Peugeot Türkiye Forumları
Pejo.Com.TR Peugeot Yedek Parça
www.pejo.com.tr
Anasayfa Anasayfa >PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ) >Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar RSS - Dizel Vuruntusu Nedir? Zararları Nelerdir.
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Dizel Vuruntusu Nedir? Zararları Nelerdir.

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Dizel Vuruntusu Nedir? Zararları Nelerdir.
    Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 12:08
Orjinalini yazan: pugti pugti Yazdı:

aynen güzel paylaşım. bu vuruntu olayının artması dizel araçlarda bide enjektörlerdeki arıza sonucuyla bağlantılıda olabilir. örneğin enjektör arızası vermeye yüz tutmuş araç rolantide çalışırken titreme fark edilir. ben bu iki olayı birbirine bağladım ne kadar doğru bilemem ama öyle hissettimSırıtma
Haklısın Kardeşim Bende Bunu Duymuştum... Enjektör Bakımlarının Büyük Önemi Olduğunu Biliyorum.
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 09:35
aynen güzel paylaşım. bu vuruntu olayının artması dizel araçlarda bide enjektörlerdeki arıza sonucuyla bağlantılıda olabilir. örneğin enjektör arızası vermeye yüz tutmuş araç rolantide çalışırken titreme fark edilir. ben bu iki olayı birbirine bağladım ne kadar doğru bilemem ama öyle hissettimSırıtma
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 09:17
Albayım teknik açıklaman güzel. Emeğine sağlık. Bunlardan nasıl koruncaz peki
Yukarı Dön
Guests Açılır Kutu Gör
MISAFIR
MISAFIR
Simge
Mesaj Seçenekleri Mesaj Seçenekleri   Teşekkür (0) Teşekkür(0)   Alıntı Guests Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 03 Ağustos 2011 Saat 08:59


DİZEL VURUNTUSU NEDİR?

Tutuşma gecikmesi süresince meydana gelen olayların, yanmanın ve dizel vuruntusunun dolayısıyla motorun performansı ve gürültüsü üzerindeki direkt etkilerinin yanı sıra, is teşekkülü gibi çok daha sonraki sonuçları bile etkilediği bilinmektedir. Dizel motorlarında yakıt, sıvı damlacıklar halinde püskürtüldüğünden karışım homojen olmamakta, tam buharlaşma için epey zaman geçmektedir. Bu zaman tutuşma gecikmesinden daha uzun olduğunda, yanma başladıktan sonra basınç yükselme hızı yüksek olmaz ve yanma olayı normal seyrinde gelişir. Ancak tutuşma gecikmesi buharlaşma süresine kıyasla eşit veya daha uzun olursa o zaman bütün karışım bir anda yanmaya hazır olacağından yanma hızı dolayısıyla basınç yükselme hızı çok yüksek olur. Buna dizel vuruntusu (diesel knock) denir.


DİZEL MOTORLARDA VURUNTUNUN ZARARLARI

Dizel vuruntusunun en önemli mahsuru yüksek hızlı bir basınç artışı ve bunu takip eden maksimum basıncın oluşturduğu gerilmelerdir. Aynı basınç seviyesine daha düşük bir basınç yükselme hızıyla ulaşılması halinde gerilme etkileri daha az olur. Şiddetli bir basınç artışının bir başka sonucu da sebep olduğu titreşimlerdir. Ayrıca yüksek basınç yükselme hızı gürültü oluşturur. Dizel motorlarında tutuşma gecikmesinin uzun sürmesi halinde basınç yükselme hızı ile maksimum basınç çok yüksek olacağından, bu motorların tasarımında bu iki faktör için sınır koymak gerekir.


DİZEL MOTORLARDA GÜRÜLTÜ

Dizel motorlar, yüksek termal verimlerine yüksek sıkıştırma oranlarında ulaşırlar. Bu, yanma odalarında çok kısa sürelerde yüksek basınçlara ulaşılması anlamına gelmektedir. Böylece oluşan basınç dalgaları piston, biyel, silindir kapağı ve krank yolunu izleyerek havaya gürültü olarak yayılır.

Yakıt, pistonun üst ölü noktaya ulaşmasından hemen önce püskürtülür, hava ile karışıp yeterli yüksek sıcaklık ve basınçta püskürtülmesinden belli bir zaman sonra tutuşur. Püskürtme ile tutuşma arasında geçen zamana “Tutuşma Gecikmesi” adı verilir. Bu gecikme, yanma gürültüsü açısından oldukça önemlidir. Tutuşma sonrası buharlaşıp hava ile karışan yakıt, çok hızlı yanar ve bunun sonucunda yüksek sıcaklık ve basınç artışı meydana gelir.

Yanma basınç dalgalarının gürültü üretme potansiyeli için bir başka gösterge, frekans spektrumudur. Silindir basıncı frekans spektrumun genel görünümü, frekansın artması ile azalan eğrilerdir.







Kaynak: Otobilgi


Düzenleyen AlbaYDemircaN - 03 Ağustos 2011 Saat 09:00
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.
Peugeot Türkiye Forumları PEUGEOT TÜRKİYE FORUMLARINDA SON 20 KONU
Peugeot Türkiye Fan Club Gündem      
konu icon Peugeot Yedek Parça
konu icon 206 2001 model 1.6 motor otomatik şanzıman son mesaja git 2414 3 kralex18
konu icon Pejo206 Çakmak Sigortası son mesaja git 64 0 kralex18
konu icon 3008 1.2 Puretech 130 Eat8 Ateşleme sorunu son mesaja git 9278 7 erthe
konu icon Subap kaldirma valf hatasi son mesaja git 306 0 Mertdr
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 142 0 TİMSAH 71
konu icon GİDERİLEMEYEN ARIZA son mesaja git 133 0 TİMSAH 71
konu icon 207 Coilover & Süspansiyon son mesaja git 326 0 ShoryuReppa
konu icon Ariza son mesaja git 217 0 Bayram 0816
konu icon 307 çözümsüz hararet problemi son mesaja git 6809 17 talip206
konu icon 206 otomatik basınç ayar arızası son mesaja git 151 1 talip206
konu icon Satilik Peugeot 208 2015 Coilover Basaran son mesaja git 159 0 selahattnsahman
konu icon 208(2015) Başaran Coilover son mesaja git 157 0 selahattnsahman
konu icon Araç içi ekran android auto sorunu hk. son mesaja git 738 1 Ozzy1903
konu icon Peugeot 208 2015 1.2 PureTech Yakıt Tüketimi son mesaja git 212 0 selahattnsahman
konu icon 5008 GT Şanzıman Arızası son mesaja git 201 0 eRRoR
konu icon 306 1.6 8V silindir kapak son mesaja git 896 0 freestyle53
konu icon PEVGEOT 206 TEKLEM SORUNU son mesaja git 353 0 kartal5200
konu icon ECO MOD DEVREDEYKEN İSTOP ETTİ son mesaja git 572 0 alibozoglu1
konu icon İlk araç 206 gti son mesaja git 419 0 leow
konu icon Üçgen içinde Ünlem işareti son mesaja git 107931 14 Salihsencan
Bizi Takip Edin    Facebook Instagram

Bu ayki En Aktif 10 Üye 2025 AUGUST EN AKTİF 10 ÜYE
Üye Mesaj
selahattnsahman 3
talip206 3
TİMSAH 71 2
kralex18 2
eRRoR 1
ErkamC 1
Ozzy1903 1
Bayram 0816 1
ShoryuReppa 1
Mertdr 1
Bu ayki En Aktif 10 Üye FORUM YETKİLİLERİ
Üye Adı Yetki
GökhaN YÖNETİCİ
sonerkyl MODERATÖR
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.
Peugeot Turkey Fan Club © 2008 - 2025
“İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır.“ H.Ş.

Peugeot Forum English