|
106XS - HARARET. MÜŞÜR? TERMOSTAT? YARDIM |
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Yazar | |
eran
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 177 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 04 Kasım 2017 Saat 16:21 |
Bugün baktırdım. Devirdaim üzerindeki vidayı gevşeterek ve sol üstteki vanayı açarak havasını aldılar. Kalorifer bölümünde hava varmış, ondandır dediler. Deneyip göreceğiz bakalım. |
|
eran
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 177 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Soğutma sıvısı max çizgisinin 2 parmak üzerinde olursa bir sıkıntı olur mu acaba?
|
|
outlaw
3. Vites Kayıt Tarihi: 13 Kasım 2012 Konum: izmir Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2010 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Şu 106 yakmak lazım bu ne yaa vicdan azabı gibiler...
|
|
SHQIPTAR
1998 106 xs 1600 cc Laguna lip omp kule gergisi GTI jant 185/50/14 toyo proxes t1r |
|
eran
1. Vites Kayıt Tarihi: 08 Ekim 2017 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 177 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Arkadaşlar geçen hafta benim 99 model 106 xr sabah ilk yola çıkınca hararet son beyaz çubuğu da geçip kırmızı lambayı yaktı ve söndürdü. Yani 1-2 saniye yanık kaldı. Hararet en sona dayanmadı. Sonrasında ise gideceğim yere varana kadar hararet ortalarda, ortanın bir üstünde normal şekilde gezindi. Aynısını akşama da yaptı.
Ertesi gün aracı yetkili servise bıraktım. Baktılar, termostat dediler değiştirdiler. 1 hafta sorunsuz kullandım ancak 1 hafta sonra yine aynı sıkıntıyı yaptı. Dediğim gibi 1 kere yaptıktan sonra sürüş tamamlanana kadar yapmıyor. İlk çalıştırıp hareket ettirip belli bir ısıya gelene kadar ilk seferde yapıyor. Bazen de yapmıyor anlamadım. Sorun tam olarak ne olabilir?
|
|
ibanez_022
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Ağustos 2013 Konum: istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 212 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı ibanez_022
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
bildiğim kadarı ile 106 lar böyle yada peugeotlar diyelim, 4 tane 106 değiştirdim. şehiriçi vs sıcak hava 90 dan aşağı inmezdi, normal seyir halinde 80 lere düşerdi. yokuş aşağı kompresyonla inerken 60 lara düşüyordu.
|
|
106 98 xr
|
|
DgNTsN
1. Vites Kayıt Tarihi: 04 Eylül 2014 Konum: Istanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 62 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Bende 206 1.4 hdi var. 90 üstüne çıktımı hemen klima çalıştırıyorum düşüyor. normal şartlarda hep 70 civarı çalışıyor. bu anormal mi herkes 90 100 derecelerden bahsediyor.
|
|
serdaralısan
1. Vites Kayıt Tarihi: 14 Mayıs 2014 Konum: bursa Durum: Aktif Değil Mesajlar: 325 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı serdaralısan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
TERMOSTAT OLMAMASI SORUN DEĞİL SICAK HAVALARDA AMA SOĞUK HAVALARDA ANTFİRİZ YOKSA SAKINCALI OLABİLİR BENİMDE ARACIMDA YOK TERMOSTAT YÜZÜNDEN 4 KEZ CONTA YAKTIM BU YÜZDEN TERMOSTATI SÖKÜP ATTIM KIZDIM ŞUAN FAN BAYA UZUN SÜRE ÇALIŞIYOR AMA HARARET NORMAL YANİ ZATEN PEJOLARDA YARININ ÜZERİNDE DURMASI GEREK ORJİNALİ O TAM YARIDA DURMUYOR HARARET SIFIRIDA AYNIDIR BUNU SORUN ETMEYİN KIRMIZIYA 2 MM KALAYA KADAR NORMAL SAYILIYOR İBRE ONDAN SORASI SAKINCALI DİREK YA CONTA YAKTIRIR YADA RADYATÖRÜN YEDEK SU DEPOSNU PATLATIR BUNU ÇOK KEZ YAŞADIM RADYATÖR BİLE DELİNEBİLİYOR ÖZELLİKLE MOTORUN EMME MANİFOLTUNUN ALTINDAKİ SU ÇIKIŞ (T)Sİ VAR O ÇATLADIĞINDA HAFİF SU KAÇIRIYOR ANLAŞILMICAK ŞEKİLDE O ZAMAN HARARET GÖSTERGESİ YUKARILARDA DURUYOR ÇÜNKÜ İÇİNDE HAVA YAPTIRIYOR O PARÇAYI DEĞİŞTİRİP SİYAH CAM SİLİKONUYLA YAPIŞTIRDIM SÜPER OLDU
|
|
change
|
|
erden1978
1. Vites 07 - Ekim - 1978 Kayıt Tarihi: 16 Mart 2009 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 27 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı erden1978
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
Soğuk motorda stop etme sorunumum var.Acaba bu muşirlerle alakalı olabilirmi.
|
|
ALX
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Termostat yokken zaten anlattığım gibi rölantide motor ısınıyordu, radyatör de sıcaktı, fan açıp kapanıyordu. Düz yolda giderken ise hararet düşüyordu, bu da tıkanıklık yok demektir. Termostat kalıyor.
İlk önce onu yapacağım. O da çözüm olmazsa diğer unsurlara da bakarız... İyi forumlar... Düzenleyen ALX - 09 Şubat 2011 Saat 12:19 |
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
rıca ederım sorun degıl. bunun ıcın burdayız. termostattan once radyator sıcaktı dıyorsan radyatorde tıkanıklık olmasa gerek. devırdaımınde de bır sorun olsa kalorıferınde ıyı ısıtmaması gerekır dıye dusunuyorum. sen termostatını bır kontrol ettır... |
|
ALX
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Kalorifer hortumları çok sıcak, içeriye üflenen fava da sıcak oluyor hele üst seviyeye kadar gelince. Radyatör de termostat yokken çok ısınıyordu rölantide, fan açıyordu, sonra kapanıyordu. Radyatör bayağı sıcaktı yani. Neyse, bunun sonu olmaz. Cumartesi baktırayım...
Cecoli, yardımın için teşekkür ederim. |
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
oncelıkle radyator kanallarının tıkalı olmadıgından emın olmalısın derım ben. termostat azıcık acsa bıle radyatore sıcak su gelmesı gerekır. beraberınde hortumunda cok sıcak olması gerekır. cunku fan actıgı anda motor suyu 100C cıvarında oluyor.
bırde fan actıgı anda hararet yuksekken kalorıfer hortumuna dokun bakalım oranın ısı durumu nasıl?
kalorıfer hortumu ates gıbı sıcak olup radyator hortumu soyledıgın gıbı ılıksa ya radyatorun tıkalı yada termostat tam acılmıyor dıyebılırım.
egerkı kalorıfer hortumuda radyator hortumu ıle aynı sekılde ılıksa aracın ıcıde az ısınır. durum boyleyse oncelıkle sıstemde hava kalmıs olabılecegını dusunurum. hava olmadıgındanda emınsen o zaman devırdaıme bakmak gerekebılır dıyebılırım...
|
|
ALX
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Dün akşam az daha baktım, arabayı parkettim ve rölantide bıraktım. Fan açıyor, hararet ortanın baya üstünde, termostattan çıkan boruya dokundum hafif sıcaktı, yalnız radyatöre dokunduğumda soğuktu, ılıktı daha doğrusu. Ya termostat tam açmıyor, ya devirdaim yetişemiyor.
|
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
sen regulator ısısıyla motorun verılerını kıyas etme. cunku senı aldatabılır. regulatore gıden hortumlar bıraz mesafelı oldugundan ve soyledıgın gıbı lpg ısı cektıgınden dolayı senı yanıltır... bazı araclarda regolator cok uzakta olabılıyor. hortumlar ıyıcene uzadıgından su sırkulasyonu ve ısı ıletımı yavas oluyor ve regulator hıcbır zaman tam ısınamayabılıyor. hal boyle olunca motor lpg ye gecıs suresıde uzuyor. benım motorda regulator tam kalorıfer hortumunun yanında hortum boyu 10-15 cm :)) o acıdan cok cok kısa surede lpg ye gecebılıyorum...
|
|
ALX
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Selam, yine ben!
İşe gelirken yine dik rampa çıkarken hararet bir üst seviyeye geldi. Sonra şirkete varınca, hararet üst seviyenin az altındaydı, stop ettim. Genelde stop ettikten sonra fan çalışıyor bir süre, bu sefer çalışmadı... Anlamadım gitti ya... |
|
ALX
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Evet, yazmışsın. Göstergede derece yok bende işte, olsa keşke. Termostat otanın yakınlarında açıyor, belki az üstünde, az daha artarsa fan açıyor. LPG yazılımına göre fan,
regülatör sıcaklığı 76-77C'deyken açıyor. Gaz buharlaşırken 2-3 derece kayıp olsa o zaman fan 80-82C'de açıyor demek, o da ibrenin ortanın üstünde olduğunda. Kafam iyice karıştı. Termostat hiç yokken soğutuyordu ama, ondan kafam karışık işte. Yani rölantide bıraktığımda fan açıyordu bir süre sonra katapıyordu, ibre düşüyordu. Şimdi ise termostatla rölantide fan hiç durmuyor. Sanki termostat soğumasını ve ibrenin ortaya inmesini engelliyor.
Termostata baktırayım tekrar cumartesi, o da olmazsa müşürlere ve devirdaima dalacağım. |
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
dıkkat edersen yukarıda yazmıstım. bende rakamla gosterdıgı ıcın cok net gorebılıyorum benımkınde genelde 85 cıvarında gezıyor. yazın sıcagında otobanda motoru sıkıstırmama ragmen 90 gıbı seyredıyor. ama trafıkte cok net 100 goruyor. cunku 100 gıbı fan acıyor sonra 90da duruyor.
senın aracında tahmınımce ortadakı cızgı 90C, bır sonrakı cızgı ıse 100 oluyor. yanı senın cızdıgın 2 cızgı 95 ve 100 u ıfade edıyordur...
termostatın gec actıgını dusunuyorsan sende sunu dene o zaman. motoru calıstır ve hareket ettırme. oldugu yerde gaz vererek bıraz ısıt ve ortanın bır altındakı cızgı yanı 80C ye geldıgınde motoru rolantıye bırak ve hortumu radyatoru elınle kontrol etmeye basla. ne zaman sıcak su geldıgını hıssetıgın anda gostergeye bak kacta acmıs oldugunu tespıt edebılesın.
ben kendı aracımda gostergeden bıle termostatın actıgını gorebılıyorum. yola cıkıyorum motor ısınmaya devam edıyor. hararet 90C ye geldıgınde termostat acılıyorkı gosterge hızlı bır sekılde 80C ye dusuyor. devamında bıraz artıp oralarda gezınıyor... soyledıgım gıbı genelde 85 cıvarında seyredıyor.
|
|
ALX
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Cecoli, sana katılıyorum her konuda, ama işte fanın sürekli çalışması ve göstergenin hep yukarıda olması da beni rahatsız ediyor. Şase numarasına göre aldık, ama işte termostat geç açıyor. Araba sürekli sıcak çalışıyor. İnternette araştırım, 106 için birkaç termostat varmış (tip derken dereceyi kastettim). Hatta 2 değil, 3 tane olduğunu gördüm - 75-82-89C. 89lu olan 1.4 motorlar içinmiş, onda haklısın, diğerlerinde motor hacmi yazmıyor, çok baktım. Neyse artık pejocuya dükkana gider sorarız, yerinde uyumluluğunu da kontrol ederiz. Bana öyle geliyor ki benim de 89C, ama daha düşük olması lazım. Fan zorlanıyor, termostat açmıyor, hararet göstergesi ortanın üstünde geziyor. Kontağı kapattıktan sonra yazın uzun uzun fan çalışıyor...
Senin gösterge ne gösteriyor 89luk termostat taktıktan sonra? İbre ortada mı, yoksa hafif üstünde mi? Göstergede bende derece yazmıyor maalesef, sadece seviyeyi verebilirim, benimki hep böyle... http://img832.imageshack.us/img832/2138/gosterge.jpg |
|
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
benımde bıldıgım kadarıyla termostatların 2 tıpı dıye bırsey olmaz... her arac veya motor ıcın farklı olabılır. zaten aradakı farklılık oncelıkle acma derecesıdır. sonra capı vs sı farklıdır. ama her motor ıcın 1 tane termostat olur dıye dusunuyorum. mısal fabrıka turkıye satısı amaclı urettıgı bır model ıcın belırlı bır derececeye sahıp termostat koyar ve ben hepsınde aynı sekılde olmasını beklerım. tabı ufak tefek ıstısnalar olabılır de...
ben teknık kıtapcıkta okudugumu soyleyeyım.
306 nın kıtapcıgında
1.4 ve 1.6 larda 89C
1.8 ve 2.0 motorlarda 83C yazıyor.
zaten 106 ıle 306 nın bazı motorları aynı... 1.4 ve 1.6 90bg motorlar aynı.
ayrıca ulkemız ıcın yuksek derecelı termostat lazımdır. cunku soguk zamanlarıda yasayan bır ulke oldugumuzdan dolayı 89 luk olması gerekır.
mesela kendı basıma gelenı anlatayım. benım motorun orjınal termostatı 83 derecedır. ama yolda gıderken hararet neredeyse 70 ın altına kadar duser. bu yuzden kısın soguklarda ıyı ısıtmaz...
bende arastırdım gordum kı fabrıka daha yenı versıyon 1.8 ve 2.0 motorlarada 89C lık termostat takmıs. bende bu fıkırden hareket ederek yetkılı servıste termostat kutusunu aldım onume denemeye basladım. orjınal 89C lık termostatların hıcbırısı cap bakımından benımkıyle uyusmadı. bu sefer bende yan sanayı termostat arayısına gırdım ve ıtalyan malı 89C lık bır termostat buldum taktım. sımdı cok cok guzel oldu. bu degısımı ben mart 2010 da yaptım. en soguk zamanda bıle hararetım genelde 85 cıvarında seyredıyor. yazın sıcaktada hıcbır sıkayetım yok. yazın ızmır otobanında sıcagın alnında 210 a kadar bastım arabayı tam gaz sıkıstırdım ama hararet 90 da gıdıyordu... bıraz uzun oldu ama ıdare et ıste :)))) Düzenleyen cecoli - 07 Şubat 2011 Saat 16:56 |
|
ALX
1. Vites Kayıt Tarihi: 17 Ağustos 2010 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 93 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
Termostatın üstünde derece yazmıyordu. Metal yaylı ve bakır pimli. Arkadaşın termostadını da değiştirmiştik, civic 2000, onda 78C yazıyordu. Acaba aldığım termostatın derecesi mi yüksektir, ondan mı geç açıyor?? Bildiği kadarıyla 75C ve 89C olanlar var, 2 tip yani... 75 dereceli olanı bir sorayım... Motor koduna göre almayacağım, bakalım ne olacak...
Motor ısındıktan sonra fan hiç durmuyor, sürekli çalışıyor. Giderken bile hararet inmiyor. Yalnız termostat yokken hafif ortanın üstüne çıktı mı hemen fan açıp 2dkda soğutuyordu. |
|
Yanıt Yaz | Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |