Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TURKEY FAN CLUB GENEL >Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - atmosferik motormu-turbo motormu görüşleriniz
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

atmosferik motormu-turbo motormu görüşleriniz

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  123>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: atmosferik motormu-turbo motormu görüşleriniz
    Gönderim Zamanı: 17 Eylül 2011 Saat 01:09
farklı önceliklerim var araçla ilgili onları yapıyorum sıra ona da gelecek :)
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2011 Saat 17:17
Mimit o kadar diyorsun abi taktır şunu da bir görelim artık ya:D Yoksa ben minik yağ pompası alıp takacam sonra aracımın arkasındaki HDI kısmının başına bir "m" ekleyeceğim Star
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2011 Saat 16:09
bazı tez canlı insanlar için(ör: ben) uzun yol yada şehir içi kullanımdan sonra beklenmesi gereken 30 saniye bile sıkıcı olabiliyor,çözüm turbo timer :) yakında onu takıcaz inşallah.
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2011 Saat 12:23
Kahkaha  hahaha bu güzeldi
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2011 Saat 12:21
Orjinalini yazan: berkekk berkekk Yazdı:

acem abi bu lafı üstüme alınıyom çok teşekkürler Star
 
Ister ustune ıster altına alın farketmez Sırıtma
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2011 Saat 12:19
acem abi bu lafı üstüme alınıyom çok teşekkürler Star
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2011 Saat 12:11
Iste bende her zaman bu konudan bahsedıyorum. Bılınclı olan kısı her zaman daha ustundur Sırıtma
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2011 Saat 12:08
abi yerli kia ceratolarda büyük harfle yazıyor sanayide rastladım Göz Kırpma  metin abimde görmüş . turbo araç sıkıntı yaa. zamanın yarış arabaları hep atmosferik. 2.0 motor 1.6 turboya göre her daim daha rahat gider. 1.6 çabuk boğulur
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2011 Saat 12:07
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: berkekk berkekk Yazdı:

çoğu aracın şöfor kapısında türkce tabi turbo araçlar için geçerli uzun yoldan sonra en az 1 dakka rolantide çalıştırın der Göz Kırpma bakınız kia cerato 
 
Oyle bır yazıya hıc rastlamadım ama koymaya basladılarsa guzel bır durum. Cunku dızel veya benzınlı farketmez turbolu olan her aracı rolantıde bekleyerek turbonun sogumasına ımkan tanımak turbo omru noktasında cok onem tasır
 
abi ben bir kaç kere denk geldim o yazıyı hatırlıyorum. turbolu araçlara koyuyorlar
 
hatta geçen bir abimiz anlattı. Denizli - Çal arası dolmuşçuluk yapan bir abi varmış Mercedes sprinter minibüsü ile yolcu taşıyormuş. Adam aracını çalıştırdığında inip bir sigara içer ondan sonra yola çıkarmış, yolda devirli ve aracı yormadan çok rahat kullanırmış, aynı zamanda durduğunda da stop etmeden önce bir sigara içip öyle stop ediyormuş.
 
araç şuan 750.000 küsür km de imiş ve hiç arıza yapmamış. Yalan olmasın debriyaj mı bişey dediler ama o bile hiç değişmemiş, başka parçada olabilir benim aklımda devriyaj kaldı. Bu adamı şuanda mercedes yakından takip ediyormuş (:
 
belki yakında reklamlarına çıkar aracımız sorunsuz hiç arıza yapmadan şukadar gitmiştir gibisinden.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2011 Saat 12:01
Orjinalini yazan: berkekk berkekk Yazdı:

çoğu aracın şöfor kapısında türkce tabi turbo araçlar için geçerli uzun yoldan sonra en az 1 dakka rolantide çalıştırın der Göz Kırpma bakınız kia cerato 
 
Oyle bır yazıya hıc rastlamadım ama koymaya basladılarsa guzel bır durum. Cunku dızel veya benzınlı farketmez turbolu olan her aracı rolantıde bekleyerek turbonun sogumasına ımkan tanımak turbo omru noktasında cok onem tasır
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2011 Saat 11:57
çoğu aracın şöfor kapısında türkce tabi turbo araçlar için geçerli uzun yoldan sonra en az 1 dakka rolantide çalıştırın der Göz Kırpma bakınız kia cerato 
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2011 Saat 08:50
Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

ben atmosferik diyorum peki ama neden?

bugüne kadar kullandığım turbo beslemeli araçlar volvo 850 t5, volvo s40 t4, corolla d4d,308 hdi, iki benzinli iki dizel motor.

dizel ler tamamen ekonomik yakıt tüketimi üzerine kurulmuş sistemler barındırıyor,günümüzde 1.4 1.2 benzinli turbo araçlarda var gene ekonomik yakıt tüketimi tabanlı.

biz turbolu araç kullanmayı bilmiyoruz,sabah marşa bas yürü,akşam eve gel park et stop et,böyle bir dünya turbolu araçların ömrünü kısaltıyor,piyasa daki dizel araçlara dikkat ederseniz hemen hemen hepsinin turbosundan ses gelir,ve bu ses normal bir turbo çalışma sesi değildir,evet belki turbo tam olarak arızalanmıyor ama performans kaybı olduğu da su götürmez bir gerçek.

bunun dışında eski amerikan yada klasik araçlara baktığımız da büyük hacimlere göre orta dereceli güçler ürettiklerini görürüz,bu sistemlerde motor en üst devirlerde bile kapasitesinin altında güçler ürettiği için çok zorlanmaz ve uzun yıllar sağlıklı kalırlar,turbolu motorlar içinde durum aynı.küçük hacim büyük güç,dah açok zorlanma dah açok yıpranmayı beraberinde getirecektir,1,6 t 200 lik bir motor 2.0 200hp lik bir motora göre daha çok yorulacaktır. 
 
Evet kardesım cok haklısın... Aynen benım yazacagım cumlelerı yazmıssın. Turbolu motorlarda turbonun bır mıktar sogumasın ımkan tanımak ıcın rolantıde calısır halde bırakmak gerek ama bunu kım yapıyor???
 
Onun harıcınde turbo bır dopıngtır dopınglı motor ıster ıstemez daha buyuk sıkısmalarla calısacak dolayısıyla daha cabuk yıpranacaktır...
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2011 Saat 01:02
ben atmosferik diyorum peki ama neden?

bugüne kadar kullandığım turbo beslemeli araçlar volvo 850 t5, volvo s40 t4, corolla d4d,308 hdi, iki benzinli iki dizel motor.

dizel ler tamamen ekonomik yakıt tüketimi üzerine kurulmuş sistemler barındırıyor,günümüzde 1.4 1.2 benzinli turbo araçlarda var gene ekonomik yakıt tüketimi tabanlı.

biz turbolu araç kullanmayı bilmiyoruz,sabah marşa bas yürü,akşam eve gel park et stop et,böyle bir dünya turbolu araçların ömrünü kısaltıyor,piyasa daki dizel araçlara dikkat ederseniz hemen hemen hepsinin turbosundan ses gelir,ve bu ses normal bir turbo çalışma sesi değildir,evet belki turbo tam olarak arızalanmıyor ama performans kaybı olduğu da su götürmez bir gerçek.

bunun dışında eski amerikan yada klasik araçlara baktığımız da büyük hacimlere göre orta dereceli güçler ürettiklerini görürüz,bu sistemlerde motor en üst devirlerde bile kapasitesinin altında güçler ürettiği için çok zorlanmaz ve uzun yıllar sağlıklı kalırlar,turbolu motorlar içinde durum aynı.küçük hacim büyük güç,dah açok zorlanma dah açok yıpranmayı beraberinde getirecektir,1,6 t 200 lik bir motor 2.0 200hp lik bir motora göre daha çok yorulacaktır. 
2001 peugeot 406 sv bva
2010 peugeot 308 Millesim hdi(dv6C) Auto6r
Yukarı Dön
tayfundoner Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
18 - Temmuz - 1993

Kayıt Tarihi: 06 Ağustos 2011
Konum: BURSA OSMANGAZİ
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 223
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı tayfundoner Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 16 Eylül 2011 Saat 00:19
bence atmosferik motor bence 1.9 d 75 bg partnerle 110 bg turbo dizel connect kafa tutarım ben + yakıt açısından en uygunu...
TYFN DNR
2000 PEUGEOT PARTNER 1.9 D
TYFN_DNR28@hotmail.com

Gurbetçi Çotanak 028
Yukarı Dön
307P Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
09 - Kasım - 1987

Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 452
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 307P Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 21:28
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: 307P 307P Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: 307P 307P Yazdı:

Turbo aracın sürüşü daha keyifli geliyor bana..
 
Evet haklısın turbonun basıncı sayesınde dusuk devırde elde edılen torku kullanmak keyıflı oluyor. Ama turbonun basıncı ıptal olunca motor ne hale gelıyor sen cok ıyı bılıyorsun Sırıtma


Hahaha koptum yahuu.Bilmem mii Sinirli Sırıtma
 
O sabah elımı yakmıstım ve acayıp terlemıstım hıc unutmuyorum yanı. Sende bır su bıle ısmarlamadın Göz Kırpma


Üzüntüden ve sinirden düşünemedim kusura bakma Göz Kırpma

Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

sen buralara gelırmıydın kanka Sırıtma 


Giriyordum zaten ama mesaj atamıyordum kanka Gülme


Düzenleyen 307P - 15 Eylül 2011 Saat 21:29
Yukarı Dön
Muhammet ÇAKIR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010
Konum: Kütahya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3134
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Muhammet ÇAKIR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 20:37
Orjinalini yazan: 307P 307P Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: 307P 307P Yazdı:

Turbo aracın sürüşü daha keyifli geliyor bana..
 
Evet haklısın turbonun basıncı sayesınde dusuk devırde elde edılen torku kullanmak keyıflı oluyor. Ama turbonun basıncı ıptal olunca motor ne hale gelıyor sen cok ıyı bılıyorsun Sırıtma


Hahaha koptum yahuu.Bilmem mii Sinirli Sırıtma
sen buralara gelırmıydın kanka Sırıtma 
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 20:33
Motor ömrü açısından atmosferiğin daha sağlıklı olduğunu söylemişti bir zamanlar bir arkadaşım.Nedenini,niçinini bilmem ama..
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 20:00
Ama turbolu araçların bakımları zor oluyormuş galiba örnek olarak TSI ya da FSI (turbosuz ama zormuş)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 16:45
Orjinalini yazan: 307P 307P Yazdı:

Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: 307P 307P Yazdı:

Turbo aracın sürüşü daha keyifli geliyor bana..
 
Evet haklısın turbonun basıncı sayesınde dusuk devırde elde edılen torku kullanmak keyıflı oluyor. Ama turbonun basıncı ıptal olunca motor ne hale gelıyor sen cok ıyı bılıyorsun Sırıtma


Hahaha koptum yahuu.Bilmem mii Sinirli Sırıtma
 
O sabah elımı yakmıstım ve acayıp terlemıstım hıc unutmuyorum yanı. Sende bır su bıle ısmarlamadın Göz Kırpma
Yukarı Dön
307P Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
09 - Kasım - 1987

Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 452
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 307P Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15 Eylül 2011 Saat 16:03
Orjinalini yazan: CeCoLi CeCoLi Yazdı:

Orjinalini yazan: 307P 307P Yazdı:

Turbo aracın sürüşü daha keyifli geliyor bana..
 
Evet haklısın turbonun basıncı sayesınde dusuk devırde elde edılen torku kullanmak keyıflı oluyor. Ama turbonun basıncı ıptal olunca motor ne hale gelıyor sen cok ıyı bılıyorsun Sırıtma


Hahaha koptum yahuu.Bilmem mii Sinirli Sırıtma
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  123>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon peugeot 308 star-stop sorunu? (2015- ) son mesaja git 26348 20 Osman48
konu icon Start stop son mesaja git 207 0 zafercelebi
konu icon 206 hararet sorunu (çözüldü) son mesaja git 37006 27 kaan206
konu icon Arıza Işıkları... Anlamları son mesaja git 296746 31 dostcanlısı
konu icon Peugeot 206 hararet ve torsiyon sorunu son mesaja git 86 0 kaan206
konu icon Motor arızası aracı tamir ettiriniz uyarısı son mesaja git 94110 43 ozgurtavukcu07
konu icon 308 rolantide dalgalanma titreme son mesaja git 866 1 sensah
konu icon Ön göğüs kısmı açılması hk. son mesaja git 1034 5 Oto Tamir Servisim
konu icon Selülozik tiner silinen yerleri matlaştırdı iz yap son mesaja git 6243 12 stayk
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1111 4 muratzengin
konu icon 2024 yılında 407 almak son mesaja git 312 0 Kazu59
konu icon "Clarion pu-2859a(l) rd3-01" Radyodan Aux alma son mesaja git 3617 1 Baki TANRISEVEN
konu icon 307 otomatik vites sorunu son mesaja git 49367 50 Pejo58
konu icon Tablet ekran dış bolumleri son mesaja git 532 0 Miskinler
konu icon 308 T7 Dizel Araç Aküden Akan Asitli Su Sorunu son mesaja git 346 0 Kalenders
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 601 0 SerkanPinar
konu icon Yeni 106 GTI a Yeni Usta - İstanbul Anadolu Yakası son mesaja git 91 0 SerkanPinar
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 4392 15 MMYILMAZ
konu icon 208 şanzıman vuruntu son mesaja git 1883 2 208adem1
konu icon PEUGEOT PANORAMİK CAM TAVAN MAĞDURİYETİ son mesaja git 1054 0 Just for Justice
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 NOVEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kesim 4
Pejo58 3
muratzengin 3
ulamburias 2
Oyk2147 2
208adem1 2
SerkanPinar 2
wolkan35 2
yigit0060 2
yigitmustafa 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English