Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

106XS - HARARET. MÜŞÜR? TERMOSTAT? YARDIM

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 106
Forum Tanımlaması: Peugeot 106, 1991'den 2004'e kadar Fransız otomobil üreticisi Peugeot tarafından üretilen süper mini grubundaki efsane otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=12692
Tarih: 26 Nisan 2024 Saat 11:51
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 106XS - HARARET. MÜŞÜR? TERMOSTAT? YARDIM
Mesajı Yazan: ALX
Konu: 106XS - HARARET. MÜŞÜR? TERMOSTAT? YARDIM
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2011 Saat 00:56
Selamlar!

Havaların soğumasıyla birlikte motorun ısınamadığını farkettim. Düz yolda giderken hararet düşüyordu hep, termostatın bozuk olduğunu düşünerek bugün kontrole uğradım. Termostatı açtığımızda hiç termostat olmadığını gördük. Yazın araç hararet yapıyodu, bakım sırasında şikayetimi iletmiştim, "ustalar" sağolsun termostatı kesmişler anlaşılan.

Isı sorunu bir daha olmadı ondan sonra, tabi bu günlere kadar (sabah -6, -9). Neyse, termostatı aldım (18TL Gülme, orjinal, made in France), değiştirdik, ama şimdi yine eskiye döndü olay. Aracın harareti ortanın bir üst seviyesinde hep. Sanki denge oradaymış gibi, bazen düşüyor. Hararet ortaya yaklaştığında önce termostat suyu radyatöre gönderiyor, dokunduğunda borular sıcak oluyor. Gösterge ortanın bir az üstündeyken fan açıyor. Yalnız fan çalışmasına rağmen hararet artıyor ve bir noktada kalıyor. Giderken artık motor soğumuyor, araç içi de sıcacık... Ama, kafama takılan şu, neden ısı ortada değil de bir üst seviyede kalıyor hep (Kırmızıya asla gelmedi)?? Sorun nereden kaynaklanıyor olabilir? Termostat yeni ve motor numarasında göre alındı. Isı sensörü mü arızalı, yoksa gösterge mi? Bir fikri olan varsa yardım eder misiniz? Şimdiden teşekkürler...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: tugrahan
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2011 Saat 01:11
ısı sensörü olabilir kardeşim iyibir elektrikçiye göster onlar sensörü sökmeden arızalı olup olmadığını bir kablo yardımıyla anlıyorlar  ayrıca ısı sensörü arızalı ise aracın çok yakıt yakması lağzım çünkü ecu ile bağlantılı olduğu için beyin sensörle iletişim kuramaz ise motoru ısıtmak için dahaçok yakıt yakacaktır

-------------
PEUGEOT 306 XR 1.8 16v
brc my-11 lpg kit


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2011 Saat 12:10
Yakıtta bir sorun yok gibi. Şimdi araç çabuk ısınıyor, çok iyi oldu. Fazla zorlasam da ibre ortanın bir sonraki seviyeden yukarı çıkmıyor. Arabayı arkadaştan aldım, 2 sene bu şekilde kullanmış, bir sorun olmamış. Acaba termostat uymuyor mu? Aslında o da şase numarasına göre alındı.

İşin ilginç tarafı - LOVATO LPG uygulamasından bakıyorum, redüktör sıcaklığı 80C ama göstergedeki ibre orta ve bir üstteki seviyenin arasında ve fan çalışıyor. Üst ibreye geldiğinde redüktör 85C falan oluyor. Aslında hararet yok gibi yani, ama ibre ortanın üstünde?

Başka ne sebep olabilir?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2011 Saat 13:25
ark bendede 106 xs war aynı olay bendede yapıyor sen kafana takma eğer sana zararı yoksa fazla ellettirme hararet bendede ortanın bi üstüne çıkıyor ama hararet yok..


Mesajı Yazan: koliva
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2011 Saat 13:34

Sistemde hava kalmis olabilir. Bunu tasdik etmenin yolu sudur. Aracinizin harareti soylediginiz seviyeye geldiginde havalandirmayi acin ve en sicak konuma getirin. Eger havalandirmadan nispeten soguk geliyorsa sistemde hava kalmis demektir. Eger sicak ufluyorsa sorun baska yerdedir. Eger hava varsa, motor bolumunde havayi almak icin ayni evlerimizdeki kaloriflerlerdeki gibi bir vida bulunur. Bir tornavida ile acin ve sogutma suyu akana kadar devam edin. Deneyip sonuclari buraya yazarsaniz biz de ogrenmis oluruz.


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2011 Saat 14:29
Orjinalini yazan: street art street art Yazdı:

ark bendede 106 xs war aynı olay bendede yapıyor sen kafana takma eğer sana zararı yoksa fazla ellettirme hararet bendede ortanın bi üstüne çıkıyor ama hararet yok..


Normaldir demek, ama o ibre beni rahat bırakmıyorGülme. Bir süre kullanırım böyle, umarım bir sorun olmaz. Ayrıca araç ısınınca, ibre ortanın üstüne geldiğinde arabanın performansı bile artıyor.

@koliva, hava yoktur sistemde, termostatı taktıktan sonra havasını aldık termostat kutusunun üstündeki vidayı açarak. Kalorifer de sıcak üflüyor, düz yolda rampadan inerken -6 derecede bile gayet sıcak.

Filtrem açık tip filtre ve tam motorun üstünde kalıyor, başka yer yok onun için, orjinal filtrenin yerinde LPG regulatörü var. Acaba boru alıp filtreyi daha soğuk yere mi koysam?


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2011 Saat 14:46
planet a baglayıp gosterge ıle bılg da gorunen ısıyı kıyas ettın mı hıc? 106 da nasıldır bılemıyorum ama benımkınde termostatın govdesınde 3 tane ısı musuru var. tugrahanda bılır cunku aynı motor ondada var. bendekı bu 3 musur ne ıse yarıyor dersen
 
-en usttekı mavı olan ısıyı gostergeye ıletıyor.
-ortadakı kahverengı ısıyı bıtron fan beynıne ıletıyor. gerek goruldugunde bıtron beyın fanlara tetık verıyor yada kesıyor
-el alttakı yesıl ıse ısıyı ecu ya ıletıyor. ecu da burdan gelen bılgıye motora jıkle yaptırarak yuksek devırde calıstırıyor ısındıgında rolantıyı asagı cekıyor...
 
bu anlatıklarımdan kendıne pay cıkarabılırsın...


Mesajı Yazan: xdesign
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2011 Saat 15:53
Ben de peugeot'umu ilk aldığımda gidiyordum bi baktım aracın hararet göstergesi biraz fazla. Hemen ustaya götürdüm. Peugeot'lar ve Citroen'lerin 95'te normal kavramaya geçtiğini söyledi. Rahatladım :)


-------------
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2011 Saat 15:55
Cecoli, bilgi için teşekkür ederim. Aracım harareti düzensiz diye birçok yere götürdüm, kimse sorunu çözemedi. Bunlar böyle çalışır dediler. En sonunda "çözüm" bulmuşlar, termostatı kesmişler. Ne diyeyim...

İlk aklıma gelen şey hararet müşürüydü, yalnız birden fazla olduğunu bilmiyordum. Yedek parça listesine 106XS 1.6 için 2 adet görünüyor, hararet müşürü ve fan müşürü. Onlara bir baktırayım ben. Olmazsa değiştireyim, çok ta pahalı parçalar değil zaten. Onlarda sorun yoksa o zaman devirdaim kalıyor...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2011 Saat 16:16

106 da 2 tane musur olabılır. bu musur sayıları araca gore degısebılır.

hararetın yaklasık 100 e kadar cıkmasını beklerım ben. benımkındede teknık verı olarak 97C de dusuk devırle fan acıyor ve 90da fanlar duruyor. ama gostergede 100 gıbı goruyorum...
 
yenı taktıgın termostatın ustunde kac C yazıyordu? 89 muydu???
 
eger sıkıntın duzelmezse devırdaım ve radyator kontrol edılmesı gerekır. veya kanallarda tıkanıklık falan olabılır. arac fan actıgında ne kadar sure calısıyor bunu kontrol etmek lazım. eger kı cok uzun sure calısıpta duruyorsa soguma verımınde bır sıkıntı oldugu meydana cıkar. ama bu esnada butun elektronık parcaların saglam ve duzgun calıstıgından emın olmak gerekır. mısal radyatorun tıkalıdır soguma azdır fan cok calısır. veya devırdaımın asınmıstır suyu ıyı sırkule etmıyordur bu sefer fan cok calısır. tabıkı bunu duzgun bır 106 dan bakmak ızlemek lazım. oyle basıt bır ıs degıl...
 
en temelde bılgı referansının dogrulugundan emın olmalısın. sırayla aksamların saglamlıklarını kontrol ederek ancak sonuca varabılırsın... yoksa bosuna ugras verebılırsın...


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2011 Saat 16:36
Termostatın üstünde derece yazmıyordu. Metal yaylı ve bakır pimli. Arkadaşın termostadını da değiştirmiştik, civic 2000,  onda 78C yazıyordu. Acaba aldığım termostatın derecesi mi yüksektir, ondan mı geç açıyor?? Bildiği kadarıyla 75C ve 89C olanlar var, 2 tip yani... 75 dereceli olanı bir sorayım... Motor koduna göre almayacağım, bakalım ne olacak...

Motor ısındıktan sonra fan hiç durmuyor, sürekli çalışıyor. Giderken bile hararet inmiyor. Yalnız termostat yokken hafif ortanın üstüne çıktı mı hemen fan açıp 2dkda soğutuyordu.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2011 Saat 16:53
benımde bıldıgım kadarıyla termostatların 2 tıpı dıye bırsey olmaz... her arac veya motor ıcın farklı olabılır. zaten aradakı farklılık oncelıkle acma derecesıdır. sonra capı vs sı farklıdır. ama her motor ıcın 1 tane termostat olur dıye dusunuyorum. mısal fabrıka turkıye satısı amaclı urettıgı bır model ıcın belırlı bır derececeye sahıp termostat koyar ve ben hepsınde aynı sekılde olmasını beklerım. tabı ufak tefek ıstısnalar olabılır de... 
 
ben teknık kıtapcıkta okudugumu soyleyeyım.
 
306 nın kıtapcıgında
1.4 ve 1.6 larda 89C
1.8 ve 2.0 motorlarda 83C yazıyor.
 
zaten 106 ıle 306 nın bazı motorları aynı... 1.4 ve 1.6 90bg motorlar aynı.
 
ayrıca ulkemız ıcın yuksek derecelı termostat lazımdır. cunku soguk zamanlarıda yasayan bır ulke oldugumuzdan dolayı 89 luk olması gerekır.
 
mesela kendı basıma gelenı anlatayım. benım motorun orjınal termostatı 83 derecedır. ama yolda gıderken hararet neredeyse 70 ın altına kadar duser. bu yuzden kısın soguklarda ıyı ısıtmaz...
 
bende arastırdım gordum kı fabrıka daha yenı versıyon 1.8 ve 2.0 motorlarada 89C lık termostat takmıs. bende bu fıkırden hareket ederek yetkılı servıste termostat kutusunu aldım onume denemeye basladım. orjınal 89C lık termostatların hıcbırısı cap bakımından benımkıyle uyusmadı. bu sefer bende yan sanayı termostat arayısına gırdım ve ıtalyan malı 89C lık bır termostat buldum taktım. sımdı cok cok guzel oldu. bu degısımı ben mart 2010 da yaptım. en soguk zamanda bıle hararetım genelde 85 cıvarında seyredıyor. yazın sıcaktada hıcbır sıkayetım yok. yazın ızmır otobanında sıcagın alnında 210 a kadar bastım arabayı tam gaz sıkıstırdım ama hararet 90 da gıdıyordu... bıraz uzun oldu ama ıdare et ıste :))))


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2011 Saat 17:32
Cecoli, sana katılıyorum her konuda, ama işte fanın sürekli çalışması ve göstergenin hep yukarıda olması da beni rahatsız ediyor. Şase numarasına göre aldık, ama işte termostat geç açıyor. Araba sürekli sıcak çalışıyor. İnternette araştırım, 106 için birkaç termostat varmış (tip derken dereceyi kastettim). Hatta 2 değil, 3 tane olduğunu gördüm - 75-82-89C. 89lu olan 1.4 motorlar içinmiş, onda haklısın, diğerlerinde motor hacmi yazmıyor, çok baktım. Neyse artık pejocuya dükkana gider sorarız, yerinde uyumluluğunu da kontrol ederiz. Bana öyle geliyor ki benim de 89C, ama daha düşük olması lazım. Fan zorlanıyor, termostat açmıyor, hararet göstergesi ortanın üstünde geziyor. Kontağı kapattıktan sonra yazın uzun uzun fan çalışıyor...

Senin gösterge ne gösteriyor 89luk termostat taktıktan sonra? İbre ortada mı, yoksa hafif üstünde mi? Göstergede bende derece yazmıyor maalesef, sadece seviyeyi verebilirim, benimki hep böyle...
http://img832.imageshack.us/img832/2138/gosterge.jpg - http://img832.imageshack.us/img832/2138/gosterge.jpg


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2011 Saat 20:29
Orjinalini yazan: ALX ALX Yazdı:

Cecoli, sana katılıyorum her konuda, ama işte fanın sürekli çalışması ve göstergenin hep yukarıda olması da beni rahatsız ediyor. Şase numarasına göre aldık, ama işte termostat geç açıyor. Araba sürekli sıcak çalışıyor. İnternette araştırım, 106 için birkaç termostat varmış (tip derken dereceyi kastettim). Hatta 2 değil, 3 tane olduğunu gördüm - 75-82-89C. 89lu olan 1.4 motorlar içinmiş, onda haklısın, diğerlerinde motor hacmi yazmıyor, çok baktım. Neyse artık pejocuya dükkana gider sorarız, yerinde uyumluluğunu da kontrol ederiz. Bana öyle geliyor ki benim de 89C, ama daha düşük olması lazım. Fan zorlanıyor, termostat açmıyor, hararet göstergesi ortanın üstünde geziyor. Kontağı kapattıktan sonra yazın uzun uzun fan çalışıyor...

Senin gösterge ne gösteriyor 89luk termostat taktıktan sonra? İbre ortada mı, yoksa hafif üstünde mi? Göstergede bende derece yazmıyor maalesef, sadece seviyeyi verebilirim, benimki hep böyle...
http://img832.imageshack.us/img832/2138/gosterge.jpg - http://img832.imageshack.us/img832/2138/gosterge.jpg
 
dıkkat edersen yukarıda yazmıstım. bende rakamla gosterdıgı ıcın cok net gorebılıyorum benımkınde genelde 85 cıvarında gezıyor. yazın sıcagında otobanda motoru sıkıstırmama ragmen 90 gıbı seyredıyor. ama trafıkte cok net 100 goruyor. cunku 100 gıbı fan acıyor sonra 90da duruyor.
 
senın aracında tahmınımce ortadakı cızgı 90C, bır sonrakı cızgı ıse 100 oluyor. yanı senın cızdıgın 2 cızgı 95 ve 100 u ıfade edıyordur...
 
termostatın gec actıgını dusunuyorsan sende sunu dene o zaman. motoru calıstır ve hareket ettırme. oldugu yerde gaz vererek bıraz ısıt ve ortanın bır altındakı cızgı yanı 80C ye geldıgınde motoru rolantıye bırak ve hortumu radyatoru elınle kontrol etmeye basla. ne zaman sıcak su geldıgını hıssetıgın anda gostergeye bak kacta acmıs oldugunu tespıt edebılesın.
 
ben kendı aracımda gostergeden bıle termostatın actıgını gorebılıyorum. yola cıkıyorum motor ısınmaya devam edıyor. hararet 90C ye geldıgınde termostat acılıyorkı gosterge hızlı bır sekılde 80C ye dusuyor. devamında bıraz artıp oralarda gezınıyor... soyledıgım gıbı genelde 85 cıvarında seyredıyor.


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2011 Saat 00:03
Evet, yazmışsın. Göstergede derece yok bende işte, olsa keşke. Termostat otanın yakınlarında açıyor, belki az üstünde, az daha artarsa fan açıyor. LPG yazılımına göre fan, regülatör sıcaklığı 76-77C'deyken açıyor. Gaz buharlaşırken 2-3 derece kayıp olsa o zaman fan 80-82C'de açıyor demek, o da ibrenin ortanın üstünde olduğunda. Kafam iyice karıştı. Termostat hiç yokken soğutuyordu ama, ondan kafam karışık işte. Yani rölantide bıraktığımda fan açıyordu bir süre sonra katapıyordu, ibre düşüyordu. Şimdi ise termostatla rölantide fan hiç durmuyor. Sanki termostat soğumasını ve ibrenin ortaya inmesini engelliyor.

Termostata baktırayım tekrar cumartesi, o da olmazsa müşürlere ve devirdaima dalacağım.


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2011 Saat 08:29
Selam, yine ben!

İşe gelirken yine dik rampa çıkarken hararet bir üst seviyeye geldi. Sonra şirkete varınca, hararet üst seviyenin az altındaydı, stop ettim. Genelde stop ettikten sonra fan çalışıyor bir süre, bu sefer çalışmadı... Anlamadım gitti ya...


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2011 Saat 08:48
sen regulator ısısıyla motorun verılerını kıyas etme. cunku senı aldatabılır. regulatore gıden hortumlar bıraz mesafelı oldugundan ve soyledıgın gıbı lpg ısı cektıgınden dolayı senı yanıltır... bazı araclarda regolator cok uzakta olabılıyor. hortumlar ıyıcene uzadıgından su sırkulasyonu ve ısı ıletımı yavas oluyor ve regulator hıcbır zaman tam ısınamayabılıyor. hal boyle olunca motor lpg ye gecıs suresıde uzuyor. benım motorda regulator tam kalorıfer hortumunun yanında hortum boyu 10-15 cm :)) o acıdan cok cok kısa surede lpg ye gecebılıyorum...


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2011 Saat 09:37
Dün akşam az daha baktım, arabayı parkettim ve rölantide bıraktım. Fan açıyor, hararet ortanın baya üstünde, termostattan çıkan boruya dokundum hafif sıcaktı, yalnız radyatöre dokunduğumda soğuktu, ılıktı daha doğrusu. Ya termostat tam açmıyor, ya devirdaim yetişemiyor. 


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2011 Saat 10:09
oncelıkle radyator kanallarının tıkalı olmadıgından emın olmalısın derım ben. termostat azıcık acsa bıle radyatore sıcak su gelmesı gerekır. beraberınde hortumunda cok sıcak olması gerekır. cunku fan actıgı anda motor suyu 100C cıvarında oluyor.
 
bırde fan actıgı anda hararet yuksekken kalorıfer hortumuna dokun bakalım oranın ısı durumu nasıl?
 
kalorıfer hortumu ates gıbı sıcak olup radyator hortumu soyledıgın gıbı ılıksa ya radyatorun tıkalı yada termostat tam acılmıyor dıyebılırım.
 
egerkı kalorıfer hortumuda radyator hortumu ıle aynı sekılde ılıksa aracın ıcıde az ısınır. durum boyleyse oncelıkle sıstemde hava kalmıs olabılecegını dusunurum. hava olmadıgındanda emınsen o zaman devırdaıme bakmak gerekebılır dıyebılırım...


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2011 Saat 11:35
Kalorifer hortumları çok sıcak, içeriye üflenen fava da sıcak oluyor hele üst seviyeye kadar gelince. Radyatör de termostat yokken çok ısınıyordu rölantide, fan açıyordu, sonra kapanıyordu. Radyatör bayağı sıcaktı yani. Neyse, bunun sonu olmaz. Cumartesi baktırayım...

Cecoli, yardımın için teşekkür ederim.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2011 Saat 11:42

rıca ederım sorun degıl. bunun ıcın burdayız.

termostattan once radyator sıcaktı dıyorsan radyatorde tıkanıklık olmasa gerek. devırdaımınde de bır sorun olsa kalorıferınde ıyı ısıtmaması gerekır dıye dusunuyorum. sen termostatını bır kontrol ettır...


Mesajı Yazan: ALX
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2011 Saat 12:12
Termostat yokken zaten anlattığım gibi rölantide motor ısınıyordu, radyatör de sıcaktı, fan açıp kapanıyordu. Düz yolda giderken ise hararet düşüyordu, bu da tıkanıklık yok demektir. Termostat kalıyor.

İlk önce onu yapacağım. O da çözüm olmazsa diğer unsurlara da bakarız...

İyi forumlar...


Mesajı Yazan: erden1978
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2011 Saat 10:52
Orjinalini yazan: Yazdı:

planet a baglayıp gosterge ıle bılg da gorunen ısıyı kıyas ettın mı hıc? 106 da nasıldır bılemıyorum ama benımkınde termostatın govdesınde 3 tane ısı musuru var. tugrahanda bılır cunku aynı motor ondada var. bendekı bu 3 musur ne ıse yarıyor dersen
 
-en usttekı mavı olan ısıyı gostergeye ıletıyor.
-ortadakı kahverengı ısıyı bıtron fan beynıne ıletıyor. gerek goruldugunde bıtron beyın fanlara tetık verıyor yada kesıyor
-el alttakı yesıl ıse ısıyı ecu ya ıletıyor. ecu da burdan gelen bılgıye motora jıkle yaptırarak yuksek devırde calıstırıyor ısındıgında rolantıyı asagı cekıyor...
 
bu anlatıklarımdan kendıne pay cıkarabılırsın...
Soğuk motorda stop etme sorunumum var.Acaba bu muşirlerle alakalı olabilirmi.


Mesajı Yazan: serdaralısan
Mesaj Tarihi: 24 Eylül 2014 Saat 08:59
TERMOSTAT OLMAMASI SORUN DEĞİL SICAK HAVALARDA AMA SOĞUK HAVALARDA ANTFİRİZ YOKSA SAKINCALI OLABİLİR BENİMDE ARACIMDA YOK TERMOSTAT YÜZÜNDEN 4 KEZ CONTA YAKTIM BU YÜZDEN TERMOSTATI SÖKÜP ATTIM KIZDIM ŞUAN FAN BAYA UZUN SÜRE ÇALIŞIYOR AMA HARARET NORMAL YANİ ZATEN PEJOLARDA YARININ ÜZERİNDE DURMASI GEREK ORJİNALİ O TAM YARIDA DURMUYOR HARARET SIFIRIDA AYNIDIR BUNU SORUN ETMEYİN KIRMIZIYA 2 MM KALAYA KADAR NORMAL SAYILIYOR İBRE ONDAN SORASI SAKINCALI DİREK YA CONTA YAKTIRIR YADA RADYATÖRÜN YEDEK SU DEPOSNU PATLATIR BUNU ÇOK KEZ YAŞADIM RADYATÖR BİLE DELİNEBİLİYOR ÖZELLİKLE MOTORUN EMME MANİFOLTUNUN ALTINDAKİ SU ÇIKIŞ (T)Sİ VAR O ÇATLADIĞINDA HAFİF SU KAÇIRIYOR ANLAŞILMICAK ŞEKİLDE O ZAMAN HARARET GÖSTERGESİ YUKARILARDA DURUYOR ÇÜNKÜ İÇİNDE HAVA YAPTIRIYOR O PARÇAYI DEĞİŞTİRİP SİYAH CAM SİLİKONUYLA YAPIŞTIRDIM SÜPER OLDU


-------------
change


Mesajı Yazan: DgNTsN
Mesaj Tarihi: 24 Eylül 2014 Saat 09:30
Bende 206 1.4 hdi var. 90 üstüne çıktımı hemen klima çalıştırıyorum düşüyor. normal şartlarda hep 70 civarı çalışıyor. bu anormal mi herkes 90 100 derecelerden bahsediyor.


Mesajı Yazan: ibanez_022
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2014 Saat 16:31
bildiğim kadarı ile 106 lar böyle yada peugeotlar diyelim, 4 tane 106 değiştirdim. şehiriçi vs sıcak hava 90 dan aşağı inmezdi, normal seyir halinde 80 lere düşerdi. yokuş aşağı kompresyonla inerken 60 lara düşüyordu.

-------------
106 98 xr


Mesajı Yazan: eran
Mesaj Tarihi: 12 Ekim 2017 Saat 10:40
Arkadaşlar geçen hafta benim 99 model 106 xr sabah ilk yola çıkınca hararet son beyaz çubuğu da geçip kırmızı lambayı yaktı ve söndürdü. Yani 1-2 saniye yanık kaldı. Hararet en sona dayanmadı. Sonrasında ise gideceğim yere varana kadar hararet ortalarda, ortanın bir üstünde normal şekilde gezindi. Aynısını akşama da yaptı.

Ertesi gün aracı yetkili servise bıraktım. Baktılar, termostat dediler değiştirdiler. 1 hafta sorunsuz kullandım ancak 1 hafta sonra yine aynı sıkıntıyı yaptı.

Dediğim gibi 1 kere yaptıktan sonra sürüş tamamlanana kadar yapmıyor. İlk çalıştırıp hareket ettirip belli bir ısıya gelene kadar ilk seferde yapıyor.

Bazen de yapmıyor anlamadım.

Sorun tam olarak ne olabilir?Ouch


Mesajı Yazan: outlaw
Mesaj Tarihi: 12 Ekim 2017 Saat 16:24
Şu 106 yakmak lazım bu ne yaa vicdan azabı gibiler...
LOLLOL



-------------
SHQIPTAR
1998 106 xs 1600 cc
Laguna lip
omp kule gergisi
GTI jant
185/50/14 toyo proxes t1r




Mesajı Yazan: eran
Mesaj Tarihi: 18 Ekim 2017 Saat 13:27
Soğutma sıvısı max çizgisinin 2 parmak üzerinde olursa bir sıkıntı olur mu acaba?


Mesajı Yazan: eran
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2017 Saat 16:21
Orjinalini yazan: eran eran Yazdı:

Arkadaşlar geçen hafta benim 99 model 106 xr sabah ilk yola çıkınca hararet son beyaz çubuğu da geçip kırmızı lambayı yaktı ve söndürdü. Yani 1-2 saniye yanık kaldı. Hararet en sona dayanmadı. Sonrasında ise gideceğim yere varana kadar hararet ortalarda, ortanın bir üstünde normal şekilde gezindi. Aynısını akşama da yaptı.

Ertesi gün aracı yetkili servise bıraktım. Baktılar, termostat dediler değiştirdiler. 1 hafta sorunsuz kullandım ancak 1 hafta sonra yine aynı sıkıntıyı yaptı.

Dediğim gibi 1 kere yaptıktan sonra sürüş tamamlanana kadar yapmıyor. İlk çalıştırıp hareket ettirip belli bir ısıya gelene kadar ilk seferde yapıyor.

Bazen de yapmıyor anlamadım.

Sorun tam olarak ne olabilir?Ouch


Bugün baktırdım. Devirdaim üzerindeki vidayı gevşeterek ve sol üstteki vanayı açarak havasını aldılar. Kalorifer bölümünde hava varmış, ondandır dediler. Deneyip göreceğiz bakalım.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net