|
Genel , Pratik Bilgiler - Yakıt Tasarrufu |
Yanıt Yaz |
Yazar | ||
mon
2. Vites 12 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
Gönderim Zamanı: 26 Ağustos 2011 Saat 17:44 |
|
tamam işte bende senin dediğini diyorum viteste inilir diyorum... |
||
206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir. |
||
Guests
MISAFIR |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
teşekkürler
|
||
mehmet eren
1. Vites 25 - Eylül - 1990 Kayıt Tarihi: 19 Temmuz 2011 Konum: ORDU Durum: Aktif Değil Mesajlar: 447 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mehmet eren
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Arkadasım hocanız bu olayı nekadar soylerse soylesın ben bu uygulamaya karsıyım ehlıyetımı aldıgım ılk zamanlar bu olayı denedım kendı aracımda cok zarar gordum yokus asagı gırmden arac hızı ayarlanır kesınlıkle vıtesde gıdılır ve hızı dusurulur boylece vırajlar var ıse daha kontrollü bir şekilde alınır frenleme ıhtıyacıda azalır,zaten soyledıgın ıkı sey aynı anlamı verıyor(araç rolantide 100km/saat de 2 litre yakıt harcarken, rampa aşağı inişlerde vitesde iken yakıt tüketimi sıfır. Çünkü rampa aşağı inerken araç vitesde olduğu zaman aracım ağırlık kuvveti tekerlerden mototora geçmektedir, gaza basmadığınız içinde yakıt tüketimi sıfır olmaktadır. sakın rampada aracı boşa atmayın arkadaşlar) |
||
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM 5053747493 Sıfır al omur boyu kullan. |
||
mon
2. Vites 12 - Ağustos - 1986 Kayıt Tarihi: 13 Mart 2011 Konum: Ankara Durum: Aktif Değil Mesajlar: 339 |
Mesaj Seçenekleri
Teşekkür(0)
|
|
üniversitedeki hocam bunun deneyini yapmıştı.
araç rolantide 100km/saat de 2 litre yakıt harcarken, rampa aşağı inişlerde vitesde iken yakıt tüketimi sıfır. Çünkü rampa aşağı inerken araç vitesde olduğu zaman aracım ağırlık kuvveti tekerlerden mototora geçmektedir, gaza basmadığınız içinde yakıt tüketimi sıfır olmaktadır. sakın rampada aracı boşa atmayın arkadaşlar. bunu siz kendinizde test edebilirsiniz. lpg bittiği zaman benzinde aracı çalıştırın, sonra gaza alın aracı ikaz sesini anında duyarsınız. yine bu durumda iken rampa aşağı inin vitesde inerken tekrar gaza alın aracı, aracınızın benzine geçmediğini taki durma noktasına gelene kadar gazda ilerlediğini göreceksiniz... |
||
206 2001 1.4 Colorline, Atiker
İlim dahi sanma senindir, Bilim dediğin yalnız Rab içindir. |
||
mehmet eren
1. Vites 25 - Eylül - 1990 Kayıt Tarihi: 19 Temmuz 2011 Konum: ORDU Durum: Aktif Değil Mesajlar: 447 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı mehmet eren
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Senin yaptıgın uygulama yanlış arkadaşım yokuş aşagı gıderken asla rolantıye alınmaz,arac yokusa gelmeden hızı ayarlanır dusuk hızla hem yokusu rahat ınersın hemde frenleme ıhtıyacını aza ındırırsın rolantı de gıdersen yakıt daha fazla artar ve arac hızlı gıttııgı ıcın kendısını toplayamaz lutfen bu uygulmanızdan vazgecınız.Bilgiler için teşekkürler. Düzenleyen mehmet eren - 26 Ağustos 2011 Saat 15:22 |
||
Peugeot 2001 Model 306 Platınum
Tüplü(Atiker)1.6 Motor 90 Beygir.127.000KM 5053747493 Sıfır al omur boyu kullan. |
||
emre17286
1. Vites Kayıt Tarihi: 05 Mayıs 2011 Konum: ÇANAKKALE Durum: Aktif Değil Mesajlar: 42 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı emre17286
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
VERDİĞİNİZ BİLGİLER İÇİN TEŞEKKÜRLER EMEĞİNİZE SAĞLIK |
||
deniz_206
3. Vites 26 - Mayıs - 1987 Kayıt Tarihi: 02 Ağustos 2008 Konum: ŞİŞLİ KURTULUŞ Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1353 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı deniz_206
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
yüksek vites düşük dewir gidin gerçekten az yakıyo tabi birde yokuşlarda boşa atın :=)
|
||
206 PANAROMIC 1.4 benzinli 34 BR 4985
0535 648 84 68 |
||
engineer206
1. Vites Kayıt Tarihi: 02 Haziran 2010 Konum: İstanbul Durum: Aktif Değil Mesajlar: 0 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı engineer206
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Faydalı bilgiler için teşekkürler
|
||
Peugeot 206 HDI
İstanbul |
||
rifatseker
3. Vites 02 - Ağustos - 1981 Kayıt Tarihi: 27 Ekim 2009 Konum: ADANA-ÇUKUROVA Durum: Aktif Değil Mesajlar: 1371 |
Mesaj Seçenekleri
Yanıt Yaz
Alıntı rifatseker
Bu mesaj kurallara aykırıysa buradan yöneticileri bilgilendirebilirsiniz.
|
|
Yakıt Tasarrufu
Deponuza koyduğunuz yakıtın
sadece %15 kadar bir kısmı aracınızı yolda ilerletmek veya klima ve yönlendirme
sistemleri gibi yararlı aksesuarlara harcanmaktadır. Enerjinin geri kalanı
kaybolmaktadır. Bu sebeple yakıt ekonomisinin teknolojik yöntemlerle arttırılma
potansiyeli oldukça yüksektir... Motorlu araçlar hızlanmak
(eylemsizlik), aracın önündeki havayı itmek (aerodinamik sürtünme) tekerlek,
jant ve dingillerdeki sürtünmeyi yenmek (yuvarlanma direnci) için enerjiye
ihtiyaç duyarlar. Yakıt da içindeki kimyasal enerjiyi ısı enerjisine
dönüştürerek motorun ihtiyacı olan bu enerjiyi sağlar. Motor da yanma sonucu
oluşan bu enerjiyi hareket enerjisine dönüştürerek aracın tekerleklerinin
dönmesini sağlar. – Bu hava direncini daha da
azaltacaktır. –Çok fazla ağırlıktaki yükler çok
miktarda yakıt harcanmasına neden olur. Aracınızın üstündeki boş bagaj aparatları
dahi yakıt tüketiminin artmasına neden olur. - Tavsiye edilen basınç
miktarlarını uygulamanız size her zaman iyi derecede direksiyon hakimiyeti ve
yakıt tasarrufu sağlayacaktır. ( Goodyear .rmasının araştırmasına göre % 20
daha az şişirilmiş bir lastik % 10 daha fazla yakıt kaybına neden olmaktadır.) Ani hızlanmalar kavşak ya da
tra.kte sert frenler yapmak yerine, hızınızı kontrollü bir şekilde arttırmayı
deneyin ve böylece ani frenlerden kaçının.Belirli bir hıza ulaştığınızda yüksek
viteste sabit bir hızda aracınızı sürün. Kontrollü hızlanma, virajları yavaş
dönme, yumuşak frenleme yakıt tasarrufunun artmasını sağlar. Unutmayın ki
yaptığınız her fren o ana kadar hızlanmak için topladığınız enerjinin dışa
atılması anlamına gelir. - Motorlar düşük hızlarda, yüksek
hızlara nazaran, daha iyi performans verirler. Zira yüksek hızda gücün büyük
bir kısmı motor parçalarının hareketi için harcanır. Motor duracakmış gibi olana
kadar kaba bir tari.e 1500 devirin altına inmeyin - Aracınızı düzenli olarak
servise götürün. Bu küçük maliyetler sizi ileride büyük maliyetlerden
kurtaracaktır. Bakımı iyi yapılmamış bir otomobilin yakıt tüketimi %10 -%20
arasında artabilir. Unutmayınız ki tam olarak çalışmayan bir parça bile size
yakıt tüketiminde ekstra maliyetlere neden olacaktır. Türbülans arttıran sistemler Ecotek, Tornado Fuel Saver,
Powerjet USA, SpiralMax Bir petrol buharı / hava karışımı gerçekte oldukça yavaş yanar ve bu değer yaklaşık olarak saniyede birkaç metredir. Dolayısıyla yanma odasının merkezindeki bir bujinin ateşlenmesi ile alevin yanma odasının kenarlarına ulaşması arasında geçen zaman yaklaşık 10 milisaniyedir. Bu süre size çok uzun gelmeyebilir. Fakat motorunuzun dakikada 6000 devir ile döndüğünü düşünürseniz motorun bir tam çevrimini de yaklaşık olarak bu sürede tamamlayacağını hesaplayabilirsiniz. Yanmanın tam verime ulaşabilmesi için 10 çevrime ihtiyacı vardır. Bu bağlamda Sir Harry Ricardo’nun keşi.erinden biride havanın yanma odası içinde daha hızlı hareket edebildiği ve bunun da yanmayı iyileştirici özelliğe sahip olduğudur.
Giriş kanalı oldukça iyi
yönlendirilmiş bir hava jeti sağlar. Silindir içinde güçlü bir hava hareketi
olur.
|
||
Çıktığın kapıyı sert çarpma, geri dönüp açman gerekebilir. (Atasözü)
Leon 1.6 DSG / 206 XT 1.4 |
||
Yanıt Yaz | |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |