![]() |
|
yüksek devir kullanma? |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 123> |
Yazar | ||||
34sea45 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 14 - Ocak - 1984 Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2011 Konum: Ümraniye / İst Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1653 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 15:13 |
|||
benim bildiğim vede duydugum dizellerde her zaman yüksek devirde kullanmak değil sadece vites geçişleri sırasında yüksek devirlere çıkmakmış bu işin ideali artık ne kadar dogru bilemicem
|
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Dizel arabayla benzinli farklı ama devir konusndada dizelde yağ en önemli şeydir motor ömrü için düşük devirlerde az basınçtan dolayı yağlama iyi olmayabilir
|
||||
![]() |
||||
34sea45 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 14 - Ocak - 1984 Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2011 Konum: Ümraniye / İst Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1653 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
106xr larda filtre den ses alınmadıgından ben takmadım ama şu haliyle 1 depoyla 500 550 km felan yapıyo son zamlarla beraber 220 felan doluyo
|
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
küçük harf kullanalım lütfen ....
|
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
BENDE LPG OLMAYIP HAVA FİLİTRESİ + EGZOZ OLDUĞU İÇİN FAZLA ASILMIYORUM BENZİN FİYATLARI MALUM AMA ELİMDEN GELDİĞİNCE 3000 DEVİRDE VİTES DEĞİŞTİRİYOM.
BÖYLE OLMASI DAHA SAĞLIKLI....
|
||||
![]() |
||||
34sea45 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 14 - Ocak - 1984 Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2011 Konum: Ümraniye / İst Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1653 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
vallaha sadece hafta sonları kullandıgımdan o kadar sorun olmuyo aslında ama eksoz vesaire ile yakıt bayağı bayağı yüksek sakin kullanımda sorun yok ama gelde sakin kullan aslanı :)
|
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Size Allah sabır versin zaten bana bile dokunuyo arada yakıta verdiğim para size dokunmaktan öteye geçiyodur :) yakıtta baya farkediyo gerçekten kullanım şekline göre 30tlye 93 km yaptım klimayla bağırta bağırta geçen cuma 100tl koydum sakin kullanıyorum yine klimayla 360kmde şuan dahada gideri var
|
||||
![]() |
||||
34sea45 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 14 - Ocak - 1984 Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2011 Konum: Ümraniye / İst Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1653 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
vallaha benzin 4350 lerde öle bagırtmak o kadarda yararlı olmuyo :D benim açımdan
|
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
genelde bende bakmam devire hislerime göre değiştiririm vitesi ama bağırtmak lazımmış biraz arabayı sonuçta yağ basıncıda ona paralel artıyo ne kadar yükselirse o kadar iyi yağlanıyor motor diye duydum
|
||||
![]() |
||||
34sea45 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 14 - Ocak - 1984 Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2011 Konum: Ümraniye / İst Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1653 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
vallaha 1998 106 xr da devir ibreside yok :) 1 20 2 40 3 60 öle gidioz sakin kullanımda
|
||||
![]() |
||||
forewer_fb ![]() 1. Vites ![]() ![]() 20 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 05 Mart 2011 Konum: üsküdar/küçüksu Durum: Aktif Değil Mesajlar: 844 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı forewer_fb
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
tasarruf derken motora zarar vermek olmaz. yada turboya fazla yüklenmek sakıncalı olabilir.
|
||||
İETT, metrobüs, dolmuş, vapur :)hala peugeot sevdalısı
B Rh(+) 0533 484 26 08 |
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Abi toplasada 2den 4e geçmek zararlı yada 2yle felan kalkmak nolursa olsun yapma bence öle şeyler
|
||||
![]() |
||||
statistican ![]() 1. Vites ![]() ![]() 15 - Şubat - 1989 Kayıt Tarihi: 06 Haziran 2011 Konum: /38/34 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 75 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı statistican
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
abi aracına göre sürüşüne göre değişir ,motoru duyun hissedin...ben mesela kalkışlarda 3.vites kullanmam düzyolda 2den 4e çekerim.2.0 hdi hertürlü topluyor,ama 1.4 ler nasıl bilmiyorum motoru dinleyerek hissederek kullanalım araçları,bellim bir vites atma devri belirlenemez ki
|
||||
406 st 2.0hdi 2000 110hp
|
||||
![]() |
||||
Muhammet ÇAKIR ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3134 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Muhammet ÇAKIR
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
|
||||
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!! |
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
zaten 1800den önce titriyo araba hafiften 3000den sonra bağırıyo arası çok kısa viteslerin
|
||||
![]() |
||||
mimitt ![]() 2. Vites ![]() ![]() 06 - Mart - 1985 Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011 Konum: Ankara/Batıkent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 461 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
dikkat çekmek için gaza gelmek ve getirmek için evet süper birşey,dediğim gibi bazı araçlar çok büyük fayda sağlarken bizim avuç içi turbolarımız içinde çok fazla bir faydası olacağını sanmıyorum,haa bir gün cebimde 700 tl fazla olur ozmn bende yaptırırım.firmalarda bir yerden verirken bir yerden almak zorunda yoksa yedek parça sektörü batar :) ha bu arada blow off tan ön chip yaptırırım ben :)
|
||||
![]() |
||||
mimitt ![]() 2. Vites ![]() ![]() 06 - Mart - 1985 Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011 Konum: Ankara/Batıkent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 461 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
3000 devir çok fazla usta, 1750 devirdeki yakıt sarfiyat ile 3000 devirdeki bir olamaz,tork dediğimiz hadise bükme kuvvetdir tekerler en rahat en yüksek torku yakaladığımızda döner.ve bu rakam 3000 devirse makul olan odur ama 1750 devirsede makul olan 1750 devirdir.ha tabi yolun durumuna göre olay farklı bir boyut kazanıyor,herkesin aracını iyi tanıması en iyi kullanımı ortaya çıkartacaktır,her vites değişimden sonra motoru yormayacak en uygun deviri tutturmak gerekir.yazımdan şu anlaşılmasın max tork devrinde vites değiştirmek lazım vites değişimi sonra max tork devrini tutturmamız lazım,bunun içinde benim aracımda 2000 2200 devir arsı kafi,diğer araçlarınkide motor güçlerin eve özelliklerine göre farklıdır.
Düzenleyen mimitt - 06 Ağustos 2011 Saat 01:51 |
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
haha ben 10 aydır sahibim bu teknolojiyi düşündüm adamların yeni aklına geliyor, ahh ahh soğutma yerine motorla ilgilenmeliymişim zamanında
![]() BOV u şunun için sordum, bir kaç arkadaş kesinlikle süper bişe falan diyor ama ben şunu anlamıyorum, madem o kadar faydalı neden standart araçlarda yok (sessizi yapılabilir diye düşünüyorum), turbonun belirli devirden sonra girmesinde kesinlikle bir hinlik vardır ve o yüzden bov veya bu tarz bir sisteme ihtiyaç duymadıklarını düşünmekteyim.
|
||||
![]() |
||||
mimitt ![]() 2. Vites ![]() ![]() 06 - Mart - 1985 Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011 Konum: Ankara/Batıkent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 461 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Blow off bizim araçlarda çok fazla randıman vermiyor işin açığı,hks ler güzel sonuçlar veriyor ama 700 tl civarındalar.genelde büyük turbolu araçlarda turbo pallerini korumak adına olması gereken bir sistem,bizdeki amaçları ise tamamen zevk için olur.turboyu koruma etkisi % 5 civarında bile olmaya bilir.
turbo timer olayınıda ben araştırdım,çok ta gerekli bir mevzu değil gibi ama ben gende taktırmayı düşünüyorum,bir kaç marka ve model araştırdım.ben aracı gün içnde biraz fazla yoğun kullanıyorum ve sık sık uzun yol yapıyorum,aracın kitapçığında bile 4 saat kesintisiz kullanımdan sonra aracı rölantide en az 2 dakika çalıştırıp öyle stop edin yazıyor,günlük kullanımlarda çok agrefis olunmadıysa 30 saniye ile 1 dakika arasında rolanti de çalıştırılıp öyle stop edilmesi yağ ve turbo sağlığı açısından iyi oluyor.bunlarda benim gibi aracı yoğun kullanan birisi için yeterli sebeb turbo timer takmak adına :) bunların dışında size tavsiyem yaz aylarında bile aracı çalıştırdıktan hemen sonra hareket etmeyin,izin verin motorunuz ve turbonuz bir yağlansın,kışın ısıtma bujinizin ışığı sönmeden marşa basmayın hatta mümkümsen ışık söndükten sonra kontağı tekrar kapatım açın buji yakıtı tekrar bi ısıtsın,çünkü dizel yakıtta soğukta akışkanlığını ve inceliğini bir nebze kaybediyor. yeni nesil e-hdi lardaki start&stop teknolojisinde araç stop ettiğinde dediğiniz gibi elektirk destekli yağ pompası yağlamayı kesmiyor,böyle turbo yağsız kalmıyor,yağda turbunun içinde sabit kalmıyor.
|
||||
![]() |
||||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
evet kesinlikle max torka ulaştığından(ivmede bu anlaşılıyor) sürdürülebilirlik gerekiyor(momentum olarak) , yok yok ben turboya ekstra yağlama hattı çektirecem sonu bu olacak
![]() |
||||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 123> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |