306 Yağ Fışkırttı
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=19255
Tarih: 06 Ağustos 2025 Saat 06:17 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 306 Yağ Fışkırttı
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Konu: 306 Yağ Fışkırttı
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 21:38
İyi akşamlar arkadaşlar dün sabah iş çıkışı eve gittikten sonra aracımın kaloriferlerini test etmek istedim hava baya soğuktu arac termometresı -3 gösteriyordu, aracı 3-5 dk rolantide çalıştırdım daha hararet yükselmedi tabiki bende bi kaç tur atıyım dedim ve aracı zorlamadan normal devirlerde biraz turladım, hararet 70 lere geldi kaloriferi açtım gayet güzel sıcak hava veriyodu sevindim. Eve dönerken dayanamadım bide şöyle bi uzayım dedim 2. viteste uzadım ilerde kırmızı ışık vardı zaten yavaşlarken aracın içine buhar girdiğini gördüm durdum baktım kaputtanda buhar çıkıyo hemen sağa çektim indim kaputu açtım bide ne görüyüm motorun üstü ve kaputun motora hizalı gelen kısmı komple yağ ! üst kapağı kontrol ettim gayet sağlam şekilde yerinde duruyo motor yağ çubuğu yerinden çıkmış, daha önce bir kaç kez daha çıkmış olduğuna şahit olmuştum çubuğun. Motoru elle ve gözle kontrol ettim herhangi bi yağ fışkırtacak delik,patlak vb. bulamadım. Çubuğun ordan fışkırmış olabilirmi bu yağ arkadaşlar seyir halindeyken olurmu böyle bi durum ? Kaputu açtığımda dehşete düştüm resmen aynaya baktım kağıt gibi olmuşum valla.
Bi 10 dk kadar bekledim motoru iyice temizledim bastım marşa çalıştı araba hiç bir sorun yok, yağı kontrol ettim haliyle eksilmiş çok fazla olmasada.. Araç stop edecekmiş gibi çalışıyodu oda sanırım yağdan dolayı, yardımlarınız ve görüşlerinizi bekliyorum sevgili arkadaşlarım.
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: OkaN
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 21:53
ordandır başka yerde olsa bidaha görürdün zaten cubuk çıktıysa normal olarak dipliyincede ordan atmıştır
------------- Şakağımdaki kansa, o benim gülüşümdür, Namert sürünmektense, erkekçe ölüşümdür…
EGİL KULAK VER CEDDİNE TÜRKE KEFEN BİÇMEK KİMİN HADDİNE AVRUPADAN ÇİN SEDDİNE REHBER KUR’AN HEDEF TURAN
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 21:54
Osmanında başına gelmişti sanırım aynı şey.Foreverfbydi niki sattı arabasını ama bizimle hala görürse yardımcı olacaktır
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 22:19
Saolun beyler, zaten başka bir sorun olsa araç çalışmazdı sanırım ? Yağ çubuğunun yenisini almak şart oldu 3-5 kez daha çıkmıştı yerinden ama demekki gazlayınca yağ attı ordan. Motorun sıcaklığından yağ yandı sanırım üstünde motorun, korktum motor yanıyo diye valla arabanın içide yağ buharı doldu baya tırstım :))
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 22:24
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 22:26
Eyvallah kardeşim saolasın ilk anda panikledim valla motor yanıyo sandım stop ettim baktımki yağ fışkırmış çok kötü bi sahneydi ama çubuktan sanırım inşallah
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 22:38
Sizin motorda su resimdeki gibi bir kapak var mi? Hani uzerinde kocaman HDI yazan cinsten? Resim 406'dan alintidir.

|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 22:42
I Love My Pug Yazdı:
Eyvallah kardeşim saolasın ilk anda panikledim valla motor yanıyo sandım stop ettim baktımki yağ fışkırmış çok kötü bi sahneydi ama çubuktan sanırım inşallah |
çubuktandır kardeşim merak etme, sen o çubuğu değiştir en kısa zamanda. ihmal etmeye gelmez. ben alalı bir ay oldu arabayı bende bi sabah araçta yağ yok uyarısı almıştım digital göstergeden, o an yaşadığım korkuyu anlatamam çıkıp takım elbiseli olmama rağmen eğilip altına baktım yağ var mı yok mu diye:) sonra kaputu açıp yağa baktım baktım yok bişey içim genede rahat etmedi taki burdaki arkadaşlara sorana kadar:) yağ önemli dikkat etmek lazım...
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 22:49
koliva Yazdı:
Sizin motorda su resimdeki gibi bir kapak var mi? Hani uzerinde kocaman HDI yazan cinsten? Resim 406'dan alintidir.

|
Abicim motorum bu
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 22:51
htasay Yazdı:
I Love My Pug Yazdı:
Eyvallah kardeşim saolasın ilk anda panikledim valla motor yanıyo sandım stop ettim baktımki yağ fışkırmış çok kötü bi sahneydi ama çubuktan sanırım inşallah | çubuktandır kardeşim merak etme, sen o çubuğu değiştir en kısa zamanda. ihmal etmeye gelmez. ben alalı bir ay oldu arabayı bende bi sabah araçta yağ yok uyarısı almıştım digital göstergeden, o an yaşadığım korkuyu anlatamam çıkıp takım elbiseli olmama rağmen eğilip altına baktım yağ var mı yok mu diye:) sonra kaputu açıp yağa baktım baktım yok bişey içim genede rahat etmedi taki burdaki arkadaşlara sorana kadar:) yağ önemli dikkat etmek lazım... |
Aynen valla çok önemli, bundan çok önce bi saxo vts'm vardı yeni aldığımda satıcı yağı suyu herşeyi tam demişti bizde kek gibi hiç bakmadık 3-5 gün sağlam gazladık araçla sonra çekişten baya bi düştü nooldu ne bitti derken bi baktık damla yağ yok :)) allahtan bişey olmadı arabaya ucuz yırttık 
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 22:55
geçen günde yağ ile ilgili bir konu açmıştın sanırım. fazla yağ konulması ile ilgiliydi yanılmıyorsam. fazla yağ koymandan da olabilir diye düşünüyorum. nihayetinde başınçla yağı bir yerden tahliye etmesi gerekiyor. bu da ya üst kapak contası,yağ kapağı veya yağ çubuğundan çıkıyor.
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 23:06
maverick Yazdı:
geçen günde yağ ile ilgili bir konu açmıştın sanırım. fazla yağ konulması ile ilgiliydi yanılmıyorsam.
fazla yağ koymandan da olabilir diye düşünüyorum. nihayetinde başınçla yağı bir yerden tahliye etmesi gerekiyor. bu da ya üst kapak contası,yağ kapağı veya yağ çubuğundan çıkıyor. |
Evet abi açmıştım, bi yağdır gidioz bakalım heryerimiz yağ oldu sabah sabah :)) yağ fazla değildi ama tazzikle fışkırttı sanırım, şimdi bu mevcut yağı boşalttırıp daha ince bi yağ koydurcam GTI motor için özel yağ falan varmı bugun birisi öyle bişey söyledide aklım karıştı bilginiz varmı ? Ben daha önce duymadımda ?
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 23:13
I Love My Pug Yazdı:
maverick Yazdı:
geçen günde yağ ile ilgili bir konu açmıştın sanırım. fazla yağ konulması ile ilgiliydi yanılmıyorsam.
fazla yağ koymandan da olabilir diye düşünüyorum. nihayetinde başınçla yağı bir yerden tahliye etmesi gerekiyor. bu da ya üst kapak contası,yağ kapağı veya yağ çubuğundan çıkıyor. |
Evet abi açmıştım, bi yağdır gidioz bakalım heryerimiz yağ oldu sabah sabah :)) yağ fazla değildi ama tazzikle fışkırttı sanırım, şimdi bu mevcut yağı boşalttırıp daha ince bi yağ koydurcam GTI motor için özel yağ falan varmı bugun birisi öyle bişey söyledide aklım karıştı bilginiz varmı ? Ben daha önce duymadımda ? |
peugeot totali öneriyor. muhtemelen sende 10w 40 kullanırsın.
benimde yağ zamanım yaklaşıyor. arabayı aldığımda yağ konulalı 2000 km olmuştu. ama ben kesinlikle magnatec koyduracağım. onun üstüne yağ tanımam. magnatec yorumları için: http://www.hepsiburada.com/Liste/castrol-magnatec-10w40-benzinli-4-lt-motor-yagi-652001/ProductDetails.aspx?productId=otm652001&categoryId=26005#Yorumlar" rel="nofollow - http://www.hepsiburada.com/Liste/castrol-magnatec-10w40-benzinli-4-lt-motor-yagi-652001/ProductDetails.aspx?productId=otm652001&categoryId=26005#Yorumlar
|
Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 23:14
Bu sorun 206'larda 406'larda cok oluyor ama onlarda HDI yazan kapagin altindaki tutturma yerlerinden biri koptugunda bu oluyor. Kapakla birlikte yag cubugunu da yukariya cekiyor.
Bu asagida yazdiklarimi bir yorum olarak gorun, aklima gelenleri yaziyorum. Sorun cok basit bir yerde de olabilir. Herhalde benim bu yazacaklarim en kotu ihtimal olsa gerek. Daha da tartisabiliriz.
Normalde cubugun atmamasi lazim. Atmasinin nedeni yag dolasim sistemine bir yerden basincli egzoz gazinin girmesi diye dusunuyorum. Hele siz iyice yuklenince basinc asiri yukselmistir ve en kolay yer olan yag cubugundan disariya atmistir. Bu egzoz gazi nereden girebilir diye soracak olursaniz, piston segmanlari buyuk ihtimalle derim.
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 23:17
maverick Yazdı:
I Love My Pug Yazdı:
maverick Yazdı:
geçen günde yağ ile ilgili bir konu açmıştın sanırım. fazla yağ konulması ile ilgiliydi yanılmıyorsam.
fazla yağ koymandan da olabilir diye düşünüyorum. nihayetinde başınçla yağı bir yerden tahliye etmesi gerekiyor. bu da ya üst kapak contası,yağ kapağı veya yağ çubuğundan çıkıyor. |
Evet abi açmıştım, bi yağdır gidioz bakalım heryerimiz yağ oldu sabah sabah :)) yağ fazla değildi ama tazzikle fışkırttı sanırım, şimdi bu mevcut yağı boşalttırıp daha ince bi yağ koydurcam GTI motor için özel yağ falan varmı bugun birisi öyle bişey söyledide aklım karıştı bilginiz varmı ? Ben daha önce duymadımda ? |
peugeot totali öneriyor. muhtemelen sende 10w 40 kullanırsın.
benimde yağ zamanım yaklaşıyor. arabayı aldığımda yağ konulalı 2000 km olmuştu.
ama ben kesinlikle magnatec koyduracağım.
onun üstüne yağ tanımam. |
Evet abi kaputu her açtığımda totalin etiketi gözüme çarpıyo, magnatec castroldu sanırım en iyisi omu bende ondan koyduruyum ?
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 23:23
I Love My Pug Yazdı:
maverick Yazdı:
I Love My Pug Yazdı:
maverick Yazdı:
geçen günde yağ ile ilgili bir konu açmıştın sanırım. fazla yağ konulması ile ilgiliydi yanılmıyorsam.
fazla yağ koymandan da olabilir diye düşünüyorum. nihayetinde başınçla yağı bir yerden tahliye etmesi gerekiyor. bu da ya üst kapak contası,yağ kapağı veya yağ çubuğundan çıkıyor. |
Evet abi açmıştım, bi yağdır gidioz bakalım heryerimiz yağ oldu sabah sabah :)) yağ fazla değildi ama tazzikle fışkırttı sanırım, şimdi bu mevcut yağı boşalttırıp daha ince bi yağ koydurcam GTI motor için özel yağ falan varmı bugun birisi öyle bişey söyledide aklım karıştı bilginiz varmı ? Ben daha önce duymadımda ? |
peugeot totali öneriyor. muhtemelen sende 10w 40 kullanırsın.
benimde yağ zamanım yaklaşıyor. arabayı aldığımda yağ konulalı 2000 km olmuştu.
ama ben kesinlikle magnatec koyduracağım.
onun üstüne yağ tanımam. |
önceki mesajımda magnatec kullananların yorumlarının yer aldığı bir link koymuştum. bence en iyisi. önceki arabam mazda lantisti. magnatec i koydurduğum andan itibaren motor sesi bile değişti. sanki aracım daha rahatladı. benim kanaatimce en iyi yağ. ben şahsen piyasada onun üstüne yağ tanımam. shell,mobil de iyi yağ ama castrol bu işin piri.
wrc arabaların tercihi. sen ordan pay biç
Evet abi kaputu her açtığımda totalin etiketi gözüme çarpıyo, magnatec castroldu sanırım en iyisi omu bende ondan koyduruyum ? |
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 23:27
koliva Yazdı:
Bu sorun 206'larda 406'larda cok oluyor ama onlarda HDI yazan kapagin altindaki tutturma yerlerinden biri koptugunda bu oluyor. Kapakla birlikte yag cubugunu da yukariya cekiyor.
Bu asagida yazdiklarimi bir yorum olarak gorun, aklima gelenleri yaziyorum. Sorun cok basit bir yerde de olabilir. Herhalde benim bu yazacaklarim en kotu ihtimal olsa gerek. Daha da tartisabiliriz.
Normalde cubugun atmamasi lazim. Atmasinin nedeni yag dolasim sistemine bir yerden basincli egzoz gazinin girmesi diye dusunuyorum. Hele siz iyice yuklenince basinc asiri yukselmistir ve en kolay yer olan yag cubugundan disariya atmistir. Bu egzoz gazi nereden girebilir diye soracak olursaniz, piston segmanlari buyuk ihtimalle derim.
|
Abi sana şöyle yardımcı oluyum şuan aracın üstünde 206 egzosu takılı bunun nedenide abart egzosu çıkarttırdım fakat orjinal 306 GTI egzos bulamadım haber bekliyorum şuanda aracı sıkıyomuş bu egzos doğal olarak. 60 lık boru yerine 2,0 motor aracın ustunde 50lik 1,6 aracın egzosu takılı.
Diğer tespitinde doğru sanırım abi çünkü sekmanım kırık, motor ustasına sordum aciliyeti olan bişey değil dedi sekman tamirinin, bana pek mantıklı gelmedi ama bilemiyorum ?
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 23:29
maverick Yazdı:
I Love My Pug Yazdı:
maverick Yazdı:
I Love My Pug Yazdı:
[QUOTE=maverick]geçen günde yağ ile ilgili bir konu açmıştın sanırım. fazla yağ konulması ile ilgiliydi yanılmıyorsam.
fazla yağ koymandan da olabilir diye düşünüyorum. nihayetinde başınçla yağı bir yerden tahliye etmesi gerekiyor. bu da ya üst kapak contası,yağ kapağı veya yağ çubuğundan çıkıyor. |
Evet abi açmıştım, bi yağdır gidioz bakalım heryerimiz yağ oldu sabah sabah :)) yağ fazla değildi ama tazzikle fışkırttı sanırım, şimdi bu mevcut yağı boşalttırıp daha ince bi yağ koydurcam GTI motor için özel yağ falan varmı bugun birisi öyle bişey söyledide aklım karıştı bilginiz varmı ? Ben daha önce duymadımda ? |
peugeot totali öneriyor. muhtemelen sende 10w 40 kullanırsın.
benimde yağ zamanım yaklaşıyor. arabayı aldığımda yağ konulalı 2000 km olmuştu.
ama ben kesinlikle magnatec koyduracağım.
onun üstüne yağ tanımam. |
önceki mesajımda magnatec kullananların yorumlarının yer aldığı bir link koymuştum.
bence en iyisi. önceki arabam mazda lantisti.
magnatec i koydurduğum andan itibaren motor sesi bile değişti.
sanki aracım daha rahatladı.
benim kanaatimce en iyi yağ. ben şahsen piyasada onun üstüne yağ tanımam.
shell,mobil de iyi yağ ama castrol bu işin piri.
wrc arabaların tercihi. sen ordan pay biç
Evet abi kaputu her açtığımda totalin etiketi gözüme çarpıyo, magnatec castroldu sanırım en iyisi omu bende ondan koyduruyum ? |
Eyvallah abicim :)) doğru diyosun wrc'yi, castrol alıyım bende bundan sonra :)
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 23:38
http://forum.donanimhaber.com/m_6792166/mpage_2/tm.htm" rel="nofollow - http://forum.donanimhaber.com/m_6792166/mpage_2/tm.htm
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 23:40
aracın yağ çubuğunun üst kısmında lastik bir conta olması lağzım eğer yoksa aracınızın yüksek devirde oluşturduğu motor basıncıyla çubuğu çıkarması normal.birde unutmayın üst yağ kapağınıda kotrol edin.ayrıca aracınızın mor yağ değişiminde doğru yağ konulduğuna özellikle dikkat edin.unutmayın gerekenden kalın bir yağ konulursa araç yağı 1 hafta geçmeden yakıcaktır (benim başıma geldi) ayrıca motor yağı bitmeden motor kitleme ihtimali olacağından aracınız çalışırken sübap sesi geldiğinde hemen stop edin ve yağınızı kontrol edin.malesef bazı araçlarda yağ lambası yanmadan motor yanabiliyor (örnek:megan 2)
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 20 Ekim 2011 Saat 23:51
06ilhan06 Yazdı:
aracın yağ çubuğunun üst kısmında lastik bir conta olması lağzım eğer yoksa aracınızın yüksek devirde oluşturduğu motor basıncıyla çubuğu çıkarması normal.birde unutmayın üst yağ kapağınıda kotrol edin.ayrıca aracınızın mor yağ değişiminde doğru yağ konulduğuna özellikle dikkat edin.unutmayın gerekenden kalın bir yağ konulursa araç yağı 1 hafta geçmeden yakıcaktır (benim başıma geldi) ayrıca motor yağı bitmeden motor kitleme ihtimali olacağından aracınız çalışırken sübap sesi geldiğinde hemen stop edin ve yağınızı kontrol edin.malesef bazı araçlarda yağ lambası yanmadan motor yanabiliyor (örnek:megan 2)
|
Yağ çubuğundaki lastik conta mevcut fakat gevşemiş sanırsam ve tam sıkı tutmuyor üstüne bie yağlandığı için kolayca çıkıyo diye tahmin ediyorum. Üst kapağı kontrol ettim sıkı bi şekilde yerinde sağlam gözüküyo ve zaten bu olayda kapağın etrafında yağ yoktu. Sübap sesi nasıl bir ses acaba ? Nasıl tarif edebilirsiniz anlayacağım şekilde ? Bu arada yardımlarınız ve önerileriniz için hepinize çok teşekkür ederim.
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 00:00
sübap sesi gaza bastığınızda şıkır şıkır vurma sesidir.gaza bastığınızda şırrrrrdiye bir ses duyarsanız hemen stop edin yoksa en iyi ihtimalle üst kapak contası yanar eğer şansınız varsa tabi.şansınız yaver gitmezse motor kilitler.bu sesi size şöyle tarif edeyim bisikletin hareket ederken pedal çevirmediğinizde dişlisinden gelen sese benzer ve unutmayın çok tehlikelidir.bu motor yağsız kaldığında olur dikkat edin.
|
Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 00:07
üzülerek söylüyorum ama araban ya pistonun sekman kanalı kırmış yada sekman çevirmiş fazla sıkıştırmamaya bak arabayı
------------- PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 00:59
06ilhan06 Yazdı:
sübap sesi gaza bastığınızda şıkır şıkır vurma sesidir.gaza bastığınızda şırrrrrdiye bir ses duyarsanız hemen stop edin yoksa en iyi ihtimalle üst kapak contası yanar eğer şansınız varsa tabi.şansınız yaver gitmezse motor kilitler.bu sesi size şöyle tarif edeyim bisikletin hareket ederken pedal çevirmediğinizde dişlisinden gelen sese benzer ve unutmayın çok tehlikelidir.bu motor yağsız kaldığında olur dikkat edin.
|
Abi eyvallah çok teşekkürler bilgiler için Allaha şükür öyle bi ses duymadım, inşallah bundan sonrada duymam. Sesi anladım, güzel anlatım içinde ayrıca teşekkür ederim.
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 01:02
peugeotefe Yazdı:
üzülerek söylüyorum ama araban ya pistonun sekman kanalı kırmış yada sekman çevirmiş fazla sıkıştırmamaya bak arabayı |
Abi zaten sekman yeni yapılmıştı, yine kırıldı sanırım bu sekman sürücüden dolayı kırılıyomuş 1.viteste asılmıyorum arabaya 2.vitesten sonra basıyorum. hangi durumlarda kırılır acaba ? ve bana toplam maliyeti 1,000 TL yi geçmez dedi usta sizce tahmini masrafım ne olur ve acil yaptırmam gerekirmi ? yaptırmassam piston mu kırarım ?
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 01:11
Sekman fazla sıkıştırma sonucu kırılır bunadan neden olucak durumlar silindir kapağının yüzeyidir acaba daha evvelden taşlanmışmı ve ne kadar taşlanmış kapak taşlandıkça silindirlerdeki yanma odasındaki basınç artar ve sekmanlar buna dayanıksız kalınca ya sekmanı çevirir ya da sekmanın geçtiği pistondaki kanalı kırar tahmin ediyorumki senin aracında pistondaki sekman kanalını kırdı böyle üzerinde gitmeni tavsiye etmem zira gömleklerede zarar verebilir.Birde sekman yeniyapılmıştı demişssin sürüceden dolayı kırılıyor diye bişey söz konusu olamaz sonuçta bunlar devirli arabalar illaki devir saatinin hepsini görücek ama senin 2 ci vites te gidip 6-7 saniye boyunca aracı kesicide tutarsan buna ne motor dayanır ne yürek kaputtan piston fırlatırsın.:D ve motor yeni yapılmış motor yaptıktan sonra rodaj yaptınmı ?
------------- PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 01:11
bu konuda çok bir bilgim yok vallahi ne desem boş olur tek bildiğim arabaya yeni sekman veya motor yapılırsa ilk 10.000 kmyi 2500-2800 deviri geçmeden kullanman gerekiyor ve ilk 2000 km yapıldıktan sonra oluşan metal tozlarını temizlemek için motor yağını değiştirmen gerekiyor.dediğim gibi sekman konusunda çok bir bilgim yok kusura bakma kardeşim çok yardımcı olamadım ama
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 01:23
Abi rodaj yapılmışmı bilmiyorum. Ben 650-700 km yol geldim bu araçla ve zorlamadım gelirken. Sadece şanzuman yağı değişti aracın motor yağı değişmedi. Kapak taşlama yok araçta, piston sekman kanalı kırıldıysa pistonlarmı değişecek ? Valla abi kesiciye sokmadım hiç arabayı redline bile görmedi 6 bin 7 bin devirde vites değiştiriyorum. Kaça patlar bu iş bize acaba ?
10-20 km gitsem sanayiye kadar sıkıştırmadan sorun yaratırmı ?
Efe abi yardımlarına müteşekkirim.
ilhan abi rica ederim ne demek saol her şey için.
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 01:38
I Love My Pug Yazdı:
Abi rodaj yapılmışmı bilmiyorum. Ben 650-700 km yol geldim bu araçla ve zorlamadım gelirken. Sadece şanzuman yağı değişti aracın motor yağı değişmedi. Kapak taşlama yok araçta, piston sekman kanalı kırıldıysa pistonlarmı değişecek ? Valla abi kesiciye sokmadım hiç arabayı redline bile görmedi 6 bin 7 bin devirde vites değiştiriyorum. Kaça patlar bu iş bize acaba ?
10-20 km gitsem sanayiye kadar sıkıştırmadan sorun yaratırmı ?
Efe abi yardımlarına müteşekkirim.
ilhan abi rica ederim ne demek saol her şey için. |
Abicim ben burdan ne desem boş motor sıfır yapıldıysa dediğin gibi ise eğer en az 1500 km rodaj yapılması gerek aracı sıkıştırmadan 3-4 bin devirlerde sabit kullanıcaksın ki sekman lar gömleklere alışması gerek zira sıfır motor yapıp 1-2-3 6bin 7 bin devir çevirirsen ne olur muhtemelen sekman döner bu da demektir o araç komprosörü bi yerlerden atmaya başlar ve buna en musait yer yağ çubuğudur.Sen bin arabana yarın güzel bi motor ustasına git üst subab kapağının ön tarafında ki yağ bu hortumlarını ustan çıkarsın ve araç çalışır haldeyken gaz verin eğer ordan ciddi bir şekilde yağ geliyorsa düşündüğümüz şekilde ciddi bir sorun vardır ama şunuda belirteyim 306 gti motorunu her ben ustayım diyene elletme ben 8 senedir bu işi yapıyorum toplarken en çok zorluk çektiğim motor 306 gti motorudur
------------- PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 01:44
I Love My Pug Yazdı:
Abi rodaj yapılmışmı bilmiyorum. Ben 650-700 km yol geldim bu araçla ve zorlamadım gelirken. Sadece şanzuman yağı değişti aracın motor yağı değişmedi. Kapak taşlama yok araçta, piston sekman kanalı kırıldıysa pistonlarmı değişecek ? Valla abi kesiciye sokmadım hiç arabayı redline bile görmedi 6 bin 7 bin devirde vites değiştiriyorum. Kaça patlar bu iş bize acaba ?
10-20 km gitsem sanayiye kadar sıkıştırmadan sorun yaratırmı ?
Efe abi yardımlarına müteşekkirim.
ilhan abi rica ederim ne demek saol her şey için. |
offfffffffff  6000-7000 devir cok fazla. baskı balatayı da çabuk bitirirsin.
normali zaten 2500 3000 aralığı. okadar sıkıştırmaya motor bir yerden patlak verecektir zaten ki vermiş.
|
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 01:55
aman abim sen ne ettin yaw motora çok yüklenmişin aman valla ben korktum şimdi inşallah büyük bir sorun yoktur.birde GTI motorların işçiliği zor olduğundan daha hesaplı çıkıyor sanırım inşallah bişey yoktur.
|
Mesajı Yazan: I Love My Pug
Mesaj Tarihi: 21 Ekim 2011 Saat 01:59
Efe abi verdiğin bilgiler için çooook teşekkür ederim sanırım en iyisi servise götürmek çünkü ustalara güvenemiyorum.
Maverick abi sürekli 6 bin 7 bin gitmiyorum insaf :)) ara sıra yürüyoruz öyle efe abininde dediği gibi devirli motor gerektiğinde hepsini çeviriyo ama göze geldik. Forumda herkes kaza yapıyodu bi uğursuzluk var üstümüzde aha bizide böyle buldu uğursuzluk :((
------------- 306 GTI - 2.0LT 200 HP "Türkiye, Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e" Daniel Dumoulin 0507 750 39 37
|
|