![]() |
|
vites??? |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 03 Şubat 2011 Saat 15:13 |
||
anlastıysak sıkıntı yok demektır :))
|
|||
![]() |
|||
xdesign ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Yanlış anlaşılma olmuş. Sıkıntı yok eyvallah dostum... |
|||
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
guzel kardesım agzı olan konusuyordan kastım sen degıldın. sana bunları soyleyen kısı ıdı sakın ola alınmayasın uzulurum bak. bız burda kardesız. senınde soyledıgın gıbı paylasım ıcerısındeyız...
|
|||
![]() |
|||
xdesign ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ben dişlilerin ya da sakromencin ya da baskının bu şekilde yapılabileceğini kastetmiyorum. Benim gözlemlediğim ve bu konuyu buraya açan arkadaşın gözlemlediği sorunun aynı olmasından ötürü benim kendi nacizane sıkıntımın çözümünün bu şekilde halledilebileceğini söyleyen sağlam bir ustayla olan konuşmamı yazdım. Cumartesi günü gider baktırırım. Gelir burda yazarım. Yardımcı olabilirsem ne mutlu bana. Amaç paylaşmak bilgi satmak değil :) |
|||
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
|||
![]() |
|||
koliva ![]() YÖNETİCİ ![]() ![]() P.T. Yönetici Kayıt Tarihi: 28 Ekim 2009 Konum: Belcika Durum: Aktif Değil Mesajlar: 8115 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Sekromenc, vites gecislerini daha kolay ve puruzsuz yapmanin yaninda bir de vites atlamaya da yarar. Yani siz 3. vitesten 5. vitese veya tersini cok rahat yapabilirsini. Bu da sekromenc sayesinde olur.
Cok eski arabalarda(1970 veya oncesi) sekromenc ya hic yoktu ya da sadece 2. ve 3. viteste vardi. Bu da demek oluyor ki sessiz vites gecirmek o araclarda cok daha fazla yetenek gerektiriyordu. Sizin dediginiz "garccc" sesini gidermek icin iki kez kavrama yapmak bazen ise yarayabiliyor ama bunu da yapmanin bir yolu var. Yuksek vitesten dusuk vitese gecerken su adimlari takip etmek gerekiyor.
Bu islemi vites artirirken de uygulayabiliriz. Tek fark, arac bostayken hafif gaz vermeye gerek yoktur. |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
sanzumanı ındırmeden yapılabılecek seyler bellıdır...
sanzumanın yagını kontrol etmek, eklemek yada degıstırmek
her aracta olmamakla bırlıkte debrıyaj ayarı yapmak, bazı araclarda tellıdır bazılarında hıdrolıktır
mumkunu varsada vıtes kollarının boslugunun alınması, puglardakı gıbı eklem noktalarının yaglanması...
sanzumanın ıcınde mıllerın ustundekı parcalar sanzuman acılmadan nasıl sokulebılır kı!!!
arkadaslar pıyasada agzı olan konusuyor. sanzuman kapalı bır kutudur. sokulup ındırılmeden ıcı acılamaz. aractan araca uygulamalarda ufak tefek farklılıklar olsada genel olarak durum boyledır...
|
|||
![]() |
|||
xdesign ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17 Ocak 2011 Konum: Adana Durum: Aktif Değil Mesajlar: 336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
İşte aynen ben de sizin gibi düşünmeme rağmen kalitesine birçok kişinin güvendiği bir usta şanzımanı indirmeden alttan müdahale ile yapılabileceğini söyledi. Ben de o yüzden yazdım buraya. Alttan deyince ben de aynen debriyaj yağınımı kastediyor acaba diye düşündüm sordum hayır dedi. Bakalım daha detaylı soracam kendisine bu cumartesi. Şanzıman inerse yandık aga en az 250 cepten çıkmış demektir.
|
|||
Dünyaya 206 defa da gelsem sadece sen!
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
senkromenc vıtes her vıtes dıslısının yanında bulunur ve dıslıyı durdurmaya yarayan frenleyıcı bır parcadır. gerı vıtes dıslısınde senkromenc olmadıgı ıcın arac hareket halınde ıken takmaya calısırsanız cart dıye ses gelırkı bu noktada dıslıyı sız surtturerek kendınız durdurmus olursunuz. 5 ılerı vıteste senkromenclıdır yanı 5 tane senkromenc vardır. senkromenc zamanla asınırlar. oncelıkle vıtesın rahat gecısını senkromenc saglar. asındıkca dıslıyı durduramadıgı ıcın cartlamalar baslar... senkromencın degıstırılebılmesı ıcın sanzumanın sokulup dagıtılması gerekır. dıslılerın uzerındekı parcalar baska turlu sokulemez...ayrıca debrıyaja tam basmama veya debrıyajın bıtıklıgıde tam ayırmamasından dolayı cartlamaya neden olabılır...
vıtes kollarımız bıraz seslı calısırlar. lakırtılı lukurtulu bır vıtes sıstemımız var. ama bu cartlamanında dogal olması anlamına gelmez.
2 den 1 e cok yumusak alınmalıdır. sanzuman sogukken hıc veya sıcakken bıle mesela 10km uzerı suratlerde 1 e takmamak daha faydalı olur. bu durumda senkromencin zorlandıgını unutmamalısınız... zorlamak asındırmak demektır... bırde sanzuman yagıda cok onemlı...
|
|||
![]() |
|||
darkred ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 14 Nisan 2010 Konum: Eskişehir.. Durum: Aktif Değil Mesajlar: 49 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hareket halindeyken zaten 1 e atınca cogu araçtan ses gelir.Benim 106ımdan ve mareamdan ikisindende geliyor 2 den 1 e mümkün mertebe vites düşürmeyin...Tekerleriniz 3km hızla dönse bile 2.vites aracınızı hızlandırmak için yeterli olacaktır.Tam anlamıyla durmadan 1.vitese takmaya calısmayın.
1 den 2 ye özellikle sogukken yada yüksek devirdeyken vites atarken "GARÇÇ" diye bir ses gelir.Sorun sekromeçten kaynaklanır.Sanzımanda vites dişlilerinin mahrutiye bağlandığı noktada bulunan bir parçadır.Bu sekilde kullanmaya devam ederseniz bir süre sonra arabanızda 2. vitesi kullanamaz hale gelirsiniz.Vites 2 den direk boşa atar. Tamiri için sanzımanın indirilmesi ve dagıtılması gereklidir bu yüzden işçiliği biraz pahalıdır. |
|||
PA GTI |
|||
![]() |
|||
pejoz ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Şubat 2011 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
aynı sorun bendede var ama bu 206 nın doğasında var heralde :D
|
|||
çirkin kadın yoktur az vodka vardır.
|
|||
![]() |
|||
GiTaRRa ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 03 Kasım 2010 Konum: 106 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 725 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
arkadaşlar bu arkadaştan yola çıkıyorum şanzıman yağı kalınlaştığı içinde olur...ince yağ koydurun düzelir.sorun eger yağdansa mildense vites bloğuna bakmak lazım..
|
|||
Peugeot 106 XR..
1 saat yürüsem 5 km bu sirada 2 sigara içsem 75 kuruş,75 bölü 5 desek km de 15 kuruş yakiyorum PuG gibi adamım.:) KONYA |
|||
![]() |
|||
d3Li ![]() 2. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2010 Konum: ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 153 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
206 nın vitesi biraz kemikli geçer ya fazla takmamak lazım :)
|
|||
![]() |
|||
Yusuf Tekoglu ![]() 2. Vites ![]() ![]() 22 - Ocak - 1992 Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2010 Konum: Çamlıca Durum: Aktif Değil Mesajlar: 340 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Yusuf Tekoglu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
abi gidip baskı balatayı değiştirsen o ses yine devam edicek tamam aynı ses ama ondan değil. |
|||
Honda Gibi Gazlarım BMW Gibi Yanlarım...
Mercedes Vito 112 CDI VIP 34 CTC 01 |
|||
![]() |
|||
Muhammet ÇAKIR ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3134 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Muhammet ÇAKIR
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!! |
|||
![]() |
|||
Yusuf Tekoglu ![]() 2. Vites ![]() ![]() 22 - Ocak - 1992 Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2010 Konum: Çamlıca Durum: Aktif Değil Mesajlar: 340 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Yusuf Tekoglu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Alakası yok vites Dişlisinden kesinlikle... |
|||
Honda Gibi Gazlarım BMW Gibi Yanlarım...
Mercedes Vito 112 CDI VIP 34 CTC 01 |
|||
![]() |
|||
Muhammet ÇAKIR ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 30 Eylül 2010 Konum: Kütahya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 3134 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Muhammet ÇAKIR
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
debrıyaj balatasından yapar buyuk ıhtımal |
|||
1998 VW GOLF 1.6 105 hp
Pati çeker yan veririz, Draga Kalkar Bmwlerle didişiriz. Polis ARKADAN sağa çek dedimi iner Paşalar gibi Cezamızı Yeriz..!!! |
|||
![]() |
|||
10ur1 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 28 - Nisan - 1987 Kayıt Tarihi: 07 Ağustos 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 334 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
bendede 2000 model 206 XS 1.6 var. Aynı problem bendede var. Yaklasık 1000 km önce baskı balata yenilendi,fakat sorun aynı devam etmekte vites bosta iken fazla bir bosluk var özellıkle 2den 1 e gecerken cok zorlanıyorum.Ayrıca 4. viteste giderken vites topuzunda olan bosluktan öturu vıstes topuzu titriyor ama bırıaz fazla vibrasyon var bunun cözumu dişlimidir?
|
|||
![]() |
|||
Yusuf Tekoglu ![]() 2. Vites ![]() ![]() 22 - Ocak - 1992 Kayıt Tarihi: 27 Aralık 2010 Konum: Çamlıca Durum: Aktif Değil Mesajlar: 340 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Yusuf Tekoglu
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
aynı sorun benim önceki aracım mercedes vitodada vardı Dişlilerin bozulmasından kaynaklanıyo bi kaç tane tamirci bişey olmaz dedi ayağınızı debriyajda uzun tutup vites değiştiriseniz fazla carrttlamıyo
|
|||
Honda Gibi Gazlarım BMW Gibi Yanlarım...
Mercedes Vito 112 CDI VIP 34 CTC 01 |
|||
![]() |
|||
orhanetap ![]() 2. Vites ![]() ![]() 01 - Ocak - 1985 Kayıt Tarihi: 18 Ocak 2011 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 140 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı orhanetap
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ben servise soktum baskı balata tiriger vites bilmem bişey bilyeleri vs. baştan aşağı değişti ağır bakımını yaptırdım
ama viteste bi düzelne yok aynı lokurtular geliyor başka bi arkadaşımın aracına bindim baktım oda aynı uğraşmıyorum artık kibar ve nazik olmaya çalılıyorum vites değiştirirken ![]() |
|||
206 xt 1.6 110hp
|
|||
![]() |
|||
mustafa486 ![]() 1. Vites ![]() ![]() 01 - Temmuz - 1983 Kayıt Tarihi: 04 Ağustos 2010 Konum: KOCAELİ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 6 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı mustafa486
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
aynı sorunum var. yalnız değilmişim. ben şöyle bir geçici çözüm buldum. vitesi sola dayamadan 2 ye geçince sorunsuz oluyor. tamiri için usta şanzıman inip döüklmesi lazım dedi. aman ya salladım bende. 150 tl vermeye değmez. balata değiştiriken onuda üzretsiz hallettiricem.
|
|||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |