Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >307
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Şanzıman Yağı Basıncı Sorunu ve Yağ Değişimi
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Şanzıman Yağı Basıncı Sorunu ve Yağ Değişimi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
ares2626 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1986

Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2011
Konum: bursa
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 85
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı ares2626 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Şanzıman Yağı Basıncı Sorunu ve Yağ Değişimi
    Gönderim Zamanı: 17 Ekim 2011 Saat 18:58
ayni problem bende de var yakindan takip ediyorum cozumu insh kavusacagiz,bendede automatik gear fault,benimki simdi arada istop etmeye falan bile basladi,kontak acikkende ara gazi veriyor durduk yere seninki gibi deviri 20-10 20-10 die gazliyor surekli,bende cok usa gezdim benim kararimda sanirim valflari ve yagi degistircem hafta sonu,bi ustada ga kelebeginden olabilir dedi yarin once onu bi temizleticem
307xt
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ağustos 2011 Saat 08:33
Orjinalini yazan: 60de106 60de106 Yazdı:

metin abi bende bir sey sorcam bu fren musuru kac cıkıslı soketı var benımkınde 2 tane vardı burda servıste 4 lu olur dıyorlar anlamadım :S
 
valla kesin cevabı almak için şahin peugeot murat abiyi ara şasi numaranı ver o sana hangi parça numaralı müşürün takılacağını söyler.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 23 Ağustos 2011 Saat 00:43
metin abi bende bir sey sorcam bu fren musuru kac cıkıslı soketı var benımkınde 2 tane vardı burda servıste 4 lu olur dıyorlar anlamadım :S
Yukarı Dön
kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Ağustos 2011 Saat 23:41
Konuyla ilgili bir gelişme oldu!!

Dün 3 ustaya gösterdikten sonra bu sabah da yetkili servise göstermiştim şanzıman kulağı meselesini. Gösterdğim her usta levyeyle motoru alttan test ediyor Motor oynatmaya çalışıyorlardı. Bugün servisten çıktıktan sonra daha önce hiç olmayan birşey oldu, artık gaza basarken değil, gazdan ayağımı çektiğim anda da net olarak hissedilir bir biçimde aracı öne atıyor. Düşündüm ki 2 günde 3 usta motoru levye ile oynattı, demek ki bu kulak hassas, belki de iyice saldı kendini ki şimdi böyle daha da atıyor ileri kendini. Bu nedenle tekrar şanzıman takozunu değiştirmeye karar verdim. Aracı durdurduğumda da motor rölantideyken ara ara titreme yapıyor. Araçta iken hissediyordum, bizzat inip olayı gözlemledim de.

Ne dersiniz haklı mıyım sizce? Şanzıman takozu bozulduysa yapar mı bu vuruntuları??? Selenoid ve yağ değişimini ertelemeli miyim???


Düzenleyen kuantum - 22 Ağustos 2011 Saat 23:49
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Ağustos 2011 Saat 12:30
yetkili servise güven, zaten selenoid değişnce yazılım yüklenmesi lazım bunuda sadece yetkili servis yapar fiyatıda gayet uygun.
 
şanzımanda bir sıkıntı olduğunda işlemler sırası ile ucuzdan pahalıya doğru yapılır. yan ilk önce yağ çözülmezse  sonra selenoid sonra hidrolik sonra revizyon vs.
 
profilinizde il ve ilçe bilgilerinizi yazsanız size daha rahat yardımcı olabiliriz, 
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Ağustos 2011 Saat 12:10
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

kuantum usta,

ben valf değişiminde şanzımanı açtırıp filtre+ tüm mekanik aksamı temizlettim 250 tl ek işçilik aldılar ama içim rahat etti, valfler değişirken tüm şanzıman açılmaz ama filtre vs. için açtırman gerek.Al4 şanzımanların hepsinde benzer hatalar var yani 206nda da olması muhtemeldir, son olarak özetleyim.

1) Hiç bir uyarı vermeden vuruntu varsa,yağ değişimi büyük olasılıkla düzeltir.
2)Fren münşürü bozuksa mutlaka yenisini alın 20 tl birşey(eğer araç dururken vites p de takılı kalıyorsa ve kapatıp yeniden çalıştırınca düzeliyorsa bunu birkez bile yapsa bozuk demektr)
3)Eğer Auto Gear Fault uyarısı veriyorsa bakmanız gereken durumlar.
yokuşta geri kaçırmıyorsa eğer büyük olasılıkla valf değişimiyle sorununuz düzelir.
yokuşta geri kaçırıyorsa yağ bloğu değişimiyle düzelir. çıkmacıda 300-500 arası bulursunuz yada sıfırı valfler dahil 1500 tl dir.
4)şanzımanda hem geri kaçırma var boşa kaçırma var fışlama varsa revizyon vakti gelmiştir.

Şimdi burayı iyi okuyun, bu sorunların tümünde genelde servisler revizyon der korkmayın paniklemeyin,inadına bastırın unutmayın servis yüzde yüzonsekiz karla parça satar, bende aynı problerm varken bir servis revizyon 4000 tl dedi,biri yağ blogu 1500 tl olmazsa revizyon dedi,ben bu forum sayesinde çok daha düşük bir miktara hallettim.

Öncelikle şunları söyleyeyim:

1- Fren müşüründen kaynaklanabileceğini öğrenince, en ucuz çözüm olduğu için ilk onu değiştirdim, bir faydası olmadı.
2- Motor ya da şanzıman kulakçığının değiştirilmesinin sorunu çözebileceği söylendi. Bunun üzerine toplam 4 ustaya gittim;

+ İlk usta bilgisayara bağladı, yağ basıncını ölçtü, basıncın 2.5 un biraz altında olduğunu görünce valflerin ve yağın değişmesi gerektiğini, gerekirse hidrolik bloğun da değişebileceğini söyledi. valf+yağ için 800 civarı, hidrolik blok olursa da 1500 civarı bir masrafı olacağını söyledi. fakat bu usta hiç motor kulakçığı falan demedi, kontrol da etmedi zaten.

++ ikinci usta test sürüşü yaptı. aracın ciddi bir sıkıntısı olmadığını söyledi. 60.000 km de valflerin bozulacağını tahmin etmediğini, 2.40 lık bir basıncın ciddi bir sorun oluşturmayacağını söyledi. sonra aracı kaldırıp şanzıman kulakçıklarını falan inceledi ve şanzıman takozunun değşimesi gerektiğini, sorunun bundan kaynaklandığını söyledi. bu usta ayrıca bunu söyleyen ilk ve tek ustaydı. bu usta dışında olayı motor kulakçığına bağlayan çıkmadı.

+++üçüncü usta aracı kaldırdı ve kulakları inceledi ve hiçbir sıkıntı olmadığını, yeni kulakların da mevcuttan bir farkı olmayacağını söyledi. meselenin yağ basıncı ile alakalı olabileceğini, bir otomatik şanzıancıya göstermem gerektiğini söyledi.

++++ dördüncü usta(yetkili servis)  bir yetkili servis ustasıydı. yetkili serviste 1-2 usta olayın motor kulağı ile ilgili olmayacağını ayaküstü söyledi, bir tanesi de araçla test sürüşüne çıktı, sonra da kaldırıp alttan inceledi ve motor ve şanzıman kulaklarının sağlam olduğunu, sadece bir tanesinin hafifçe kaymış olduğunu, onun da vuruntu yapmayacağını belirtti. bunun üzerine ben de yağ ve valf değişimi için fiyat aldım, bana yaklaşık 600 TL bir fiyat çıkardılar. Onlara özellikle sordum, bu fiyata filtre de dahil mi diye onlar da bana filtrenin değişmeyeceğini, onun için şanzımanın inmesi gerektiğini, bugüne kadar filtre pek değiştirmediklerini, yağ değiştikten sonra filtrenin değişmesine gerek olmadığını söylediler. Ayrıca serviste orjinal şanzıman kulağının fiyatının 160 TL olduğunu ve takma işçiliğinin de yaklaşık 60 TL olacağını söylediler.

Tüm bunlardan sonra:

Valf ve yağ değişimi için yetkili servisin bana verdiği fiyat uygun geldi. Nihayetinde yetkili olmayan bir servis aynı şeyler için bana 700 civarı bir ücret vermişti. Eğer üst şartel değişirse bu fiyat 900 TL'ye çıkıyor. Şanzıman kulağını değiştirmekten vazgeçtim. 220 TL bunun için fazla geldi bana. Kelebek boğazının pislenmesinin de böyle bir şeye neden olabileceği söylenmişti, son olarak onu temizleteyim diyorum.

Şimdi kafamdaki sorular şu:

1- Şanzıman yağ filtresinde bir kirlilik varsa, o değişmedikten sonra bu kadar masrafa girmenin anlamı var mı? Yoksa servis ustasının dediğine güvenmeli miyim.
2- Aracımda şimdiye dek hiç "Auto Gear Fault" hatası vermedi. Ve yokuşta kaçırma oranı da çok kötü değil. Acaba valf ve yağ değişimi için acele mi ediyorum. Sorun başka bir sorun olabilir mi? Ama ne...?
3- Sadece yağ değişimi yapayım diyorum, ama bu sefer servis ustaları sadece yağ değişiminin başka problemleri tetikleyebileceğini söylüyor. Acaba bu doğru mu...?


Düzenleyen kuantum - 22 Ağustos 2011 Saat 12:12
Yukarı Dön
alisuat Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
28 - Ağustos - 1989

Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011
Konum: Ankara-Çankaya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alisuat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Ağustos 2011 Saat 03:13
kuantum usta,

ben valf değişiminde şanzımanı açtırıp filtre+ tüm mekanik aksamı temizlettim 250 tl ek işçilik aldılar ama içim rahat etti, valfler değişirken tüm şanzıman açılmaz ama filtre vs. için açtırman gerek.Al4 şanzımanların hepsinde benzer hatalar var yani 206nda da olması muhtemeldir, son olarak özetleyim.

1) Hiç bir uyarı vermeden vuruntu varsa,yağ değişimi büyük olasılıkla düzeltir.
2)Fren münşürü bozuksa mutlaka yenisini alın 20 tl birşey(eğer araç dururken vites p de takılı kalıyorsa ve kapatıp yeniden çalıştırınca düzeliyorsa bunu birkez bile yapsa bozuk demektr)
3)Eğer Auto Gear Fault uyarısı veriyorsa bakmanız gereken durumlar.
yokuşta geri kaçırmıyorsa eğer büyük olasılıkla valf değişimiyle sorununuz düzelir.
yokuşta geri kaçırıyorsa yağ bloğu değişimiyle düzelir. çıkmacıda 300-500 arası bulursunuz yada sıfırı valfler dahil 1500 tl dir.
4)şanzımanda hem geri kaçırma var boşa kaçırma var fışlama varsa revizyon vakti gelmiştir.

Şimdi burayı iyi okuyun, bu sorunların tümünde genelde servisler revizyon der korkmayın paniklemeyin,inadına bastırın unutmayın servis yüzde yüzonsekiz karla parça satar, bende aynı problerm varken bir servis revizyon 4000 tl dedi,biri yağ blogu 1500 tl olmazsa revizyon dedi,ben bu forum sayesinde çok daha düşük bir miktara hallettim.
Yukarı Dön
alisuat Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
28 - Ağustos - 1989

Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011
Konum: Ankara-Çankaya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alisuat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 22 Ağustos 2011 Saat 03:06
Orjinalini yazan: kuantum kuantum Yazdı:

allah razı olsun, güzel bilgiler. ama benim yazdığım şeyler biraz havada kaldı sanırım. hala net birşey söyleyen olmadı. şöyle toparlayacak olursam:

1- 2.40-2.50 arasında gidip gelen yağ basıncı normal midir? yoksa sıkıntıya işaret eder mi?
2- alisuat bey'in dediği şekilde bir yokuşta aracım kesinlikle kaçırmıyor, belki ileri bile gider. bu durum şanzımanın iyi olduğunun delili imiş. ama 2.5 basıncının altında olursa da selenoid valflerinin değişmesi gerektiğine dair söylenenler var. hangi bilgi ile hareket etmeliyim? ya da iki bilgiyi nasıl harmanlamalıyım?
3- yağ basıncı şanzıman yağının bozuk olmasından dolayı düşer mi? eğer düşerse şanzıman yağı 60.000'de iken bozulur mu? aynı şekilde valfler de bu km'de zarar görür mü? ustaların çoğu bu km'de böyle bir şeyin olmasına düşük ihtimal gözüyle baktılar.
4- dün baktırdığım bir usta aracı kaldırıp şanzıman kulakçığını kontrol etti, ve sorunun ondan olduğunu, değişmesi gerektiğini söyledi. bugün gösterdiğim iki usta ise kulağın normal olduğunu, sağlam olduğunu söyledi. hangisine inanmam lazım. şanzıman kulağı bozulunca vites geçişlerinde ve viteslerin yüksek devirlerde atmasında, aracın rölantide çalışırken hafif hafif sallanmasında etkisi var mıdır?
5- son olarak şanzıman yağının ve filtresinin değişimini en uygun kaç paraya ve nerede yaptırabilirim? istanbul anadolu yakasındayım.

eğer aracınızda auto. gear fault yazısı çıkıp spor ve kar modları yanıyorsa, 2 valf + yağ değişimiyle çözebilirsiniz serviste 600 tl civarı tutar yada. murat abiden 240 tlye 2 valf 70 tlyede yağ alıp bilen birinde değiştirirsiniz ama yeni tip valf oldugu için tekrar serviste 60 tl ücret vererek yeni valfleri beyne tanıtmanız gerekir.
Yukarı Dön
kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 23:58
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

 
1- şanzıman yağ basıncı hararet yüksekken düşer yani yağ ısındığında özelliğini kaybeder. ilk önce yağ değişimi yapılır eğer halen 2,5 barın altında ise selenoidler değişmelidir.
 
2- yokuşda geri kaçırmaması tork konvertor ile alakalıdır, şanzıman yağ basıncı ise selenoid ile alakalıdır yani ikisi farklı şeylerdir. basınç düşükse selenoidler gerekli basıncı üretemez ve vites geçişleri için basınclı yağa ihtiyacı olan şanzıman gerekli basıncı üretemediği için vurdurarak vites geçirir.
 
3- şanzıman yağı 25.000 de bir, en geç 30.000 km de bir mobil LT 71141 marka yağ ile değiştirilmelidir. Zamanında değişmeyen yağ özelliğini yüksek sıcaklıklarda (hararet yüksekken) kaybeder yoğun trafikse özelliğini kaybeden yağ yüzünden gerekli basıncı üretemeyen selenoid zamanla arızalanır.
 
yanlız 1. sayfada kolivanın açıkladığı gibi aracın üzerindeki orjinal selenoidler üretimden dolayı hatalıdır bu yüzden fabrika çıkışı şanzımanlardaki selenoidler sorun çıkarır. yeni tip selenoid ile değiştirilmesi daha büyük sorunlar çıkmadan önlenmiş olur.
 
4- vites geçişlerinle alakası yokdur . aracın sallanması motor kulağından olabilir. vites geçişlerinin uzamasın fren müşüründen olabilir, 5 arkadaş aynı sorunu fren müşürü ile çözdük.
 
5- şanzıman yağı değiştirebilisin, filtre için şanzımanın inmesi gerekiyor ama yağ değişimi periyodunu kısa tutarsan da temizleyebilirsin,
 
ne olursa olsun şanzımanı indirmeden önce iyice diren araştır, birkere şanzıman iner açılırsa dikiş tutmayabiliyor emin eller lazım.
 
selenoid değişiminde ise yeni tipleri mutlaka şanzıman beynine tanıtmak gerekir be bunu sadece yetkili servisyapar. eğer yeni selenoidleri dışarda değiştirirsen yazılım atamazlar sıkıntıların devam eder.
 
sevgilerle

metin bey, öncelikle teşekkür ederim. gerçekten aydınlatıcı oldu söyledikleriniz. geçen gün fren müşürünü değiştirdim bu forumda yazılanları okuyunca. fakat bir etkisini göremedim.. söylediklerinizle ilintili olarak şunları sormak istiyorum:

1- şanzıman yağını ve filtresini değiştirirken şanzıman inmek zorunda mı?
2- aracım 2006 makyajlı kasa, bu seride de fabrika çıkışı selenoidler problemli mi? yoksa sadece eski kasalarda mı sıkıntı var?
3- yetkili ya da özel serviste şanzıman yağı ve filtresi değişiminin bana ortalama maliyeti ne olur? bu konuda önereceğiniz bir servis var mıdır?
4- şanzıman kulağının da bu tip sorunlara neden olabileceğini bu forumda da, başka forumlarda da gördüm. eski arabamda araç aşırı ısınınca sert vuruntular oluyordu. fakat bu araçta araç henüz ısınmamışken, hararet aşırı değilken oluyor, sadece 1.den 2 ye geçerken ve boşa alındığında araç hafif ileri itiyor. bu durumda hararete ve yağa bağlı değil de, gerçekten şanzıman kulağının bozulmasına bağlı bir problem yaşıyor olabilir miyim? ben her halükarda şanzıman yağını değiştireceğim, fakat eğer bu hafif vuruntuların nedeni şanzıman kulağı ise, yağ değişimini biraz daha ertelemek istiyorum. çünkü maddi olarak toparlanmaya ihtiyacım var...
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 23:04
al4 şanzımanmı var bilmiyorum meganede. ama müşür arızalıyken beyine frene basıldığı sinyalini veriyor bide gaz veriyorsun şanzıman ne yapacağını şaşırıyor anormal çalışmaya vites geçişleri uzamana başlıyor.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
fireblade Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2010
Konum: antalya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 57
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı fireblade Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 22:55
fren müşüründe takıldım kaldım açıkcası..
bir megane2 de benzeri problem var..elektrovana diye düüşünüyorum.bilgisayarada bağlamadım daha..
fren müşür arızasını bilgisayarmı verdi,yada hata kodunda ilgili olacağı felan mı yazıyordu ?
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 22:40
Orjinalini yazan: kuantum kuantum Yazdı:

allah razı olsun, güzel bilgiler. ama benim yazdığım şeyler biraz havada kaldı sanırım. hala net birşey söyleyen olmadı. şöyle toparlayacak olursam:

1- 2.40-2.50 arasında gidip gelen yağ basıncı normal midir? yoksa sıkıntıya işaret eder mi?
2- alisuat bey'in dediği şekilde bir yokuşta aracım kesinlikle kaçırmıyor, belki ileri bile gider. bu durum şanzımanın iyi olduğunun delili imiş. ama 2.5 basıncının altında olursa da selenoid valflerinin değişmesi gerektiğine dair söylenenler var. hangi bilgi ile hareket etmeliyim? ya da iki bilgiyi nasıl harmanlamalıyım?
3- yağ basıncı şanzıman yağının bozuk olmasından dolayı düşer mi? eğer düşerse şanzıman yağı 60.000'de iken bozulur mu? aynı şekilde valfler de bu km'de zarar görür mü? ustaların çoğu bu km'de böyle bir şeyin olmasına düşük ihtimal gözüyle baktılar.
4- dün baktırdığım bir usta aracı kaldırıp şanzıman kulakçığını kontrol etti, ve sorunun ondan olduğunu, değişmesi gerektiğini söyledi. bugün gösterdiğim iki usta ise kulağın normal olduğunu, sağlam olduğunu söyledi. hangisine inanmam lazım. şanzıman kulağı bozulunca vites geçişlerinde ve viteslerin yüksek devirlerde atmasında, aracın rölantide çalışırken hafif hafif sallanmasında etkisi var mıdır?
5- son olarak şanzıman yağının ve filtresinin değişimini en uygun kaç paraya ve nerede yaptırabilirim? istanbul anadolu yakasındayım.
 
1- şanzıman yağ basıncı hararet yüksekken düşer yani yağ ısındığında özelliğini kaybeder. ilk önce yağ değişimi yapılır eğer halen 2,5 barın altında ise selenoidler değişmelidir.
 
2- yokuşda geri kaçırmaması tork konvertor ile alakalıdır, şanzıman yağ basıncı ise selenoid ile alakalıdır yani ikisi farklı şeylerdir. basınç düşükse selenoidler gerekli basıncı üretemez ve vites geçişleri için basınclı yağa ihtiyacı olan şanzıman gerekli basıncı üretemediği için vurdurarak vites geçirir.
 
3- şanzıman yağı 25.000 de bir, en geç 30.000 km de bir mobil LT 71141 marka yağ ile değiştirilmelidir. Zamanında değişmeyen yağ özelliğini yüksek sıcaklıklarda (hararet yüksekken) kaybeder yoğun trafikse özelliğini kaybeden yağ yüzünden gerekli basıncı üretemeyen selenoid zamanla arızalanır.
 
yanlız 1. sayfada kolivanın açıkladığı gibi aracın üzerindeki orjinal selenoidler üretimden dolayı hatalıdır bu yüzden fabrika çıkışı şanzımanlardaki selenoidler sorun çıkarır. yeni tip selenoid ile değiştirilmesi daha büyük sorunlar çıkmadan önlenmiş olur.
 
4- vites geçişlerinle alakası yokdur . aracın sallanması motor kulağından olabilir. vites geçişlerinin uzamasın fren müşüründen olabilir, 5 arkadaş aynı sorunu fren müşürü ile çözdük.
 
5- şanzıman yağı değiştirebilisin, filtre için şanzımanın inmesi gerekiyor ama yağ değişimi periyodunu kısa tutarsan da temizleyebilirsin,
 
ne olursa olsun şanzımanı indirmeden önce iyice diren araştır, birkere şanzıman iner açılırsa dikiş tutmayabiliyor emin eller lazım.
 
selenoid değişiminde ise yeni tipleri mutlaka şanzıman beynine tanıtmak gerekir be bunu sadece yetkili servisyapar. eğer yeni selenoidleri dışarda değiştirirsen yazılım atamazlar sıkıntıların devam eder.
 
sevgilerle
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 22:30
şanzıman yağı en geç 30.000 km de bir değişmelidir. aracın sanzıman bakım geri sayacını sıfırladığınız zaman yani bakım yapınca sıfırlandığında 32.999 km yi geçmemesi gerektiğini göreceksiniz. inanmayanlar bilgisayara bağlayıp bakım periyotlarına bakanbilirler.
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 22:27
Orjinalini yazan: alisuat alisuat Yazdı:

ah şu servisler yok mu direk revizyon.

al4 şanzımanın kitabını yazacam,

herşeye revizyon korkmayın genelde revizyona gerek kalmadan sandığınzdan çok küçük masraflara şanzımanınızdüzelir. 
 
+1
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
kuantum Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
01 - Ocak - 1980

Kayıt Tarihi: 16 Ağustos 2011
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 332
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı kuantum Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 21:39
allah razı olsun, güzel bilgiler. ama benim yazdığım şeyler biraz havada kaldı sanırım. hala net birşey söyleyen olmadı. şöyle toparlayacak olursam:

1- 2.40-2.50 arasında gidip gelen yağ basıncı normal midir? yoksa sıkıntıya işaret eder mi?
2- alisuat bey'in dediği şekilde bir yokuşta aracım kesinlikle kaçırmıyor, belki ileri bile gider. bu durum şanzımanın iyi olduğunun delili imiş. ama 2.5 basıncının altında olursa da selenoid valflerinin değişmesi gerektiğine dair söylenenler var. hangi bilgi ile hareket etmeliyim? ya da iki bilgiyi nasıl harmanlamalıyım?
3- yağ basıncı şanzıman yağının bozuk olmasından dolayı düşer mi? eğer düşerse şanzıman yağı 60.000'de iken bozulur mu? aynı şekilde valfler de bu km'de zarar görür mü? ustaların çoğu bu km'de böyle bir şeyin olmasına düşük ihtimal gözüyle baktılar.
4- dün baktırdığım bir usta aracı kaldırıp şanzıman kulakçığını kontrol etti, ve sorunun ondan olduğunu, değişmesi gerektiğini söyledi. bugün gösterdiğim iki usta ise kulağın normal olduğunu, sağlam olduğunu söyledi. hangisine inanmam lazım. şanzıman kulağı bozulunca vites geçişlerinde ve viteslerin yüksek devirlerde atmasında, aracın rölantide çalışırken hafif hafif sallanmasında etkisi var mıdır?
5- son olarak şanzıman yağının ve filtresinin değişimini en uygun kaç paraya ve nerede yaptırabilirim? istanbul anadolu yakasındayım.
Yukarı Dön
alisuat Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
28 - Ağustos - 1989

Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011
Konum: Ankara-Çankaya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alisuat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 15:54
yüzde 10 eğim yeter yani istinat duvarı gibi olan bir yere gidin 30 adım yürüdüğünüzde tahmini 3 metre kot farkı olan yer demektir, pejo şanzımanı d konumunda oldugu yerde durur yada çok yavas şekilde geri kaçırırsa normal sayılır ileri giderse mükemmeldir :).

arkadaşlar bir araştırma yapmıştım size özetleyim.

1)tork konvertöründen aracı mümkün oldugunca çabuk çıkarmanız lazım,bununda en kolay yolu ilk k

kalkışta gaza çok hafif basarak aracın hemen 2 ye geçmesini sağlamanızdır.

2)Zorunlu olmadıkca vites en fazla 3000 devirde atacak şekilde sürün.

3) triptronicde az sürün. özellikle bizim araçlarda 

4)sakın araç giderken n ye almayın d de kalsın araç gaza basmayn ama hızda giderken n den d ye almak sıkıntı verir.

5)şanzıman yağını 2 yılda bir veye 30-40 binde bir değiştirin.mobil marka yağ ve bu siteden öğreneceğiniz servislerde yaptırın.
6) araçınız şanzıman hatası verirse servisin dediklerine kulak asmayın servisin istediği paraların çok altına halledersiniz.
7)al4 şanzımanlar 200 bini rahat görebilecek şanzımanlardır sonrasında ise revizyonla devam edersiniz. ama bu yazdıklarıma çok dikkat edin.
Yukarı Dön
alisuat Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
28 - Ağustos - 1989

Kayıt Tarihi: 30 Mart 2011
Konum: Ankara-Çankaya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 371
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı alisuat Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 15:52
ah şu servisler yok mu direk revizyon.

al4 şanzımanın kitabını yazacam,

herşeye revizyon korkmayın genelde revizyona gerek kalmadan sandığınzdan çok küçük masraflara şanzımanınızdüzelir. 
Yukarı Dön
g-demir Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
09 - Şubat - 1985

Kayıt Tarihi: 18 Mayıs 2010
Konum: İST/Esenyurt
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 546
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı g-demir Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 15:37
çok karışık iş bu otomatik yaw. gözünü seveyim manuel vitesin. sol ayağımın canına kuvvet!..
2004 307 XR 1,4 16V Gümüş Gri + Ön Dahil Cam Filmleri + OMVL LPG + Ztec 6000k Xenon + Simota Açık Hava Filtresi + Ztec Cold Air İntake + ZCW 17" Enigma Krom + Kumho Solus KH25 205/50/17 + Sparco topuz
Yukarı Dön
koliva Açılır Kutu Gör
YÖNETİCİ
YÖNETİCİ
Simge
P.T. Yönetici

Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009
Konum: Belcika
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 8115
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı koliva Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 09:57
Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

evet abi noktası virgülüne kadar doğru. fabrika çıkışı eski kasa 307 lerde fabrika çıkışı olan model vardır bu yüzden sıkıntı çıkarır ve kamuoyunda "otomatik 307 ler yaramaz" dedikoduları dolaşmaktadır. fakat aracı aldıkdan sonra eski tip selenoidi çıkartıp yenisini taktırırsanız hiçbir skıntı kalmıyor otomatik 307 yi kötüleyenleri memnuniyetle bişey ederim problem olmaz (:
 
ayrıca seninde dediğin gibi değişim olduğunda kesinlikle ve kesinlikle yeni yazılım atılarak yeni tip valflerin tanıtılması gerekli aksi taktirde çalışmaz boşuna değiştirmiş olursun. Bu yüzden özel servisler yazılım atamadığı için selenoid valf değiştirme işlemini YETKİLİ SERVİS te yapılmasını tavsiye ediyorum. tabi bazı özel servisler yazılımda atabiliyor onlarda da değişim yapılabilir. Yazılım şart.
 
saygımlarımla koliva abi (:


Yetkili servisler yapabiliyor cunku lisansli Peugeot Planet 2000 yazilimlari var. Cin mali kopya olanlarda yazilim atilamiyor Gülme Genellikle yetkili servis hariclerinde bu ekipmanlar oldugundan bu isi basaramiyorlar. Onlar da hakli arada 10 misli fiyat farki var Ouch

Saygilar bizden Stern Smile


Düzenleyen koliva - 21 Ağustos 2011 Saat 09:58
Yukarı Dön
metin Açılır Kutu Gör
4. Vites
4. Vites
Simge
24 - Ağustos - 1986

Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2010
Konum: İstanbul
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 5805
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı metin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21 Ağustos 2011 Saat 09:55
Orjinalini yazan: koliva koliva Yazdı:

Orjinalini yazan: metin metin Yazdı:

 
abi N'de rolantide bide hararet yüksek iken 2,5 barın altında olursa vites geçişleri sarsıntılı oluyor. bu sebeple revize edilmiş yeni tip selenoid valf takılarak bu sorun ortadan kalkıyor.
 
tecrübe ile sabittir.


Evet Metin dedigin gibi eski selenoidler 2574.10 referansi ile gelir ve ilk resimdeki gibidir. Ancak yeni tip denilen selenoid valf vardir ve bunun adi Borg Warner valfidir. Ikinci resimdeki gibidir. Bu arada eger Borg Warner tipi selenoid takilirsa ECU yaziliminin guncellenmesi sarttir cunku eski yazilim ile Borg Warner calismaz.

Part No. 2574.10 (eski)

Part No. Borg Warner valf: 2574.16


 
evet abi noktası virgülüne kadar doğru. fabrika çıkışı eski kasa 307 lerde fabrika çıkışı olan model vardır bu yüzden sıkıntı çıkarır ve kamuoyunda "otomatik 307 ler yaramaz" dedikoduları dolaşmaktadır. fakat aracı aldıkdan sonra eski tip selenoidi çıkartıp yenisini taktırırsanız hiçbir skıntı kalmıyor otomatik 307 yi kötüleyenleri memnuniyetle bişey ederim problem olmaz (:
 
ayrıca seninde dediğin gibi değişim olduğunda kesinlikle ve kesinlikle yeni yazılım atılarak yeni tip valflerin tanıtılması gerekli aksi taktirde çalışmaz boşuna değiştirmiş olursun. Bu yüzden özel servisler yazılım atamadığı için selenoid valf değiştirme işlemini YETKİLİ SERVİS te yapılmasını tavsiye ediyorum. tabi bazı özel servisler yazılımda atabiliyor onlarda da değişim yapılabilir. Yazılım şart.
 
saygımlarımla koliva abi (:
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar.
Normal insanlar sonuçları tartışırlar.
Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon peugeot 308 star-stop sorunu? (2015- ) son mesaja git 26356 20 Osman48
konu icon Start stop son mesaja git 209 0 zafercelebi
konu icon 206 hararet sorunu (çözüldü) son mesaja git 37008 27 kaan206
konu icon Arıza Işıkları... Anlamları son mesaja git 296747 31 dostcanlısı
konu icon Peugeot 206 hararet ve torsiyon sorunu son mesaja git 87 0 kaan206
konu icon Motor arızası aracı tamir ettiriniz uyarısı son mesaja git 94114 43 ozgurtavukcu07
konu icon 308 rolantide dalgalanma titreme son mesaja git 872 1 sensah
konu icon Ön göğüs kısmı açılması hk. son mesaja git 1034 5 Oto Tamir Servisim
konu icon Selülozik tiner silinen yerleri matlaştırdı iz yap son mesaja git 6243 12 stayk
konu icon 206 Otomatik Viteslerde Gazdan Cekince Devir sorun son mesaja git 1111 4 muratzengin
konu icon 2024 yılında 407 almak son mesaja git 315 0 Kazu59
konu icon "Clarion pu-2859a(l) rd3-01" Radyodan Aux alma son mesaja git 3617 1 Baki TANRISEVEN
konu icon 307 otomatik vites sorunu son mesaja git 49371 50 Pejo58
konu icon Tablet ekran dış bolumleri son mesaja git 532 0 Miskinler
konu icon 308 T7 Dizel Araç Aküden Akan Asitli Su Sorunu son mesaja git 346 0 Kalenders
konu icon 106 gti vites çubukları son mesaja git 601 0 SerkanPinar
konu icon Yeni 106 GTI a Yeni Usta - İstanbul Anadolu Yakası son mesaja git 91 0 SerkanPinar
konu icon 206 otomatik vites sorunu son mesaja git 4392 15 MMYILMAZ
konu icon 208 şanzıman vuruntu son mesaja git 1885 2 208adem1
konu icon PEUGEOT PANORAMİK CAM TAVAN MAĞDURİYETİ son mesaja git 1055 0 Just for Justice
Bizi Takip Edin   

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2024 NOVEMBER EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Kesim 4
muratzengin 3
Pejo58 3
208adem1 2
SerkanPinar 2
wolkan35 2
yigit0060 2
yigitmustafa 2
kaan206 2
ulamburias 2
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2024
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English