![]() |
|
Yakıt Tasarrufu Mutlaka Okuyun Paranız Boşa Gitmsn |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 123 4> |
Yazar | |||
furkan111 ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2012 Konum: yalova Durum: Aktif Değil Mesajlar: 288 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı furkan111
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 08 Ocak 2012 Saat 21:31 |
||
arkadaslar 5 yıl petrol ofislerinde calısmıs biri olarak sunu söylemeliyim...bütün petrol ofislerinin opel shell total vs... gibi tesislerin kullandıgı bütün yakıtlar aynı ve hepsi aynı yerden yakıtı alıyorlar tek farkı bu firmalar kendi hazırladıkları formulleri bunların icine koyuyorlar... o yuzden kimisi pahalı kimisi ucuz ucuz olan direk alıp satıyor.dedigim gibi pahalı olan karısımını koyuyor...yani petroller arası cok buyuk bi fark yok. ayrıca sunuda belirteyim meslek hayatım boyunca cok kez sahit oldum ki euro dizel bittiginde onun deposuna normal dizel koydup euro dizel diye sattıklarına ve 97 oktan bittiginde 95 koyup sattıklarına cogu kez sahitt oldum. bunlarada dikakt edin.eger yakıt aldıgınız firma cok buyuk firma işe böyle birsey yapamaz ama kücük bi firma ise bu firmadan kasıt marka degil kapasıite büyüklügü iş yapma oranı filan.... bu konularda aklınıza takılanları sorabilirsiniz ?
|
|||
![]() |
|||
YsTaha ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 08 Ocak 2012 Konum: Denizli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Herkese merhaba,
Bende yakıt konusunda yazılanları okuduktan sonra deneyimlerimi ve bildiklerimi aktarayım istedim. Aracım partner 2011 model. Ege bölgesini dağlık ve asfalt ortamında maden ocaklarını dolaşıyorum, elimden geldiğince güvendiğim tek bir yerden PO Eurodizel alıyorum. Ayda ortalama 8-10bin km yol geziyorum. 1-Akaryakıtta hammadde rafineri üretimi aynı yerden çıkıyor. Ana firmalar depolama aşamasında markerlama ve özel katkı maddeleri eklenmekte. Bu yüksek teknoloji katkılı akaryakıt, araçtan araca yansımaları (performans, ses, vuruntu ve menzil) değişebiliyor. http://webarsiv.hurriyet.com.tr/2005/03/09/611123.asp -Yeni araçlar yeni teknolojiler yeni nesil akaryakıtlar. Yeni nesil yakıtlarda motorinlerde setan sayısı artırılmış, kükürt oranı düşürülmüş olup tortu bırakmaması, pası engellemesi ve motoru koruması amaçlanmıştır. Ama araçtan araca değişen yakıt kullanımı metodu bulunmakta. Bu noktada PO-BP-Shell-Opet-ALPET istasyonlarını denemekten başka çare yok sanırım. Ama istasyon kalitesi bana göre en önemli olanı. (Pompa arızası yakıt tasarrufundan daha maliyetli çünkü) (İnegöle giderken Shell den aldığım yakıt sonrasında pompa arıza verdi. Çıkma bulmama rağmen baya canım yandı.) 3-Aynı marka yakıt olsa bile bilinen güvenilen yakıt istasyonundan hatta pompadan alın. Dizel yakıtta istasyonlar kar marjını artırmak için gazyağı bile katıyorlar. LPG de ismi çok güvenilen marka bile olsa istasyon art niyetli ve çok işleyen bir yer bile olsa dökme gaz getirip kârını artırmaya bakıyor. Benzinli araçta 97 oktanın 95 den daha verimli olduğu düşünülebilir. Ama aracınız genelde 95'e ayarlıdır ve 97 oktan kullanmanız çekişi düşürüp, devamlı kullanımda araçta hasar verebilir. Bir de başıma geleni yazayım. Pejo 206 kullanırken M Oil den ucuz diye depoyu fullemesini istemiştim. Depo 50lt ve bir miktar yakıt vardı. tam depo dolmadan 65 lt dolduğunu söyleyip parasını istediler. Ben deponun 50lt olduğunu ve nasıl olacağını söyleyip, şikayetçi olacağımı söyledim. Haliyle adamlar tutuştu. Elektronik sayaç haricinde birde mekanik sayaçtan depoyu okudular. 37 lt almışım. ![]() 4-İstasyonun düzenli filtre temizliği yaptırıp yaptırmadığı çok önemli (Malum yakıt pompası arızası için) 5-Yakıtınızı öğlen vakti yerine elden geldiğince sabah erken saatte (6-7 gibi) soğuk vakitlerde alın. Böylelikle yoğun yakıtı daha tasarruflu almış olursunuz. Bu saatlerde sirkülasyon az olacağından ve partiküller dibe çökeceğinden ve yoğunlaşmış olacağından bu önemli. -Pompacıya vaktiniz olduğunu ve tek tıkla doldurmasını tembihleyin. -Depo araç sallanarak sıkıştırmamalı, başına kadar silme doldurulmamalı (tahliye olabilir, kapaktan dışarı sızabilir), -Deponuz devamlı dolu dursun (buharlaşma azaltılmış olur). -Deponun sonunu da kullanmayın. 6-Yeni nesil aracınıza ucuz diye dizel almayın. Benim denememde full depoda 100 km düşüş yaşadım. Çekiş düştü, maliyet arttı. Eurodizelden şaşmamak gerekiyor. -Shell de GTL+ teknolojisi gazdan dizele diye dönüştürebileceğimiz bir teknolojiye sahip. Fiyatı benzin fiyatına yakın. Performans artışı bir miktar sağlarken sonraki kullanımlarda bu fiyat/performansı bulamadığımı söyleyebilirim. Yani eurodizele devam ![]() 7-Servis haricinde aracınızın periyodik bakımını yaptırıyorsanız, zamanını geçirmeyin, kaliteli motor yağı kullanın. Hava filtresini tozlu ortamda kalıyorsanız sıklıkla temizleyin, değiştirin. 8-Aracınızda enjektörlerin temizliği için belli aralıklarla temizleyici katkılar kullanmak yerinde olur. 9-Aracınız şehir içinde kullanımı çoksa sık kontak açıp kapatıyorsanız katalik dönüştürücüsü tıkanmaya başlayabiliyor. Arada bir uzun yola ve hıza çıkın. Enjektör temizliğinde kullanılan yakıt katkı türevleri işe yaradığı oluyor. 10-Motor yağına bir kere bor katılmayla (150bin km / 50 tl) sürtünmeyi ve ekonomikliği sağlayan Motor silk boron cls ürününü şiddetle kullanmanızı tavsiye ederim. Detay için http://www.hepsiburada.com/Liste/motor-silk-150000-km-bor-yag-katkisi-yuzyilin-bulusu-250-ml-/productDetails.aspx?productId=otm092020&categoryId=26005 adresine bakabilirsiniz. 11-Lastiklerinizin kullanımınıza uygun marka, diş kalınlığı ve ideal basınç yakıtı etkileyen önemli bir faktör. 12-Araç kullanımı kişiden kişiye değişir. Agresif kullanma, şehir içi-dışı, yüklü yüksüz kullanım gibi. Koşullara göre motora yüklenmek gerekiyor. Işıklara yaklaşırken gaza basıp frene yüklenmek yerine kırmızıyı fark ettiğinizde veya inişlerde rölantide gitmek yerine viteste gidin. Yeni motorlar rölantide gitmektense viteste gitmekten yana. -Aracınızı çalıştırırken dizel araçlarda ateşleme ve yağlama ışığının sönmesini bekleyin hemen hareket etmeyin, en az 30 sn. motorun ısınmasını sağlayın (bu arada gaza basmayın). Dizel araçlarda aracı durdurmadan 30-45 sn çalışır durumda bırakın (bu durumda da gaza basmayın) -Ani duruş ve kalkışlardan kaçınılmalı. -Vitesinizi aracınız hızlanmaya başlar başlamaz nazikçe ama hızlı olarak değiştirin -Dizel araçta 2000-2500 devir aralığını karşılayacak viteste gidilmeli. 95 km/sa hızın üzerinde her 8km/sa için %10 daha fazla yakıt tüketirsiniz. -Uzun süreli araç hareketsizken veya beklerken motoru kapatın -Yüksek hızlarda camları açıp yol almaktansa klimayı çalıştırmak daha tasarruf sağlar. -İstiap haddinin üzerinde ilave 45 kg yük %7 yakıt artışına neden olur. Gereksiz yükten kurtulun. Benden bu kadar. Selam ve muhabbetle kalın.
Düzenleyen YsTaha - 08 Ocak 2012 Saat 19:45 |
|||
![]() |
|||
harmus ![]() 1. Vites ![]() ![]() 13 - Temmuz - 1965 Kayıt Tarihi: 05 Aralık 2010 Durum: Aktif Değil Mesajlar: 80 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Arkadaşlar Yap-Ma-Yın. Allah kazasız belasız yolcluklar versin hepinize. Ama lütfen Hız Yap-Ma-Yın. Bana olmaz, bana gelmez demeyin. Sen iyi şöförsündür ya karşıdan gelen? Senin aracın kalitlidir, bakımlıdır. Ya karşındaki aracın durumu? Birbirimizi hıza özendirici yazılardan da kaçınmalıyız. Bir kaç saniye mi Hayatımız veya başka hayatlar mı? Şu adresteki videoyu izleyin kararınızı verin ve kararınızda kararlı olun. Hepinize dikkatli ve hayırlı yolculuklar dilerim.
|
|||
Sevgiyle Kalın.
|
|||
![]() |
|||
gorkemteke ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 09 Aralık 2011 Konum: kocaeli Durum: Aktif Değil Mesajlar: 89 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı gorkemteke
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
shell tek gecerim :)
|
|||
2004 307 Hdi XR
|
|||
![]() |
|||
fireblade ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2010 Konum: antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fireblade
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
mazotu istanbuldayken kızıltoprak bp den özellikle gece dinlenmişken alırdım...
şimdi antalyadayım.opet eskiye nazaran topladı ama ince mazot..total bir arkadaşın dediği gibi ekonomik ama güzel bir mazot sayılmaz..çok 3-5 e bakmadığım için alırsam opetten veya antalya h.alanı yolu üstündeki bp den alıyorum..
neredeyse arabaya 3 aydır mazot almıyom oda ayrı dava...
|
|||
![]() |
|||
fireblade ![]() 1. Vites ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10 Mayıs 2010 Konum: antalya Durum: Aktif Değil Mesajlar: 57 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı fireblade
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
arkadaşım mazotu hesaplarsan ibrenin durduğu yere bakma...deponun içinde bir pot vardır 32-38 litre arası ibre hemen hemen aynı yerde durur...mazot hesaplayacaksan tam depodan hesapla... bir arkadaş daha söylemiş.gidişte rampa aşşağıya inersin dönüşte tırmanırsın...bastığın gaz bunlar hep farkeder...
bende ankadaya her gidişimde 80 yakıyosam her dönüşte 60 lira civarı yakıyorum...hava şartları,yol durumu,rampa,mazot...ama dediğim gibi mazotu ibre ortalardayken hesaplamaya çalışma..
|
|||
![]() |
|||
Canip ![]() 1. Vites ![]() ![]() 29 - Mayıs - 1979 Kayıt Tarihi: 23 Ekim 2011 Konum: Iğdır Durum: Aktif Değil Mesajlar: 49 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Göstergeden benzin mazot hesabı yapılmaz... Şamandıraya güven olmaz..
Yakıt almadan önce Aracınızda ne kadar yakıt vardı.? Nekadar aldınız.? Ne kadar yaktınız? Ne kadar kaldı? Bunu kesin bilemersiniz, şamandıra bazen yukarıda bazen aşağıda gösteriyor. 50 lt.lik Depoya 48 litrede koynasız Full gösterir. Tıka basa 53-55 lt.de koysanız full gösterir. 100 km gidersiniz halen full gösterir vs.vs. Sonuç olarak. Kesin hesap yapmak isteyen arkadaşlara tavsiyem. . Deponuza tıka basa fulleyeceksiniz. Gün içinde bir seferde 100/200 km yol yapıp aynı istasyona geri gelip bir daha tıka basa fulleyeceksiniz. Son aldığınız yakıt miktarına göre hesap yapacaksınız. Ben öyle hesap yapıyorum. |
|||
**Peugeot 307 XT 2004 1.6 O.V.**
Değişeni yok ama değiştireceğim yeri çok |
|||
![]() |
|||
hakann83 ![]() 1. Vites ![]() 01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
atikerde veya başka markada sıkıntı yoktu ozaman KME vardı baya uraştırdı bizi sonunda bulduk ama uraşmışın okadar neye yarar... enjektör konusunda bi bildiğim yok 2 sene kullandım birkere arıza yaptı ondada değiştiler 17 ay falan olmuştu arıza yaptığında
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Bunu bende duydum cok kısıden. Aygazın bu katkılı otogazı "plus" cıktıktan sonra bu olay duyulmaya basladı. Ama benım aracta hıcbırsey olmadı
![]() ![]() Ayrıca KME nınde matrıx tıpı enjektorlerde cok problem cıkıyordu. Düzenleyen CeCoLi - 29 Temmuz 2011 Saat 15:09 |
|||
![]() |
|||
hakann83 ![]() 1. Vites ![]() 01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Aygaz iyi ama bazı lpg kitlerinde sorun yaratıyo bende toyota varken KME marka bi lpg kiti vardı uzun kullanımda beyinde yağlanma yaptı ve 6 ayda zor çözdük sorunu kardeşim
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() ![]() Full un gazı ıle sehır ıcınde 10lıtreye kadar dusebılıyorum. Esasında 2004 ten berı sadece aygaz kullanırdım kı full cıkana kadar. Total shell bp vs kullandım denedım. Bence en ıyısı aygazdı.
Aygazlada 10lt altına dusmuyordu zaten. Ben aygazla aynı cekısı ve aynı tuketımı alıyorum. Buna gore benım ıcın aygazdan farksız... sızı bılmem
![]() |
|||
![]() |
|||
DRIVER34 ![]() 2. Vites ![]() ![]() 28 - Eylül - 1981 Kayıt Tarihi: 24 Haziran 2011 Konum: İST, 4.Levent Durum: Aktif Değil Mesajlar: 324 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
ben ilk fullu kullanıyordum kart filan bile çıkarttık sonra arab rampalarda yığılmaya başladı kamyon gitmeye başladı shell geçtim normal kurşunsuz kullanıyorum şimdi yağ gibi akıyor araba.. 1 le çıktığım rampları 2 ile rahat rahat çıkıyorum....
|
|||
![]() |
|||
hakann83 ![]() 1. Vites ![]() 01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Bunun açıklamasını ve ölçümünü şöyle yaparsan daha sağlıklı olur ibre aynı yerdeydi diyosun ama bp den kaç litre benzin aldın opetten kaç litre aldın onu paylaşırmısın Düzenleyen hakann83 - 29 Temmuz 2011 Saat 13:06 |
|||
![]() |
|||
hakann83 ![]() 1. Vites ![]() 01 - Ağustos - 1983 Kayıt Tarihi: 21 Temmuz 2011 Konum: Mars Durum: Aktif Değil Mesajlar: 724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
sana başka bişey diyim ozaman ben bp'den 2,200 aldığım 15 tlik gazla 60 km yapıyodum fullde 2,08'den aldığım 15tlik gazla 54 km yapıyodum ve 4-5 kere denedim bunu full müşteri hizmetlerine bildirdim aldığım istasyona gittim adamlar bi açıklama yapamadı. 20tlik gaz verdiler denemem için bana ama sonuç yine aynı. arkadaşlar hiçbir yerde ucuza kalite yoktur. ben bunu bilir bunu söylerim...
![]() |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
FULL un Yakıtını Memlekete Giderken Fullemiştim... Ama Pek Memnun Kaldığım Söylenemez...
Şimdiki Favorim MOİL Fiyat Avantajı FULL den Daha İyi.... |
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Oktan olayınıda cok kısı yanlıs bılıyor. Yuksek oktanlı benzın daha ıyı cekıs saglar sanıyor. Ama oyle degıl.
Oktan benzının kendıne tutusmaya karsı dayanıklılıgıdır. Oktan yukseldıkce benzın daha zor yanar. Arac hangı benzıne gore uretıldıyse onu kullanmak en ıyı verımın alınmasını saglar.
Oktan ın en buyuk amacı vuruntu yanı atesleme oncesınde kendılıgınden alev alma durumunun onune gecılmesı ıcındır...
|
|||
![]() |
|||
Emre Ekrem ![]() 1. Vites ![]() ![]() 17 - Eylül - 1980 Kayıt Tarihi: 07 Şubat 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 358 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Emre Ekrem
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Opet kullanıyorum 95 oktan idi fakat servis 97 kullanmamı tavsiye etti, fakat 97 alınca sanki çekişi düştü gibime geldi.
|
|||
ph2 stock 306 gti
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Şöyle bir durumda var yalnız bilecik kot olarak istanbuldan daha yüksek bir şehir yani düz mantıkla düşünürsek bileciğe giderken azda olsa rampa çıkıyosun dönerken azda olsa rampa iniyosun genel olarak yakıtı aynı yerdende koysan bence dönüşte daha az yakması muhtemel ama bu kadar fark olurmu bilmem
|
|||
![]() |
|||
Guests ![]() MISAFIR ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Full un benzınını mazotunu bılemem ama lpg sı bence cok guzel. Aylardır devamlı kullanıyorum. Cekısıde km oranıda gayet ıyı... Full un gazıyla tam gaz bastıgımda benzınle aynı suratede ulasmıstım yanı. Düzenleyen CeCoLi - 29 Temmuz 2011 Saat 09:23 |
|||
![]() |
|||
Alparslan ![]() 1. Vites ![]() ![]() 27 - Ağustos - 1979 Kayıt Tarihi: 19 Ağustos 2010 Konum: Pendik İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 390 |
![]() Yanıt Yaz
Alıntı Alparslan
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Bende uzun zamandır gerek şirket araçlarında gerekse benim yaşlı aslanımda bp kullanıyorum gerçekten çekiş ve sarfiyatta fark etti
|
|||
Ford Focus 1,6 titanium 2010 BeyaZ...
Albayın onayı ile TAXI VI :) |
|||
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 123 4> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |
|
Bizi Takip Edin
![]() ![]()
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İçerik sağlayıcı paylaşım sitelerinden birisi olan PeugeotTurkey.Com Peugeot Turkey Forum Adresimizde T.C.K 20.ci Madde ve 5651 Sayılı Kanun'un 4.cü maddesinin (2).ci fıkrasına göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. PeugeotTurkey.Com hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler buradan iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde PeugeotTurkey.Com yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır. |