Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU >Modifiye ve Tuning Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - yüksek devir kullanma?
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

yüksek devir kullanma?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  123>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
34sea45 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
14 - Ocak - 1984

Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2011
Konum: Ümraniye / İst
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1653
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 34sea45 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: yüksek devir kullanma?
    Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 15:13
benim bildiğim vede duydugum dizellerde her zaman yüksek devirde kullanmak değil sadece vites geçişleri sırasında yüksek devirlere çıkmakmış bu işin ideali artık ne kadar dogru bilemicem
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 15:10
Dizel arabayla benzinli farklı ama devir konusndada dizelde yağ en önemli şeydir motor ömrü için düşük devirlerde az basınçtan dolayı yağlama iyi olmayabilir 
Yukarı Dön
34sea45 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
14 - Ocak - 1984

Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2011
Konum: Ümraniye / İst
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1653
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 34sea45 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 13:52
106xr larda filtre den ses alınmadıgından ben takmadım ama şu haliyle 1 depoyla 500 550 km felan yapıyo son zamlarla beraber 220 felan doluyo
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 13:28
küçük harf kullanalım lütfen ....
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 13:09
BENDE LPG OLMAYIP HAVA FİLİTRESİ + EGZOZ OLDUĞU İÇİN FAZLA ASILMIYORUM BENZİN FİYATLARI MALUM AMA ELİMDEN GELDİĞİNCE 3000 DEVİRDE VİTES DEĞİŞTİRİYOM.
BÖYLE OLMASI DAHA SAĞLIKLI....
Yukarı Dön
34sea45 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
14 - Ocak - 1984

Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2011
Konum: Ümraniye / İst
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1653
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 34sea45 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 12:21
vallaha sadece hafta sonları kullandıgımdan o kadar sorun olmuyo aslında ama eksoz vesaire ile yakıt bayağı bayağı yüksek sakin kullanımda sorun yok ama gelde sakin kullan aslanı :)
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 10:14
Size Allah sabır versin zaten bana bile dokunuyo arada yakıta verdiğim para size dokunmaktan öteye geçiyodur :) yakıtta baya farkediyo gerçekten kullanım şekline göre 30tlye 93 km yaptım klimayla bağırta bağırta geçen cuma 100tl koydum sakin kullanıyorum yine klimayla 360kmde şuan dahada gideri var 
Yukarı Dön
34sea45 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
14 - Ocak - 1984

Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2011
Konum: Ümraniye / İst
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1653
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 34sea45 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 10:11
vallaha benzin 4350 lerde öle bagırtmak o kadarda yararlı olmuyo :D benim açımdan
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 09:51
genelde bende bakmam devire hislerime göre değiştiririm vitesi ama bağırtmak lazımmış biraz arabayı sonuçta yağ basıncıda ona paralel artıyo ne kadar yükselirse o kadar iyi yağlanıyor motor diye duydum

Yukarı Dön
34sea45 Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
14 - Ocak - 1984

Kayıt Tarihi: 23 Mayıs 2011
Konum: Ümraniye / İst
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 1653
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı 34sea45 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 10 Ağustos 2011 Saat 04:00
vallaha 1998 106 xr da devir ibreside yok :) 1 20 2 40 3 60 öle gidioz sakin kullanımda
Yukarı Dön
forewer_fb Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
20 - Ocak - 1985

Kayıt Tarihi: 05 Mart 2011
Konum: üsküdar/küçüksu
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 844
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı forewer_fb Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 04:16
tasarruf derken motora zarar vermek olmaz. yada turboya fazla yüklenmek sakıncalı olabilir.
İETT, metrobüs, dolmuş, vapur :)hala peugeot sevdalısı
B Rh(+) 0533 484 26 08
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 03:04
Abi toplasada 2den 4e geçmek zararlı yada 2yle felan kalkmak nolursa olsun yapma bence öle şeyler
Yukarı Dön
statistican Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge
15 - Şubat - 1989

Kayıt Tarihi: 06 Haziran 2011
Konum: /38/34
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 75
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı statistican Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 02:28
abi aracına göre sürüşüne göre değişir ,motoru duyun hissedin...ben mesela kalkışlarda 3.vites kullanmam düzyolda 2den 4e çekerim.2.0 hdi hertürlü topluyor,ama 1.4 ler nasıl bilmiyorum motoru dinleyerek hissederek kullanalım araçları,bellim bir vites atma devri belirlenemez ki
406 st 2.0hdi 2000 110hp
Yukarı Dön
Muhammet ÇAKIR Açılır Kutu Gör
1. Vites
1. Vites
Simge

Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010
Konum: Kütahya
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 3134
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Muhammet ÇAKIR Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 02:09
Orjinalini yazan: HuseyinTurk HuseyinTurk Yazdı:

zaten 1800den önce titriyo araba hafiften 3000den sonra bağırıyo arası çok kısa viteslerin
anlatmak istediğimde tam bu işte 3000 deviri geçmiyeceksın ama pek altınada inmeyeceksın :) aracı zorlamak iyi bişey değil zararı sana olur
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!!
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 02:01
zaten 1800den önce titriyo araba hafiften 3000den sonra bağırıyo arası çok kısa viteslerin
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 01:47
Orjinalini yazan: mustafa_uslu mustafa_uslu Yazdı:

haha ben 10 aydır sahibim bu teknolojiyi düşündüm adamların yeni aklına geliyor, ahh ahh soğutma yerine motorla ilgilenmeliymişim zamanındaSırıtma

BOV u şunun için sordum, bir kaç arkadaş kesinlikle süper bişe falan diyor ama ben şunu anlamıyorum, madem o kadar faydalı neden standart araçlarda yok (sessizi yapılabilir diye düşünüyorum), turbonun belirli devirden sonra girmesinde kesinlikle bir hinlik vardır ve o yüzden bov veya bu tarz bir sisteme ihtiyaç duymadıklarını düşünmekteyim.

dikkat çekmek için gaza gelmek ve getirmek için evet süper birşey,dediğim gibi bazı araçlar çok büyük fayda sağlarken bizim avuç içi turbolarımız içinde çok fazla bir faydası olacağını sanmıyorum,haa bir gün cebimde 700 tl fazla olur ozmn bende yaptırırım.firmalarda bir yerden verirken bir yerden almak zorunda yoksa yedek parça sektörü batar :) ha bu arada blow off tan ön chip yaptırırım ben :)
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 01:41
Orjinalini yazan: Muhammet ÇAKIR Muhammet ÇAKIR Yazdı:

Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

Orjinalini yazan: mustafa_uslu mustafa_uslu Yazdı:

Orjinalini yazan: mimitt mimitt Yazdı:

arakdaşarl dizelerde tork u yakaladıkdan sonra deviri çok fazla uzatmaya gerek yok,amaç ekonomi ise hatalı kullanım olur,şöyle bir örnek vereyim;i
aracım 1750 d/d da maksimum torku olan 260nm yi yakalıyor ve 2000 devirde turbo çoktan devre girmiş oluyor şimdi bu devir aralığında aracım her türlü kendini toparlayacaktır,bu devirlerin üstü günlük şehir içi kullanımda yakıt sarfiyatımızı olumsuz yönde etkiler.bu bilgiler eşliğinde benim 2500 3000 devir aralığında vites değiştirmem ani hızlanmam ve fazla yakmamdan başka bir işe yaramaycaktır.

Bunu kastediyordum ben işte, mimitt kardeş ben de bunun bilincinde vites atıyorum bazen, ama ivme düşüşü hissediyorum o anda seriliği bozuluyor gibime geliyor, belki devirli sürmeye alışık olduğum için öyle geliyor ama şehir içinde kesinlike yakıt sarfiyatı düşüyor bu şekilde kullandığımda şüphesizThumbs Up

aracın değerlerini bilmek önemli,şunu da göz ardı etmemek lazım 2 viteste 1750 devirde ki ivmelenme ile 3.viteseki 1750 devirdeki ivmelenme bir olamaz,birden hızlanmak gerektiği zaman vites küçültmek en sağlıklı yöntem olur.

Dizel araçta şehir içinde 2500 üstü çok mantıklı gelmiyor işin açığı,zaten turbo motoru kullanmak konusunda çok bilgi sahibide değiliz toplumolarak. turbo sürekli yüksek devirlerde çalıştığı zaman ısısı yüksek olacaktır,yüksek devirde dolaşıp dolaşıp sonra gelip pat diye stop edince hem turbomuza hemde aracınızın yağına ufak ufak zarar veriyoruz.
  dizel araçlarda ,deali 3000 devirdir ne altı ne üstü daha aşagıda vıtes atmakta daha ustte atmakta yakıt sarfiyatına yol açar turbo konusuna gelince aracı zaten bırden stop etmeyeceksın 1 dk rolantide calısacak aracı ılk calıstırırkende aynı sekılde bunları yaptıktan sonra 3000 devirde kullansanda fark etmez turboyu acmasına ızın vermenle vermemenle alakası yok zarar vermemek ıstıyorsan dedıgım gıbı rolantıde calıstır

3000 devir çok fazla usta, 1750 devirdeki yakıt sarfiyat ile 3000 devirdeki bir olamaz,tork dediğimiz hadise bükme kuvvetdir tekerler en rahat en yüksek torku yakaladığımızda döner.ve bu rakam 3000 devirse makul olan odur ama 1750 devirsede makul olan 1750 devirdir.ha tabi yolun durumuna göre olay farklı bir boyut kazanıyor,herkesin aracını iyi tanıması en iyi kullanımı ortaya çıkartacaktır,her vites değişimden sonra motoru yormayacak en uygun deviri tutturmak gerekir.yazımdan şu anlaşılmasın max tork devrinde vites değiştirmek lazım vites değişimi sonra max tork devrini tutturmamız lazım,bunun içinde benim aracımda 2000 2200 devir arsı kafi,diğer araçlarınkide motor güçlerin eve özelliklerine göre farklıdır.


Düzenleyen mimitt - 06 Ağustos 2011 Saat 01:51
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 01:41
haha ben 10 aydır sahibim bu teknolojiyi düşündüm adamların yeni aklına geliyor, ahh ahh soğutma yerine motorla ilgilenmeliymişim zamanındaSırıtma

BOV u şunun için sordum, bir kaç arkadaş kesinlikle süper bişe falan diyor ama ben şunu anlamıyorum, madem o kadar faydalı neden standart araçlarda yok (sessizi yapılabilir diye düşünüyorum), turbonun belirli devirden sonra girmesinde kesinlikle bir hinlik vardır ve o yüzden bov veya bu tarz bir sisteme ihtiyaç duymadıklarını düşünmekteyim.
Yukarı Dön
mimitt Açılır Kutu Gör
2. Vites
2. Vites
Simge
06 - Mart - 1985

Kayıt Tarihi: 17 Mart 2011
Konum: Ankara/Batıkent
Durum: Aktif Değil
Mesajlar: 461
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı mimitt Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 01:37
Blow off bizim araçlarda çok fazla randıman vermiyor işin açığı,hks ler güzel sonuçlar veriyor ama 700 tl civarındalar.genelde büyük turbolu araçlarda turbo pallerini korumak adına olması gereken bir sistem,bizdeki amaçları ise tamamen zevk için olur.turboyu koruma etkisi % 5 civarında bile olmaya bilir.
turbo timer olayınıda ben araştırdım,çok ta gerekli bir mevzu değil gibi ama ben gende taktırmayı düşünüyorum,bir kaç marka ve model araştırdım.ben aracı gün içnde biraz fazla yoğun kullanıyorum ve sık sık uzun yol yapıyorum,aracın kitapçığında bile 4 saat kesintisiz kullanımdan sonra aracı rölantide en az 2 dakika çalıştırıp öyle stop edin yazıyor,günlük kullanımlarda çok agrefis olunmadıysa 30 saniye ile  1 dakika arasında rolanti de çalıştırılıp öyle stop edilmesi yağ ve turbo sağlığı açısından iyi oluyor.bunlarda benim gibi aracı yoğun kullanan birisi için yeterli sebeb turbo timer takmak adına :)

bunların dışında size tavsiyem yaz aylarında bile aracı çalıştırdıktan hemen sonra hareket etmeyin,izin verin motorunuz ve turbonuz bir yağlansın,kışın ısıtma bujinizin ışığı sönmeden marşa basmayın hatta mümkümsen ışık söndükten sonra kontağı tekrar kapatım açın buji yakıtı tekrar bi ısıtsın,çünkü dizel yakıtta soğukta akışkanlığını ve inceliğini bir nebze kaybediyor.

yeni nesil e-hdi lardaki start&stop teknolojisinde araç stop ettiğinde dediğiniz gibi elektirk destekli yağ pompası yağlamayı kesmiyor,böyle turbo yağsız kalmıyor,yağda turbunun içinde sabit kalmıyor.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06 Ağustos 2011 Saat 01:37
evet kesinlikle max torka ulaştığından(ivmede bu anlaşılıyor) sürdürülebilirlik gerekiyor(momentum olarak) , yok yok ben turboya ekstra yağlama hattı çektirecem sonu bu olacak Embarrassed
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  123>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107129 14 Salihsencan
konu icon PEJO 206 isaco far ayarı son mesaja git 1316 0 kralex18
konu icon Peugeut / TEKLEME SORUNU - Kronik son mesaja git 2860 4 Rock
konu icon 407 bagaj sorunu (çözüldü) son mesaja git 8795 9 Pejocum
konu icon Rcz Arıza Işığı Gaz Yememe Titreme son mesaja git 8289 1 Barisge
konu icon Peugeot 2002 suv son mesaja git 629 0 Pyrs
konu icon 3008 2025 RODAJ VE DİĞER KONULAR son mesaja git 530 0 ankaralı_emre
konu icon peugeot 107 3D son mesaja git 23 0 karauurböcei
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 1480 1 Eren yıldız
konu icon Otomatik şanzıman da vuruntu son mesaja git 55104 87 Eren yıldız
konu icon Isı Kalkanı son mesaja git 291 0 kaya52
konu icon E-3008 Otomatik D Vitese Alma Sorunu son mesaja git 906 0 CBerkG
konu icon pejo 106 son mesaja git 1401 0 badking530
konu icon Start stop son mesaja git 234 0 İlyas41
konu icon Peugeot 208 2021 Model 1.2 PT - Klima Fan Sorunu son mesaja git 2026 0 berkancelik
konu icon Peugeout 208 Otomatik Şanzıman Sorunu son mesaja git 564 0 Ozgur30
konu icon Urea Egzoz Emisyon Arızası son mesaja git 1323 0 Şmşk
konu icon Presence of water in diesel fuel filter son mesaja git 15821 23 M.Emin
konu icon 508-Fren Sistemi Arızası son mesaja git 18762 16 tga508
konu icon 307 klima yönlendirme sorunu son mesaja git 983 0 KerimSahin
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 JULY EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
Eren yıldız 2
ankaralı_emre 1
Pyrs 1
Barisge 1
Pejocum 1
Rock 1
kralex18 1
Salihsencan 1
İlyas41 1
badking530 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English