şıkır şıkır vurma sesidir.gaza bastığınızda şırrrrrdiye bir ses duyarsanız hemen stop edin yoksa en iyi ihtimalle üst kapak contası yanar eğer şansınız varsa tabi.şansınız yaver gitmezse motor kilitler.bu sesi size şöyle tarif edeyim bisikletin hareket ederken pedal çevirmediğinizde dişlisinden gelen sese benzer ve unutmayın çok tehlikelidir.bu motor yağsız kaldığında olur dikkat edin.
Yukarı Dön
I Love My Pug Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Haziran - 1985

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1076
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı I Love My Pug Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2011 Saat 23:51
Orjinalini yazan: 06ilhan06 06ilhan06 Yazdı:

aracın yağ çubuğunun üst kısmında lastik bir conta olması lağzım eğer yoksa aracınızın yüksek devirde oluşturduğu motor basıncıyla çubuğu çıkarması normal.birde unutmayın üst yağ kapağınıda kotrol edin.ayrıca aracınızın mor yağ değişiminde doğru yağ konulduğuna özellikle dikkat edin.unutmayın gerekenden kalın bir yağ konulursa araç yağı 1 hafta geçmeden yakıcaktır (benim başıma geldi) ayrıca motor yağı bitmeden motor kitleme ihtimali olacağından aracınız çalışırken sübap sesi geldiğinde hemen stop edin ve yağınızı kontrol edin.malesef bazı araçlarda yağ lambası yanmadan motor yanabiliyor (örnek:megan 2)
 
Yağ çubuğundaki lastik conta mevcut fakat gevşemiş sanırsam ve tam sıkı tutmuyor üstüne bie yağlandığı için kolayca çıkıyo diye tahmin ediyorum. Üst kapağı kontrol ettim sıkı bi şekilde yerinde sağlam gözüküyo ve zaten bu olayda kapağın etrafında yağ yoktu. Sübap sesi nasıl bir ses acaba ? Nasıl tarif edebilirsiniz anlayacağım şekilde ? Bu arada yardımlarınız ve önerileriniz için hepinize çok teşekkür ederim.
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2011 Saat 23:40
aracın yağ çubuğunun üst kısmında lastik bir conta olması lağzım eğer yoksa aracınızın yüksek devirde oluşturduğu motor basıncıyla çubuğu çıkarması normal.birde unutmayın üst yağ kapağınıda kotrol edin.ayrıca aracınızın mor yağ değişiminde doğru yağ konulduğuna özellikle dikkat edin.unutmayın gerekenden kalın bir yağ konulursa araç yağı 1 hafta geçmeden yakıcaktır (benim başıma geldi) ayrıca motor yağı bitmeden motor kitleme ihtimali olacağından aracınız çalışırken sübap sesi geldiğinde hemen stop edin ve yağınızı kontrol edin.malesef bazı araçlarda yağ lambası yanmadan motor yanabiliyor (örnek:megan 2)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2011 Saat 23:38
http://forum.donanimhaber.com/m_6792166/mpage_2/tm.htm






Düzenleyen maverick - 20 Ekim 2011 Saat 23:39
Yukarı Dön
I Love My Pug Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Haziran - 1985

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1076
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı I Love My Pug Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2011 Saat 23:29
Orjinalini yazan: maverick maverick Yazdı:

Orjinalini yazan: I Love My Pug I Love My Pug Yazdı:

Orjinalini yazan: maverick maverick Yazdı:

Orjinalini yazan: I Love My Pug I Love My Pug Yazdı:

[QUOTE=maverick]geçen günde yağ ile ilgili bir konu açmıştın sanırım. fazla yağ konulması ile ilgiliydi yanılmıyorsam.
fazla yağ koymandan da olabilir diye düşünüyorum. nihayetinde başınçla yağı bir yerden tahliye etmesi gerekiyor. bu da ya üst kapak contası,yağ kapağı veya yağ çubuğundan çıkıyor.
 
Evet abi açmıştım, bi yağdır gidioz bakalım heryerimiz yağ oldu sabah sabah :)) yağ fazla değildi ama tazzikle fışkırttı sanırım, şimdi bu mevcut yağı boşalttırıp daha ince bi yağ koydurcam GTI motor için özel yağ falan varmı bugun birisi öyle bişey söyledide aklım karıştı bilginiz varmı ? Ben daha önce duymadımda ?

peugeot totali öneriyor. muhtemelen sende 10w 40 kullanırsın.

benimde yağ zamanım yaklaşıyor. arabayı aldığımda yağ konulalı 2000 km olmuştu.
ama ben kesinlikle magnatec koyduracağım.
onun üstüne yağ tanımam.

önceki mesajımda magnatec kullananların yorumlarının yer aldığı bir link koymuştum.
bence en iyisi. önceki arabam mazda lantisti.
magnatec i koydurduğum andan itibaren motor sesi bile değişti.
sanki aracım daha rahatladı.
benim kanaatimce en iyi yağ. ben şahsen piyasada onun üstüne yağ tanımam.
shell,mobil de iyi yağ ama castrol bu işin piri.

wrc arabaların tercihi. sen ordan pay biçGöz Kırpma
 
 
Evet abi kaputu her açtığımda totalin etiketi gözüme çarpıyo, magnatec castroldu sanırım en iyisi omu bende ondan koyduruyum ?
 
Eyvallah abicim :)) doğru diyosun wrc'yi, castrol alıyım bende bundan sonra :)
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37
Yukarı Dön
I Love My Pug Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Haziran - 1985

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1076
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı I Love My Pug Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2011 Saat 23:27
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Bu sorun 206'larda 406'larda cok oluyor ama onlarda HDI yazan kapagin altindaki tutturma yerlerinden biri koptugunda bu oluyor. Kapakla birlikte yag cubugunu da yukariya cekiyor.

Bu asagida yazdiklarimi bir yorum olarak gorun, aklima gelenleri yaziyorum. Sorun cok basit bir yerde de olabilir. Herhalde benim bu yazacaklarim en kotu ihtimal olsa gerek. Daha da tartisabiliriz.

Normalde cubugun atmamasi lazim. Atmasinin nedeni yag dolasim sistemine bir yerden basincli egzoz gazinin girmesi diye dusunuyorum. Hele siz iyice yuklenince basinc asiri yukselmistir ve en kolay yer olan yag cubugundan disariya atmistir. Bu egzoz gazi nereden girebilir diye soracak olursaniz, piston segmanlari buyuk ihtimalle derim.
 
Abi sana şöyle yardımcı oluyum şuan aracın üstünde 206 egzosu takılı bunun nedenide abart egzosu çıkarttırdım fakat orjinal 306 GTI egzos bulamadım haber bekliyorum şuanda aracı sıkıyomuş bu egzos doğal olarak. 60 lık boru yerine 2,0 motor aracın ustunde 50lik 1,6 aracın egzosu takılı.
 
Diğer tespitinde doğru sanırım abi çünkü sekmanım kırık, motor ustasına sordum aciliyeti olan bişey değil dedi sekman tamirinin, bana pek mantıklı gelmedi ama bilemiyorum ?
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2011 Saat 23:23
Orjinalini yazan: I Love My Pug I Love My Pug Yazdı:

Orjinalini yazan: maverick maverick Yazdı:

Orjinalini yazan: I Love My Pug I Love My Pug Yazdı:

Orjinalini yazan: maverick maverick Yazdı:

geçen günde yağ ile ilgili bir konu açmıştın sanırım. fazla yağ konulması ile ilgiliydi yanılmıyorsam.
fazla yağ koymandan da olabilir diye düşünüyorum. nihayetinde başınçla yağı bir yerden tahliye etmesi gerekiyor. bu da ya üst kapak contası,yağ kapağı veya yağ çubuğundan çıkıyor.
 
Evet abi açmıştım, bi yağdır gidioz bakalım heryerimiz yağ oldu sabah sabah :)) yağ fazla değildi ama tazzikle fışkırttı sanırım, şimdi bu mevcut yağı boşalttırıp daha ince bi yağ koydurcam GTI motor için özel yağ falan varmı bugun birisi öyle bişey söyledide aklım karıştı bilginiz varmı ? Ben daha önce duymadımda ?

peugeot totali öneriyor. muhtemelen sende 10w 40 kullanırsın.

benimde yağ zamanım yaklaşıyor. arabayı aldığımda yağ konulalı 2000 km olmuştu.
ama ben kesinlikle magnatec koyduracağım.
onun üstüne yağ tanımam.

önceki mesajımda magnatec kullananların yorumlarının yer aldığı bir link koymuştum.
bence en iyisi. önceki arabam mazda lantisti.
magnatec i koydurduğum andan itibaren motor sesi bile değişti.
sanki aracım daha rahatladı.
benim kanaatimce en iyi yağ. ben şahsen piyasada onun üstüne yağ tanımam.
shell,mobil de iyi yağ ama castrol bu işin piri.

wrc arabaların tercihi. sen ordan pay biçGöz Kırpma
 
 
Evet abi kaputu her açtığımda totalin etiketi gözüme çarpıyo, magnatec castroldu sanırım en iyisi omu bende ondan koyduruyum ?
Yukarı Dön
I Love My Pug Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
13 - Haziran - 1985

Kayıt Tarihi: 12 Eylül 2011
Konum: Kayseri
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1076
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı I Love My Pug Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2011 Saat 23:17
Orjinalini yazan: maverick maverick Yazdı:

Orjinalini yazan: I Love My Pug I Love My Pug Yazdı:

Orjinalini yazan: maverick maverick Yazdı:

geçen günde yağ ile ilgili bir konu açmıştın sanırım. fazla yağ konulması ile ilgiliydi yanılmıyorsam.
fazla yağ koymandan da olabilir diye düşünüyorum. nihayetinde başınçla yağı bir yerden tahliye etmesi gerekiyor. bu da ya üst kapak contası,yağ kapağı veya yağ çubuğundan çıkıyor.
 
Evet abi açmıştım, bi yağdır gidioz bakalım heryerimiz yağ oldu sabah sabah :)) yağ fazla değildi ama tazzikle fışkırttı sanırım, şimdi bu mevcut yağı boşalttırıp daha ince bi yağ koydurcam GTI motor için özel yağ falan varmı bugun birisi öyle bişey söyledide aklım karıştı bilginiz varmı ? Ben daha önce duymadımda ?

peugeot totali öneriyor. muhtemelen sende 10w 40 kullanırsın.

benimde yağ zamanım yaklaşıyor. arabayı aldığımda yağ konulalı 2000 km olmuştu.
ama ben kesinlikle magnatec koyduracağım.
onun üstüne yağ tanımam.
 
Evet abi kaputu her açtığımda totalin etiketi gözüme çarpıyo, magnatec castroldu sanırım en iyisi omu bende ondan koyduruyum ?
306 GTI - 2.0LT 200 HP
"Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin
0507 750 39 37
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2011 Saat 23:14
Bu sorun 206'larda 406'larda cok oluyor ama onlarda HDI yazan kapagin altindaki tutturma yerlerinden biri koptugunda bu oluyor. Kapakla birlikte yag cubugunu da yukariya cekiyor.

Bu asagida yazdiklarimi bir yorum olarak gorun, aklima gelenleri yaziyorum. Sorun cok basit bir yerde de olabilir. Herhalde benim bu yazacaklarim en kotu ihtimal olsa gerek. Daha da tartisabiliriz.

Normalde cubugun atmamasi lazim. Atmasinin nedeni yag dolasim sistemine bir yerden basincli egzoz gazinin girmesi diye dusunuyorum. Hele siz iyice yuklenince basinc asiri yukselmistir ve en kolay yer olan yag cubugundan disariya atmistir. Bu egzoz gazi nereden girebilir diye soracak olursaniz, piston segmanlari buyuk ihtimalle derim.


Düzenleyen koliva - 20 Ekim 2011 Saat 23:14
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20 Ekim 2011 Saat 23:13
Orjinalini yazan: I Love My Pug I Love My Pug Yazdı:

Orjinalini yazan: maverick maverick Yazdı:

geçen günde yağ ile ilgili bir konu açmıştın sanırım. fazla yağ konulması ile ilgiliydi yanılmıyorsam.
fazla yağ koymandan da olabilir diye düşünüyorum. nihayetinde başınçla yağı bir yerden tahliye etmesi gerekiyor. bu da ya üst kapak contası,yağ kapağı veya yağ çubuğundan çıkıyor.
 
Evet abi açmıştım, bi yağdır gidioz bakalım heryerimiz yağ oldu sabah sabah :)) yağ fazla değildi ama tazzikle fışkırttı sanırım, şimdi bu mevcut yağı boşalttırıp daha ince bi yağ koydurcam GTI motor için özel yağ falan varmı bugun birisi öyle bişey söyledide aklım karıştı bilginiz varmı ? Ben daha önce duymadımda ?

peugeot totali öneriyor. muhtemelen sende 10w 40 kullanırsın.

benimde yağ zamanım yaklaşıyor. arabayı aldığımda yağ konulalı 2000 km olmuştu.
ama ben kesinlikle magnatec koyduracağım.
onun üstüne yağ tanımam.


Düzenleyen maverick - 20 Ekim 2011 Saat 23:16
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2080 2 talip206
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6680 17 talip206
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 121 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 106 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 105 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 710 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 115 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 146 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 841 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 328 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 524 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 406 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107807 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1645 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 3410 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 10358 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 9315 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 1159 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 1397 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 3
talip206 3
ErkamC 1
Ozzy1903 1
eRRoR 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English